Oletko ikinä tunnistanut vauvapalstalla jotakuta kirjoittajaa?
Ihmettelen aina sitä, että ihmiset kirjoittavat täällä tosi tunnistettavasti asioistaan.
Esim. joku ihmissuhdeongelma, niin kuvataan hyvin tarkasti suhteen ykstyiskohtia ja tekemisiä. Kuvaillaan perhetietoja. Saatetaan myös laittaa suoria lainauksia jonkun sanomisista, jos ne ovat olleet outoja. Jos joku paikalla ollut sattuu lukemaan, niin ihan hetihän tunnistaa!
Tosi moni aloitus on sellainen, että niin paljon tietoja annetaan, että jos joku henkilön/tilanteen läheisesti tunteva lukisi, niin voisi tunnistaa. Ja jatkokommentteja lukiessaan saisi lisävahvistusta.
Kysymykseni onkin: oletko sinä ikinä tunnistanut vauvapalstalla jotakuta aloittajaa/kommentoijaa? Jos pystyt niin kerro vähän miten tunnistit ja mitä ajattelit lukiessasi.
Itse olen tunnistanut mahdollisesti yhden ystäväni. Yliluonnollisia kokemuksia käsittelevässä topikissa oli kommentoituna minun ja ystäväni yhdessä kokema yliluonnollinen tapahtuma. Samaa kokemusta ei mitenkään voi olla jollakulla muulla, se oli niin erikoinen tapaus. Tosin tässä kommentissa oli pari pientä yksityiskohtaa hiukan väärin. Ajattelen, että joko ystäväni on muuttanut ne tehdäkseen itsestään vähemmän tunnistettavan, tai sitten kommentin on kirjoittanut "omana kokemuksenaan" joku muu, jolle minä tai ystäväni ollaan oikeassa elämässä kerrottu tuo kokemuksemme.
Oli kyllä TOSI outo tunne silloin lukea ketjua muina naisina ja yhtäkkiä lukea oma kokemus siellä muiden joukossa 😄
Kommentit (147)
Monet kuvittelee tunnistavansa, jotkuthan kirjoittaa nimiäkin ketjuihin tyyliin "Tuula, oletko täällä?" :D "Raimo?" yms. Ja julkkiksia on myös bongattu monissa ketjuissa.
Vierailija kirjoitti:
Monet kuvittelee tunnistavansa, jotkuthan kirjoittaa nimiäkin ketjuihin tyyliin "Tuula, oletko täällä?" :D "Raimo?" yms. Ja julkkiksia on myös bongattu monissa ketjuissa.
Joo. Mua ainakin on epäilty joksikin toiseksi. Ja trolliksi, vaikka ihan tosissani oon kirjoittanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun oikein rankaksi menee en tunnista edes itseäni.
Sanopa muuta! Olen joskus törmännyt johonkin vuosia sitten tekemääni aloitukseen ja ollut ihan että "häh, kaikenlaista sakkia maa päällään kantaa". Sitten muistanut, että aiiiniiin, itsehän tämän kirjoitin.
Minulla tulee joskus vanhempia juttuja hakiessa ja selaillessa "kylläpäs tämä tyyppi kirjoittaa asiaa" ja sitten tajuan että itse kirjoitin vuosi-pari sitten. Olenhan narsisti.
Tämä ei ole omakohtainen kokemus mutta on kuitenkin jäänyt mieleen:
Kerran eräs, ilmeisesti aika nuorehko nainen valitteli täällä sitä, että poikaystävänsä majoittaa kaveriaan heillä pitkiä aikoja.
No, poikaystävän kaverit tunnistivat aloittajan ja kertoivat kyseisen kaverin itseasiassa olevan asunnon omistaja joka tuolloin asui ulkomailla ja oli tullut käymään Suomessa.
Keskustelu taisi johtaa aloittajan parisuhteen päättymiseen.
Vierailija kirjoitti:
Ketään en ole epäillyt tai tunnistanut, mutta useampikin eri kirjoittaja on ollut tunnistavinaan minut naapurikseen, tuttavakseen tai sukulaisekseen.
Naapureita ja tuttavia mulla ei liiemmälti ole, ja sukulaiset ei AVllä pyöri.
"Sukulaiset ei av:lla pyöri"
Tätä et voi kyllä varmasti tietää... Luulen että tosi moni käyttää salassa vauvapalstaa. Itsekin. En usko kenenkään läheiseni tai ystäväni tietävän, että pyörin av:lla.
Kerran töissä lainasin työkaverini luvalla nopeasti hänen tietokonettaan. Työkaverini on sellainen todella asiallinen, hillitty, huoliteltu, kulturelli sivistynyt ihminen. En ikinä ajattelisi, että hän pyörisi vauvapalstalla :D Mutta niin vaan kun avasin googlen, niin ensimmäisenä hakuehdotuksena tuli "vauva fi keskustelu" :D
Tuli mieleen: moniko muistaa legendaarisen ketjun "Miehelläni on pieni salaisuus, jota ei tiedä kuin hän ja minä"?
Tunnistin työkaverin.
Kirjoitti ketjussa, jossa kerrottiin miksi on lakannut käymästä jossakin liikkeessä.
Vierailija kirjoitti:
Tillasen Eero, kirjoittelee täällä... sanastosta ja aiheista tunnistaa.
Eero on ihana huppelispuppelis vaikka onkin melkoinen mörökölli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun oikein rankaksi menee en tunnista edes itseäni.
Juu erään lähisukulaisen vaimon :D
Olen kertonut muiden asioita omalla tyylillä höystettynä joten ei aina kannata uskoa ihan varmasti kyseisen henkilön kirjoittaneen tänne.
Ja sitten se oivallus, mikä on tullut lähinnä redditistä, missä on huomattavasti enemmän kirjoittajia: kukaan ei ole lumihiutale. Luulet, että olet uniikki, kokemuksesi tai asiasi on ihan vain sulla, mutta turha luulo. Se on tullut täälläkin pari kertaa ja se on aika kiva fiilis. Vaikka luulisi olevansa lumihiutale, yksisarvinen tai kolmipäinen mörkä, ei ole vaan samankaltaisia löytyy.
Redditissä yksi sellainen "ai meitä on muitakin ja tämä on taito" on kanava, missä "ear rumble" -osaajat keskustelevat. Siis me, jotka osaamme pärisyttää tärykalvoa kallon lihaksilla itseksemme. Erittäin hyödyllinen taito lentokoneessa, jonka vihdoin opin tekemään sielläkin ensin kärsittyä karmeista tuskista ja kokeiltuani vaikka mitä.
Siis mitä?! Luulin että kaikki osaavat tehdä noin!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tillasen Eero, kirjoittelee täällä... sanastosta ja aiheista tunnistaa.
Eero on ihana huppelispuppelis vaikka onkin melkoinen mörökölli.
On mitä on, mutta aikuinen ihminen voisi opetella pyyhkimään takapuolensa.
Z. Topelius on kirjoittanut, tunnistin heti.
Olen. Eräs asiakkaani haukkui minua. Oli käsittämätön sattuma, miten päädyin ketjuun. Hänen kirjoituksensa olivat hyvin solvaavia, en toki ollut ulkopuolisille tunnistettavissa. Pyysin ylläpitoa siivoamaan ketjua ja poistivatkin ne kriittiset viestit.
Itse kirjoitan aika pitkiä viestejä tänne. Vähän liikaakin joskus. Tosin minulla ei ole läheisiä tai ystäviä muutenkaan eikä suku pidä yhteyttä. Näin voin aika rauhassa kirjoittaa, mutta ehkä jatkossa voisin olla tarkempi. Itse luen myös joskus viestejä, jotka ne luettuani muistan vuosien takaa. Joskus joku kirjoittaja kirjoittaa niin, että mietin hänen kirjoittaneen johonkin toiseen ketjuun. Ehkä käyttää samoja sanoja tai tyyliltään sellainen samankaltainen viesti. Luen ne yleensä tarkkaan. Silti enhän minä heitä tunnista vaan ajattelen kyseessä ehkä olevan saman ihmisen kirjoittama viesti, mutta tämäkin vaan arvelua.
Vierailija kirjoitti:
Itse kirjoitan aika pitkiä viestejä tänne. Vähän liikaakin joskus. Tosin minulla ei ole läheisiä tai ystäviä muutenkaan eikä suku pidä yhteyttä. Näin voin aika rauhassa kirjoittaa, mutta ehkä jatkossa voisin olla tarkempi. Itse luen myös joskus viestejä, jotka ne luettuani muistan vuosien takaa. Joskus joku kirjoittaja kirjoittaa niin, että mietin hänen kirjoittaneen johonkin toiseen ketjuun. Ehkä käyttää samoja sanoja tai tyyliltään sellainen samankaltainen viesti. Luen ne yleensä tarkkaan. Silti enhän minä heitä tunnista vaan ajattelen kyseessä ehkä olevan saman ihmisen kirjoittama viesti, mutta tämäkin vaan arvelua.
Siis korjayu eli itse luen myös joskus viestejä, jotka ne luettuani muistan vuosien takaa omina viesteinäni.
Joo täällä vaikuttaisi olevan kaksi tuttuni, ensimmäinen oli täällä kun itse tulin 3 v sitten palstalle ja toisen olen bongannut tänä vuonna. Ihan varma olen, että olen tunnistanut oikein.
Lisäksi on käynyt tosi outoja juttuja pari kertaa eli tänne on kirjoitettu tosi törkeitä kommentteja ja käytetty nimimerkkinä minun melko tavallista etunimeäni, muttei se mikään Pirkko ole vaan ihan nuoren naisen nimi. Ja niissä on ikäänkuin katkerasti referoitu minun elämäni viimeaikaisia käänteitä. En tiedä onko samaa ollut sitten muilla palstoilla kuten y Li ksellä kun en siellä käy ja nuo vain pari tulleet vastaan, käyn palstalla monesti tähän aikaan päivästä. Että en tiedä jos noita olisi enemmänkin runoillut nettiin... Mut vähänkö karmivaa törmätä sellaisiin kommentteihin. Enkä usko, että niitä on kirjoittaneet nämä kaksi tunnistamaani. Tietysti täällä voi enemmänkin tuttuja käydä.
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen: moniko muistaa legendaarisen ketjun "Miehelläni on pieni salaisuus, jota ei tiedä kuin hän ja minä"?
Mikä tää oli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketään en ole epäillyt tai tunnistanut, mutta useampikin eri kirjoittaja on ollut tunnistavinaan minut naapurikseen, tuttavakseen tai sukulaisekseen.
Naapureita ja tuttavia mulla ei liiemmälti ole, ja sukulaiset ei AVllä pyöri.
"Sukulaiset ei av:lla pyöri"
Tätä et voi kyllä varmasti tietää... Luulen että tosi moni käyttää salassa vauvapalstaa. Itsekin. En usko kenenkään läheiseni tai ystäväni tietävän, että pyörin av:lla.
Kerran töissä lainasin työkaverini luvalla nopeasti hänen tietokonettaan. Työkaverini on sellainen todella asiallinen, hillitty, huoliteltu, kulturelli sivistynyt ihminen. En ikinä ajattelisi, että hän pyörisi vauvapalstalla :D Mutta niin vaan kun avasin googlen, niin ensimmäisenä hakuehdotuksena tuli "vauva fi keskustelu" :D
Minulla samantyylinen järkytys. Satuin näkemään työkaverin koneen ruudulta että vauvapalsta auki. Olin kuin en huomaisi mitään. Niin fiksu ja hillitty ihminen. En olisi ikinä uskonut.
Minä en edes tunnista omia kirjoituksiani täällä. Tai en ainakaan tunnusta!
Venäläiset erottaa selvästi ja muslimit sekä judet . Mielipiteistä ja aiheista . Natsittelu .
Onko tuo naisten juttu että kerrotaan muille tapahtunut omana tarinana? Miehethän yleensä kertovat itselle tapahtuneen että yhdelle kaverille kävi.