Oletko ikinä tunnistanut vauvapalstalla jotakuta kirjoittajaa?
Ihmettelen aina sitä, että ihmiset kirjoittavat täällä tosi tunnistettavasti asioistaan.
Esim. joku ihmissuhdeongelma, niin kuvataan hyvin tarkasti suhteen ykstyiskohtia ja tekemisiä. Kuvaillaan perhetietoja. Saatetaan myös laittaa suoria lainauksia jonkun sanomisista, jos ne ovat olleet outoja. Jos joku paikalla ollut sattuu lukemaan, niin ihan hetihän tunnistaa!
Tosi moni aloitus on sellainen, että niin paljon tietoja annetaan, että jos joku henkilön/tilanteen läheisesti tunteva lukisi, niin voisi tunnistaa. Ja jatkokommentteja lukiessaan saisi lisävahvistusta.
Kysymykseni onkin: oletko sinä ikinä tunnistanut vauvapalstalla jotakuta aloittajaa/kommentoijaa? Jos pystyt niin kerro vähän miten tunnistit ja mitä ajattelit lukiessasi.
Itse olen tunnistanut mahdollisesti yhden ystäväni. Yliluonnollisia kokemuksia käsittelevässä topikissa oli kommentoituna minun ja ystäväni yhdessä kokema yliluonnollinen tapahtuma. Samaa kokemusta ei mitenkään voi olla jollakulla muulla, se oli niin erikoinen tapaus. Tosin tässä kommentissa oli pari pientä yksityiskohtaa hiukan väärin. Ajattelen, että joko ystäväni on muuttanut ne tehdäkseen itsestään vähemmän tunnistettavan, tai sitten kommentin on kirjoittanut "omana kokemuksenaan" joku muu, jolle minä tai ystäväni ollaan oikeassa elämässä kerrottu tuo kokemuksemme.
Oli kyllä TOSI outo tunne silloin lukea ketjua muina naisina ja yhtäkkiä lukea oma kokemus siellä muiden joukossa 😄
Kommentit (147)
Epäilen hyvin vahvasti tunnistaneeni kerran yhden kaverini. Hän kertoi minulle parisuhdeongelmastaan, ja ihan samoihin aikoihin oli täällä aika suosituksikin noussut ketju samanlaisesta ongelmasta ja tilanteesta. Ei ollut mikään tusinaongelma vaan vähän erikoisempi. Kirjoitustyyli oli myösbsellainen, että se voisi olla kaverini.
Yks Anna-Liisa kirjoittaa tänne ihan hevonvitusti. Asuu palstalla. Kahvetilla käydessäni hänen luonaan on hänellä vauva av auki aina. Ja naputtelee koko ajan sinne.
En ole, mutta kerran kirjoitin yhdestä omasta asiastani siten, että muutin kaikkia mahdollisia muita tietoja, asumismuotoa, perhekokoa, lasten sukupuolta jne. mutta kirjoittamani asia pysyi oikeana ja oli sen luonteinen, että se saattaisi sattua ihan kenelle tahansa, ihan yleinen juttu siis. Sain useammankin vastauksen, jossa joku kommentoi, että tietää, kuka olen. Yksi uhkasi viedä asian eteenpäin en tiedä minne, koska kirjoittelen niin tunnistettavasti asioita.
Tiedän kuka tatuointihullu on eli hän joka kirjoittelee ketju tolkulla kaikkea negatiivista tatuointeihin liittyen. :D noloa kun on vieläpä pienten lasten äiti. Opettaa lapsilleen kiusaamista
Mitä haittaa jos tunnistaisikin, ei täällä mitään suuria salaisuuksia kirjoiteta. En ole tunnistanut ketään, muuten kuin joku vaikuttaa samalta henkilöltä kuin jollain muulla palstalla.
Vierailija kirjoitti:
En ,en edes ajatele. Oliko jossain päivitäin tänne kirjoitaa 500-ihmistä? Vai oliko 1000?
HEEEHHHEHEHEH. Ei tänne kirjoittele enää kuin parikymmentä ihmistä. Suuri osa on muutaman trollin tuotosta.
Emma K. on naapurini. Hän ja miehensä kirjoittaa tuolla nimimerkillä.
Tunnistinhan minä työkaverini.
Haukkui minut täällä maan rakoon. Aiheesta tosin, minun moka se oli. Oli niin yksityiskohtaisesti kuvailtu.
Mutta ikävältä se tuntui siksi, kun edessäpäin on niin maireaa.
Joku on selkeästi tulemassa pian hulluksi kun on av lla viettänyt aikaa ja yrittänyt tunnistaa ihmisiä. Tai yrittää ymmärtää jotain.
Osuvasti sanottu tosin että edessäpäin joku on niin maireaa ja viettää av lla päivät haukkuen. Joku häiriö.
Palstan alkuaikoina täällä pyöri puoli sukua niin tunnistettiin kyllä jutuista toistemme kirjoitukset. Tiedettiin muutenkin vakkaripalstailijat toisemme ja livenäkin joskut tavattiin. Nykyään en usko täällä käyvän ketään tuttua. Työjutuista kun joskus kerron niin vähän muuntelen jotain pientä ettei voi heti tunnistaa
Vierailija kirjoitti:
Olisi oikeastaan hauskaa tunnistaa joku. Eikun itseasiassa epäilen tunnistaneeni. Joskus kauan sitten jossain suositussa ketjussa joku kertoi olevansa japanilainen lääkäri. Hän kirjoitti aivan täydellistä suomea. Täällä minun asuinseudullani vaikuttaa hyvin suomea kirjoittava japanilainen lääkäri, joten epäilen samaksi. En ole varsinaisesti tavannut häntä.
Itse joskus aika paranoidisesti mietin, voiko minut tunnistaa ja yritän muuttaa yksityiskohtia. Olen kirjoittanut täällä muutamaan ketjuun hankalasta tilanteesta ystäväpiirissäni ja miettinyt, pitäisikö esim. muuttaa ystävien lukumäärä viidestä kuuteen tms. :D
Keski-Suomessa?
Vierailija kirjoitti:
Tunnistinhan minä työkaverini.
Haukkui minut täällä maan rakoon. Aiheesta tosin, minun moka se oli. Oli niin yksityiskohtaisesti kuvailtu.
Mutta ikävältä se tuntui siksi, kun edessäpäin on niin maireaa.
Tunnistan tyypillisen suominaisen, ei osata puhua suoraan ja kasvotusten ja kohdata tilanne ja selvittää se vaan ollaan maireita edessä ja selän takana haukutaan pomoille ja tutuille ja tuntemattomille.
Kunhan muistatte, että jos tunnistatte jonkun, olette itse vaarassa tulla tunnistetuksi. Tämän oppi eräs mielestään ovela henkilö, joka käytti anonyymin palstailijan paljastuksia työssään tuon paljastajan vahingoksi.
Minulla samanlainen kokemus kuin ap:lla, eli tunnistin oman tarinani yhdestä ketjusta. En muista enää tarkalleeen sen ketjun aihetta, mutta jotain lasten möläytyksiä tms siinä haettiin. Minusta on yksi hauska tarina, kun olin noin 3v. ja möläytin todella huvittavasti yhdessä tilanteessa (anteeksi ympäripyöreys, nimenomaan tunnistamisen takia en kerro tarkasti). Olen kertonut tätä tarinaa monille ystävilleni, koska se on niin hauska, ja kaikki aina nauravat sille.
No sitten tuossa yhdessä ketjussa tuli vastaan tämä tarinani ihan identtisenä! Koko kuvaus tilanteesta, paikasta, läsnä olevista henkilöistä ja sanomisistani ihan samanlaisena. Joku, jolle olen tuon tarinan kertonut, oli kirjoittanut sen ketjuun muka omana tarinanaan, eli että hän olisi ollut tuo lapsi itse. En ollut uskoa silmiäni. Kyllä tekisi mieli tietää kuka tarinani varasti 😅
Ahkerasti eri aiheisiin kommentoivan nimimerkin Vierailija ajatukset aika tunnistettavia :)
Olisi oikeastaan hauskaa tunnistaa joku. Eikun itseasiassa epäilen tunnistaneeni. Joskus kauan sitten jossain suositussa ketjussa joku kertoi olevansa japanilainen lääkäri. Hän kirjoitti aivan täydellistä suomea. Täällä minun asuinseudullani vaikuttaa hyvin suomea kirjoittava japanilainen lääkäri, joten epäilen samaksi. En ole varsinaisesti tavannut häntä.
Itse joskus aika paranoidisesti mietin, voiko minut tunnistaa ja yritän muuttaa yksityiskohtia. Olen kirjoittanut täällä muutamaan ketjuun hankalasta tilanteesta ystäväpiirissäni ja miettinyt, pitäisikö esim. muuttaa ystävien lukumäärä viidestä kuuteen tms. :D