Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rääkyvä lapsi kaupassa

Vierailija
08.12.2014 |

Äsken kaupassa asioidessa meni taas kyllä niin tunteisiin yksi kasvattamaton mukula. Istui kärryissä ja hakkasi niitä ja aivan tajuton huutaminen ja rääkyminen. Vanhemmat katsoivat vieressä isille luistimia.

Eikö vanhemmat voi sen verta ajatella muita ihmisiä että pitäisivät huolen siitä että se lapsi ei häiritsisi muiden ostosreissua?? Kaikki eivät välttämättä katso lastanne samanlaisena pikku pirpulana kuin te.

Kommentit (176)

Vierailija
161/176 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 12:14"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 10:03"]

Kyllä tänne maailmaan ääntä mahtuu..

[/quote]

Saanko minä tulla huutamaan siis sun lapselle? Saanko karjua ja kiljua naama punaisena? Kyllähän maailmaan ääntä mahtuu...

[/quote]

Jos nyt sattuu niin että lapseni saa raivarit kaupassa niin hän ei huuda SINULLE. Sinäkin voit ihan vapaasti huutaa keuhkot pihalle jos koet tarvetta siihen, mutta yleensä huonompikin kasvatus kitkee sellaiset haluat viimeistään täysi-ikäisyyteen mennessä.

Huutamisen ja karjumisen jälkeen voitkin sitten jatkaa taaperolinjalla ja paskoa vaippaasi.

Vierailija
162/176 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 14:32"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 14:29"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 14:17"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 14:15"]

Pieni itku/uhma kiukuttelu ei haittaa, se ei kestä yleensä kun 1-2min vaikka vanhempi ei tekisi mitään. Mutta kylläpä vituttaa olla kaupassa, jos joku antaa lapsen huutaa pääpunasena sen koko kauppareissun 10-15min ajan. Pienen lapsen kimeä kiljumisääni, kun menee helposti yli 100dB! Ihan näin vertailun vuoksi, baarien desibeli raja on 85, katupora häviää myös lapsen itukulle.

Eniten vituttaa, että tiettyjen aikuisten lapset, itkee ja kiljuu aina kaupassa! Jos lapsi ei osaa käyttäytyä, sitä ei ole pakko ottaa kauppaan mukaan.

Kaupaan mukaan pääsy pitäisi olla palkinto hyvästä käytöksestä, ei rangaistuis lapselle, josta kärsii myös kaikki asiakkaat ja kaupanhenkilökunta.

T:Pikkukaupan kauppatäti

[/quote]

Arvaa vituttaako sitä vanhempaa???? Jos se olisi sinun ystäväsi niin ymmärtäisitkö sitten paremmin? Ehkä sulla ei ole vain halua ymmärtää vaikka voisit. Olen varma, että sinä olet vaippaiässä ollut ihan yhtä rasittava, mieti sitä.

[/quote]

Varmasti vituttaa. Mutta juuri siitä syystä sitä lasta ei kannata ottaa mukaan, vaan jättä tuon 10-15min ajaksi lapsen isän tms seuraan. On mukavempi kauppareissu sekä lapselle että äitille. Saa katsella rauhassa, mitä ostaa eikä ketään vituta.

Enkä ole lapsena vetänyt koskaan itkupotkuraivareita kaupassa, sillä olen kotoisin maalta jossa kävi kauppa-auto. Kaupassa käynti oli minulle juurikin lapsena palkinto että pääsi joskus mukaan, kun käytiin "ihan oikeassa kaupassa". Sinne kun ei päässyt mukaan, jos ei osannut käyttyä. Vaan joutui jäämään autoon istumaan.

ps. En ymmärrä miksi lasten kanssa on pakko tulla kauppaan suoraan töistä ruuhka-aikaan siten, että pieni lapsi ei ole saanut nukkua vielä päiväunia, tai se on herätetty kesken, koska on "pakko mennä" kauppaan. Pikkukaupat kun on auki 07.00-23.00, niin sen maitopurkin voi hakea muulloinkin. 

[/quote]

Muistat noin hyvin kauppa-autohommat niin puhut varmasti vähän vanhemmasta itsestäsi kuin uhmaiästä. Voi sinua pikkuista kun olit enkeli..

Toisilla lapsilla ei ole isää tai isä voi tehdä pitkää työpäivää. Voi myös olla että suurin osa kauppareissuista hoidetaankin ilman lasta mutta välillä tulee näitä tilanteita että lapsi on otettava mukaan. Ei se niin vakavaa ole, sinulla on vain lääkitys heikko.

[/quote]

Kyllä mun kaupassa vetää näitä itkupotkuraivaireita karkkihyllyllä muutkin kun 2-3v. Mutta nyt kun sanoit, niin kyllä varmaan rauhottavat tekis terää. Ei häiritsis niin paljoa jos joku ei osaa käyttyäytyä. Kiitos vinkistä! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/176 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni itku/uhma kiukuttelu ei haittaa, se ei kestä yleensä kun 1-2min vaikka vanhempi ei tekisi mitään. Mutta kylläpä vituttaa olla kaupassa, jos joku antaa lapsen huutaa pääpunasena sen koko kauppareissun 10-15min ajan. Pienen lapsen kimeä kiljumisääni, kun menee helposti yli 100dB! Ihan näin vertailun vuoksi, baarien desibeli raja on 85, katupora häviää myös lapsen itukulle.

Eniten vituttaa, että tiettyjen aikuisten lapset, itkee ja kiljuu aina kaupassa! Jos lapsi ei osaa käyttäytyä, sitä ei ole pakko ottaa kauppaan mukaan.

Kaupaan mukaan pääsy pitäisi olla palkinto hyvästä käytöksestä, ei rangaistuis lapselle, josta kärsii myös kaikki asiakkaat ja kaupanhenkilökunta.

[/quote]

Arvaa vituttaako sitä vanhempaa???? Jos se olisi sinun ystäväsi niin ymmärtäisitkö sitten paremmin? Ehkä sulla ei ole vain halua ymmärtää vaikka voisit. Olen varma, että sinä olet vaippaiässä ollut ihan yhtä rasittava, mieti sitä.

[/quote]

Varmasti vituttaa. Mutta juuri siitä syystä sitä lasta ei kannata ottaa mukaan, vaan jättä tuon 10-15min ajaksi lapsen isän tms seuraan. On mukavempi kauppareissu sekä lapselle että äitille. Saa katsella rauhassa, mitä ostaa eikä ketään vituta.

Enkä ole lapsena vetänyt koskaan itkupotkuraivareita kaupassa, sillä olen kotoisin maalta jossa kävi kauppa-auto. Kaupassa käynti oli minulle juurikin lapsena palkinto että pääsi joskus mukaan, kun käytiin "ihan oikeassa kaupassa". Sinne kun ei päässyt mukaan, jos ei osannut käyttyä. Vaan joutui jäämään autoon istumaan.

ps. En ymmärrä miksi lasten kanssa on pakko tulla kauppaan suoraan töistä ruuhka-aikaan siten, että pieni lapsi ei ole saanut nukkua vielä päiväunia, tai se on herätetty kesken, koska on "pakko mennä" kauppaan. Pikkukaupat kun on auki 07.00-23.00, niin sen maitopurkin voi hakea muulloinkin. 

[/quote]

Täytyy ihan pyytää anteeksi. Anteeksi. En olisi arvostellut sinua jos olisin tiennyt kuinka ankea lapsuus sinulla on ollut. Alistavat vanhemmat, jotka eivät jaksa ottaa vastaan lapsen kiukkua tekevät lapsesta aggressiivisen ja epäempaattisen aikuisen.

Minä pääsin lapsena huvipuistoihin, rantalomille ja ratsastamaan. Elämäsi vaikuttaa tosi ankealta jos kauppa-autoon pääseminen oli viikon kohokohta ja sinnekään ei alistavat vanhemmat päästäneet, ellet alistunut kympin tytön rooliisi. En siis enää yhtään ihmettele miksi vihaat lapsia (opit sen kotoa siitä miten sinua kohdeltiin) ja lapsuutta (miksi pitäisit siitä, sinulla ei ollut lapsuutta) ja miksi ahdistut aikuisenakin näin paljon, jos joku toinen rikkoo sääntöjä. Olet kympin tyttö yhä vain, jopa nahdit että Suomen muutkin lapset laitetaan yhtä ahtaalle kuin sinä olit lapsuudessa. Toivottavasti tämä kirjoitus avaa silmäsi ja päset kävelemään pois ahdistuksestasi.

Vierailija
164/176 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 14:40"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 14:32"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Muistat noin hyvin kauppa-autohommat niin puhut varmasti vähän vanhemmasta itsestäsi kuin uhmaiästä. Voi sinua pikkuista kun olit enkeli..

Toisilla lapsilla ei ole isää tai isä voi tehdä pitkää työpäivää. Voi myös olla että suurin osa kauppareissuista hoidetaankin ilman lasta mutta välillä tulee näitä tilanteita että lapsi on otettava mukaan. Ei se niin vakavaa ole, sinulla on vain lääkitys heikko.

[/quote]

Kyllä mun kaupassa vetää näitä itkupotkuraivaireita karkkihyllyllä muutkin kun 2-3v. Mutta nyt kun sanoit, niin kyllä varmaan rauhottavat tekis terää. Ei häiritsis niin paljoa jos joku ei osaa käyttyäytyä. Kiitos vinkistä! :)

[/quote]

Ole hyvä. Ei tuollaisesta asiasta pultin ottaminen ole normaalia. Maailmassa on sotia, pedofiileja, raiskaajia ja ryöstäjiä, ja sinua haittaa päällimmäisenä pienen lapsen huuto. Selvä. Soitapa lääkärille jo tänään!

Vierailija
165/176 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.babycenter.com/0_what-to-do-when-your-baby-cries-for-no-reason_10320516.bc

Siinä! Ainiin, av-mammat ei osaa enKlantia. Kun elämäntehtävä on rääkyvien pentujen vääntäminen. Never mind.

Tässä lapsia asiassa pätee sama juttu kun koiran hankinnassa. Jos et osaa/ei kiinnosta opettaa käytöstapoja elä hanki!

Vierailija
166/176 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 14:19"]

VAhvistuu kyllä käsitys siitä, että monet yksineläjät ja lapsettomat vieraantuvat todellisuudesta ja kärsivät mielenterveysongelmia.

Ei, minustakaan rääkyvä lapsi ei ole kiva näky puhumattakaan siitä äänestä. Kyllä, saattaa harmittaa ja voi olla, että mielessäni vähän tuomitsen vanhempiakin ja ajattelen, että veisi nyt sen lapsensa pois kaupasta rääkymästä. Mutta siinä se. Ei kiristä vanne enkä nyt ainakaan tunne vihaa. Jokainen normaali ihminen kyllä hillitsee tunteensa, mielenterveyspotilaat toki erikseen mutta nämä nyt ovat aina riski muille ihmisille.

Ensinnäkin, osaan siirtyä toiselle puolelle myymälää, jos ärsyke on liian kova. Lisäksi minulla on kyky keskittyä muuhun eikä silloin jokin rääkyminen ole kuin kaukaista taustamelua. En vietä kaupoissa aikaa tuntitolkulla, en edes vaatekaupoissa tai huonekaluliikkeissä, joten jos rääkyvä lapsi vanhempineen ei poistu kaupasta, olen itse todennäköisesti valmis poistumaan ihan alle puolessa tunnissa. Ja puoli tuntia kestän kyllä ikävääkin meteliä.

En myöskään missään nimessä koe olevani oikeutettu lapselliseen ilkeyteen tai jopa fyysiseen väkivaltaan pahaa mieltänsä osoittavaa lasta kohtaan. En varmasti halua häntä lohduttakaan, niin lapsirakas en todellakaan ole, mutta minulla ei ole mitään tarvetta olla julma häntä kohtaan, koska en pidä lapsen rääkymistä henkilökohtaisena loukkauksena minulle. Ymmärrän, että se on kohdistettu aivan muuhun kuin minun persoonaani enkä siten voi siitä suuttua tai loukkaantua.

Toisaalta kun näen kovaääninsen känniläisen, en koe tarvetta mennä häntäkään tönimään, ja jos joku minkkiturkkirouva huutaa kännykkäänsä kauppa raikuen, en yritä kampittaa tai tuijottaa häntä pelästymään. Kohtelen mielestäni epäkohteliaita ja huonostikäyttäytyviä ihmisinä, ja sillä lapsella on näistä kaikista paras syy olla käyttäytymättä normien mukaisesti: hän vasta harjoittelee. Me muut aikuiset olemme niitä, jotka asettavat tason ja omalla esimerkillämme näytämme miten tässä yhteiskunnassa toimitaan. Töni sitä lasta ja hän tulee sinua vastaan pimeällä kujalla teininä ja potkii hengiltä. Tuijottele piilariesi kanssa, ja hän kökkii kotisi ikkunan takana pelästyttämässä sinut ihan vain huvin vuoksi hengiltä.

Kun aikuinen käyttäytyy kuin aikuinen silloin kun lapsi käyttäytyy kuin lapsi, on asetettu oikea taso. Kaikki muu on säälittävää.

[/quote]

Tämä oli oikeasti helvetin hyvä teksti ja sopisi moneen muuhunkin samantasoiseen ketjuun.

Rupesi oikein hymyilyttämään "tuijottele piilareillasi" :)

Toki oikeasti näistä tähänkään ketjuun vastanneista kukaan ei oikeasti sano sanaakaan tai edes katso vihaisesti kun kaupassa vituttaa. On vaan niin kiva yrittää esittää oikeaa kovanaamaa ja sanavalmista taisteluvaunua täällä netin ihanan anonyymissa maailmassa. Kovin henkiläkohtaisesti ihmiset tuntuvat kokevan vanhemmilleen kiukuttelevan lapsen. Vai millaisena te pitäisitte henkilöä joka tuijottelisi kiukkuisesti hieman kovaäänistä aikuista? Vajaaälyisenä? Moukkana? Kyllä, ja syystä. En siis tässä puolustele kovaäänisyyttä, mutta en kyllä niitäkään talipäitä jotka vastaavat tuleen tulella. Mitä siitä saa? Hetkellisen tyydytyksen? Näytinpäs niille-kokemuksen? Onneksi suurin osa aikuisista omaa edes jonkinlaiset käytöstavat.

Vierailija
167/176 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 15:14"]

http://www.babycenter.com/0_what-to-do-when-your-baby-cries-for-no-reason_10320516.bc

Siinä! Ainiin, av-mammat ei osaa enKlantia. Kun elämäntehtävä on rääkyvien pentujen vääntäminen. Never mind.

Tässä lapsia asiassa pätee sama juttu kun koiran hankinnassa. Jos et osaa/ei kiinnosta opettaa käytöstapoja elä hanki!

[/quote]

Asun Enklannissa ja täällä lastenkasvatus on sellaista viktoriaanista kasvatusta, jonka juuret ovat 1800-luvulla. Pohjoismaissa olllaan kasvatusasioissa valovuosia edellä, joten jätä rohkeasi pois nuo englanninkieliset vanhentuneet ohjeesi.

Vierailija
168/176 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 15:17"]

VAhvistuu kyllä käsitys siitä, että monet yksineläjät ja lapsettomat vieraantuvat todellisuudesta ja kärsivät mielenterveysongelmia.

Ei, minustakaan rääkyvä lapsi ei ole kiva näky puhumattakaan siitä äänestä. Kyllä, saattaa harmittaa ja voi olla, että mielessäni vähän tuomitsen vanhempiakin ja ajattelen, että veisi nyt sen lapsensa pois kaupasta rääkymästä. Mutta siinä se. Ei kiristä vanne enkä nyt ainakaan tunne vihaa. Jokainen normaali ihminen kyllä hillitsee tunteensa, mielenterveyspotilaat toki erikseen mutta nämä nyt ovat aina riski muille ihmisille.

Ensinnäkin, osaan siirtyä toiselle puolelle myymälää, jos ärsyke on liian kova. Lisäksi minulla on kyky keskittyä muuhun eikä silloin jokin rääkyminen ole kuin kaukaista taustamelua. En vietä kaupoissa aikaa tuntitolkulla, en edes vaatekaupoissa tai huonekaluliikkeissä, joten jos rääkyvä lapsi vanhempineen ei poistu kaupasta, olen itse todennäköisesti valmis poistumaan ihan alle puolessa tunnissa. Ja puoli tuntia kestän kyllä ikävääkin meteliä.

En myöskään missään nimessä koe olevani oikeutettu lapselliseen ilkeyteen tai jopa fyysiseen väkivaltaan pahaa mieltänsä osoittavaa lasta kohtaan. En varmasti halua häntä lohduttakaan, niin lapsirakas en todellakaan ole, mutta minulla ei ole mitään tarvetta olla julma häntä kohtaan, koska en pidä lapsen rääkymistä henkilökohtaisena loukkauksena minulle. Ymmärrän, että se on kohdistettu aivan muuhun kuin minun persoonaani enkä siten voi siitä suuttua tai loukkaantua.

Toisaalta kun näen kovaääninsen känniläisen, en koe tarvetta mennä häntäkään tönimään, ja jos joku minkkiturkkirouva huutaa kännykkäänsä kauppa raikuen, en yritä kampittaa tai tuijottaa häntä pelästymään. Kohtelen mielestäni epäkohteliaita ja huonostikäyttäytyviä ihmisinä, ja sillä lapsella on näistä kaikista paras syy olla käyttäytymättä normien mukaisesti: hän vasta harjoittelee. Me muut aikuiset olemme niitä, jotka asettavat tason ja omalla esimerkillämme näytämme miten tässä yhteiskunnassa toimitaan. Töni sitä lasta ja hän tulee sinua vastaan pimeällä kujalla teininä ja potkii hengiltä. Tuijottele piilariesi kanssa, ja hän kökkii kotisi ikkunan takana pelästyttämässä sinut ihan vain huvin vuoksi hengiltä.

Kun aikuinen käyttäytyy kuin aikuinen silloin kun lapsi käyttäytyy kuin lapsi, on asetettu oikea taso. Kaikki muu on säälittävää.

[/quote]

Tämä oli oikeasti helvetin hyvä teksti ja sopisi moneen muuhunkin samantasoiseen ketjuun.

Toki oikeasti näistä tähänkään ketjuun vastanneista kukaan ei oikeasti sano sanaakaan tai edes katso vihaisesti kun kaupassa vituttaa. On vaan niin kiva yrittää esittää oikeaa kovanaamaa ja sanavalmista taisteluvaunua täällä netin ihanan anonyymissa maailmassa. Kovin henkiläkohtaisesti ihmiset tuntuvat kokevan vanhemmilleen kiukuttelevan lapsen. Vai millaisena te pitäisitte henkilöä joka tuijottelisi kiukkuisesti hieman kovaäänistä aikuista? Vajaaälyisenä? Moukkana? Kyllä, ja syystä. En siis tässä puolustele kovaäänisyyttä, mutta en kyllä niitäkään talipäitä jotka vastaavat tuleen tulella. Mitä siitä saa? Hetkellisen tyydytyksen? Näytinpäs niille-kokemuksen? Onneksi suurin osa aikuisista omaa edes jonkinlaiset käytöstavat.

[/quote]

Täällä kun saa katsos näyttää ne todelliset patoutuneet tunteet kiljuvia räkänokkia kohtaan. Auta armias jos menisit oikeasti hiljentämään jonkun tuntemattoman lapsen huutamalla tms.

Olisi av-mamma kurkussa kiinni, potkimassa ja repimässä tukkaa. "Sinä et minun lasta komenna, saatanan huora-ämmä! Minun Kirsi-Petteri saa käyttäytyä kuten haluaa, saatanan lehmä!"

Vierailija
169/176 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 22:06"]

Muistakaa nyt mammat että kun niitä lapsia teette niin niiden kanssa ei poistuta kotoa ennen lasten 18 ikävuotta!! Se voi järkyttää suunnattomasti kanssaihmisten elämää esim. minuutin ajan kaupassa. Kyllä, heidän maailma voi romahtaa siitä.

[/quote]

Niin tai sitten voi vaikka yrittää keskittyä siihen lapsen kasvattamiseen sen sijaan, että tulee tännä huutelemana kuinka vaikeaa se on. Valitettavasti kovinkaan moni vanhempi ei tiedä lasten kasvattamisesta hölkäsen pöläystä.

Niin ja ap:n esimerkissä vanhemmat pällistelevät jotain luistimia. Voisi senkin tehdä joskus paremmalla ajalla.

Vierailija
170/176 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 15:22"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 15:17"]

[/quote]

[/quote]

Täällä kun saa katsos näyttää ne todelliset patoutuneet tunteet kiljuvia räkänokkia kohtaan. Auta armias jos menisit oikeasti hiljentämään jonkun tuntemattoman lapsen huutamalla tms.

Olisi av-mamma kurkussa kiinni, potkimassa ja repimässä tukkaa. "Sinä et minun lasta komenna, saatanan huora-ämmä! Minun Kirsi-Petteri saa käyttäytyä kuten haluaa, saatanan lehmä!"

[/quote]

Sinä saat nimitellä räkänokiksi ja ties miksi, mutta sinua ei saa nimitellä? Tosi kypsää. Todellakin.

Se vastaus riippuu katos ihan itsestäsi, eli miten puhut tai kohtelet muita. Jos ylenkatseellisesti ja vittumaisella äänillä vingut jotain kiukuttelua niin ei ihme jos toinenkin suuttuu.

Vierailija
171/176 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime päivinä tullut taas tämä keskustelu mieleen, kun kaupassa on tullut käytyä. Miks ihmeessä ihmiset ottaa vauva-taapero ikäisiä lapsia kaupaan vielä ilta kasin jälkeen? :(((

Vierailija
172/176 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 21:42"]

Äsken kaupassa asioidessa meni taas kyllä niin tunteisiin yksi kasvattamaton mukula. Istui kärryissä ja hakkasi niitä ja aivan tajuton huutaminen ja rääkyminen. Vanhemmat katsoivat vieressä isille luistimia. Eikö vanhemmat voi sen verta ajatella muita ihmisiä että pitäisivät huolen siitä että se lapsi ei häiritsisi muiden ostosreissua?? Kaikki eivät välttämättä katso lastanne samanlaisena pikku pirpulana kuin te.

Nykyajan kasvatusoppaassa neuvotaan olemaan huomioimatta huutoraivokohtausta edellä mainitussa tilanteessa. Ihan neuvolassa saadussa oppaassa. Itse kylläkin kantaisin samantien lapsen ulos kaupasta autoon istumaan. 

[/quote]

Vierailija
173/176 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vaan on kiva mennä kauppaan yhdessä koko perhe. 95 kertaa sadasta käy vain toinen vanhemmista meillä. Ei ole kivaa, jos lapset kiukuttelevat kaupassa, mutta joskus niin vain käy. Se on vain elämää. 

Vierailija
174/176 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisia lasten huuto ärsyttää enemmän toisia vähemmän, mutta eipä siellä kaupassa kyllä minkäänlainen huuto ole sopivaa. Erityisesti ärsyttää häiritsevästi rääkyvän kakaran vanhemmat, jotka muista lapsellisista tai lapsettomista asiakkaista ja henkilökunnasta piittaamatta antavat huutamisen ja kiukuttelun jatkua niinkin julkisella paikalla.

Minä kuulun niihin, jotka uskaltavat siinä tilanteessa avata suunsa. Jos vanhempi on liian nössö ja siinä tilanteessa vetäytyy kasvatusvastuustaan, voi ulkopuolinenkin aivan hyvin käydä napakkaan sävyyn sanomassa lapselle, että hänen huutonsa häiritsee. Kokeilkaa ihmeessä muutkin - se nimittäin yleensä toimii aika hyvin. Mitä nyt ko. nössö vanhempi joskus saattaa ryhtyä puolustuskannalle. Niin tumpeloista vanhemmista ei kuitenkaan kannata välittää. Toivotaan, että edes lapsi oppii jossain vaiheessa kauppaan sopivat käytöstavat - vaikka sitten vähän ulkopuolisellakin avustuksella, jos omat vanhemmat eivät siihen näytä kykenevän.

Vierailija
175/176 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä.. Millon av-mammat on oikein syntynyt jos ei ole kauppa-autoa nähny? :o

Itse olen nähnyt Siwan kauppa-auton monta kertaa esim festareilla 2-3v sitten. (kyseessä oli uudenmpi auto kun artikkelissa, joka on ilmeisesti palanut?) Itse tiedän myös jäätelöautonkeräysautonkirjastoauton enkä asu edes maalla, vaan ihan pk-alueella. Eikö ihmiset käy enää kun kauppakeskuksissa ja hypermarketeissa? Enkä oo syntynyt edes vuonna kivi ja keppi. Vaan 1992. Kesämökin luona käy kesäsin kauppa-auto. Varmaan talvelvellakin, mutta ei me talvella sielä juurikaan käydä, koska on talvi ja kylmä. :D

ps. Olisinpa kympintyttö, edes paperilla!

Vierailija
176/176 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 21 jälkeen Tampereella vanhemmat itkettivät väsynyttä lastaan kaupassa. Lapsi pyysi jotain ja vanhempi ei edes lohduttanut. Kova itku jatkui useita minuutteja. Tällaisia lasten rääyttäjiä löytyy ja muutkin häiriintyvät, jopa ahdistuvat ja joillakin voi kiehahtaa. Paluumatkalla oli huumepiikki jalkakäytävällä.