Rääkyvä lapsi kaupassa
Äsken kaupassa asioidessa meni taas kyllä niin tunteisiin yksi kasvattamaton mukula. Istui kärryissä ja hakkasi niitä ja aivan tajuton huutaminen ja rääkyminen. Vanhemmat katsoivat vieressä isille luistimia.
Eikö vanhemmat voi sen verta ajatella muita ihmisiä että pitäisivät huolen siitä että se lapsi ei häiritsisi muiden ostosreissua?? Kaikki eivät välttämättä katso lastanne samanlaisena pikku pirpulana kuin te.
Kommentit (176)
No kyllä oli 80-luvulla rääkyviä lapsia kaupoissa. Tuskin monikaan muistaa, miten itse on rääkynyt uhmaiässä. Kaupunki oloissa pitää karaistaa itsensä ja ajatella ettei ne ihmiset yritä tehdä kiusaa. Niistä rääkyvistä kasvaa tulevaisuuden menstyjiä peräänantamattomuutensa vuoksi.
Miksi lasten pitäisi olla maailman napoja jotta olisi "lupa" liikkua julkisilla paikoilla? Haloo. Ette te lapsettomat (kuten me lapsellisetkaan) ole itsekään kaikkien mielestä miellyttäviä maailman napoja. Meitä ihmisiä on monenlaisia ja meidän kaikkien pitää syödä elääksemme ja hoitaa asioita, jos ette normaalia elämää kestä se on teidän ongelmanne. Ei muiden. Pienet lapset vasta opettelee sitä käyttäytymistä ja rajoja, se on vaan kestettävä. Olemme kaikki itsekin joskus olleet pieniä lapsia. Joka ikinen. Meillä uhmaan toimii huomiotta jättäminen. Kun asiasta tekee numeron on lapsi voitonriemuinen. Toisella toimii se kaupasta lähteminen tmv. Kolmannella puhe ja neljännellä ei edes uhmaa kummemmin ole. Lapsiakin on erilaisia ja niin on kasvattajia/kasvatuskeinojakin. Eikä ne aikuisetkaan aina osaa käyttäytyä, kielletäänkö aikuisiltakin näiden yksilöiden takia kaupassakäynti?
Jatkan vielä. 80-luvulla käytiin kova keskustelu saako lapsia tuoda ravintoloihin. Nyt keskustellaan saako koiria tuoda ravintoloihin. Onneksi maailma menee suvaitsevaisempaan ja monimuotoisempaan suuntaan.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 08:04"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 07:37"]
Päivän paras! Ilmeisesti oletat tapaavasi jotain koirakoulutuksen kaltaista simputtamista ym. kanssakäymistä lasten kanssa, kun arvon persoonasi lähtee kauppaan - silloihan kaikkien pitää kumartaa, mieluiten Finlandia hymnin soidessa taustalla, kun arvon henkilösi tekee ostoksiaan.
[/quote]
Kertoo paljon, jos ei näe mitään muita vaihtoehtoja kuin "kumartelun finlandiahymnin soidessa", tai sitten sen, että antaa lasten mellastaa ja huutaa ihan niinkuin ne haluavat. Ei tietenkään ole sitä normaalijärkisen vaihtoehtoa, että lasta kommennetaan ja jos se ei tottele, niin kaupasta lähdetään pois. On niin totta, että heikkolahjaisimmat lisääntyvät ahkerimmin. Älä ihmettele, kun lastasi ja sinua vihataan.
[/quote]
Missä se sinun heikkolahjaisuutesi ilmenee? Ohis. Minä en ainakaan vihaa ketään uppo-outoa ihmistä - ei ole tarvetta laittaa niin suuria tunteita peliin jonkun randomin vuoksi. Vihalla aiheutat vain pahaa mieltä itsellesi, mutta go ahead. Kannattaisi kuintenkin pysyä neljän seinän sisällä, jos ei osaa käyttäytyä ihmisten ilmoilla.
Keskimmäinen lapseni oli todellinen huutaja. Mikä tahansa ärsyke sai voimakkaan huutokohtauksen aikaan. Ei ollut syynä nälkä, vaippa tai lämpötila, vaan jotain sellaista, mihin ei voinut vastata. Rauhoittui sylissä tai ei rauhoittunut. Onko "suuritarpeinen vauva" joku uusi asia? En koskaan ajatellut, että vauva olisi jotenkin hankala, piti vaan kovaa ääntä toisin kuin esikoinen (ja kolmas lapsi). Käytin tutkimuksissa sairaalassakin, josko jotain vaivaa olisi ollut. Mitään ei selvinnyt. Vietimme ensimmäisen vuoden pitkälti kotielämää, sillä ei ollut tarpeen kiusata kanssaihmisiä huudolla. Huutajasta kasvoi mitä mukavin hymypoika, josta tuli hyvää palautetta niin koulusta kuin tuntemattomiltakin.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 12:29"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 12:08"]
Ei muita ihmisiä tarvitse huomioida. En minäkään huomioi enää. Kaupassa tönäisen tieltäni jokaisen joka siihen osuu, oli lapsi tai aikuinen. Jos siinä edessä on kärry, tönäisen sen vauhdilla pois edestä, oli kyydissä lapsi tai käsilaukku. Ei mitään väliä.
[/quote]
Minä teen ihan samaa. Jos lapsiperheet saa unohtaa kaupassa käytöstavat, niin saan minäkin. Minä koriani tai kärryäni väistä jos näyttää siltä että lapsi juoksee sitä päin - siinäpä saa mustelman naamaansa, ja ehkä oppii ensi kerralla väistämään. Melkein joka kerta kolahtaa johonkin, mutta ei ole minun murhe. Ihan oikein niille ja niiden vanhemmille, elämä opettaa...
[/quote]
Vaikka uskonkin että tekstisi on hevonpaskaa ja olet hiljainen hissukka joka TOIVOO olevansa tuollainen, niin silti tuollainen käytös olisi vain kusipäistä. Lapsi on vielä keskeneräinen ja opettelee elämään, sinun sen sijaan pitäisi jo osata olla ja elää. Ja usko pois, kyllä sitä kilttikin lapsi on joskus tottelematon vaikka mitä tekisi ja sanoisi. Btw jos joku aikuinen on niin törppö että tönii lapsia niin melko pienellä yllykkeellä tönäisen sellaisen aivovammaisen katuun ja pidän kunnon nuhdesaarnan. Oppii omakin lapsi siinä sivussa että puolensa täytyy pitää. Ja tämä koskee tilannetta jossa isompi kiusaa/vahingoittaa pienempää. Lasta en tietysti lyö mutta puhuttelun pidän.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 13:13"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 12:29"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 12:08"]
Ei muita ihmisiä tarvitse huomioida. En minäkään huomioi enää. Kaupassa tönäisen tieltäni jokaisen joka siihen osuu, oli lapsi tai aikuinen. Jos siinä edessä on kärry, tönäisen sen vauhdilla pois edestä, oli kyydissä lapsi tai käsilaukku. Ei mitään väliä.
[/quote]
Minä teen ihan samaa. Jos lapsiperheet saa unohtaa kaupassa käytöstavat, niin saan minäkin. Minä koriani tai kärryäni väistä jos näyttää siltä että lapsi juoksee sitä päin - siinäpä saa mustelman naamaansa, ja ehkä oppii ensi kerralla väistämään. Melkein joka kerta kolahtaa johonkin, mutta ei ole minun murhe. Ihan oikein niille ja niiden vanhemmille, elämä opettaa...
[/quote]
Vaikka uskonkin että tekstisi on hevonpaskaa ja olet hiljainen hissukka joka TOIVOO olevansa tuollainen, niin silti tuollainen käytös olisi vain kusipäistä. Lapsi on vielä keskeneräinen ja opettelee elämään, sinun sen sijaan pitäisi jo osata olla ja elää. Ja usko pois, kyllä sitä kilttikin lapsi on joskus tottelematon vaikka mitä tekisi ja sanoisi. Btw jos joku aikuinen on niin törppö että tönii lapsia niin melko pienellä yllykkeellä tönäisen sellaisen aivovammaisen katuun ja pidän kunnon nuhdesaarnan. Oppii omakin lapsi siinä sivussa että puolensa täytyy pitää. Ja tämä koskee tilannetta jossa isompi kiusaa/vahingoittaa pienempää. Lasta en tietysti lyö mutta puhuttelun pidän.
[/quote] Kun olet ensin tullut kysymään av siiderivalailta apua "MIKÄ NEUVOKSI?!!"
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 13:13"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 12:29"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 12:08"]
Ei muita ihmisiä tarvitse huomioida. En minäkään huomioi enää. Kaupassa tönäisen tieltäni jokaisen joka siihen osuu, oli lapsi tai aikuinen. Jos siinä edessä on kärry, tönäisen sen vauhdilla pois edestä, oli kyydissä lapsi tai käsilaukku. Ei mitään väliä.
[/quote]
Minä teen ihan samaa. Jos lapsiperheet saa unohtaa kaupassa käytöstavat, niin saan minäkin. Minä koriani tai kärryäni väistä jos näyttää siltä että lapsi juoksee sitä päin - siinäpä saa mustelman naamaansa, ja ehkä oppii ensi kerralla väistämään. Melkein joka kerta kolahtaa johonkin, mutta ei ole minun murhe. Ihan oikein niille ja niiden vanhemmille, elämä opettaa...
[/quote]
Vaikka uskonkin että tekstisi on hevonpaskaa ja olet hiljainen hissukka joka TOIVOO olevansa tuollainen, niin silti tuollainen käytös olisi vain kusipäistä. Lapsi on vielä keskeneräinen ja opettelee elämään, sinun sen sijaan pitäisi jo osata olla ja elää. Ja usko pois, kyllä sitä kilttikin lapsi on joskus tottelematon vaikka mitä tekisi ja sanoisi. Btw jos joku aikuinen on niin törppö että tönii lapsia niin melko pienellä yllykkeellä tönäisen sellaisen aivovammaisen katuun ja pidän kunnon nuhdesaarnan. Oppii omakin lapsi siinä sivussa että puolensa täytyy pitää. Ja tämä koskee tilannetta jossa isompi kiusaa/vahingoittaa pienempää. Lasta en tietysti lyö mutta puhuttelun pidän.
[/quote]
Eipä ole vielä kukaan tullut tönäisemään. Kyllä sen saa vahingolta näyttämään. Ei minua kiinnosta onko se sun kersasi kotona kiltti vai ei. Jos se juoksee minua päin, niin minä en väistä vaan töytäisen takaisin. Näin minut on opetettu - isompia väistetään, tai sitten kärsitään. Minä vihaan lapsia ja käyttäydyn sen mukaisesti. Sinä valitset altistaa lapsesi meidänlaisille ihmisille, jos päästät ne häiritsemään. Oma valinta. Saanpa sentään jotain tyydytystä siitä huudon kuuntelusta, kun pääsen kostamaan.
Mutta miten se lapsi oppii huomiomaan muita ja käyttäytymään, jos hän saa käyttäytyä miten vaan ilman rajoja? Tai onhan siinä ero mitä tehdään kotona ja sen ulkopuolella.
Itse osaan hiljentää lapsen kun lapsen (sokeita lukuunottamatta) sanomatta sanaakaan, tai koskematta. Tälläiset piilarit vaan silmiin, ja tiukka tuijotus 1min. Kyllä on hiljasta! En lähde ostoksille ilman piilareitani. Suosittelen muillekin!
Mua lähinnä surettaa ne vanhemmat, jotka omistavat sen rääkyvän lapsen. Minun ei tarvitse kuunnella sitä kuin pienen hetken, mutta vanhemmat ties vaikka kuinka paljon, millä desibeleillä ja monta kertaa päivässä. En yhtään ihmettele, jos muksuun ei ole reagoitu luistinostosten yhteydessä. Ei voi tietää muiden lapsista, mistä ne keksii yks kaks repiä pelihousunsa.
Menen kauppaan ja ravintolaan hakemaan tuotteita ja palvelua, joista maksan. Ei siellä tarvitse kuunnella kirkuvia kakaroita, ei kenenkään. Jos muksu alkaa käyttäytyä huonosti, poistuu perhe paikalta. Ei ole lapsettomien vika, jos lapsi oikkuilee. En myöskään salli töniviä lapsia poukkoilemassa itseäni päin, vaan komennan kyllä.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 13:19"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 13:13"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 12:29"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 12:08"]
Ei muita ihmisiä tarvitse huomioida. En minäkään huomioi enää. Kaupassa tönäisen tieltäni jokaisen joka siihen osuu, oli lapsi tai aikuinen. Jos siinä edessä on kärry, tönäisen sen vauhdilla pois edestä, oli kyydissä lapsi tai käsilaukku. Ei mitään väliä.
[/quote]
Minä teen ihan samaa. Jos lapsiperheet saa unohtaa kaupassa käytöstavat, niin saan minäkin. Minä koriani tai kärryäni väistä jos näyttää siltä että lapsi juoksee sitä päin - siinäpä saa mustelman naamaansa, ja ehkä oppii ensi kerralla väistämään. Melkein joka kerta kolahtaa johonkin, mutta ei ole minun murhe. Ihan oikein niille ja niiden vanhemmille, elämä opettaa...
[/quote]
Vaikka uskonkin että tekstisi on hevonpaskaa ja olet hiljainen hissukka joka TOIVOO olevansa tuollainen, niin silti tuollainen käytös olisi vain kusipäistä. Lapsi on vielä keskeneräinen ja opettelee elämään, sinun sen sijaan pitäisi jo osata olla ja elää. Ja usko pois, kyllä sitä kilttikin lapsi on joskus tottelematon vaikka mitä tekisi ja sanoisi. Btw jos joku aikuinen on niin törppö että tönii lapsia niin melko pienellä yllykkeellä tönäisen sellaisen aivovammaisen katuun ja pidän kunnon nuhdesaarnan. Oppii omakin lapsi siinä sivussa että puolensa täytyy pitää. Ja tämä koskee tilannetta jossa isompi kiusaa/vahingoittaa pienempää. Lasta en tietysti lyö mutta puhuttelun pidän.
[/quote]
Eipä ole vielä kukaan tullut tönäisemään. Kyllä sen saa vahingolta näyttämään. Ei minua kiinnosta onko se sun kersasi kotona kiltti vai ei. Jos se juoksee minua päin, niin minä en väistä vaan töytäisen takaisin. Näin minut on opetettu - isompia väistetään, tai sitten kärsitään. Minä vihaan lapsia ja käyttäydyn sen mukaisesti. Sinä valitset altistaa lapsesi meidänlaisille ihmisille, jos päästät ne häiritsemään. Oma valinta. Saanpa sentään jotain tyydytystä siitä huudon kuuntelusta, kun pääsen kostamaan.
[/quote]
Onpas surkeaa uhoa. Oikeasti lienet ylipainoinen alikoulutettu syrjäytynyt, joka toivoisi omistavansa räväkän luonteen ja tarpeeksi munaa avata ylipäänäs suutaan. Todennäköisesti kovimman uhon saat aikaiseksi Lidlin kassalla kun kuiskaat kaulahuivisi sisältä kassalle "yks punanen booonus". Ilman hymyä tai tervehtimistä, tietty.
Oi oi. ap kohtasi "rääkyvän" lapsen kaupassa yli vuorokausi sitten. Olettavasti rääkyvä lapsi lopetti rääkymisen jo ajat sitten, mutta ap &kumppanit rääkyvät yhtäsoittoa jo toista päivää?
terv. se, jolle luvattiin tappotuomio "ihmisjätteenä" viestin #109 kirjoittajalta. Oikein leppoisaa ja mukavaa joulun odotusta kaikille. Taitaa panta puristaa monella vähän väärästä kohtaa.
En tiedä onko tämä av:lla surffailu tehnyt sen, mutta silmissäni ihminen joka edelleen käyttää sanaa kersa, vaikuttaa melkolailla sivistymättömältä juntilta jonka suurimmat kulttuuririennot sijoittuvat salkkareiden uusintojen kuohuihin.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 13:24"]
Itse osaan hiljentää lapsen kun lapsen (sokeita lukuunottamatta) sanomatta sanaakaan, tai koskematta. Tälläiset piilarit vaan silmiin, ja tiukka tuijotus 1min. Kyllä on hiljasta! En lähde ostoksille ilman piilareitani. Suosittelen muillekin!
[/quote]
Kannattaa mieluummin vetää piriä. Saa tuollaiset silmät ja vielä hyvän fiiliksin, ainakin hetkellisesti.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 13:07"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 13:03"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 08:04"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 07:37"]
Päivän paras! Ilmeisesti oletat tapaavasi jotain koirakoulutuksen kaltaista simputtamista ym. kanssakäymistä lasten kanssa, kun arvon persoonasi lähtee kauppaan - silloihan kaikkien pitää kumartaa, mieluiten Finlandia hymnin soidessa taustalla, kun arvon henkilösi tekee ostoksiaan.
[/quote]
Kertoo paljon, jos ei näe mitään muita vaihtoehtoja kuin "kumartelun finlandiahymnin soidessa", tai sitten sen, että antaa lasten mellastaa ja huutaa ihan niinkuin ne haluavat. Ei tietenkään ole sitä normaalijärkisen vaihtoehtoa, että lasta kommennetaan ja jos se ei tottele, niin kaupasta lähdetään pois. On niin totta, että heikkolahjaisimmat lisääntyvät ahkerimmin. Älä ihmettele, kun lastasi ja sinua vihataan.
[/quote]
Missä se sinun heikkolahjaisuutesi ilmenee? Ohis. Minä en ainakaan vihaa ketään uppo-outoa ihmistä - ei ole tarvetta laittaa niin suuria tunteita peliin jonkun randomin vuoksi. Vihalla aiheutat vain pahaa mieltä itsellesi, mutta go ahead. Kannattaisi kuintenkin pysyä neljän seinän sisällä, jos ei osaa käyttäytyä ihmisten ilmoilla.
[/quote]
Eiköhän se huutava kersa ja sen idioottivanhemmat ole ne, jotka ei osaa käyttäytyä. Vihaa ei voi hallita - jonkun viha voi aiheuttaa teille idiooteille ihan ruumiinvammojakin, tuletko ikinä ajatelleeksi sitä? Vaarannat lapsesi terveyden ja hengen, kun annat sen huutaa julkisesti. lapsen taposta ei saisi samaa tuomiota kuin ihmisen, olisin hiljentänyt jo aimo läjän ihmisjätettä jota lapsiksi ja vanhemmJosiksi kutsutaan.
[/quote]
Vau mikä hurjimus. Aika surullista kun asiaa tarkemmin ajattelee. Nimittäin sinä kirjoittaja. Huoooh.
Kauheaa uhoa täällä, oikeasti yksikään teistä ei sano tai tee mitään vaikka perseeseen pantais väkisin. Voisi tuon viestisi muotoilla niinkin, että jos naisesta ei sais samaa kuin ihmisestä, niin olisin pakkonussinut jo satoja räksyttäviä, vinkuvia, valittavia ja ärsyttävän näköisiä ämmiä.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 13:36"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 13:19"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 13:13"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 12:29"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 12:08"]
Ei muita ihmisiä tarvitse huomioida. En minäkään huomioi enää. Kaupassa tönäisen tieltäni jokaisen joka siihen osuu, oli lapsi tai aikuinen. Jos siinä edessä on kärry, tönäisen sen vauhdilla pois edestä, oli kyydissä lapsi tai käsilaukku. Ei mitään väliä.
[/quote]
Minä teen ihan samaa. Jos lapsiperheet saa unohtaa kaupassa käytöstavat, niin saan minäkin. Minä koriani tai kärryäni väistä jos näyttää siltä että lapsi juoksee sitä päin - siinäpä saa mustelman naamaansa, ja ehkä oppii ensi kerralla väistämään. Melkein joka kerta kolahtaa johonkin, mutta ei ole minun murhe. Ihan oikein niille ja niiden vanhemmille, elämä opettaa...
[/quote]
Vaikka uskonkin että tekstisi on hevonpaskaa ja olet hiljainen hissukka joka TOIVOO olevansa tuollainen, niin silti tuollainen käytös olisi vain kusipäistä. Lapsi on vielä keskeneräinen ja opettelee elämään, sinun sen sijaan pitäisi jo osata olla ja elää. Ja usko pois, kyllä sitä kilttikin lapsi on joskus tottelematon vaikka mitä tekisi ja sanoisi. Btw jos joku aikuinen on niin törppö että tönii lapsia niin melko pienellä yllykkeellä tönäisen sellaisen aivovammaisen katuun ja pidän kunnon nuhdesaarnan. Oppii omakin lapsi siinä sivussa että puolensa täytyy pitää. Ja tämä koskee tilannetta jossa isompi kiusaa/vahingoittaa pienempää. Lasta en tietysti lyö mutta puhuttelun pidän.
[/quote]
Eipä ole vielä kukaan tullut tönäisemään. Kyllä sen saa vahingolta näyttämään. Ei minua kiinnosta onko se sun kersasi kotona kiltti vai ei. Jos se juoksee minua päin, niin minä en väistä vaan töytäisen takaisin. Näin minut on opetettu - isompia väistetään, tai sitten kärsitään. Minä vihaan lapsia ja käyttäydyn sen mukaisesti. Sinä valitset altistaa lapsesi meidänlaisille ihmisille, jos päästät ne häiritsemään. Oma valinta. Saanpa sentään jotain tyydytystä siitä huudon kuuntelusta, kun pääsen kostamaan.
[/quote]
Onpas surkeaa uhoa. Oikeasti lienet ylipainoinen alikoulutettu syrjäytynyt, joka toivoisi omistavansa räväkän luonteen ja tarpeeksi munaa avata ylipäänäs suutaan. Todennäköisesti kovimman uhon saat aikaiseksi Lidlin kassalla kun kuiskaat kaulahuivisi sisältä kassalle "yks punanen booonus". Ilman hymyä tai tervehtimistä, tietty.
[/quote]
Äiti on kuin lapsensa(sarkasmia). Minusta se jolle puhuit puhui asiaa. Näinhän se menee, auktoriteettia kunnioitetaan.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 13:45"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 13:36"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 13:19"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 13:13"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 12:29"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 12:08"]
Ei muita ihmisiä tarvitse huomioida. En minäkään huomioi enää. Kaupassa tönäisen tieltäni jokaisen joka siihen osuu, oli lapsi tai aikuinen. Jos siinä edessä on kärry, tönäisen sen vauhdilla pois edestä, oli kyydissä lapsi tai käsilaukku. Ei mitään väliä.
[/quote]
Minä teen ihan samaa. Jos lapsiperheet saa unohtaa kaupassa käytöstavat, niin saan minäkin. Minä koriani tai kärryäni väistä jos näyttää siltä että lapsi juoksee sitä päin - siinäpä saa mustelman naamaansa, ja ehkä oppii ensi kerralla väistämään. Melkein joka kerta kolahtaa johonkin, mutta ei ole minun murhe. Ihan oikein niille ja niiden vanhemmille, elämä opettaa...
[/quote]
Vaikka uskonkin että tekstisi on hevonpaskaa ja olet hiljainen hissukka joka TOIVOO olevansa tuollainen, niin silti tuollainen käytös olisi vain kusipäistä. Lapsi on vielä keskeneräinen ja opettelee elämään, sinun sen sijaan pitäisi jo osata olla ja elää. Ja usko pois, kyllä sitä kilttikin lapsi on joskus tottelematon vaikka mitä tekisi ja sanoisi. Btw jos joku aikuinen on niin törppö että tönii lapsia niin melko pienellä yllykkeellä tönäisen sellaisen aivovammaisen katuun ja pidän kunnon nuhdesaarnan. Oppii omakin lapsi siinä sivussa että puolensa täytyy pitää. Ja tämä koskee tilannetta jossa isompi kiusaa/vahingoittaa pienempää. Lasta en tietysti lyö mutta puhuttelun pidän.
[/quote]
Eipä ole vielä kukaan tullut tönäisemään. Kyllä sen saa vahingolta näyttämään. Ei minua kiinnosta onko se sun kersasi kotona kiltti vai ei. Jos se juoksee minua päin, niin minä en väistä vaan töytäisen takaisin. Näin minut on opetettu - isompia väistetään, tai sitten kärsitään. Minä vihaan lapsia ja käyttäydyn sen mukaisesti. Sinä valitset altistaa lapsesi meidänlaisille ihmisille, jos päästät ne häiritsemään. Oma valinta. Saanpa sentään jotain tyydytystä siitä huudon kuuntelusta, kun pääsen kostamaan.
[/quote]
Onpas surkeaa uhoa. Oikeasti lienet ylipainoinen alikoulutettu syrjäytynyt, joka toivoisi omistavansa räväkän luonteen ja tarpeeksi munaa avata ylipäänäs suutaan. Todennäköisesti kovimman uhon saat aikaiseksi Lidlin kassalla kun kuiskaat kaulahuivisi sisältä kassalle "yks punanen booonus". Ilman hymyä tai tervehtimistä, tietty.
[/quote]
Äiti on kuin lapsensa(sarkasmia). Minusta se jolle puhuit puhui asiaa. Näinhän se menee, auktoriteettia kunnioitetaan.
[/quote]
Auktoriteettia vahingoittamalla itseään heikompaa? Nyt ymmärrän perheväkivaltaa paljon paremmin. Pitääkin opettaa pojalle että hakkaa tyttöystävänsä jo ekoilla treffeillä niin saa auktoriteettia.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 22:00"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 21:49"]
Kyllä muakin vähän riipaisi tänään kun n. kuukauden ikäistä vauvaa huudatettiin huonekalu-sisustusmyymälässä...ihan kuin ne sisustusjutut olis niin tärkeitä, etteivois odottaa parempaa hetkeä. Eikä se meille kanssaihmisillekään hauskaa ole kuunnella pikkuisen itkua. Olisi tehnyt mieli sanoa, että anna niin imetän vauvaasi kun se selvästi on nälkäinen!
[/quote]
Ja sitten taas et ehkä tiedä yhtään, mistä on kyse.
Ystäväni vauva oli tällainen vaativa vauva (nykyään pieni herrasmies ja paljon kiltimpi kuin omani helppo vauva). Ennen ruokaa oli pakko huutaa pää punaisena, vaikka kuinka sitä rintaa tyrkytettiin. Ruoan loppumisen jälkeen oli pakko protestoida kovaäänisesti, vaikka jatkaakin olisi saanut halutessaan. Ennen unia kun väsytti niin taas piti kiljua, kunnes nukahti uupuneena. Vauva oli suuritarpeinen ja äänekäs. Vietimme päivää ostoskeskuksessa ja ystäväni vauva oli poissa toltaltaan siitä, ettei oltukaan ehkä tutussa ympäristössä tai tutuissa hajuissa. Taas huusi eikä tullut syömisestäkään oikein mitään. Ystäväni päätti lähteä kävelylle, josko vauva nukahtaisi vaunujen heijaamiseen (ei rauhoittunut sylissä, ei huolinut rintaa eikä mikään ollut hyvin) ja samalla sitten minä ja muut asiakkaat voisimme syödä rauhassa. Ystäväni ei ollut ehtinyt kovinkaan kauas, kun joku kaltaisesi besserwisser säntäsi paikalle sättimään,miten hän ei sylittele ja syötä vauvaa vaan antaa vain huutaa vaunuissa.
Sinä et voi tietää, mikä sillä vauvalla on hätänä etkä voi tietää, mitä kaikkea se vanhempi on tehnyt sen vauvan eteen. Kun vauva on suuritarpeinen, vanhemmilla on muutenkin koko ajan paha mieli ja hätä siitä, tekeekö nyt varmasti kaiken oikein eikä yhtään auta se, että paikalle tunkee muka-tietäjiä tuputtamaan itsestäänselviä neuvoja. Ystäväni mies sai kerran vanhalta mummolta kunnon sättimisen, kun seisoi kassalla odottamassa ystävääni huutava vauva sylissään. Mummo tiuskaisi, että ei ne miehet osaa vauvoja hoitaa, miksi edes yrittävät. Olipas siinä hauska tuoreen isän seisoskella.
Miksi ihmeessä ei voi olla ystävällinen? Mitä jos menisit sen vaunuja lykkyvän äidin luo ja kysyisit, voitko olla avuksi? Mitä jos ehdotat sille huutavaa vauvaa pitellevälle isälle, että voit pidellä vauvaa hetken, kun nämä monesti hämmentyvät muutoksesta ja lopettavat siksi huutamisen?
[/quote]
Pienen vauvan paras paikka on olla kotona. Ihmettelen näitä vauvoja joka paikkaan kuljettavia äitejä. Jos tarvii itse tuulettumista ja ostokeskuksia, jättää vauvan isän tai hoitajan huomaan.