Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rääkyvä lapsi kaupassa

Vierailija
08.12.2014 |

Äsken kaupassa asioidessa meni taas kyllä niin tunteisiin yksi kasvattamaton mukula. Istui kärryissä ja hakkasi niitä ja aivan tajuton huutaminen ja rääkyminen. Vanhemmat katsoivat vieressä isille luistimia.

Eikö vanhemmat voi sen verta ajatella muita ihmisiä että pitäisivät huolen siitä että se lapsi ei häiritsisi muiden ostosreissua?? Kaikki eivät välttämättä katso lastanne samanlaisena pikku pirpulana kuin te.

Kommentit (176)

Vierailija
141/176 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 13:35"]

Menen kauppaan ja ravintolaan hakemaan tuotteita ja palvelua, joista maksan. Ei siellä tarvitse kuunnella kirkuvia kakaroita, ei kenenkään. Jos muksu alkaa käyttäytyä huonosti, poistuu perhe paikalta. Ei ole lapsettomien vika, jos lapsi oikkuilee. En myöskään salli töniviä lapsia poukkoilemassa itseäni päin, vaan komennan kyllä.

[/quote]

Minä taas en siedä ketään muita ihmisiä. Siksi pysyttelen kotona ja tilaan palvelut kotiin.

Vierailija
142/176 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 13:48"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 13:45"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 13:36"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 13:19"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 13:13"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 12:29"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 12:08"]

Ei muita ihmisiä tarvitse huomioida. En minäkään huomioi enää. Kaupassa tönäisen tieltäni jokaisen joka siihen osuu, oli lapsi tai aikuinen. Jos siinä edessä on kärry, tönäisen sen vauhdilla pois edestä, oli kyydissä lapsi tai käsilaukku. Ei mitään väliä.

[/quote]

Minä teen ihan samaa. Jos lapsiperheet saa unohtaa kaupassa käytöstavat, niin saan minäkin. Minä koriani tai kärryäni väistä jos näyttää siltä että lapsi juoksee sitä päin - siinäpä saa mustelman naamaansa, ja ehkä oppii ensi kerralla väistämään. Melkein joka kerta kolahtaa johonkin, mutta ei ole minun murhe. Ihan oikein niille ja niiden vanhemmille, elämä opettaa...

[/quote]

 

Vaikka uskonkin että tekstisi on hevonpaskaa ja olet hiljainen hissukka joka TOIVOO olevansa tuollainen, niin silti tuollainen käytös olisi vain kusipäistä. Lapsi on vielä keskeneräinen ja opettelee elämään, sinun sen sijaan pitäisi jo osata olla ja elää. Ja usko pois, kyllä sitä kilttikin lapsi on joskus tottelematon vaikka mitä tekisi ja sanoisi. Btw jos joku aikuinen on niin törppö että tönii lapsia niin melko pienellä yllykkeellä tönäisen sellaisen aivovammaisen katuun ja pidän kunnon nuhdesaarnan. Oppii omakin lapsi siinä sivussa että puolensa täytyy pitää. Ja tämä koskee tilannetta jossa isompi kiusaa/vahingoittaa pienempää. Lasta en tietysti lyö mutta puhuttelun pidän. 

[/quote]

Eipä ole vielä kukaan tullut tönäisemään. Kyllä sen saa vahingolta näyttämään. Ei minua kiinnosta onko se sun kersasi kotona kiltti vai ei. Jos se juoksee minua päin, niin minä en väistä vaan töytäisen takaisin. Näin minut on opetettu - isompia väistetään, tai sitten kärsitään. Minä vihaan lapsia ja käyttäydyn sen mukaisesti. Sinä valitset altistaa lapsesi meidänlaisille ihmisille, jos päästät ne häiritsemään. Oma valinta. Saanpa sentään jotain tyydytystä siitä huudon kuuntelusta, kun pääsen kostamaan.

[/quote]

 

Onpas surkeaa uhoa. Oikeasti lienet ylipainoinen alikoulutettu syrjäytynyt, joka toivoisi omistavansa räväkän luonteen ja tarpeeksi munaa avata ylipäänäs suutaan. Todennäköisesti kovimman uhon saat aikaiseksi Lidlin kassalla kun kuiskaat kaulahuivisi sisältä kassalle "yks punanen booonus". Ilman hymyä tai tervehtimistä, tietty.

[/quote]

Äiti on kuin lapsensa(sarkasmia). Minusta se jolle puhuit puhui asiaa. Näinhän se menee, auktoriteettia kunnioitetaan.

[/quote]

 

Auktoriteettia vahingoittamalla itseään heikompaa? Nyt ymmärrän perheväkivaltaa paljon paremmin. Pitääkin opettaa pojalle että hakkaa tyttöystävänsä jo ekoilla treffeillä niin saa auktoriteettia.

[/quote]

Auktoriteetti ei kannata hankkia väkivalla koska se perustuu pelkoon ei kunnioitukseen. Ehkäpä tein väärin vertaamalla toiseen kommentoijaan. Oletko koskaan kunnioittanut ketään. Minä olen ja todella tuntisin itseni hölmöksi jos käyttäytyisin tämän kanssa minä minä-asenteella. Lapsetkin voivat kunnioittaa vanhempiaan. Tai sitten ei niin kuin monista voimme nähdä. Se vain tarkoittaa että näiden vanhemmat eivät ole osoittaneet olevansa kunnioitettavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/176 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 12:14"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 10:03"]

Kyllä tänne maailmaan ääntä mahtuu..

[/quote]

Saanko minä tulla huutamaan siis sun lapselle? Saanko karjua ja kiljua naama punaisena? Kyllähän maailmaan ääntä mahtuu...
[/quote]

No miksi kiljuisit ja karjuisit edellisen lapselle, kukaan niistä lapsista jotka kiljuvat ja karjuvat kaupassa eivät kilju ja karju sinulle, joten?

Vierailija
144/176 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
145/176 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 13:24"]Itse osaan hiljentää lapsen kun lapsen (sokeita lukuunottamatta) sanomatta sanaakaan, tai koskematta. Tälläiset piilarit vaan silmiin, ja tiukka tuijotus 1min. Kyllä on hiljasta! En lähde ostoksille ilman piilareitani. Suosittelen muillekin!
[/quote]

Olen gootti ja käytän aina välillä tuollaisia piilareita, lapseni ovat tottuneet, että äiti näyttää vähän pelottavalta, joten yritä vain.

Vierailija
146/176 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulosuojaimet kauppaan! Ei mee hermot!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
147/176 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

HAHA ap! Meillä ei yksikään kauppareissu ole 2 kk onnistunut ilman huutoa, no okei, ehkä 2 kertaa on mennyt ilman huutoa. Se on täysin normaalia, ainakin ammattilaisen neuvolahoitajan mielestä. Toki sinulta voi saada erilaisen vastauksen.

Kyllä sille isille pitää ne luistimet vaan ostaa kun on luistelukausi, ei isi ehkä jaksa odottaa luistinkauppoja siihen saakka kunnes lapsella ei ole uhmaikää? :)

Mua naurattaa ap:n kaltaisten ihmisten itsekkyys. Mä olen aina, jopa ennen lapsia, säälinyt vanhempia joille hankalassa iässä olevat lapset aiheuttavat harmia ja noloja tilanteita. Enhän itse edes joudu kun kuuntelemaan sitä pienen hetken enkä asumaan sen huutajan kanssa (siis ap:n tapauksessa). Kaikilla ei tuo toisen asemaan asettuminen ole niin helppoa.

Vierailija
148/176 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Rääkäyvä lapsi tulee viedä pois kaupasta huutamasta. Tai missä sitten ollaankin. Vaikka maailmaan mahtuu ääntä, se ei silti tarkoita sitä, että vasiten annetaan lasten rääkyä joka paikassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
149/176 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä, sen jälkeen kun sain omia lapsia niin ei ole paljon toisten lasten parkuminen kaupassa haitannut. Lähinnä tunnen huojennusta kun ei tarvitse komentaa ja "ongelma" on jonkun toisen. 

 

Enemmän minua ärsyttävät ne käytävät ja jonot tukkivat aikuiset ja alennusten perässä lähes maanisesti ryntäävät vanhukset. Mutta kaupassa on käytävä enkä voi muita käskeä olemaan kotona silloin, joten on vaan kestettävä se että siellä kaupassa on muitakin ihmisiä. Ovatko ihmiset oikeasti nykyään näin pikkusieluisia?

Vierailija
150/176 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 14:04"]

Joo. Rääkäyvä lapsi tulee viedä pois kaupasta huutamasta. Tai missä sitten ollaankin. Vaikka maailmaan mahtuu ääntä, se ei silti tarkoita sitä, että vasiten annetaan lasten rääkyä joka paikassa.

[/quote]

Ymmärrät varmaan, että kauppaan mennään hakemaan jotain tarpeellista kuten ruokaa. Jos kaappi on tyhjä niin kyllä se ruoka on vain haettava kaupasta vaikka sinun mielestäsi huutajan pitäisi mennä perheineen kotiin. Onneksi minä ja monet muut emme välitä sinun mielipiteestäsi, koska maailmankuvamme on suurempi kuin sinun. Löysää vähän senkin ankeuttaja. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
151/176 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten raivostuttaa, kun MEIDÄN PERHE eli isä, äiti ja pari-kolme kersaa lähtee ostoksille, levittäytyy ympäri kauppaa ja keskustelee suureen ääneen hyllyjen yli mahdollisista ostoksistaan. Voi kiesus, jos olette hakemassa joukolla vaikka sipsipusseja ja juotavia, niin ei sitä tarvitse kailottaa, niin että halli raikaa.

Vanhemmat voisivat myös opastaa jälkikasvuaan, ettei kaikkia myytävänä olevia tavaroita ole pakko hiplata. Jännä seurata, kuinka nykyisin pikkumukulasta lähtien lapset ovat kovin, kovin ostotietoisia.

Vierailija
152/176 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni itku/uhma kiukuttelu ei haittaa, se ei kestä yleensä kun 1-2min vaikka vanhempi ei tekisi mitään. Mutta kylläpä vituttaa olla kaupassa, jos joku antaa lapsen huutaa pääpunasena sen koko kauppareissun 10-15min ajan. Pienen lapsen kimeä kiljumisääni, kun menee helposti yli 100dB! Ihan näin vertailun vuoksi, baarien desibeli raja on 85, katupora häviää myös lapsen itukulle.

Eniten vituttaa, että tiettyjen aikuisten lapset, itkee ja kiljuu aina kaupassa! Jos lapsi ei osaa käyttäytyä, sitä ei ole pakko ottaa kauppaan mukaan.

Kaupaan mukaan pääsy pitäisi olla palkinto hyvästä käytöksestä, ei rangaistuis lapselle, josta kärsii myös kaikki asiakkaat ja kaupanhenkilökunta.

T:Pikkukaupan kauppatäti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
153/176 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 14:11"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 14:04"]

Joo. Rääkäyvä lapsi tulee viedä pois kaupasta huutamasta. Tai missä sitten ollaankin. Vaikka maailmaan mahtuu ääntä, se ei silti tarkoita sitä, että vasiten annetaan lasten rääkyä joka paikassa.

[/quote]

Ymmärrät varmaan, että kauppaan mennään hakemaan jotain tarpeellista kuten ruokaa. Jos kaappi on tyhjä niin kyllä se ruoka on vain haettava kaupasta vaikka sinun mielestäsi huutajan pitäisi mennä perheineen kotiin. Onneksi minä ja monet muut emme välitä sinun mielipiteestäsi, koska maailmankuvamme on suurempi kuin sinun. Löysää vähän senkin ankeuttaja. :)

[/quote]

Aivan! Minua ei henkilökohtaisesti ollenkaan kiinnosta, jos joku häiriintyy lapseni huudosta. Onko sinulla mahdollisesti autismi? He ovat ääniherkkiä. Minua häiritsee kaikenmaailman maiskuttelijat ja tuijottajat kaupassa, minusta TE VOISITTE JÄÄDÄ KOTIIN, EI NE VIATTOMAT LAPSET. Älkää siis liikkuko enää ulkona, pistävä katseenne saa aikaan oksennusolon. Miettikää vähän muita, ei teitä ole kiva katsella kaupoissa.

Vierailija
154/176 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 13:58"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 13:24"]Itse osaan hiljentää lapsen kun lapsen (sokeita lukuunottamatta) sanomatta sanaakaan, tai koskematta. Tälläiset piilarit vaan silmiin, ja tiukka tuijotus 1min. Kyllä on hiljasta! En lähde ostoksille ilman piilareitani. Suosittelen muillekin! [/quote] Olen gootti ja käytän aina välillä tuollaisia piilareita, lapseni ovat tottuneet, että äiti näyttää vähän pelottavalta, joten yritä vain.

[/quote]

Mäpä en oo gootti. Ihan tavallinen. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
155/176 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 14:15"]

Pieni itku/uhma kiukuttelu ei haittaa, se ei kestä yleensä kun 1-2min vaikka vanhempi ei tekisi mitään. Mutta kylläpä vituttaa olla kaupassa, jos joku antaa lapsen huutaa pääpunasena sen koko kauppareissun 10-15min ajan. Pienen lapsen kimeä kiljumisääni, kun menee helposti yli 100dB! Ihan näin vertailun vuoksi, baarien desibeli raja on 85, katupora häviää myös lapsen itukulle.

Eniten vituttaa, että tiettyjen aikuisten lapset, itkee ja kiljuu aina kaupassa! Jos lapsi ei osaa käyttäytyä, sitä ei ole pakko ottaa kauppaan mukaan.

Kaupaan mukaan pääsy pitäisi olla palkinto hyvästä käytöksestä, ei rangaistuis lapselle, josta kärsii myös kaikki asiakkaat ja kaupanhenkilökunta.

T:Pikkukaupan kauppatäti

[/quote]

Arvaa vituttaako sitä vanhempaa???? Jos se olisi sinun ystäväsi niin ymmärtäisitkö sitten paremmin? Ehkä sulla ei ole vain halua ymmärtää vaikka voisit. Olen varma, että sinä olet vaippaiässä ollut ihan yhtä rasittava, mieti sitä.

Vierailija
156/176 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAhvistuu kyllä käsitys siitä, että monet yksineläjät ja lapsettomat vieraantuvat todellisuudesta ja kärsivät mielenterveysongelmia.

Ei, minustakaan rääkyvä lapsi ei ole kiva näky puhumattakaan siitä äänestä. Kyllä, saattaa harmittaa ja voi olla, että mielessäni vähän tuomitsen vanhempiakin ja ajattelen, että veisi nyt sen lapsensa pois kaupasta rääkymästä. Mutta siinä se. Ei kiristä vanne enkä nyt ainakaan tunne vihaa. Jokainen normaali ihminen kyllä hillitsee tunteensa, mielenterveyspotilaat toki erikseen mutta nämä nyt ovat aina riski muille ihmisille.

Ensinnäkin, osaan siirtyä toiselle puolelle myymälää, jos ärsyke on liian kova. Lisäksi minulla on kyky keskittyä muuhun eikä silloin jokin rääkyminen ole kuin kaukaista taustamelua. En vietä kaupoissa aikaa tuntitolkulla, en edes vaatekaupoissa tai huonekaluliikkeissä, joten jos rääkyvä lapsi vanhempineen ei poistu kaupasta, olen itse todennäköisesti valmis poistumaan ihan alle puolessa tunnissa. Ja puoli tuntia kestän kyllä ikävääkin meteliä.

En myöskään missään nimessä koe olevani oikeutettu lapselliseen ilkeyteen tai jopa fyysiseen väkivaltaan pahaa mieltänsä osoittavaa lasta kohtaan. En varmasti halua häntä lohduttakaan, niin lapsirakas en todellakaan ole, mutta minulla ei ole mitään tarvetta olla julma häntä kohtaan, koska en pidä lapsen rääkymistä henkilökohtaisena loukkauksena minulle. Ymmärrän, että se on kohdistettu aivan muuhun kuin minun persoonaani enkä siten voi siitä suuttua tai loukkaantua.

Toisaalta kun näen kovaääninsen känniläisen, en koe tarvetta mennä häntäkään tönimään, ja jos joku minkkiturkkirouva huutaa kännykkäänsä kauppa raikuen, en yritä kampittaa tai tuijottaa häntä pelästymään. Kohtelen mielestäni epäkohteliaita ja huonostikäyttäytyviä ihmisinä, ja sillä lapsella on näistä kaikista paras syy olla käyttäytymättä normien mukaisesti: hän vasta harjoittelee. Me muut aikuiset olemme niitä, jotka asettavat tason ja omalla esimerkillämme näytämme miten tässä yhteiskunnassa toimitaan. Töni sitä lasta ja hän tulee sinua vastaan pimeällä kujalla teininä ja potkii hengiltä. Tuijottele piilariesi kanssa, ja hän kökkii kotisi ikkunan takana pelästyttämässä sinut ihan vain huvin vuoksi hengiltä.

Kun aikuinen käyttäytyy kuin aikuinen silloin kun lapsi käyttäytyy kuin lapsi, on asetettu oikea taso. Kaikki muu on säälittävää.

Vierailija
157/176 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas mahoneitsyet ja velat asialla. Naurattaa, olette säälittäviä ruikutuksenne kanssa. Tässä näkee konkreettisesti, miten lapsen saaminen jalostaa ihmistä paremmaksi ja ymmärtäväisemmäksi ihmiseksi.

Vierailija
158/176 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 14:17"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 14:15"]

Pieni itku/uhma kiukuttelu ei haittaa, se ei kestä yleensä kun 1-2min vaikka vanhempi ei tekisi mitään. Mutta kylläpä vituttaa olla kaupassa, jos joku antaa lapsen huutaa pääpunasena sen koko kauppareissun 10-15min ajan. Pienen lapsen kimeä kiljumisääni, kun menee helposti yli 100dB! Ihan näin vertailun vuoksi, baarien desibeli raja on 85, katupora häviää myös lapsen itukulle.

Eniten vituttaa, että tiettyjen aikuisten lapset, itkee ja kiljuu aina kaupassa! Jos lapsi ei osaa käyttäytyä, sitä ei ole pakko ottaa kauppaan mukaan.

Kaupaan mukaan pääsy pitäisi olla palkinto hyvästä käytöksestä, ei rangaistuis lapselle, josta kärsii myös kaikki asiakkaat ja kaupanhenkilökunta.

T:Pikkukaupan kauppatäti

[/quote]

Arvaa vituttaako sitä vanhempaa???? Jos se olisi sinun ystäväsi niin ymmärtäisitkö sitten paremmin? Ehkä sulla ei ole vain halua ymmärtää vaikka voisit. Olen varma, että sinä olet vaippaiässä ollut ihan yhtä rasittava, mieti sitä.

[/quote]

Varmasti vituttaa. Mutta juuri siitä syystä sitä lasta ei kannata ottaa mukaan, vaan jättä tuon 10-15min ajaksi lapsen isän tms seuraan. On mukavempi kauppareissu sekä lapselle että äitille. Saa katsella rauhassa, mitä ostaa eikä ketään vituta.

Enkä ole lapsena vetänyt koskaan itkupotkuraivareita kaupassa, sillä olen kotoisin maalta jossa kävi kauppa-auto. Kaupassa käynti oli minulle juurikin lapsena palkinto että pääsi joskus mukaan, kun käytiin "ihan oikeassa kaupassa". Sinne kun ei päässyt mukaan, jos ei osannut käyttyä. Vaan joutui jäämään autoon istumaan.

ps. En ymmärrä miksi lasten kanssa on pakko tulla kauppaan suoraan töistä ruuhka-aikaan siten, että pieni lapsi ei ole saanut nukkua vielä päiväunia, tai se on herätetty kesken, koska on "pakko mennä" kauppaan. Pikkukaupat kun on auki 07.00-23.00, niin sen maitopurkin voi hakea muulloinkin. 

 

Vierailija
159/176 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 14:29"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 14:17"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 14:15"]

Pieni itku/uhma kiukuttelu ei haittaa, se ei kestä yleensä kun 1-2min vaikka vanhempi ei tekisi mitään. Mutta kylläpä vituttaa olla kaupassa, jos joku antaa lapsen huutaa pääpunasena sen koko kauppareissun 10-15min ajan. Pienen lapsen kimeä kiljumisääni, kun menee helposti yli 100dB! Ihan näin vertailun vuoksi, baarien desibeli raja on 85, katupora häviää myös lapsen itukulle.

Eniten vituttaa, että tiettyjen aikuisten lapset, itkee ja kiljuu aina kaupassa! Jos lapsi ei osaa käyttäytyä, sitä ei ole pakko ottaa kauppaan mukaan.

Kaupaan mukaan pääsy pitäisi olla palkinto hyvästä käytöksestä, ei rangaistuis lapselle, josta kärsii myös kaikki asiakkaat ja kaupanhenkilökunta.

T:Pikkukaupan kauppatäti

[/quote]

Arvaa vituttaako sitä vanhempaa???? Jos se olisi sinun ystäväsi niin ymmärtäisitkö sitten paremmin? Ehkä sulla ei ole vain halua ymmärtää vaikka voisit. Olen varma, että sinä olet vaippaiässä ollut ihan yhtä rasittava, mieti sitä.

[/quote]

Varmasti vituttaa. Mutta juuri siitä syystä sitä lasta ei kannata ottaa mukaan, vaan jättä tuon 10-15min ajaksi lapsen isän tms seuraan. On mukavempi kauppareissu sekä lapselle että äitille. Saa katsella rauhassa, mitä ostaa eikä ketään vituta.

Enkä ole lapsena vetänyt koskaan itkupotkuraivareita kaupassa, sillä olen kotoisin maalta jossa kävi kauppa-auto. Kaupassa käynti oli minulle juurikin lapsena palkinto että pääsi joskus mukaan, kun käytiin "ihan oikeassa kaupassa". Sinne kun ei päässyt mukaan, jos ei osannut käyttyä. Vaan joutui jäämään autoon istumaan.

ps. En ymmärrä miksi lasten kanssa on pakko tulla kauppaan suoraan töistä ruuhka-aikaan siten, että pieni lapsi ei ole saanut nukkua vielä päiväunia, tai se on herätetty kesken, koska on "pakko mennä" kauppaan. Pikkukaupat kun on auki 07.00-23.00, niin sen maitopurkin voi hakea muulloinkin. 

 

[/quote]

Muistat noin hyvin kauppa-autohommat niin puhut varmasti vähän vanhemmasta itsestäsi kuin uhmaiästä. Voi sinua pikkuista kun olit enkeli..

Toisilla lapsilla ei ole isää tai isä voi tehdä pitkää työpäivää. Voi myös olla että suurin osa kauppareissuista hoidetaankin ilman lasta mutta välillä tulee näitä tilanteita että lapsi on otettava mukaan. Ei se niin vakavaa ole, sinulla on vain lääkitys heikko.

Vierailija
160/176 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on aika vihamielinen suhtautuminen lapsiin. En itsekkään tykkää ihan kauheasti lapsista vaikka omia onkin. Mutta ei minun maailmaani mitkään huudot ja itkut kaada. Mietin että oletteko te lapsivihaajat koskaan miettineet että se kikkarapää joka huutaa leluosastolla on ehkä jonainpäivänä aterialähetti joka tuo lounaan kotiovellenne, kun ette enää itse kykene sitä laittamaan? Ja se saparopää joka kiljuu on ehkä lääkärisi kun murrat lonkkasi pudotessasi pyörätuolista? Ja se vauva jota vanhemmat eivät saa tyynnytettyä on ehkä joku päivä se talonmies joka yöllä tulee avaamaan sinulle oven kun muistisairaana et enää tiennyt että vessa ei olekaan takapihalla. En minäkään niin välitä lapsista mutta jokin päivä heistä joku ehkä taluttaa minuakin sinne vessaan palvelutalossa kun itse en enää kykene. :)