Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi kilin perseet. Ei taida taaskaan tulla kunnon talvea :(

Vierailija
08.12.2014 |

Taitaa tulla samanlainen paska talvi, kun viime talvikin oli :(  On se nyt perhana kumma, kun pitää olla paska keli koko ajan :( Ja kesäkin oli ihan perseestä säiden takia (helteet!). Näköjään hellefanit saavat nyt sitten mieleisensä talvenkin ja me talvifanit, helteen vihaajat jäädään taas nuolemaan näppejä.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonolta näyttää tilanne ainakin etelä rannikolla (enkä nyt puhu Helsingistä). Ärsyttävää tihkusadetta ollut jo pari päivää, rapaa ja kuraa riittää ja itselleni alkaa oikeasti riittämään tämä pimeys. Pari viikkoa sitten saatiin lunta ja lumi pysyi n. viikon maassa ja oli kyllä nätti ja valoisaa :) Mutta nyt, blaaaaaaaaaah.

Vierailija
2/45 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä vielä tiedä. Aika harvana jouluna on ollut lunta, vaikka tammikuussa olisi tullut lunta eniten ikinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta hellekesä oli ihana! Toisaalta kyllä rakastan oikein kunnon pakkastalveakin, joten harmittaa hieman tämä loska ja vesisade.

Saisi ensi kesänäkin tulla oikein kunnon helteet! Ihana ulkoilla, uida ja viettää aikaa ulkona kylmiä juomia nautiskellen.

Vierailija
4/45 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kilin perseet?

Vierailija
5/45 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveää jos sataa vettä koko talven... Ei tule enää ainakaan etelään kunnon talvi :(

Vierailija
6/45 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No EI todellakaan samanlaista paska keliä, kun viime kesänä! Nimimerkillä en nukkunut kuin max 2 tuntia per yö ja sekin todella huonoa unta, syöminen oli niin ja näin, koko ajan väsytti (astma vaivasi), atooppinen iho ärtyi pahasti. Kämpässä oli vähintää 50 astetta lämmintä koko ajan.

Jooo.. Kerrostalossa asun ja kokeilin kaikki kikkakuutoset, ei auttanut tuulettimet ym. Ja ulkona ei hirveämmin pystynyt olemaan. 

Edes "jäätyneet" pyyhkeet ei autanut (se pyyhi suli muutaman metrin matkalla keittiöstä makkariin..). Eli ei vittu todellakaan mitään yli kahden kuukauden helteitä enää ikinä! Te helteiden ihannoijat suksikaa hevon kuuseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/45 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:18"]

Ei sitä vielä tiedä. Aika harvana jouluna on ollut lunta, vaikka tammikuussa olisi tullut lunta eniten ikinä.

[/quote]

Kyllä se melkein joka vuosi on ollut lunta tai edes pakkasta. Itse muistan esim. vuoden -94 joulun joka oli ihan musta, meillä kynnöspellot paistoi mustina. Sitä en sitten kyllä enää muista, että tuliko se kunnon talvi sitten uuden vuoden jälkeen.

Ja viime joulu sitten. Antakaa mun nauraa, pohjanoteeraus :( Lämpötila keikkui jossain 6-7 asteessa, hirmuinen tuuli ja vettä tuli, kun Esterin persiistä aattona + sumu vielä päälle :/ Kiva lähteä koiran kanssa lenkille, kun mitään ei nähnyt eteensä, vaikka oli taskulamppukin mukana (oltiin siis äitini luona maalla joutun vietossa).

Onhan täälläkin jo pari kertaa tullut lunta maahan, viimeeksi eilen, mutta eihän ne mitään pysy, kun lämpötila keikkuu jossaan kolmessa asteessa yötä myöten :( Ja vielä joku kehtaa väittää, että tästä talvesta piti tulla kylmin 30 vuoteen tms. My ass :(

Vierailija
8/45 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka HELVETIN IDIOOTTI kaipaa viime kesän helteitä!!! Minä en voinut tehdä mitään, kun liikkuminenkin tuntui ihan perkeleen tuskalliselta. Koko kesä meni neljän seinän sisällä lämpähalvausta pelätessä ja hikeä pyyhkiessä, en nukkunut paljon yhtään ja henki oli salpaantua koko ajan.

Asut varmaan jossain Lapissa, jos pystyit harrastamaan liikuntaakin, joten ÄLÄ SINÄ minulle huutele mistään ihanista helteistä. Pistää oikein vihaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/45 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tajuu tätä joidenki ''talvifanitusta''.. miten muka voi pitää enemmän talvesta kuin kesästä.. hrrrr

Vierailija
10/45 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:32"]

Kuka HELVETIN IDIOOTTI kaipaa viime kesän helteitä!!! Minä en voinut tehdä mitään, kun liikkuminenkin tuntui ihan perkeleen tuskalliselta. Koko kesä meni neljän seinän sisällä lämpähalvausta pelätessä ja hikeä pyyhkiessä, en nukkunut paljon yhtään ja henki oli salpaantua koko ajan.

Asut varmaan jossain Lapissa, jos pystyit harrastamaan liikuntaakin, joten ÄLÄ SINÄ minulle huutele mistään ihanista helteistä. Pistää oikein vihaksi.

[/quote]

*Tyrsk* Asun ihan etelä-suomessa ja jumalaisen kuuma oli minullakin. :D En sitten tiedä onko minussa jotain vikaa, mutta missään vaiheessa ei meinannut lämpähalvaus yllättää. Kuuma toki oli, mutta sisällä turvauduin tuulettimiin ja kylmään juomiseen.

Minä rakastan ulkoilua helteiden aikaan! On ihanaa kun saa hien pintaan ja saa liikkua vähissä vaatteissa. Kotona sitten viileä suihku. Oi että minä nautin viime kesästä, olen vielä ihminen jolla on normaalia korkeampi ruumiinlämpö (38 astetta normaali), en silti tuntenut kuolevani missään vaiheessa. Kyllähän se kuuma ja paha olo tulee jos ei mitään tee eikä mitään juo/syö, minusta pieni kevyt liikunta jopa virkisti oloa.

t. Rasitusastmainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/45 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen taitaa olla joku luuviulu. Jos sinulla olisi vähänkin enemmän muotoja, niin tietäisit miten hirveältä tuntuu kun esimerkiksi rinnat hiostuvat ja hiertävät, puhumattakaan ihopoimuista...

Vierailija
12/45 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:36"]

en tajuu tätä joidenki ''talvifanitusta''.. miten muka voi pitää enemmän talvesta kuin kesästä.. hrrrr

[/quote]

No miksiköhän? Helteellä ei voi mitenkään viilentyä, kun alastikkaan ei voi olla ihmisten ilmoilla ja muutenkaan et voi nahkaa riisua. Jos talvella paleltaa, niin LISÄÄ vaatetta päälle. Ja joillakin on terveydelliset syyt vihata helteitä! Helppohan se on terveen ihmisen huudella, että ihanaa, ulkona on 32 astetta lämmintä. JEEEEEEEEEEE ja NAUTTIKAA nyt vielä kun pystytte. 

Astmaatikolle ja esim. sydän sairaille helteet on tuskaa ja jopa vaaraksi. Ja nukuppa ite kaks kuukautta putkeen 2-3 tuntia per yö, kun et pysty nukkumaan. 

Ja uimassa et voi käydä, kun atooppinen iho on ärtyneenä koko ajan ja eikä se edes auta, kun heti kun nouset vedestä, niin hikoilet taas ja on tukala olo. Ja EI, EN ole läski!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/45 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:39"]

Kolmonen taitaa olla joku luuviulu. Jos sinulla olisi vähänkin enemmän muotoja, niin tietäisit miten hirveältä tuntuu kun esimerkiksi rinnat hiostuvat ja hiertävät, puhumattakaan ihopoimuista...

[/quote]

En minä nyt mikään luuviulu ole, ihan normaalipainoinen. :) Minä nyt vain nautin kuumuudesta.

Vierailija
14/45 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

VITTU! tää on ihan asenne kysymys.... Teijän täytyy nyt vaan hyväksyy et suomes on neljä vuoden aikaa piste.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/45 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ne kylmät juomat mitään auta ja eikä ne tuulettimetkaan. Ja onko sitä nyt vaan niin vaikeata tajuta, että ihmisiä on erilaisia. Jotkut vaan fanittaa talvea, lunta ja pakkasta enempi. Samoin syksyä. Kevät ja kesä on perseestä. 

Esim. allergiset ja astmaatikot on tätä mieltä useimmiten. Nimimerkillä pahat siitepölyallergiat, paha atooppinen iho (joka ei tykkää ollenkaan helteistä) + astma vielä päälle.

Vierailija
16/45 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus, miksi te hyökkäätte noin aggressiivisesti ihmisen kimppuun, joka sanoi vain nauttivansa helteistä? Minäkin nautin enkä näe siinä mitään pahaa.

Vierailija
17/45 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:43"]

VITTU! tää on ihan asenne kysymys.... Teijän täytyy nyt vaan hyväksyy et suomes on neljä vuoden aikaa piste.

[/quote]

Mä en ole koskaan tajunnut kavereiden nitinää ja natinaa. HETI, kun lämpötila laskee alle 10 asteen, alkaa se valitus, että kyllä on kylmä, kyllä on kylmä. Ja miten sulla muka ei ole kylmä (mulla on yleensä pelkkä T-paita ja ohut takki tai collegehuppari ja kun ollaan tuntumassa, niin sitten laitan fleecetakin T-paidan päälle, pikku pakkasella laitan pitkähihasen trikoopaidan fleecetakin alle ja yli -20 asteen pakkasilla sitten ehkä vaihdan toppatakkiin. En edes omista mitään paksumpia paitoja.. Ja hyvin pärjään noilla yläosilla + toppahousuilla (tai välikausihousuilla) + sisähousuilla kaksikin tuntia ulkona eikä edes ole kylmä, käsissä on kahdet lapaset (tai yhdet) ja villasukkia en omista ollenkaan.

Helteellä en jaksa edes kävellä kolmannesta kerroksesta alas, ilman että olen täysin piipussa ja happi loppu. Saatikka sitten lähteä koiran kanssa lenkille, hyvä kun jaksaa mennä takapihalle..

Tiedä sitten, että onko tuolla ruumiinlämmöllä sitten osuutta asiaan.. Mulla normaali lämpö on 36.. Ja olen ollut lapsesta asti samanlainen kuuma kalle.

Vihaan myös saunaa, pystyn olemaan saunassa max 3 minsaa ja sitten iskee huono olo, sydän tykyttää hulluna ja pyöryttää. Ei mitään väliä kuinka lämmin sauna on ja onko se "kuiva" (kukaan ei ole vielä heittänyt löylyjä) vai onko siellä ollut jo useampi löylyttelijä ennen mua.

Vierailija
18/45 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:39"]

Kolmonen taitaa olla joku luuviulu. Jos sinulla olisi vähänkin enemmän muotoja, niin tietäisit miten hirveältä tuntuu kun esimerkiksi rinnat hiostuvat ja hiertävät, puhumattakaan ihopoimuista...

[/quote]

En ole kolmonen, mutta yleensä ne ovat nämä "muodokkaat" naiset jotka näistä helteistä valittavat. Joo, ymmärrän kyllä että jos on enemmän massaa + vielä astma ja kuus muuta siihen päälle, niin heikottaa. Kaikkia ei kuitenkaan heikota ja enemmän minä tällä palstalla näen VALITUSTA helteistä ja auringonpalvojien lynkkaamista.

Anteeksi nyt vain, mutta minä en vain käsitä miten muka tuuletin naaman edessä ei auta viiletämään. Paha olo johtuu yleensä hikoilun aiheuttamasta nestehukasta, joten sitä vettä/mehua/mitä tahansa naamariin niin taatusti helpottaa. Tämän maailman mittakaavassa joku maksimissaan 30 asteen helle ei ole mikään tappokeli, ei tarvitse edes matkustaa pitkälle, niin tulee vastaan sellaisia oikeasti hirmuhelteitä. Suomessa nyt harvoin päästään tuohon kolmeenkymmeneenkään.

Vierailija
19/45 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:44"]

Voi jeesus, miksi te hyökkäätte noin aggressiivisesti ihmisen kimppuun, joka sanoi vain nauttivansa helteistä? Minäkin nautin enkä näe siinä mitään pahaa.

[/quote]

No miksikö? Sanoppas se, miksi talvifaneja saa mollata koko ajan, mutta talvesta sitten saa valittaa niiiiiiin paljon, kun sielu sietää ja helteistä ei missään nimessä saa valittaa? Tai jos kehtaakin, niin heti tulee paskaa niskaan. Ja miksi esim. lehdetkin toitottavat koko ajan, että nauttikaa helteistä, nauttika nauttikaa nuattikaa.!!!!!! Mutta koskaan ei lue lehdissä, että nauttikaa talvesta, nauttika pakkasista.

Ja nämä helteiden ihannoijat, kun vielä tuppaavat olemaan niitä, jotka eivät tajua ollenkaan, miksi joku ei tykkää helteistä.. Ja vaikka yrität vääntää ratakiskosta, niin siltikään ei mene perille.

Vierailija
20/45 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä tuo yksi... Tottakai jos sun ruumiinlämpösi on normaalia korkeampi, niin kestät paremmin sekä kylmää ETTÄ kuumaa! Hemmetin typerää alkaa arvostelemaan ihmisiä, joiden ruumiinlämpö on normaali tai normaalia alempi... Tiesitkö että esimerkiksi tuolle jonka lämpö on 36 astetta kuumuus voi olla jopa tappavaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi