Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytykseen muutama viikko, ja kukaan ei järjestä babyshowereita. Surullinen mieli

Vierailija
07.10.2021 |

Surullinen ja apea mieli. Synnytykseen on enää kolmisen viikkoa. Olen aina huomioinut ystäväni. Heidän babyshowerit, ollut järjestämässä tai mukana, ostanut lahjat heille, huomioinut heidän lastensa juhlat ja syntymäpäivät 😭 matkustanut pitkänkin matkan päästä mukaan näihin.

Tiedän, hormonit varmaan vaivaavat, eikä ole maailman suurin murhe. Mutta kyllä asia varjostaa odotusta ja mietin, mitä pahaa olen tehnyt ystävilleni, että minulle ei jakseta järjestää yksinkertaista kahvittelua..? Asia hävettää jotenkin, onko minulla edes ystäviä? Asia myös masentaa kovasti. Myös mies ihmetyttää, luulisi että sen verran osaa vinkata asiasta kavereilleni tai alkaa itse järjestämään. Kälyt ihmetyttää, kummilasteni äidit, kukaan ei näe tätä tärkeäksi, vaikka kaikilla heillä on juhlat olleet.

Mitään kalliita lahjoja en kaipaa. Kaikilla ystävillä on rokotukset ja tapaavat jo muita ja osallistuvat tilaisuuksiinkin sääntöjen mukaan.

Tiedän että juhlia ei ole tulossa, koska jokaiselle vähälle viikonlopulle on sovittu sellaista omien asioiden hoitoa eri paikkakunnalla, että se on todellista eikä se voi olla mikään harhautus yms.

Onko kukaan muu ollut vastaavassa tilanteessa? Miten lievittää pahaa oloa?

Kommentit (197)

Vierailija
101/197 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vielä toisen lapsen saan, aion kyllä itse järjestää juhlat niin, että huomio kohdentuu vauvan sijaan isosisareen. Hänelle ei aikoinaan mitään juhlia ollut, joten sitten voidaan juhlia, että saa pikkusisaren. Ja ne jotka niistä bileistä kehtaa kieltäytyä, joutuvat mustalle listalle minun juhla-osallistumisessani :D

Vierailija
102/197 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa keskittyisitte vauvaan eikä johonkin lapsellisiin pippaloihin, joihin kukaan ei oikeasti edes halua tulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/197 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vielä toisen lapsen saan, aion kyllä itse järjestää juhlat niin, että huomio kohdentuu vauvan sijaan isosisareen. Hänelle ei aikoinaan mitään juhlia ollut, joten sitten voidaan juhlia, että saa pikkusisaren. Ja ne jotka niistä bileistä kehtaa kieltäytyä, joutuvat mustalle listalle minun juhla-osallistumisessani :D

Ketä kiinnostaa???

Vierailija
104/197 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta synttärijuhliin. Minulla ja entisellä parhaalla ystävälläni synttärit eroaa toisistamme viikolla. Aina on (ääneen sanomatta) ollut vähän kilpailua juhlien vietossa. Itse en ole 20v jälkeen enää ketään juhliin kutsunut, korkeintaan käynyt perheen kanssa syömässä tms. Kaveri piti vielä esim 27 ja 28v juhlia. Siellä piti leikkiä jotain lastenpeliä ja meno oli vähän erikoista. No, sain perheen ja en huomioi enää mitenkään omia synttäreitäni. Tämä perheetön kaveri pitää edelleen juhlia itselleen (yli 40v jo) ja hauskasti kertoo etukäteen tai jälkikäteen juhlista. Kummaa, että minua ei ole kutsuttu enää vuosiin. 

Vierailija
105/197 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se vauva syntyy, vie se suihkuun. Siinä on babyshower.

Vierailija
106/197 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään alkaa tuntua, että vauvoja tehdään enää vain juhlien ja lahjojen takia.

Vierailija
107/197 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap ihan tosissasi?

Korona-aikana haluaisit raskaana ollessasi juhlat?

Oletko kuullut, että raskaana olevia ja vastasyntyneitä on joutunut teholle koronan takia?

Eikö oma ja erityisesti lapsen terveys pitäisi olla nyt tärkeintä?

Sössön sössön. ROKOTTAMATTOMIA.

Miksi ihmeessä Ap:n pitää sitten osallistua näiden muiden showereille, kummilasten syntymäpäiville ym? Miten niitä voitte tosissaan pitää 🙄🙄🙄 Paitsi provohan tämä kommenttisi oli.

Vierailija
108/197 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketä kiinnostaa???

Kyllä meitä on useampia, joita tämän ketjun aihe ml. tämä fiksu kirjoitus koskettaa ja kiinnostaa.

Vierailija
109/197 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan outo jenkkihöpö-juttu koko showerit. Minulla kaksi lasta enkä kummallakaan kerralla olisi halunnut mitään showereita, jännitin muutenkin niin paljon että saadaanko varmasti terve lapsi, erityisesti esikoisen kohdalla.

Muutama hyvä ystäväni tuli vauvan syntymän jälkeen ertyisille kakkukaffeille ennen mitään ristiäisiä. Se oli hyvä niin ja silloin meillä oli jo kultakimpale sylissä.

Vierailija
110/197 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketä kiinnostaa???

No sua selvästikin, kun oli pakko kommentoida?

Vierailija
111/197 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on tulossa vauva muutaman kuukauden päästä, enkä todellakaan halua mitään babyshowereita. Korona-aika ja raskaana olevat riskiryhmää. Eli ei kiitos! Vauvan terveys on tärkeintä.

Vierailija
112/197 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen, ei mullakaan ollut ekan kans eikä nyt kun toka on jo ohittanut lasketun ajan. Oon miettinyt ja ekan kanssa olin surullinen, mut en ole osannut itsekään alkaa järjestää, niin eipä tässä sitten. Oon huomannut et tietyn tyyppiset kaverit saa ne juhlat, mut se tuntuu itselle jotenkin pinnalliselta, en tiiä mikä vai oonko vaan kade. Mulla ei oo kaveripiiriä, mitään yhtenäistä jengiä, vaan yksittäisiä ystäviä, jotka ei tunne toisiaan, niin eihän ne osaa löytää toisiaan eikä kukaan ryhtyä mitään järjestämään. Ei varmaan oo tulossa muitakaan yllätysjuhlia tai edes polttareita, jos päädyn naimisiin, ellen itse järjestä itselleni ...yllätystä...

Sama täällä. Ei mitään toisiaan tuntevaa kaveripiiriä, joten polttareita on turha odottaa. Kuten synttärijuhlia ymv. Täytän pian 40 vuotta ja en järjestä synttäreitä koska tiedän, ettei sinne kuitenkaan tule kukaan. Karkaan omatoimisesti jonnekin matkalle. Jos tapaan joskus jonkun ja menen naimisiin, häät ovat minun puolestani vain ilmoitusluontoinen asia.

Vierailija
113/197 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulipa paha mieli puolestasi. Se on jännä, keitä ihmisiä tällaisissa huomioidaan ja keitä ei. Se, kuinka aktiivinen ja huomaavainen on itse ollut, ei välttämättä edes vaikuta.

Itselläni oli kesällä synttärit, eikä sinne tullut kavereistani juuri ketään. Eikä siinä vielä mitään, jos ei pääse tulemaan, mutta suurin osa näistä kavereista jätti kylmästi vastaamatta kutsuuni tai sanoi "katotaan pääsenkö". Itse olen osallistunut näiden "kamujen" synttäreille, häihin, valmistujaisiin, pikkujouluihin, illanviettoihin ja babyshowereille, ostanut lahjoja ja huomioinut merkkipäiviä.

Ja vaikka tavallisesta ystävyydestä ja huomaavaisuudesta ei pitäisikään mitään palkkiota odottaa, niin väkisin tuli sellainen olo, että tässäkö on kiitos omista teoistani. Tuo tapahtuma sai minut arvioimaan kaverisuhteitani uudelleen.

Ai niin - lisään, että pari kaveria ilmoitti vielä juhlapäivänä että hei, mä en muuten pääse. Ei mitään selitystä, eikä oikeastaan pahoitteluakaan. Meinasi aivot sulaa siitä ihmisten typeryydestä ja välinpitämättömyydestä, ja meinaa vieläkin kun muistelen tätä.

Toi on kyllä törkeyden huippu, että juhlapäivänä aletaan perua. Toki siis joskus käy niin että silloin sairastuu sattumalta, mutta että useampi samanaikaisesti? Ja parhaat ilmoittaa tuntia ennen h-hetkeä, kun kaikki on jo melkein valmiina.

Koronakaranteeniin pääsee helposti moni yhtä aikaa, riittää, että joku tuttu sairastuu

Vierailija
114/197 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun se vauva syntyy, vie se suihkuun. Siinä on babyshower.

Jos on poikavauva, niin vaipanvaihto riittää, jos ei osaa olla varovainen. Ei tarvitse edes suihkuun viedä.

Vierailija
115/197 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ystäväsi ovat vastanneet kun olet aikuismaisesti keskustellut heidän kanssaan asiasta

Vierailija
116/197 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teillä joillakin on kauhea tarve tulla tänne jeesustelemaan miten nämä ovat mielestänne tyhmät juhlat ja miten sinä et moisia olisi halunnutkaan? 

Tämä ketju kun ilmiselvästi niille, jotka haluavat. Älkää vähätelkö muiden kokemuksia. 

Vierailija
117/197 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Babyshowerien idea on, että muut haluavat antaa lahjoja odottavalle äidille ja syntymättömälle vauvalle (shower with gifts) sekä pitää ehkä viimeinen kokoontuminen ennen uuden kiireisen elämänvaiheen alkua. Ei sellaista lahjajuhlaa voi lähteä järjestämään itse itselleen. Vauvajuhlissa ja polttareissa on tosiaan se huono puoli, että jää ilman, jos kavereita ei kiinnosta järjestää.

Vierailija
118/197 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ystäväsi ovat vastanneet kun olet aikuismaisesti keskustellut heidän kanssaan asiasta

On kavereiden asia olla kiinnostunut ja kysyä haluaako juhlakalu, että pidetään polttarit ja / tai vauvajuhlat ja että mikä aika sopisi.

Nyt on kyllä niin myöhäistä, koska vauva voi syntyä etuajassakin.

Nykyään Yhdysvalloissa babyshowerit voivat myös olla isot juhlat, missä vauvan isä kavereineen on mukana juomassa Hennessyä ja polttamassa sikaria.

Vierailija
119/197 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin milloin Suomeenkin rantautuu Aasiasta yksinäisille nämä palkattavat ”ystävät” ja ”sukulaiset,” joiden kanssa voi pitää vaikka synttärit ja sitten laittaa kuvat sosiaalisen mediaan.

Vierailija
120/197 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en järjestäisi mitään vauvajaisia (varsinkaan typerällä jenkkinimellä) yhdellekään ystävälleni. Minä nimittäin pidän heitä järkevinä ja fiksuina ihmisinä, jotka eivät kaipaa vähämielistä jenkkihapatusta. Sitäpaitsi suurin osa tuntemistani ihmisistä inhoaa yllätysjuhlia.

Baby shovereita järjestetään jenkeissä, koska niillä ei ole tapana viettää ristiäisiä/nimiäisiä. Me taas olemme fiksuja täällä Suomessa ja juhlimme vauvaa sitten, kun se on ilmestynyt maailmaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi