Synnytykseen muutama viikko, ja kukaan ei järjestä babyshowereita. Surullinen mieli
Surullinen ja apea mieli. Synnytykseen on enää kolmisen viikkoa. Olen aina huomioinut ystäväni. Heidän babyshowerit, ollut järjestämässä tai mukana, ostanut lahjat heille, huomioinut heidän lastensa juhlat ja syntymäpäivät 😭 matkustanut pitkänkin matkan päästä mukaan näihin.
Tiedän, hormonit varmaan vaivaavat, eikä ole maailman suurin murhe. Mutta kyllä asia varjostaa odotusta ja mietin, mitä pahaa olen tehnyt ystävilleni, että minulle ei jakseta järjestää yksinkertaista kahvittelua..? Asia hävettää jotenkin, onko minulla edes ystäviä? Asia myös masentaa kovasti. Myös mies ihmetyttää, luulisi että sen verran osaa vinkata asiasta kavereilleni tai alkaa itse järjestämään. Kälyt ihmetyttää, kummilasteni äidit, kukaan ei näe tätä tärkeäksi, vaikka kaikilla heillä on juhlat olleet.
Mitään kalliita lahjoja en kaipaa. Kaikilla ystävillä on rokotukset ja tapaavat jo muita ja osallistuvat tilaisuuksiinkin sääntöjen mukaan.
Tiedän että juhlia ei ole tulossa, koska jokaiselle vähälle viikonlopulle on sovittu sellaista omien asioiden hoitoa eri paikkakunnalla, että se on todellista eikä se voi olla mikään harhautus yms.
Onko kukaan muu ollut vastaavassa tilanteessa? Miten lievittää pahaa oloa?
Kommentit (197)
Kyllä itseänikin harmitti, ettei kukaan järjestänyt babyshowereita eikä myöskään töissä huomioitu mitenkään kun sain lapsen. Tähän mennessä on töissä kaikille kerätty lahjakortti. Tuntuu tosi pahalta, koska itse on osallistunut ja huomioinut ja nyt kun itse olisi saamapuolella, ketään ei kiinnosta. Huono mieli jäi sekä työkavereista, että ystävistä.
Toisaalta taas en minä siihen kuole, ettei kukaan mitenkään huomioinut. Jatkossa käytän rahat itseeni ja teen itseni onnelliseksi, enkä odota sitä muilta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä itseänikin harmitti, ettei kukaan järjestänyt babyshowereita eikä myöskään töissä huomioitu mitenkään kun sain lapsen. Tähän mennessä on töissä kaikille kerätty lahjakortti. Tuntuu tosi pahalta, koska itse on osallistunut ja huomioinut ja nyt kun itse olisi saamapuolella, ketään ei kiinnosta. Huono mieli jäi sekä työkavereista, että ystävistä.
Toisaalta taas en minä siihen kuole, ettei kukaan mitenkään huomioinut. Jatkossa käytän rahat itseeni ja teen itseni onnelliseksi, enkä odota sitä muilta.
Onneksi se harmitus ei ole ikuista, vaikka tuntuuhan se pahalta olla ihan turha jäsen kaveriporukassa (paitsi jos tarvitaan maksaja). Toisaalta antaa ihan hyvän syyn olla jatkossa osallistumatta. Miksi nähdä vaivaa, jos kukaan muukaan ei näe?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi se harmitus ei ole ikuista, vaikka tuntuuhan se pahalta olla ihan turha jäsen kaveriporukassa (paitsi jos tarvitaan maksaja). Toisaalta antaa ihan hyvän syyn olla jatkossa osallistumatta. Miksi nähdä vaivaa, jos kukaan muukaan ei näe?
Kyllä vaan samoja kokemuksia töistä, kukaan ei muistanut, kun oli oma vuoro. En enää osallistu mihinkään eurollakaan. Babyshowerit on mielestäni vielä vähän vieraat suomessa. Olisin itse halunnut sellaiset, mutta en saanut. Toisaalta taas kun ihmiset tulivat katsomaan vauvaa, toivat ihan hirveästi kaikkea. Mielestäni tämä on parempi tapa muistaa ja olla läsnä, kuin jotkut kutsut.
Tuo on niin kurjaa, vastavuoroisuuden puute ja ihmisten välinpitämättömyys ja itsekkyys. :(
Minulla ei ole lapsia, mutta kun menin naimisiin oma siskoni, jota olen auttanut mielinmäärin riesaksi saakka, ilmoitti ettei aio auttaa mitenkään. Koska olimme "liian etäisiä". Kuitenkin olimme olleet tarpeeksi läheisiä pyytää minulta apua milloin mihinkin. Olisi ollut melkein parempi, kun olisi jättänyt tulematta koko juhliin, kun ei selvästi ollut hänelle tärkeä asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä päin asut AP? Voidaanko järkätä av tiimillä pienet showerit?
No toki❤️🤗
Voi kiitos
Pk-seudulla!Hyvä, niin minäkin! Tein gmailin vauvajuhlat@gmail.com Jos laitat sinne viestiä niin järkätään jotain pientä. :)
Halukkaat osallistujat voi kans laittaa viestiä, jos valtava ryntäys niin pidätän oikeuden rajata muutamaan nopeimpaan.
Jotain pientä?
Eikös nämä pidä olla suureelliset pippalot? Palloa, pumppaa, pöpsiä ja jee jee 🥳🥳🥳
Todellakin pumppaa ja pöpsiä jos saadaan hyvä tiimi kasaan! "Jotain pientä" luvattu sen takia, etten lupaile liikoja jos av-tiimi koostuukin vain minusta. :)
Mitä on Pumppaa ja Pösiä?
Ohis
En tiedä. Varmaan jotain kivaa oletan, käytin vaan samoja sanoja kun olivat mielestäni hauskoja! :D
Ap ei ole vielä laittanut viestiä, laita siis AP vaan rohkeasti sähköpostia! Olisi hauska järjestää nämä, meitä on tällä hetkellä kahden hengen tiimi. Varmasti saataisiin kolmestaankin hauskat pippalot kasaan ja mukaan mahtuu vielä lisää järkkääjiä hyvin. Tulkaa rohkeasti mukaan, jokainen voi osallistua järjestelyyn sen verran kuin ehtii, esim. tuo yhteiseen pöytään jotain kaupasta. :)
Ei sinne nyt mitään lokkeja kaivata, ”jokainen tuo sen verran mitä ehtii”
Kyllä mieluiten Afternoon Tea Kämpissä, ilmapallot, St Georgen kylpylä, muffiniat, kuppikakut, kimalletta, koristeita ja tuollaista on tapana ollut laittaa 😁🌸🎀✨
Afternoon tea on ihan fiksu, jos ap pitää siitä. Sen sijaan en nyt oikein tiedä, kenelle tuo kylpylä on tarkoitettu. Vissiin vaan vieraiden omaan biletykseen, jossa tuleva äiti vain häirikkö. Nimittäin jos 3 viikon päästä laskettuaika, niin ei mielestäni ihan hauskin aktiviteetti seurassa.
Kylpylään ei saa enää mennä kun alapää alkaa olla pian auki. 🥟
Ymmärrän. Me järjestettiin kaveriporukassa vuoron perään kaikille babyshowerit, kun tuli minun vuoroni niin ei järjestetty. Sanoivat etteivät ajatelleet että minä sellaisia haluan?? Siskoni sitten järjesti eikä yksinään ystävä edes tullut paikalle :D täytyy kyllä sanoa etten ymmärrä yhtään.
On kyllä todella ikävää ja itsekästä käytöstä kavereilta ja kälyiltä. Oman kälyni kohdalta huomasin vähän vastaavaa.. Hänen veljensä ja minut muistettiin kyllä aina kun kerättiin rahaa erilaisiin ryhmälahjoihin. Lahjat oli valmiiksi suunniteltu ja meille ilmoitettiin vain summa, mikä pitäisi maksaa. Nämä siis perhepiirissä ja aina tämä käly oli osallisena lahjoissa (olivat usein matkoja). Jostain syystä HÄN lähti aina juhlan merkkihenkilön kanssa matkalle ja muu perhepiiri rahoitti tämän yllätysmatkan. Olisin paremmin ymmärtänyt jos hänen vanhemmilleen olisi vaikka yhdessä ostettu yhteinen matka, mutta ei, jos vanhemmalla oli merkkipäivä, niin käly lähti aina ”yllätysmatkalle” mukaan, siis kahdestaan sen juhlijan kanssa. Jostain syystä koskaan ei ollut tilannetta, että käly olisi itse ollut vain maksajan roolissa vaan hän oli itse matkalla mukana, vaikka ei varsinainen päivänsankari ollutkaan.
Jos taas meillä oli merkkipäivä, niin ei, ei näkynyt kälyä eikä mitään matkalahjoja. Jossain vaiheessa ymmärsin että nämä kälyn järjestämät matkalahjat eivät olleet pyyteettömiä eikä hän olisi niitä järjestänyt jollei hän olisi itsekin päässyt matkalle mukaan.
Perhepiirissäkin siis vain tiettyjen ihmiset pyöreät vuodet tai muut juhlat muistettiin. Osa sai täyttää pyöreitä täysin rauhassa ilman mitään muistamista. Kälyn itsekkyys on sittemmin tullut myös muissa asioissa esille. Ei enää rahoiteta näitä hänen matkalahjojaan vaan viemme oman lahjan päivänsankarille. Paljon mukavampaa ja henkilökohtaisempaa niin.
Oli aika tympeää kun tuli vaan tekstiviesti, summa ja tilinumero ja kaikki oli suunniteltu ja päätetty valmiiksi. Sinänsä ihana idea antaa lahjaksi yllätysmatka, mutta aika tympeää olla osapuolena, jolle vaan tylysti ilmoitetaan että matkalahja ostettu kohteeseen X ja maksakaa summa tilille X jos haluatte osallistua.
Kyllä kaveri- tai perhepiirissä pitäisi olla vastavuoroisuutta. On todella ikävää, että toisia muistetaan ja toisia ei.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä todella ikävää ja itsekästä käytöstä kavereilta ja kälyiltä. Oman kälyni kohdalta huomasin vähän vastaavaa.. Hänen veljensä ja minut muistettiin kyllä aina kun kerättiin rahaa erilaisiin ryhmälahjoihin. Lahjat oli valmiiksi suunniteltu ja meille ilmoitettiin vain summa, mikä pitäisi maksaa. Nämä siis perhepiirissä ja aina tämä käly oli osallisena lahjoissa (olivat usein matkoja). Jostain syystä HÄN lähti aina juhlan merkkihenkilön kanssa matkalle ja muu perhepiiri rahoitti tämän yllätysmatkan. Olisin paremmin ymmärtänyt jos hänen vanhemmilleen olisi vaikka yhdessä ostettu yhteinen matka, mutta ei, jos vanhemmalla oli merkkipäivä, niin käly lähti aina ”yllätysmatkalle” mukaan, siis kahdestaan sen juhlijan kanssa. Jostain syystä koskaan ei ollut tilannetta, että käly olisi itse ollut vain maksajan roolissa vaan hän oli itse matkalla mukana, vaikka ei varsinainen päivänsankari ollutkaan.
Jos taas meillä oli merkkipäivä, niin ei, ei näkynyt kälyä eikä mitään matkalahjoja. Jossain vaiheessa ymmärsin että nämä kälyn järjestämät matkalahjat eivät olleet pyyteettömiä eikä hän olisi niitä järjestänyt jollei hän olisi itsekin päässyt matkalle mukaan.
Perhepiirissäkin siis vain tiettyjen ihmiset pyöreät vuodet tai muut juhlat muistettiin. Osa sai täyttää pyöreitä täysin rauhassa ilman mitään muistamista. Kälyn itsekkyys on sittemmin tullut myös muissa asioissa esille. Ei enää rahoiteta näitä hänen matkalahjojaan vaan viemme oman lahjan päivänsankarille. Paljon mukavampaa ja henkilökohtaisempaa niin.
Oli aika tympeää kun tuli vaan tekstiviesti, summa ja tilinumero ja kaikki oli suunniteltu ja päätetty valmiiksi. Sinänsä ihana idea antaa lahjaksi yllätysmatka, mutta aika tympeää olla osapuolena, jolle vaan tylysti ilmoitetaan että matkalahja ostettu kohteeseen X ja maksakaa summa tilille X jos haluatte osallistua.
Kyllä kaveri- tai perhepiirissä pitäisi olla vastavuoroisuutta. On todella ikävää, että toisia muistetaan ja toisia ei.
Todella ikävää kuulla että tälläistä itsekästä käytöstä on Suomessa näin paljon! 😳😳
Jotenkin se kerta toisensa jälkeen yllättää, miten perseestä ihan lähimmäisetkin ovat 🥺🥺
Kultainen suihku mieluinen. Oletko kokeillut?
Mikä tämä babyshower edes on? Ei täällä pk-seudulla kenelläkään sellaisia ollut 10-15 vuotta sitten kun omat ja kavereiden lapset syntyivät. Lahjat ja juhlat oli sitten ristiäisissä tai nimiäisissä.
Mulla sama tilanne kuin Ap:lla🥺
Tänään paljastui selvästi, ettei kukaan olekaan suunnitellut yhtään mitään😢
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta muistamasta näitä kummilapsia, niin jospa muisti paranee
Joo, kummasti voi alkaa olla "muita menoja" kummilasten juhlien aikana. Jos ihmettelevät että miksi et mene, voit sanoa että luulin että meidän välit on menneet kun et sinäkään osallistunut vauvajuhliin.
Jos nämä kummilasten vanhemmat aina jäävät pois, älä mene heidän juhliinsa Ap. Pitää järjestää itsensä joskus paikalle toisen juhlaan, ja nähdä vaivaa toisen eteen! 🙄
Mulle ei ole kukaan järjestänyt moisia enkä ole ollut ainoissakaan mukana. Ihme jenkki-hössötystä. Jestas sentään, on sulla ongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta muistamasta näitä kummilapsia, niin jospa muisti paranee
Niin että kosta viattomalle lapselle, kun aikuiselle ihmiselle ei järjestetä hölynpölyn-juhlia?
Joillekin ihmisille pitää osoittaa, että he loukkaavat käytöksellään kerta toisensa jälkeen. Ei tarvitse mennä tälläisiin juhliin, joissa vanhemmat tekevät aina no show’n. Pitää oppia jossain vaiheessa kunnioittamaan muita.
Mutta miksi sinä laitat ensisijassa pienen, viattoman lapsen kärsimään? Etkö voi sanoa aikuinen ihminen toiselle aikuiselle ihmiselle suoraan, että olet loukkaantunut? Mut ei. Mielummin niin, että kostosi kohdistuu oikeasti pieneen lapseen?! Etkö osaa hävetä? Ja peukutuksesta päätellen teitä on useampi.
Babyshowerit eivät kuulu suomalaiseen tapaan
Joo tämmöistä on. Itse päätin jo kauan sitten, etten osallistu mihinkään mitenkään enää. En vaan jaksa.
Baby showerit ei kai ole vielä kovin yleinen "tapa" . Ja suoraan sanottuna, se on ihan typerää.
Mun mielestä on mukavampi mennä sitten katsomaan vauvaa ja viedä lahjoja koko perheelle.