Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytykseen muutama viikko, ja kukaan ei järjestä babyshowereita. Surullinen mieli

Vierailija
07.10.2021 |

Surullinen ja apea mieli. Synnytykseen on enää kolmisen viikkoa. Olen aina huomioinut ystäväni. Heidän babyshowerit, ollut järjestämässä tai mukana, ostanut lahjat heille, huomioinut heidän lastensa juhlat ja syntymäpäivät 😭 matkustanut pitkänkin matkan päästä mukaan näihin.

Tiedän, hormonit varmaan vaivaavat, eikä ole maailman suurin murhe. Mutta kyllä asia varjostaa odotusta ja mietin, mitä pahaa olen tehnyt ystävilleni, että minulle ei jakseta järjestää yksinkertaista kahvittelua..? Asia hävettää jotenkin, onko minulla edes ystäviä? Asia myös masentaa kovasti. Myös mies ihmetyttää, luulisi että sen verran osaa vinkata asiasta kavereilleni tai alkaa itse järjestämään. Kälyt ihmetyttää, kummilasteni äidit, kukaan ei näe tätä tärkeäksi, vaikka kaikilla heillä on juhlat olleet.

Mitään kalliita lahjoja en kaipaa. Kaikilla ystävillä on rokotukset ja tapaavat jo muita ja osallistuvat tilaisuuksiinkin sääntöjen mukaan.

Tiedän että juhlia ei ole tulossa, koska jokaiselle vähälle viikonlopulle on sovittu sellaista omien asioiden hoitoa eri paikkakunnalla, että se on todellista eikä se voi olla mikään harhautus yms.

Onko kukaan muu ollut vastaavassa tilanteessa? Miten lievittää pahaa oloa?

Kommentit (197)

Vierailija
141/197 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenellä on aikaa järjestää jonkun muun puolesta juhlia? Näin ruuhkavuosia elävänä (kuten moni muu perheenperustamisiässä oleva) saan juuri ja juuri omat aikataulut ja menot sovittua. Kun miettii arjen pyörittämistä siis (työt, päiväkoti). Hyvä jos saa sovittua sukulaisten ja kavereiden tapaamista ylipäätänsä saatikka että alkaisi mitään juhlaa toisen puolesta järjestämään. Sovit aikataulut, pidät kirjaa osallistujista, ostat tarjottavat jne jne.

Eli ollut minullakaan babyshowereita mutta en ole siitä harmissani. Kenellä olisi edes aikaa järjestää!

No selkeästi muilla oli aikaa järjestää niille muille kavereille juhlat. Meneekö tämä siis niin että toisille järkätään jos sattuu oleen aikaa ja toisille ei kun ei just silloin huvita eikä ehdi.

Edelleen, kyse on vastavuoroisuudesta. Jos porukassa järkätään ensin pippalot useammalle niin ei ole hyvän tavan mukaista mielivaltaisesti jättää sitten joku kokonaan huomioimatta. Tietenkin tuo ihminen pahoittaa mielensä koska häntä kohdellaan eri tavalla kuin muita. Varsinkin kun on itse osallistunut toisten juhliin ja ollut niitä valmistelemassa.

Selkeästi joillain suomalaisilla on melkoinen empatiavajaus niin kuin on tutkittukin.

Vierailija
142/197 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymätöntä vauvaa ei voi viedä suihkuun. Vai mitä babyshower edes tarkoittaa ja eikö sille ole suomenkielistä vastinetta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/197 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varo noita ihmisiä. Mulle kaveri joka toi oman lapsensa vanhoja vauvan vaatteita, iskikin puukkoa selkään kun erosin. Keskity omaan perheeseen ja niihin joihin luotat, älä kerro asioitasi kenellekään.

Vierailija
144/197 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä päin asut AP? Voidaanko järkätä av tiimillä pienet showerit?

No toki❤️🤗

Voi kiitos

Pk-seudulla!

Vierailija
145/197 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tulla luokseni suihkuun jos haluat. Tuo oma pyyhe ja pesuaineet.

Vierailija
146/197 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes haluaisi tuommosia ennen syntymää

Vierailija
147/197 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No toki❤️🤗

Voi kiitos

Pk-seudulla!

Hyvä, niin minäkin! Tein gmailin vauvajuhlat@gmail.com Jos laitat sinne viestiä niin järkätään jotain pientä. :)

Halukkaat osallistujat voi kans laittaa viestiä, jos valtava ryntäys niin pidätän oikeuden rajata muutamaan nopeimpaan.

Vierailija
148/197 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse täytyy olla aktiivinen kaikissa itseään koskevissa juhlinnoissa, niin se vain on. Kysy joltakin läheiseltä ystävältäsi, haluisivatko he tulla ensi viikon lauantaina luoksesi viettämään vauvajuhlia. Sitten vain joko hän tai sinä laittamaan kutsua menemään muille.

En minäkään sokkona omia vauvajuhlia odottanut vaan kysyin läheiseltä kaveriltani, että miten tehdään niiden kanssa. Hän sitten järjesti ne. Ei tullut kenellekään mitään väärinolettamuksia asiassa.

Taysin etiketin vastaista ja 100% noloa ruveta kyselemaan ja itse jarjestelemaan mitaan. 

Ei pitaisi matkia toisen kulttuurin tapoja joista ei ymmarreta mitaan. Onhan Suomessa varpajaiset ja aitiyspakkaus.

Moro broisku.

Vierailija
149/197 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minullekaan mitään babyshowereita pidetty, mutta eipä minulla ole ystäviäkään. Muuten ei tunnukaan niin pahalta, mutta jotenkin raskaana ollessa herkistyttää ja tajuaa kuinka yksin on.

Vierailija
150/197 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse täytyy olla aktiivinen kaikissa itseään koskevissa juhlinnoissa, niin se vain on. Kysy joltakin läheiseltä ystävältäsi, haluisivatko he tulla ensi viikon lauantaina luoksesi viettämään vauvajuhlia. Sitten vain joko hän tai sinä laittamaan kutsua menemään muille.

En minäkään sokkona omia vauvajuhlia odottanut vaan kysyin läheiseltä kaveriltani, että miten tehdään niiden kanssa. Hän sitten järjesti ne. Ei tullut kenellekään mitään väärinolettamuksia asiassa.

Taysin etiketin vastaista ja 100% noloa ruveta kyselemaan ja itse jarjestelemaan mitaan. 

Ei pitaisi matkia toisen kulttuurin tapoja joista ei ymmarreta mitaan. Onhan Suomessa varpajaiset ja aitiyspakkaus.

Moro broisku.

Man of few words.

Vierailija
151/197 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moro broisku.

Man of few words.

Sut kyllä tunnistaa vaikka kirjottaisit vain pari lausetta. Mitä kuuluu? Miksi olet aina niin äkäinen? Onko sulla kaikki hyvin siellä Floridassa?

Vierailija
152/197 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle järjestettiinkin ”säälibabyshowerit”, se oli aika kurjaa ja pahoitin kyllä mieleni. Tuttavapiirissä oli kolme raskaana olevaa yhtäaikaa, minä mukaan lukien. Kahdelle heistä järjestettiin showerit, toisissa olin mukana järjestämässä juhlia, toisen kaverin juhlissa en ollut, kun ei oltu niin läheisiä kavereita. Mulle ei järjestetty siis mitään, ja mainitsin tästä jotenkin ohimennen tälle kaverille, jonka juhlia olin itsekin ollut järjestämässä. En siis edes odottanut, että olisin itse saanut baby showerit. Tämä kaveri oli sitten kerännyt pikku porukan ja he oli ostaneet yhdessä jonkun herkkukorin ja vauvalle jotain, ja tulla tupsahti vain yhtenä päivänä meidän oven taakse tuomaan sen. ”Kun ei voitu järjestää mitään juhlia kun ei löytynyt näin äkkiseltään semmosta ajankohtaa mikä olis sopinut kaikille.” No kiva, just. Ehkä ihan kaunis ajatus oli taustalla mutta tuli kyllä aika paska fiilis tuosta.

Vierailija
153/197 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No toki❤️🤗

Voi kiitos

Pk-seudulla!

Hyvä, niin minäkin! Tein gmailin vauvajuhlat@gmail.com Jos laitat sinne viestiä niin järkätään jotain pientä. :)

Halukkaat osallistujat voi kans laittaa viestiä, jos valtava ryntäys niin pidätän oikeuden rajata muutamaan nopeimpaan.

Jotain pientä?

Eikös nämä pidä olla suureelliset pippalot? Palloa, pumppaa, pöpsiä ja jee jee 🥳🥳🥳

Vierailija
154/197 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhän ei pidä hankkia lasta, jos on pakko vaatia vauvalahjoja ennen syntymää. Kuka hullu edes pitää mitään juhlia koronan ja lapsen turvallisuuden vuoksi. Sukulaiset näkee joka tapauksessa vauvan syntymisen jälkee , kuten muutkin. Aivan amerikkalaisten bimbojen juhla.

Vierailija
155/197 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahneet amerikkalaiset ottavat lahjat vastaan, vaikka vauva ei ole edes syntynyt.

Vierailija
156/197 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se nìin vaikeaa tämä elämä.

Vierailija
157/197 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koronalla vaikutusta asiaan? Otitko rokotteen vai menetkö riskillä.

Et osaa lukea? Aloituksessa lukee, että kaikki rokotettuja

Kaikki ystävät rokotettuja. Ap ilmeisesti ei? Varmaan haluavat suojella ap:ta koronalta, sillä oireeton rokotettukin voi sen tartuttaa.

Viimeisillään raskaana olevat on niin riskiryhmää vaikka olis kaksi rokotettakin, että en kyllä uskaltaisi nyt mitään järjestää! Enkä viimeisillään raskaana osallistua mihinkään.

Korona alkoi juuri kun minulla raskauskin, joten varovasti sai olla viime vuoden!

Vierailija
158/197 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap ihan tosissasi?

Korona-aikana haluaisit raskaana ollessasi juhlat?

Oletko kuullut, että raskaana olevia ja vastasyntyneitä on joutunut teholle koronan takia?

Eikö oma ja erityisesti lapsen terveys pitäisi olla nyt tärkeintä?

Mitenköhän koronahoidossa käytetty vatsallaan makuuttaminen, jotta keuhkot saavat ilmaa, onnistuu raskausvatsan kanssa? Voisiko joku tietävä kertoa, miten viimeisillään raskaanaolevaa hoidetaan?

Cesarean. Lapsi leikataan ulos jos on tarpeeksi kehittynyt.

Jossain artikkelissa oli, että nuorin äidin koronan takia syntymään joutunut oli vasta rv 28, mutta yhtään äitiä tai vauvaa ei Suomessa onneksi ole kuollut.

Vierailija
159/197 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mua harmittaa sun puolesta! Olisinpa sun lähipiiriä, niin järjestäisin sulle huikeat babyshowerit ❤

Vierailija
160/197 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, mua harmittaa sun puolesta! Olisinpa sun lähipiiriä, niin järjestäisin sulle huikeat babyshowerit ❤

❤️❤️

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän