Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytykseen muutama viikko, ja kukaan ei järjestä babyshowereita. Surullinen mieli

Vierailija
07.10.2021 |

Surullinen ja apea mieli. Synnytykseen on enää kolmisen viikkoa. Olen aina huomioinut ystäväni. Heidän babyshowerit, ollut järjestämässä tai mukana, ostanut lahjat heille, huomioinut heidän lastensa juhlat ja syntymäpäivät 😭 matkustanut pitkänkin matkan päästä mukaan näihin.

Tiedän, hormonit varmaan vaivaavat, eikä ole maailman suurin murhe. Mutta kyllä asia varjostaa odotusta ja mietin, mitä pahaa olen tehnyt ystävilleni, että minulle ei jakseta järjestää yksinkertaista kahvittelua..? Asia hävettää jotenkin, onko minulla edes ystäviä? Asia myös masentaa kovasti. Myös mies ihmetyttää, luulisi että sen verran osaa vinkata asiasta kavereilleni tai alkaa itse järjestämään. Kälyt ihmetyttää, kummilasteni äidit, kukaan ei näe tätä tärkeäksi, vaikka kaikilla heillä on juhlat olleet.

Mitään kalliita lahjoja en kaipaa. Kaikilla ystävillä on rokotukset ja tapaavat jo muita ja osallistuvat tilaisuuksiinkin sääntöjen mukaan.

Tiedän että juhlia ei ole tulossa, koska jokaiselle vähälle viikonlopulle on sovittu sellaista omien asioiden hoitoa eri paikkakunnalla, että se on todellista eikä se voi olla mikään harhautus yms.

Onko kukaan muu ollut vastaavassa tilanteessa? Miten lievittää pahaa oloa?

Kommentit (197)

Vierailija
61/197 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa paha mieli puolestasi. Se on jännä, keitä ihmisiä tällaisissa huomioidaan ja keitä ei. Se, kuinka aktiivinen ja huomaavainen on itse ollut, ei välttämättä edes vaikuta.

Itselläni oli kesällä synttärit, eikä sinne tullut kavereistani juuri ketään. Eikä siinä vielä mitään, jos ei pääse tulemaan, mutta suurin osa näistä kavereista jätti kylmästi vastaamatta kutsuuni tai sanoi "katotaan pääsenkö". Itse olen osallistunut näiden "kamujen" synttäreille, häihin, valmistujaisiin, pikkujouluihin, illanviettoihin ja babyshowereille, ostanut lahjoja ja huomioinut merkkipäiviä.

Ja vaikka tavallisesta ystävyydestä ja huomaavaisuudesta ei pitäisikään mitään palkkiota odottaa, niin väkisin tuli sellainen olo, että tässäkö on kiitos omista teoistani. Tuo tapahtuma sai minut arvioimaan kaverisuhteitani uudelleen.

Vierailija
62/197 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi lukea aloitusta, mutta otat liian vakavasti. Ajattele siltäkin kannalta, ettet varmaan halua koronaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/197 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko itse se asioiden järjestelijä kaveripiirissä? Sellaiset tuppaa helposti jäämään itse välistä, jos jonkun muun pitäisi järjestää hänelle jotain.

Niin. Kyllä sen järjestämisen pitäis tulla sydämestä. En minäkään ainakaan sillä ajatuksella muita huomioi, että mietin mitä saan itse takaisin. Enkä koe paineita järjestää samalla tavalla aina... Meidän kaveripiirissä on yksi, joka vetää aina överiksi kaiken. En lähde sellaiseen, vaikka tykkäänkin omalla tavallani huomioda toiset. Kukin tavallaan

”Kivasti” puhut kaveripiirisi jäsenestä. ”Vetää aina överiksi kaiken” Ja anna kun arvaan, niin livenä nuoleskelet häntä, ja olet mielin kielin, hyvä mieli ruskea kieli. Tämä ottaa päähän naisissa. Sanopa suoraan jos uskallat (et varmasti uskalla)

Voi kuule. Ei voisi enää suoremmin ja selvemmin sanoa, kuin mitä olen sanonut. Se ei tarkoita epäystävällistä ja epäkunnioittavaa käytöstä. Ei meidän kaveripiirissä ole tapana "nuoleskella", vaan meillä on ihan sivisytynyt keskustelukulttuuri.

Aikamoisella tavalla yleistät naisia. Oletat sukupuoleni ja teit vaan sen perusteella päätelmäsi, joka oli kaiken lisäksi virheellinen.

Hieman on vaikea kuvitella että olisit kovin sivistynyt, sen verran rumasti kuitenkin kaveristasi täällä selän takana kirjoitat…

Ohis

Vierailija
64/197 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niiiin ymmärrän! Itse synnytin viime vuoden lopulla, eikä minulle järjestetty mitään. Minulla on äiti, viisi siskoa, anoppi, miehen sisko, paljon kavereita (tosin useat eri porukasta, ei yhtenäistä isoa piiriä) ja mieskin löytyy. Odotin siis ensimmäistä lastani. Kukaan ei järjestänyt mitään ja kyllä kyrsi!! Yksi kaverini oli tehnyt itse pipon, mutta muuten ei mitään. Ja olin kuitenkin hänen babyshowereissaan. Ja raskaana ollessani kävin KAHDESSA eri babyshower juhlissa, silti ei kukaan minulle järjestänyt mitään. Muuten ei välttämättä niin ärsyttäisi, mutta en saa enempää lapsia, tämä selvisi raskausaikana. Eli ainutkertainen tilaisuus meni sitten siinä... Ainiin, yksi siskoistani soitti lapsen syntymän jälkeen pidettiinkö sinulle muuten babyshowereita? No ei pidetty ei 😂

Vierailija
65/197 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko korona aika vaikuttaa, etenkin raskaana olevat ovat olleet nyt tosi varovaisina.

Vierailija
66/197 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ap, rutistus ja hyvän loppuraskauden toivotus sinulle! Varmasti tuntuu epäreilulta ja harmittaa, sinulla on oikeus siihen tunteeseen.

Onko kaveriporukkasi kuitenkin yhtenäinen ja tuntevat toisensa? Vai ovatko yksittäisiä ihmisiä nämä kälyt, kummilasten äidit ja ystävät joita olet ollut itse muistamansa?

Itse olen lapseton nainen. Menen kutsuttuna kyllä mielelläni muiden vauvajuhliin, mutta minulla ei ole silleen ”läheisintä ystävää” jolle alkaisin itse järjestää mitään. Niinpä esimerkiksi kerran yhden yksittäisen ystävän vauvajuhlat jäi kokonaan järjestämättä, kun passiivisesti odottelin muiden kutsua/muiden parempien ystävien järjestävän juhlat. Harmitti jälkikäteen, mutta muistimme sitten syntynyttä vauvaa ja äitiä toki 🙂

Todella tyhmästi toimittu sinulta ja teiltä. Äiti sai iäksi pahan mielen. Siinä ei mikään virtuaalinen *hali* mitään auta, kun muuten ei osaa käyttäytyä

Vierailija
67/197 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä niiiin ymmärrän! Itse synnytin viime vuoden lopulla, eikä minulle järjestetty mitään. Minulla on äiti, viisi siskoa, anoppi, miehen sisko, paljon kavereita (tosin useat eri porukasta, ei yhtenäistä isoa piiriä) ja mieskin löytyy. Odotin siis ensimmäistä lastani. Kukaan ei järjestänyt mitään ja kyllä kyrsi!! Yksi kaverini oli tehnyt itse pipon, mutta muuten ei mitään. Ja olin kuitenkin hänen babyshowereissaan. Ja raskaana ollessani kävin KAHDESSA eri babyshower juhlissa, silti ei kukaan minulle järjestänyt mitään. Muuten ei välttämättä niin ärsyttäisi, mutta en saa enempää lapsia, tämä selvisi raskausaikana. Eli ainutkertainen tilaisuus meni sitten siinä... Ainiin, yksi siskoistani soitti lapsen syntymän jälkeen pidettiinkö sinulle muuten babyshowereita? No ei pidetty ei 😂

Ei v@@@@u miten typerää porukkaa🙈

Miten olet sen jälkeen heihin suhtautunut? Oletko mennyt/ aiotko mennä heidän juhliinsa?

Vierailija
68/197 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on itsekkäitä. Tuntuu, että itsekkyys ja välinpitämättömyys on vain lisääntynyt korona-aikana. Nyt voi vielä vedota koronaan, jos ei ole koskaan aikomustakaan tulla paikalle. 

Järjestin itse tuparit itselleni, ja kutsutuista kavereistani 5/6 perui tulonsa samana aamuna. Vähän ketutti. Onneksi ei oltu vielä valmistettu tarjottavia. Miehen kavereista kukaan ei onneksi perunut, niin pidettiin ne kuitenkin. 

Tekosyyt olivat luokkaa "päätettiinkin mennä mökille käymään" / "jouduinkin töihin" (tämä selvisi valheeksi seuraavalla viikolla, kun olemme samassa työssä ja yksi työkaveri sanoi tehneensä tuon vuoron, jonka kaverini oli muka tehnyt.) Sanoin yhdelle sepustelijalle ihan suoraan, että minulle ei tarvitse valehdella, huomaan kyllä, ettet puhu totta. Punastui ja meni vaikeaksi. Kuinka tyhmänä toiset oikein pitävät.. Eipä kiinnosta olla osallisena enää heidän juhliinsa koskaan.

Vierailija
69/197 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koronalla vaikutusta asiaan? Otitko rokotteen vai menetkö riskillä.

Et osaa lukea? Aloituksessa lukee, että kaikki rokotettuja

Eihän lue, vaan että kaikki YSTÄVÄT ovat rokotettuja. Ap:sta ei mainita mitään.

Luetunymmärtäminen 😬[/quote

Miksi sinä vänkäät tästä rokotusasiasta koko ajan? Myös minä raskaanaoleva olen saanut kaksi rokotusta.

Ap

Mun raskaana oleva ystävä on saanut rokotukset mutta silti pelkää tosi paljon koronaa lapsen takia. Kun eihän ne rokotteet sairastumista välttämättä estä. Josko ystäväsikin ajatteleva näin.

Vierailija
70/197 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai korona-aikana kuulu kaikkia kissanristiäisiä järjestää. varsinkaan raskaanaolevan ei pitäisi ehdoin tahdoin hankkia koronaa

Vierailija
71/197 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En viitsi lukea aloitusta, mutta otat liian vakavasti. Ajattele siltäkin kannalta, ettet varmaan halua koronaa.

Oli korona tai ei, niin joillekin järjestetään ja joillekin ei. Se on oikeasti aika kurjaa, että vaikka osallistuisit aina kaikkien muiden (sinut pyydetään mukaan yhdeksi maksajaksi), pitäisi olla kyse läheisistä ystävistä, mutta kukaan ei tee mitään sinun eteesi.

Minulle järjestettiin aikoinaan, joten en osaa henkilökohtaisella tasolla samaistua, MUTTA olen kyllä seurannut vierestä, kun yhtä ei huomioida ollenkaan... Ei ole kyse minun läheisestä kaverista (puolituttu mieheni puolelta), mutta haikeana seurasin, kun hän oli aina mukana muiden polttareissa, vauvakutsuilla jne., mutta hänen häät ja synnytykset tuli ja meni eikä kukaan järjestänyt mitään. Ei sillä, että minua ihan hirmusti kiinnostaisi puolituttujen elämä, mutta näin se vaan meni ja kuulin näitä asioita muita kautta.

Ihmiset osaa olla röyhkeitä ja osaavat käyttää hyväksi. Kyllä jonkun rahat kelpaa muiden yhteiseen kivaan, mutta koskaan ei ole vastavuoroista - oli koronaa tai ei.

Vierailija
72/197 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä vänkäät tästä rokotusasiasta koko ajan? Myös minä raskaanaoleva olen saanut kaksi rokotusta.

Ap

Mun raskaana oleva ystävä on saanut rokotukset mutta silti pelkää tosi paljon koronaa lapsen takia. Kun eihän ne rokotteet sairastumista välttämättä estä. Josko ystäväsikin ajatteleva näin.

Kauheaa huonon käytöksen puolustelua ja tekosyy. Ap kertoo että KAIKKI rokotettu ja he KAIKKI jo tapaavat ihmisiä, joten tämähän on tekosyy.

Vierailija
73/197 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Babyshower on amerikkalainen juttu. Minä en ainakaan Suomessa tällaisia järjestelisi.

Vierailija
74/197 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle. Olen synnyttänyt kaksi kertaa eikä kukaan ole järjestänyt mitään. En pidä edes tärkeänä mokomaa pikku juttua.

Vierailija
75/197 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli korona tai ei, niin joillekin järjestetään ja joillekin ei. Se on oikeasti aika kurjaa, että vaikka osallistuisit aina kaikkien muiden (sinut pyydetään mukaan yhdeksi maksajaksi), pitäisi olla kyse läheisistä ystävistä, mutta kukaan ei tee mitään sinun eteesi.

Minulle järjestettiin aikoinaan, joten en osaa henkilökohtaisella tasolla samaistua, MUTTA olen kyllä seurannut vierestä, kun yhtä ei huomioida ollenkaan... Ei ole kyse minun läheisestä kaverista (puolituttu mieheni puolelta), mutta haikeana seurasin, kun hän oli aina mukana muiden polttareissa, vauvakutsuilla jne., mutta hänen häät ja synnytykset tuli ja meni eikä kukaan järjestänyt mitään. Ei sillä, että minua ihan hirmusti kiinnostaisi puolituttujen elämä, mutta näin se vaan meni ja kuulin näitä asioita muita kautta.

Ihmiset osaa olla röyhkeitä ja osaavat käyttää hyväksi. Kyllä jonkun rahat kelpaa muiden yhteiseen kivaan, mutta koskaan ei ole vastavuoroista - oli koronaa tai ei.

Nimenomaan kun ne on aina ne samat tyypit, jotka kelpaa muiden juhliin maksumiehiksi, mutta joiden eteen kukaan ei halua nähdä vaivaa. Ei tässä ole koronasta kyse vaan siitä, että ne kaverit tuskin järjestää ap:lle mitään muutakaan. Maksumieheksi muiden juhliin pyytävät kyllä.

Vierailija
76/197 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lle. Olen synnyttänyt kaksi kertaa eikä kukaan ole järjestänyt mitään. En pidä edes tärkeänä mokomaa pikku juttua.

Se, että sinulle asia ei ole tärkeä, ei tarkoita, etteikö jotakuta toista voisi harmittaa. Turha vähätellä toisten tunteita.

Vierailija
77/197 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko korona aika vaikuttaa, etenkin raskaana olevat ovat olleet nyt tosi varovaisina.

Korona-aika varmaan vaikuttaa. Ihmiset ovat varovaisia järjestämään juhlia tai edes ehdottamaan niitä.

Vierailija
78/197 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korona-aika varmaan vaikuttaa. Ihmiset ovat varovaisia järjestämään juhlia tai edes ehdottamaan niitä.

Jos kaikki on rokotettu, niin miten ylivoimaista on kysyä tulevalta äidiltä haluaako juhlat ja millä kokoonpanolla?

Vierailija
79/197 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rotinat on parempi ja hyödyllisempi tapa.

Rotinathan on se tuote mikä viedään tuoreen vauvan kotiin. Itse en kyllä olisi hirveän innoissani ollut, jos lauma ystäviä olisi tullut hengaamaan kun itse olen juuri kotiutunut väsyneenä ja kipeänä. Joku nopea visiitti toki on ok, mutta jos koko porukka tulee, niin yleensä hetki menee. Ja tuskin qp:n kaverit rotinoitakaan.

Vierailija
80/197 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kauheaa huonon käytöksen puolustelua ja tekosyy. Ap kertoo että KAIKKI rokotettu ja he KAIKKI jo tapaavat ihmisiä, joten tämähän on tekosyy.

Lähinnä tässä lohdutellaan ap:ta että jospa kavereilla olisi joku muu syy kun kpäisyys. Tsemppiä ap, toivottavasti saisit vielä juhlat. Mekin pidetään ystävälle vauvakutsut ihan muutama viikko ennen h-hetkeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi