Laittaako täällä joku kananmunan pyttipanun päälle?
Kommentit (19)
Jos ei oo kananmunaa, niin ei se oo pyttipannukaan, vaan paistetut perunat makkaralla.
Ihan niinkuin ei oo karjalanpaisti karjalanpaistikaan, jos sinne on ympätty porkkanaa ja lanttukuutioita.
En ole tainnut koskaan maistaa pyttipannua.
Sen munan voi laittaa jo paistamisvaiheen loppupuolella pyttiksen sekaan, tulee mehevä lopputulos.
Mä rikon sen aina sinne sekaan. Eli jos on vaikka 4 syöjää, rikon sinne joukkoon 4 kananmunaa. 80- luvulla mun kaverin äti teki noin ja siitä lähtien oon aina itekkin tehnyt. Pirun hyvää!!!
Kaikkien maiden ruokaperinteistä löytyy pyttipannun tapaisia ruokalajeja joihin voi käyttää eiliseltä jääneitä aineksia. Ne on yleensä aika maukasta evästä.
Ilman kananmunaa, suolakurkkua ja etikkapunajuurta kyseinen ruokalaji ei ole pyttipannu, vaan jokin mikä lie, paistetut perunat.
Yhdeltä puolen paistettu kananmuna niin, että valkuainen on hyytynyt, keltuainen vielä juokseva on just hyvä. Ilman kananmunaa puuttuu olennainen osa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien maiden ruokaperinteistä löytyy pyttipannun tapaisia ruokalajeja joihin voi käyttää eiliseltä jääneitä aineksia. Ne on yleensä aika maukasta evästä.
Jambalaya ja Nasi Goreng hyviä, maailmankuuluja ruokia, jotka ovat periaatteessa pyttipannuja. Pytt: pienen pieni pala, ei itse asiassa perunan kanssa mitään tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Mä rikon sen aina sinne sekaan. Eli jos on vaikka 4 syöjää, rikon sinne joukkoon 4 kananmunaa. 80- luvulla mun kaverin äti teki noin ja siitä lähtien oon aina itekkin tehnyt. Pirun hyvää!!!
Mä paistan sen munan ensin pannulla, munakokkelityyliin, eli rikon rakenteen niin, että siitä tulee ohuita paloja. Sen jälkeen muut ainekset sekaan paistumaan. Jos munan laittaa muiden ainesten sekaan sinne, niin sitä ei mun mielestä oikein maista sieltä ollenkaan, se rikkoutuu niin pieniksi osasiksi sinne. Mutta kukin tyylillään, ja siten kuin parhaalta maistuu!
Vierailija kirjoitti:
Ilman kananmunaa, suolakurkkua ja etikkapunajuurta kyseinen ruokalaji ei ole pyttipannu, vaan jokin mikä lie, paistetut perunat.
Pyttipannu tehdään niistä aineksista joita kotoa löytyy. Eilisiä perunoita, jotain lihaa tai makkaraa, sipulia, kananmuna, jos on vaikka paprikoita, nekin käy. Toki suolakurkku tai etikkasäilykkeet lisukkeeksi sopii, mutta voi siihen laittaa sivuun vaikka salaattiakin, tai tuorekurkkua ja tomaattia. Itse laitan usein tomaatit sekaan pannulle. Tulee mehevämpää ja maukkaampaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei oo kananmunaa, niin ei se oo pyttipannukaan, vaan paistetut perunat makkaralla.
Ihan niinkuin ei oo karjalanpaisti karjalanpaistikaan, jos sinne on ympätty porkkanaa ja lanttukuutioita.
Ei näy kauppojen valmiissa pyttipannuissa olevan mitään munia. Ja päällä lukee: Pyttipannu ja sisällä on oeruna-ja makkarakuutioita.
Toki, koska tarjoiluehdotuksessa on niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jambalaya ja Nasi Goreng hyviä, maailmankuuluja ruokia, jotka ovat periaatteessa pyttipannuja. Pytt: pienen pieni pala, ei itse asiassa perunan kanssa mitään tekemistä.
Egg fried rice! Tosin hyvin harva pystyy kokkaamaan sen niin, että Uncle Roger sen hyväsyisi, haiyaa! (Hän on siis YouTube-koomikko, jonka aihealue on lähes aina aasialainen ruoka.)
Minulla on suunnilleen kerran viikossa jolloin kerään kaikkea mahdollista jääkaapista ja teen niistä omalla versiolla pyttipannun. Ei jää koskaan mitään ruokaa roskiin. Viimeksi meni pyttipannuun pari keitettyä perunaa, keitettyjä porkkanoita, kanafileen loput, persiljaa, muutama salaatinlehti hienona. Oliiviöljyä, oreganoa, yrttisuolaa. Hyvää oli.
Vierailija kirjoitti:
Makkaraperunat eli makkispekkikset
Vierailija kirjoitti:
Toki, koska tarjoiluehdotuksessa on niin.
Siis et osaa soveltaa reseptejä ollenkaan, vaan ruoka on aina tehtävä julkaistun reseptin mukaan, jep.
Ikinä en ole pyttipannua itse valmistanut, mutta kerran tilasin sen jossain reissun päällä ollessani ja kyllä siinä oli kananamuna päällä. Että kai se kuuluu siihen annokseen, mutta ei kai stiä ole siihen pakko laittaa, jos ei tykkää.