Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri haluaa kulkea työmatkat minun kyydilläni (45km per suunta), muttei suostu maksamaan puolia bensoista

Vierailija
07.10.2021 |

Perusteli sitä sillä, että menisin joka tapauksessa autolla töihin joten mulla menisi joka tapauksessa sama määrä bensaa, ja sanoi että siksi ei ole loogista että hän maksaisi niistä.

Sanoin että jos et tulisi kyydilläni menisit bussilla ja joutuisit siitä maksamaan. Työkaveri suutahti tähän ja sanoi ettei bussilla ole asian kanssa mitään tekemistä, kun puhutaan automatkustuksesta.

Kumpi nyt on oikeassa? Tuo 90km per pvä tekee jo 2000km kuussa eli ihan täysin merkityksettömästä rahasta ei kuitenkaa ole kyse

Kommentit (529)

Vierailija
221/529 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on työmatka 25km suunta. Matkalta (puolivälistä) poimin kollegan kyytiin. Hän maksaa minulle mitä milloinkin. Tarjoaa lounaan/kahvit. Heittää keskikonsoliin kolikoita. Minusta ihan o.k. systeemi. Ei minun tarvitse tienata sillä että on kyytiläinen kun ajelen tuon matkan muutenkin.

Siis sinusta on ok systeemi, että kollega korvaa matkojaan miten milloinkin, kolikoilla tai tarjoamalla ruokaa? Tässähän valitetaan sitä, että se kollega ei halua korvata mitään mitenkään.  Eikä niillä bensarahoilla "tienaa", vaan saa matkakustannuksia/henkilö hieman alemmas, mikä on kimppakyydin idea. Ei siinä ole mitään järkeä, että toinen hyötyy 100% ja toinen 0%.

Kyllä tuo ihan reilulle kuulostaa, varsinkin jos kyytiläisen takia ei tarvitse tehdä isoa koukkausta ja matkakin on noin lyhyt. Mutta minä en muutenkaan jaksa joka penniä laskeskella. Täysin ilmaiseksi en kuitenkaan kyytiin ottaisi kuin korkeintaan ihan satunnaisesti.

Vierailija
222/529 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jankuti jankuti. mä en ainakaan maksaisi kyydistä jos SE KAVERI OLISI MUUTENKIN menossa sinne koska siltä menee joka tapauksessa se bensa olin kyydissä tai ei, lähinnä kaveri hyötyy siitä koska saa mun hyvää seuraa ilmaiseksi

Minulle täytyisi maksaa 300 euroa per tunti jotta sietäisin seuraasi.

Mä en tuolla summalla tuota lässyttäjää kyytiin huolisi. Ehkä kymmenkertaisella, jos istuu käsiraudoissa ja suukapuloituna takapenkillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/529 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksittäisen työmatkan voisin ilman korvausta tarjota mutta jatkuvasta järjestelystä saisi työkaveri maksaa.

Vierailija
224/529 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä olisi jees jos korvaisi 1/3.

Vierailija
225/529 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ottaisin vierasta, jos ei maksaisi. Suorat sanat! Olen mielummin rauhassa yksin ja kuuntelen musiikkia.

Olipa nasevasti sanottu.

Vierailija
226/529 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millähän perusteella sun työkaverilla on oikeus mennä ilmatteeks sinun kustanuksella töihin???

Jumakeuta, eikö se tajua kuinka paljon bensa maksaa? Ihan lievää hyväksikäyttöä =D

Jos ei maksaminen maistu, niin menköön bussilla. Ei kenkää tarvii toisten matkoja maksella.

Vaikka menetkin autolla töihin joka päivä, niin ei se nyt millään logiikalla tarkota, että pitää ilmatteeks muita kuskata. Jokainen maksaa omat matkansa. 

Tsiisus miten id.. ihmisiä on olemassa.

Vierailija
227/529 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan kuljettiin kimppakyydillä töissä. Työmatka oli 50 km suuntaansa. Työrytmi oli viikko töitä, viikko vapaata. Vuoroviikoin kuljettiin toistemme autoilla. Yks kolmaspyörä kulki mukana ja häneltä ei saanut ottaa mitään korvausta. Kun oli veroilmoituksen täyttöaika, niin sanoi: Kyllä minä laitan veroilmoitukseen kilometrit joka viikolle. Teki mieli sanoa, ettet kyllä laita mitään, kun ei sulla ole kulujakaan.

Vierailija
228/529 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan kuljettiin kimppakyydillä töissä. Työmatka oli 50 km suuntaansa. Työrytmi oli viikko töitä, viikko vapaata. Vuoroviikoin kuljettiin toistemme autoilla. Yks kolmaspyörä kulki mukana ja häneltä ei saanut ottaa mitään korvausta. Kun oli veroilmoituksen täyttöaika, niin sanoi: Kyllä minä laitan veroilmoitukseen kilometrit joka viikolle. Teki mieli sanoa, ettet kyllä laita mitään, kun ei sulla ole kulujakaan.

Eihän se tyhmä ole joka ilmaiseksi istuu kyydissä, vaan se joka ilmaiseksi kuskaa.

Vierailija
229/529 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessähän on kimppakyyti ja silloin kyydistä maksetaan. Auton omistaja valitsee kyytiläiset.

Kuljin itse autottomana kimppakyydissä viisi vuotta ja maksu oli 5€/pvä, matka oli samat 45km suunta. Maksu oli puolet pienempi kuin junalla tai bussilla. Töihin lähtöaika oli aina sama ja paikalla oli hyvä olla tai jäi kyydistä. Matkalla sovittiin kotiinlähtöaika. Jos lähtöaika ei sopinut, kuljit kotiin muulla keinoin. Homma toimi hyvin.

Kaikki saivat laittaa verotukseen saman työmatkakulun eli bussin tai junan, kaikki hyötyivät koska todellinen kulu oli pienempi. Verottaja ei hyväksynyt oman auton käyttöä koska julkinen liikenne kulki.

Kun sitten ostin auton, vaihdoin autollisten kimppakyytiin, jossa jokainen ajoi yhden päivän viikossa. Toki verotukseen laitettiin matkat julkisten mukaan.

Ajallisesti tapahtumat sijoittuvat yli kymmenen vuoden päähän, joten veroseuraamuksia asian julkituomisesta ei ole - jos joku sitä miettii.

Vähän ohi aiheesta, mutta toisaalta jos verottaja saa tietää, että joku on toiminut laittomasti yli 10 v sitten ja ko. asiat ovat rikosoikeudellisesta näkökulmasta vanhentuneet, voi verottajan kannattaa tutkia tarkemmin ko. henkilöiden tuoreemmat tekemiset, koska tällaisilta löytynee todennäköisemmin uudempiakin asioita, jotka eivät ole menneet niin kuin pitäisi?

Verottajan ohje on, että julkisten mukaan saa työmatkakulut vähentää verotuksessa.

Vaikka menisi kontaten, kävellen tai polkupyörällä. Minä ajan autolla 60 km suuntaan joka päivä ja julkisten mukaan vähennän, junamatkan ja bussin molemmissa päissä. 11 kuukautta vuodessa. 

Vierailija
230/529 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
231/529 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin allerginen autolokeille! Asumme helsingissä ja monella ystävällämme ei ole autoa ekologisista syistä. Meillä on. Ja voi jumankauta sitä lokkeilua että kun pitäisi päästä ikeaan, pitäisi hakea Keravalta tori.fi-löytö, viedä lentokentälle, yhteiset mökkireissut jne...

Ja aina hehkuttavat miten helppoa on elää autottomana eikä mitään järkeä hankkia omaa autoa kun kyllähän kaverilta voi aina pyytää apua. No varmasti, mutta on aika hiton ikävää olla se ainoa kaveri kenellä on auto. Maksan kaikki auton kustannukset ja kaupan päälle saan joka viikko pyyntöjä käyttää koko lauantain siihen että haetaan ystävän lapselle kissanpentu Turusta.

Usein kieltäydyn kyllä mutta sitten ollaankin naama norsunvitulla.

Vierailija
232/529 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysäisepä sitten työkaverilta että eikö voitaisi mielummin mennä hänen autollaan? :) tulisi sinulle paljon halvemmaksi!

Vierailija
233/529 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen niin allerginen autolokeille! Asumme helsingissä ja monella ystävällämme ei ole autoa ekologisista syistä. Meillä on. Ja voi jumankauta sitä lokkeilua että kun pitäisi päästä ikeaan, pitäisi hakea Keravalta tori.fi-löytö, viedä lentokentälle, yhteiset mökkireissut jne...

Ja aina hehkuttavat miten helppoa on elää autottomana eikä mitään järkeä hankkia omaa autoa kun kyllähän kaverilta voi aina pyytää apua. No varmasti, mutta on aika hiton ikävää olla se ainoa kaveri kenellä on auto. Maksan kaikki auton kustannukset ja kaupan päälle saan joka viikko pyyntöjä käyttää koko lauantain siihen että haetaan ystävän lapselle kissanpentu Turusta.

Tällaisiin keskusteluihin ei pidä alkaa ollenkaan! Et vastaa autoa koskeviin viesteihin mitään. Jos kaverit soittelevat, sanot että on muuta. Hitaammille voi jossain vaiheessa todeta, että autottomuus on teidän valinta, ei meidän päänsärky. Vuokra-autoja, takseja, busseja ja junia voi käyttää. Kaikkea ei voi saada eikä kavereita pidä käyttää ilmaisena työvoimana.

Vierailija
234/529 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla onkin periaate että nämä autottomat hippikaverit saavat mennä taksilla, lainaan autoa/tarjoan autokyydin vain sellaiselle jolla on jo auto omasta takaa mutta ei voi sitä syyst x käyttää

Vierailija
235/529 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaabensat tai jätät rannalle. Kyllä se autoilu maksaa sinullekin!

Jännä huomata, miten ekan autoni saatua "kavereita" alkoi hengata kanssani niin, että mennää yhdessä IKEA:aan ja mennään sinne ja tänne retkelle. Tai sano ens kerralla kun menet, tulen mukaan. Ja sitten vain kiitos kyydistä. Autoilu maksaa ihan helvetisti ja vakuutukset ja huollot. Se on muutakin kuin bensat. Joku ovelta ovelle palvelu, huh heijaa. Kaveri kerran halusi että haen hänet 23 jälkeen illalla lentokentältä, jonne maktkaa meiltä 25km/suunta. Tarjosi 5 euroa. Että hakisin, odottaisin että tulee autooni, veisin kotiin ja menisin itse kotiin, matkaa olisi tullut lähemmäs 65km. 5 eurolla? Ei kiitos. Mene taksilla.

Vierailija
236/529 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin sanoa, että voit kyllä tulla kyydissä jos olet joskus sattumalta kohdalla kun olen menossa töihin!

Erikseen en ala sopimaan mitään lähtöaikoja kenenkään kanssa ja voi olla, että joku päivä en ole menossa ollenkaan samaa reittiä.  Voi olla, että joskus herään todella aikaisin ja silloin haluan mennä myös aikaisin töihin.

Vierailija
237/529 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika! Siis bussipysäkille.

Vierailija
238/529 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jankuti jankuti. mä en ainakaan maksaisi kyydistä jos SE KAVERI OLISI MUUTENKIN menossa sinne koska siltä menee joka tapauksessa se bensa olin kyydissä tai ei, lähinnä kaveri hyötyy siitä koska saa mun hyvää seuraa ilmaiseksi

Mä en kans maksa! Niinku esim. nyt lähden viikoks etelään kun finnair lentää sinne anyway 🤷‍♀️

Sama ku käyn syömässä töiden jälkeen naapurissa ilmaseks ku naapuri tekee jokatapauksessa ruuan. Kätevää.

Vierailija
239/529 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on moukkamainen työkaveri

Vierailija
240/529 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies aloitti viime syksynä uudessa työpaikassa noin 20 km päässä, kulki meidän ainoalla autolla. Työpaikan mammarinki oli päättänyt, et mies liittyy heidän työmatkarinkiinsä, et sitten on kivasti 5 henkeä täynnä. Suuttuivat verisesti, kun ei käynyt.

Ideanahan ihan ok, mutta pari muuttujaa oli matkassa. Kaikki neljä naista tupakoivat kuin korsteenit, meillä mulla ja esikoiselle paha astma. Tämän lisäksi autossa oli yksi2 v:n ja yksi 4v:n turvaistuin kiinteinä..

(Lisäksi miestä ei kiinnostanut pätkääkään liittyä mihinkään rinkiin, haluaa olla yksin työmatkat).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi