Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri haluaa kulkea työmatkat minun kyydilläni (45km per suunta), muttei suostu maksamaan puolia bensoista

Vierailija
07.10.2021 |

Perusteli sitä sillä, että menisin joka tapauksessa autolla töihin joten mulla menisi joka tapauksessa sama määrä bensaa, ja sanoi että siksi ei ole loogista että hän maksaisi niistä.

Sanoin että jos et tulisi kyydilläni menisit bussilla ja joutuisit siitä maksamaan. Työkaveri suutahti tähän ja sanoi ettei bussilla ole asian kanssa mitään tekemistä, kun puhutaan automatkustuksesta.

Kumpi nyt on oikeassa? Tuo 90km per pvä tekee jo 2000km kuussa eli ihan täysin merkityksettömästä rahasta ei kuitenkaa ole kyse

Kommentit (529)

Vierailija
241/529 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi lähtöaikataulun sopiminen on hirveää! Jos antaisin kyydin jollekin jonnekin, vaikka töihin, en  halua sopia tiettyä aikaa esim 7.45 koska jonain aamuna olen itse ajoissa ja lähdenkin 7.38 tai kiireaamuna starttaan 7.56. Silloin harmittaisi että toinen odotellut kenties sateessa ja tulee itselle syyllinen olo tai joutuu valmiissa autossa odottamaan toista (joka pahimmillaan myöhässä). Yhteen paikkaan mennessä joskus otan kaverini kyytiin matkan varrelta. Silloinkin laitan matkalta viestiä, olen siinä 5min kuluttua tms. Jostian syystä kyttään kelloa, ja harmittaa jos olenkin myöhemmin. Tai jos kaveri ei ole saapunut, joudun itse odottamaan. Onneks suurimmalla osalla kavereistani on autot niin voimme sopia näkemisen tiettyyn paikkaan, ja jokaine tulee miten tulee.

Vierailija
242/529 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies aloitti viime syksynä uudessa työpaikassa noin 20 km päässä, kulki meidän ainoalla autolla. Työpaikan mammarinki oli päättänyt, et mies liittyy heidän työmatkarinkiinsä, et sitten on kivasti 5 henkeä täynnä. Suuttuivat verisesti, kun ei käynyt.

Ideanahan ihan ok, mutta pari muuttujaa oli matkassa. Kaikki neljä naista tupakoivat kuin korsteenit, meillä mulla ja esikoiselle paha astma. Tämän lisäksi autossa oli yksi2 v:n ja yksi 4v:n turvaistuin kiinteinä..

(Lisäksi miestä ei kiinnostanut pätkääkään liittyä mihinkään rinkiin, haluaa olla yksin työmatkat).

Taisit pelätä että mammat olis maksaneet bensarahat vuorotellen, ns.luonnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/529 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoakseni olette naisia molemmat.

Miehet ois hoitanut tämän asian ihan omalla painollaan. Maksaa tai ei, sama se.

Vierailija
244/529 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimppakyydin aina korvataan tai sitten ajetaan vuoropäivinä toisen autolla. Vapaamatkustajia ei huolita.

Sano ettei edes überilla olisi ilmaiseksi päässyt

Vierailija
245/529 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän verottaja olisi tästä mieltä?🤔 Tuohan on ylimääräistä tuloa,

Vierailija
246/529 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimääräinen paino lisää bensankulutusta. Työkaverisi on lokki.

Vierailija
247/529 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

((👋)))

Vierailija
248/529 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sonja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies aloitti viime syksynä uudessa työpaikassa noin 20 km päässä, kulki meidän ainoalla autolla. Työpaikan mammarinki oli päättänyt, et mies liittyy heidän työmatkarinkiinsä, et sitten on kivasti 5 henkeä täynnä. Suuttuivat verisesti, kun ei käynyt.

Ideanahan ihan ok, mutta pari muuttujaa oli matkassa. Kaikki neljä naista tupakoivat kuin korsteenit, meillä mulla ja esikoiselle paha astma. Tämän lisäksi autossa oli yksi2 v:n ja yksi 4v:n turvaistuin kiinteinä..

(Lisäksi miestä ei kiinnostanut pätkääkään liittyä mihinkään rinkiin, haluaa olla yksin työmatkat).

😆😆🤣🤣🤣

Musta tuntuu, että mies oli enemmän "peloissaan" näiden tätien kanssa. 🤣🤣 Sen verran räväköitä tapauksia olivat.

Onneksi sai vaihdon järkevämpään yksikköön samaan kaupunkiin.

Vierailija
249/529 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, voi, jos työkaveria kuljetat , niin taatusti on maksettava VÄHINTÄÄN puolet bensakuluista. Hän on muuten täys kerjäläinen ja sun ei tarvitse kerjäläisiä kuljettaa.

Vierailija
250/529 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suostuisit kuskaamaan häntä päivittäin vastikkeettomasti, antaisit hänelle käyttöön ilmaisen resurssin.

Jos antaisit hänelle kyydin vaikka kerran kuussa, kyseessä voisi katsoa olevan palvelus. Mutta säännöllinen ja päivittäinen kuskaaminen ei ole enää palveluksen tekemistä.

Voit kysyä, olisiko ilmaisten kyytien ruinaaja itse valmis antamaan toiselle ihmiselle toistuvasti ilmaiseksi käyttöön jonkin resurssin, joka kuitenkin maksaisi hänelle itselleen.

Lisäkysymyksenä voi kysyä, että miksi hän ajattelee olevansa tähän resurssiin oikeutettu, tai miksi hän olettaa sinun olevan velvollinen se tarjoamaan.

Kysy myös, olisiko hän itse valmis palvelemaan toista ihmistä päivittäin?

Luulisin, että vastaa kumpaankin kieltävästi.

Tämän jälkeen voit kysyä, kuulostaako hänen alkuperäinen vaatimuksensa enää kohtuulliselta. Todennäköisesti ei.

Vierailija
251/529 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kuskaa. Rupea epäluotettavaksi, lupaat mennä hakemaan jos kysyy ja et mene, vaan ajat toista kautta ja sanot että olit muutoinkin siellä toisaalla ja et tietenkään mennyt hakemaan toisesta suunnasta.Etkä tietysti muistanut ilmoitaa siitä.  Muutaman kerran kun noin teet, niin eiköhän ala oppia. Tai ihan viime hetkellä, sitten kun se bussi on jo mennyt , soitat ettet pääse nyt sieltä hakemaan kun olet muualla, joten on pakko tulla itse. Tulkoon seuraavalla bussilla.

Ja kaikkea muuta keksit, milloin on ilma auton pyörästä vain yläpuolella ja varapyörä tyhjä. Ei autoton niistä ymmärrä. 

Voit myös muuttua harvapuheiseksi. Keksiä jotain hammaslääriä/silmälääkäriä/äidin/isän viemistä jonnekin suoraan töistä, ilman kotikäyntiä välillä.

Vierailija
252/529 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä työmatka kyydistä pitää maksaa. Kuka kehtaa mennä pummilla. Jos raha ei kelpaisi niin tuuppaisin kahvipaketin ja pienen kossupullon vähintäänkin viikon matkoista. Jos olisi hankalat ja kauan kestävät bussiyhteydet niin olisin kyllä kimppa kyydistä järkyttävän kiitollinen. Puolisoni on jopa hakenut kotioveltakin työkavereita kimppa kyytiin kun työmaa on ollut hankalassa paikassa eikä niillä ole omaa autoa. 

Vierailija
253/529 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri on oikeassa. Saat vielä kilometrikorvaukset verotuksessa, joten aika outoa pyytää rahaa matkasta, jonka ajat joka tapauksessa.

Tällä logiikalla bussimatkojenkin pitäisi olla ilmaisia, koska ajaahan se bussi sen matkan aikataulun mukaan anyway, vaikka tyhjänä.

Ei ap:lla ole mitään velvollisuutta kyytsätä työkaveriaan, vaikka tämä maksaisi timanteilla joka matkan. Ap:n auto, ap:n säännöt.

Itse en missään tapauksessa antaisi koskaan kyytiä tuollaiselle lokille.

Vierailija
254/529 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muille tarjoamasta kyydistä mahdollisesti saama korvaus pienentää matkakustannusten vähennystä. Alanuolittajat voi tarkastaa tämä vero.fi.

Vierailija
255/529 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sonja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen Myyntimies Mynttisen ja rouva Pakaraisen kimppakyyti.

Vierailija
256/529 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muille tarjoamasta kyydistä mahdollisesti saama korvaus pienentää matkakustannusten vähennystä. Alanuolittajat voi tarkastaa tämä vero.fi.

Tarinan opetus: Ei kannata kyysätä ketään minnekään, sillä yksin on paljon mukavampi ajaa. Mennään kaikki vaan omilla autoillamme.

Vierailija
257/529 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarinan opetus: Ei kannata kyysätä ketään minnekään, sillä yksin on paljon mukavampi ajaa. Mennään kaikki vaan omilla autoillamme.

Saat kyyditä niin paljon kuin itse haluat, turha kiukutella täällä.

-Olen muuten kyydin tarpeessa, Tampereelta Helsinkiin ja takaisin huomenna, mihin aikaan tulet hakemaan?

Vierailija
258/529 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä mikä ongelma tässä on. Tietenkin työkaveri maksaa kyydistä jotain. Hän joutuu maksamaan joka tapauksessa, meni sitten jollain muulla tavalla. Paitsi kävellen/pyörällä. Nyt hän meinasi mennä työkaverin kystannuksella pummilla. Jestas kuin ihmiset voi olla yksinkertaisia.

Vierailija
259/529 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat kyyditä niin paljon kuin itse haluat, turha kiukutella täällä.

-Olen muuten kyydin tarpeessa, Tampereelta Helsinkiin ja takaisin huomenna, mihin aikaan tulet hakemaan?

Mähän just sanoin, ajetaan kaikki omilla autoillamme, sopii mulle kun en kauheasti jaksa muita ihmisiä. Itse lähinnä kritisoin tuota verottajan kantaa ympäristösyistä, sillä matka on kaikkien pakko jotenkin taittaa. Jos henkilä A ja henkilö B työskentelevät samassa paikassa ja heillä on pitkälti sama matka, molemmat henkilöt saavat useimmiten kuitenkin verovähennyksen omasta matkastaan, sillä harva jaksaa kimppakyytejä. Toisaaltahan se olisi ekologisesti kannattavampaa, että viitsisivät nähdä vaivan, että sumplisivat kimppakyytisysteemin, jossa voittaa sekä luonto että henkilöt A ja B. Verottajan kustannus kuitenkin pysyisi samana kuin mikä se olisi, jos A ja B kulkisivat molemmat omalla kyydillään. Jos taas A:n ja B.n kustannus on sama riippumatta siitä, että kulkevatko he kimppakyydillä vai molemmat omalla autollaan, niin silloin suurin osa menisi varmaan mielummin omalla autollaan.

Vierailija
260/529 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet bensakuluista kuulostaa reilulta ehdotukselta sun puolelta. Kumma jos se ei kelpaa. Ymmärtäisin, jos kaveri pyytäisi enemmänkin osallistumista kuluihin. Sen, että kuljet matkan joka tapauksessa eikä toisesta ihmisestä kyydissä tule oikeasti juurikaan lisäkuluja verrattuna siihen, että kulkisit yksin, ja ehkä saat vähentää kuluja verotuksessakin, ajattelisin siltä kannalta, että ihan kaikkien kulujen pyytäminen kaverilta ei sekään ehkä olisi reilua. Jos siihen ei liity mitään ylimääräistä vaivaa esim. hakea toinen eri paikasta, mun korvaan puolet bensakuluista kuulostaa sopivalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän