Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri haluaa kulkea työmatkat minun kyydilläni (45km per suunta), muttei suostu maksamaan puolia bensoista

Vierailija
07.10.2021 |

Perusteli sitä sillä, että menisin joka tapauksessa autolla töihin joten mulla menisi joka tapauksessa sama määrä bensaa, ja sanoi että siksi ei ole loogista että hän maksaisi niistä.

Sanoin että jos et tulisi kyydilläni menisit bussilla ja joutuisit siitä maksamaan. Työkaveri suutahti tähän ja sanoi ettei bussilla ole asian kanssa mitään tekemistä, kun puhutaan automatkustuksesta.

Kumpi nyt on oikeassa? Tuo 90km per pvä tekee jo 2000km kuussa eli ihan täysin merkityksettömästä rahasta ei kuitenkaa ole kyse

Kommentit (529)

Vierailija
521/529 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai työkaverin kuuluu osallistua bensakuluihin. Hänhän siinä säästää sinun kustannuksellasi! Kaiken lisäksi jos itse ajat ni teet rankemman osuuden ku toinen tulee vaan kyytiin lorvimaan. Pitkän matkan ajo tuolla pimeässä käy jo ihan työstä, ei mikään helppo suoritus!

Vierailija
522/529 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten logiikalla voidaan ajautua näinkin käsittämättömiin ongelmiin.

"En osallistu kuluihin koska ne tulisivat sinulle ilman minun saamaa hyötyäkin“

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/529 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on työkaveri, joka kulkee x kertaa viikossa kyydilläni töihin. Ilman häntä ajaisin suoraan autohalliin 10 minuutissa (maksan hallista yli 100 e/kk), nyt koukkaan kollegan takia hieman (5 min/suunta) matkalla että päästään "samaa matkaa". Työkaveri ei ole ehdottanut mitään korvausta, koska jotenkin olettaa, että ajan hänen ohitseen kuitenkin, ja jos en ota kyytiin, hän pyytää miestään heittämään töihin.

Joka kerta kun puhutaan seuraavan päivän järjestelyistä, hän selittelee kovasti, ettei halua olla mikään pummi ja pääsee itsekin omillaan töihin, muttei koskaan ehdota edes nimellistä osallistumista matkoihin. Hänellä ei luonnollisesti ole autoa itsellään. Koska hän on mukava tyyppi ja yleensä reilu, olen vähän sormi suussa, että ilkeänkö pyytää kustannusten jakoa. Edes suklaalevy ja kysymys "Haluatko, että maksan sulle jotain?" olisi kiva ele. Toisaalta, ehdotan hänelle usein kyytiä itse. Olen varmasti monen mielestä hölmö, ja kollegan mielestä ahne jos kysyn rahaa kyydeistä.

Vierailija
524/529 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai työkaverisi kuuluu maksaa! Itse saan lähes päivittäin kyydin työkaveriltani iltapäivisin, koska asumme samalla suunnalla ja työt loppuu samaan aikaan. Hän on se joka aina kysyy minulta, haluanko kyydin juuri sinä päivänä ja usein kyllä haluan. Maksan mielelläni työkaverille vapaaehtoisesti bensarahaa. Tuntuisi ilkeältä vain istua kyytiin ja olettaa, että toinen kuskaisi ilmaiseksi hamaan tappiin saakka. Autokyyti on kuitenkin käytännössä lähes päivittäistä.

Vierailija
525/529 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta sitä näköjään voi vääntää. Luulin että on itsestään selvää että osallistutadn bensakuluihin.

Vierailija
526/529 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänesti todennäköisesti vielä bensankorotus puoluetta.

Vierailija
527/529 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤣🤣

Vierailija
528/529 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan kaheli esimieheni vaati (puhuttelun piti aiheesta minulle) kuljettamaan ilmaiseksi laumaa työkavereita töihin.

Firman työpistepiste muutti putkirempan alta kaupungin toiselle laidalle ja sinne ei julkinen liikenne kulkenut kovin hyvin.

Siinä meni pari kuukautta ilmaisena taksina ollen, osa piti noutaa kotiportilta ja työpäivän jälkeen palauttaa kotiportille.

Alkuun siis kieltäydyin olemasta taksikuski ja vielä ilmeinen sellainen. Työkaverit olivat kannelleet esimiehelle ja päädyin puhutteluun.

Sain kuulla olevani itsekäs ja kauhea työkaveri. Kunnon työyhteisössä työkavereita autetaan näissä tilanteissa.

Esimies sanoi, että saan vähentää verotuksessa muutoinkin työmatkoja, niin mikä siinä on etten voi kyyditä ihmisiä?

Tuolloin jo mietin, että mikä helvatan työyhteisö ja työpaikka sekä esimies tämmöinen on. Suljin silmäni ja mieleni ja toimin esimiehen ohjeiden mukaan.

No, ei mennyt kuin muutama vuosi, kun sanoin itseni irti tuolta ja lähdin muualle töihin.. ei siis ollut ainoa outo veto ko esimieheltä.

Vierailija
529/529 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa haluta, ei tarvitse ottaa kyytiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme