Miksi nyt "järkytytään" kun jotkut tosiuskovat
Kommentit (63)
En mä ainakaan edes ylllättynyt, ihan odotettavissa oleva reaktio. Monet olisivat eronneet jos tulos olisi ollut toinen.
Minä en vaan ymmärrä, mitä uskoa ne tosiuskovat tunnustavat. Olen ollut ymmärtävinäni, että Jeesus saarnasi nimenomaan lähimmäisenrakkaudesta ja anteeksiannosta.
Ehkä tosiuskovat huomasivat vihdoin kuuluvansa väärään kirkkoon ja erosivat siksi?
Mun mielestä ne homoillan jälkeen eronneet voisivat nyt liittyä takaisin.
Ateistina voin sen sanoa että jos on yksi syy sille miksi kunnioitan tosiuskovaisia, niin se on se että he ovat rehellisiä itselleen. He oikeasti uskovat ja elävät sen mukaan. Tietenkin heidän uskonsa on täysin naurettava, mutta heidän kanssaan on kuitenkin helppo väitellä koska heillä on selkeät (vaikkakin väärät) mielipiteet ja kannat. "Maltilliset uskovaiset" taas eivät näytä edes tietävän mitä heidän aivonsa uskovat. Heiltä saa vain ympäripyöreitä vastauksia joista kukaan ei ota selvää, jos heiltä kysyy tarkentavia kysymyksiä he vastaavat "en minä vain tiedä" ihan kuin he eivät olisi koskaan edes miettinyt uskonasioita, ja ennen kaikkea he eivät ole rehellisiä ajatuksille joihin he väittävät uskovansa. He eivät siis käyttäydy niiden mukaan.
Tosiuskovaiset ovat oikeasti sitä mieltä että kirkon kannat rikkovat jonkun kaikkivoivan jumalan sääntöjä ja eroavat siten kirkosta. Maltilliset taas eivät välitä mitä heidän väitetty jumalansa määrää, vaan haluavat että kirkkoon vain pitää tavan takia kuulua koska se on ihkukiva yhteisö.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 13:14"]
Mun mielestä ne homoillan jälkeen eronneet voisivat nyt liittyä takaisin.
[/quote]
Eivät liity, sillä kirkko ei tule vihkimään homopareja jaeroajat ovat huomanneet että jää käteen palkasta paljon enmmän kun ei kuulu kirkkoon.
Itse en "järkyttynyt" enkä edes yllättynyt. Sen sijaan ihmettelen sitä Raamattuun vetoamista tässä asiassa koska kirkko, papit, piispat eivätkä myöskään tosiuskovaiset itse noudata Raamattua muutenkaan mutta vain tässä kohtaa sillä on merkitystä niin paljon että pitää erota kirkosta? No tuotahan ihmettelee varmaan aika moni muukin ja minkäänlaista järkiperustelua siihen ei tulla saamaan, koskaan.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 13:20"]
Itse en "järkyttynyt" enkä edes yllättynyt. Sen sijaan ihmettelen sitä Raamattuun vetoamista tässä asiassa koska kirkko, papit, piispat eivätkä myöskään tosiuskovaiset itse noudata Raamattua muutenkaan mutta vain tässä kohtaa sillä on merkitystä niin paljon että pitää erota kirkosta?
[/quote]
Vain ne käskyt ja kiellot ovat pyhiä, jotka eivät hankaloita omaa elämää.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 12:51"]
Eroaisivat valtiosta saman tien, maallinen hallintohan tämän päätöksen teki.
[/quote]
Eiköhän se ollut arkkipiispan kommentti joka eroaallon aiheutti? Viimein ihmiset näkee ettei kirkko edusta hengellisyyttä ja Jumalan sanaa. Itse toivon, että uskovat löytävät hengellisen kodin jostain muualta, ettei tarvitse jäädä tyhjään ajelehtimaan
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 13:22"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 12:51"]
Eroaisivat valtiosta saman tien, maallinen hallintohan tämän päätöksen teki.
[/quote]
Eiköhän se ollut arkkipiispan kommentti joka eroaallon aiheutti? Viimein ihmiset näkee ettei kirkko edusta hengellisyyttä ja Jumalan sanaa. Itse toivon, että uskovat löytävät hengellisen kodin jostain muualta, ettei tarvitse jäädä tyhjään ajelehtimaan
[/quote]
Amish-yhteisö voisi olla lähimpänä sitä Jumalan sanan noudattamista kaikella tapaa vaikka eivät hekään täydellisesti onnistu.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 13:12"]
Minä en vaan ymmärrä, mitä uskoa ne tosiuskovat tunnustavat. Olen ollut ymmärtävinäni, että Jeesus saarnasi nimenomaan lähimmäisenrakkaudesta ja anteeksiannosta. Ehkä tosiuskovat huomasivat vihdoin kuuluvansa väärään kirkkoon ja erosivat siksi?
[/quote]
Mikä voisi olla suurempaa lähimmäisen rakkautta kun pelastaa toinen iankaikkisesta kadotukselta? Tietty voi myös mielistellä tämän maanpäällisen lyhyen elämän, mutta en pidä sitä rakkautena. Toki se olisi itselle se helpompi tie. Onhan se kivaa olla kaikkien kanssa samaa mieltä.
Vastenmielisyys homoja kohtaan on suurempi kuin herran pelko.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 13:22"]
[/quote]
Jotenkin tuntuu, että nuo ihmiset olisivat onnellisempia muslimeina.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 13:20"]
Itse en "järkyttynyt" enkä edes yllättynyt. Sen sijaan ihmettelen sitä Raamattuun vetoamista tässä asiassa koska kirkko, papit, piispat eivätkä myöskään tosiuskovaiset itse noudata Raamattua muutenkaan mutta vain tässä kohtaa sillä on merkitystä niin paljon että pitää erota kirkosta? No tuotahan ihmettelee varmaan aika moni muukin ja minkäänlaista järkiperustelua siihen ei tulla saamaan, koskaan.
[/quote]
Etkä tule tosiaankaan saamaan siihen minkäänlaista järkevää perustelua. Olen tätä samaa yrittänyt kysyä pitkän aikaa sukuni uskovaisilta mutta ei kukaan kykene vastaamaan mitään.
Kirkosta eroamisesta olisi tullut joka tapauksessa piikki nyt koska on marraskuun loppu. Ei tarvitse maksaa ensi vuoden kirkollisveroa, kun eroaa ennen joulukuuta.
Avarakatseinen piispa on parasta, mitä ev.lut-kirkossa tällä hetkellä on.
"Minä en ymmärr... eiku Jumala vihaa! Just niin, Jumala vihaa!"
Onko se nyt yllättävää, että jos piispa kertoo olevansa homomyönteinen ja iloitsevansa päätöksestä (= alkaa vihkimään homoja kirkossa), niin mitä järkeä enää kuulua kirkkoon, kun se ei enää Raamattua noudata? Kirkon ei tarvitse yrittää miellyttää kaikkia ja lähteä mukaan jokaikiseen muotivillitykseen. Heidän tulisi sen sijaan luvata, että homoja ei tulla IKINÄ vihkimään kirkossa. Miksi joku homo edes haluaa kirkkohäät? Koska sieltä saa kivoja valokuvia? Saa nauraa heteroille pilatessaan pyhän avioliiton merkityksen?
Ihan hyvä että tuollainen epäterve materiaali jättää kirkon. Saadaan ehkä kirkkokin tälle vuosituhannelle.
Jäähän sinne nämä jotka ei elä tai ajattele uskonsa mukaan.
Jeesus sanoi: Jokainen ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua. Eli jokaisella on omat vaikeutensa, eikä niistä kannata naukua. Seuraa vain Jeesusta.
Jeesus sanoi myös, ettei ole tullut muuttamaan laista ensimmäsitäkään kirjainta, vaan toteuttamaan lain.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 12:49"]eroaa kirkosta?
[/quote]
Kuka siitä on muka järkyttynyt? Hyvä kun lähtevät.