Miksi nyt "järkytytään" kun jotkut tosiuskovat
Kommentit (63)
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 14:09"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 13:21"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 13:20"]
Itse en "järkyttynyt" enkä edes yllättynyt. Sen sijaan ihmettelen sitä Raamattuun vetoamista tässä asiassa koska kirkko, papit, piispat eivätkä myöskään tosiuskovaiset itse noudata Raamattua muutenkaan mutta vain tässä kohtaa sillä on merkitystä niin paljon että pitää erota kirkosta?
[/quote]
Vain ne käskyt ja kiellot ovat pyhiä, jotka eivät hankaloita omaa elämää.
[/quote]
Tässä on asia mielestäni hienosti kiteytetty. Koska homous on asia joka koskettaa henkilökohtaisesti suhteellisen harvoja, sitä kohtaan on useimpien helppo hyökätä. Se on niin kutsuttu hyvä vihollinen. Samaa ei voi sanoa esimerkiksi siitä määräyksestä jonka mukaan nainen on menkkojen aikana saastainen ja hänen istumansa tuolikin on saastainen. Jos näitä noudattaisi, menisi elämä aika vaikeaksi, kun meitä saastaisia naisia on niin tolkuttoman paljon. Homojen ja lesbojen elämä puolestaan on ollut vaikeaa satoja vuosia, mutta kun heitä on suhteellisen vähän, niin tätä ei ole koettu yhteiskunnassa ongelmana. Nyt eletään murrosvaihetta, kun on herätty vaatimaan tasavertaisia oikeuksia.
[/quote]
Lisään vielä, että kun Jeesus kehotti synnittömiä heittämään ensimmäisen kiven, niin tässä tapauksessa se kivi on helppo heittää, kun tuo homouden "synti" ei houkuta kuin vähemmistöä. Suuri enemmistö, joka on tuolta "synniltä" turvassa, voi halutessaan paistatella omassa erinomaisuudessaan edes tässä yhdessä asiassa. "Minä olen synnitön tässä homojutussa, paheksunpa nyt sitten ihan olan takaa niitä jotka eivät ole! Jee!" terv. 61
En hämmästy, säälin vain, miten alhaisia jotkut voivatkaan olla. :)
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 13:26"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 13:12"]
Minä en vaan ymmärrä, mitä uskoa ne tosiuskovat tunnustavat. Olen ollut ymmärtävinäni, että Jeesus saarnasi nimenomaan lähimmäisenrakkaudesta ja anteeksiannosta. Ehkä tosiuskovat huomasivat vihdoin kuuluvansa väärään kirkkoon ja erosivat siksi?
[/quote]
Mikä voisi olla suurempaa lähimmäisen rakkautta kun pelastaa toinen iankaikkisesta kadotukselta? Tietty voi myös mielistellä tämän maanpäällisen lyhyen elämän, mutta en pidä sitä rakkautena. Toki se olisi itselle se helpompi tie. Onhan se kivaa olla kaikkien kanssa samaa mieltä.
[/quote]
Eli siis Jeesuksen sanoma on mielistelyä?
Mielenkiintoista, tällaista Raamatun tulkintaa en olekaan ennen kuullut.