Onko teillä kuukuppi lisännyt menkkakipuja?
Kokemuksia, kiitän! Pitkästä aikaa itselläni tamponit käytössä ja ero on selkeä. Mietin vain onko kivuttomuus sattumaa vai tosiaan kuukupista johtuvaa.
Kommentit (8)
Lisäsi, ihan hulluna ja aiheutti myös vaurioita, laskeutumaa....
Mutta näistä ei saisi täällä puhua, saat kimppuusi mielipuolisia kuppinaisia tällaisessa ketjussa.
Virallinen totuus on se, ettei kupeista ole koskaa vaivaa, haittaa yms. todellisuus on eri, mutta kukaan ei uskalla kuppiteorristien takia kertoa kokemuksistaan.
Ei ole lisännyt. Päinvastoin, limakalvot kuivui tampooneilla pahasti.
Minulle henk koht kupista ei ole ollut koskaan mitään vaivaa sen jälkeen kun opin sen laittamaan oikein.
Huh, millaisia vaurioita? Miten tuo laskeutuma tuli ilmi?
Itsekin olen vannoutunut kupinkäyttäjä, mutta jostain syystä laitoinkin tamponin eikä kipuja oikeastaan ole. Ennen olen joutunut pari ekaa vuotopäivää syömään särkylääkkeitä ja silti ollut järkyttävän tuskasta.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 15:47"]
Lisäsi, ihan hulluna ja aiheutti myös vaurioita, laskeutumaa....
Mutta näistä ei saisi täällä puhua, saat kimppuusi mielipuolisia kuppinaisia tällaisessa ketjussa.
Virallinen totuus on se, ettei kupeista ole koskaa vaivaa, haittaa yms. todellisuus on eri, mutta kukaan ei uskalla kuppiteorristien takia kertoa kokemuksistaan.
[/quote]
Onko tämä provo? Kertoisitko miten kuppi voi aiheuttaa laskeumaa? Etkö osaa poistaa sitä oikein? Ei sitä niin poisteta että kiskotaan antennista kaikin voimin, vaan ensin alipaine päästetään pois.
En ole "hullu kuppinainen", mutta tuo on aika absurdia ja fyysisesti lähes mahdotonta.
Harvinaisia tapauksia on, että jokin ei sovi. Siskolleni esimerkiksi ei sovi siteet eikä tamponit kemikaalien vuoksi. :/ Saa allergisen reaktion, ja voi käyttää ainoastaan kuppia tai kankaista kestosidettä.
Mulla oli viimeksi kovat menkkakivut kun kuppi oli paikallaan ekana päivänä. En pystynyt edes seisomaan suorassa kun mahaan särki niin paljon. Yleensä kivut ei ole noin kovat.
Ensimmäiset päivät on aina kipeitä kuukautisten aikana. Joskus kuukautiset on kivuliaammat. Tähän vaikuttaa myös hormaalinen ehkäisy, ikä, raskaudet, hormonaalinen toiminta missäkin ikävaiheessa yms.
Itselläni ennen oli niin kivuliaita kuukautisia että en meinannut pystyä töissä seisomaan kassan takana. Nykyään kipua on lievänä 2 ensimmäistä päivää ja sitten ei ollenkaan.
Kuukuppi on kenties lievittänyt kipua, tai ehkä muut syyt. En pidä kupin tyhjennyksestä ja pesusta, koen sen vaivalloisena, mutta en vaihtaisi kuppia pois. Kuppi on ainoa minkä kanssa unohdan koko kuukautiset, ja onneksi vuotokin on niin niukkaa että tarvitsee tyhjentää vain aamuin illoin.
Mulla on muutenkin tosi kivuliaat kuukautiset parina ekana päivänä, mutta kupin kanssa kipua oli aina kun sitä piti. Koin poistamisen liian vaivalloiseksi tamponiin verrattuna. Pelästyin myös sitä, että kohdunkaula oli kuppia käytettäessä paljon normaalia alempana.
Olen päättänyt pitäytyä tamponeissa, vaikka kuppi olisikin ollut ihanteellinen niukoille vuotopäiville.
Ei ole lisännyt. Ehkä mahdollista, jos olet kovin supistusherkkä.