Miksi nyt "järkytytään" kun jotkut tosiuskovat
Kommentit (63)
Noin puolet heteroavioliitoista päättyy eroon. Kyllähän se aika pyhä se avioliitto tuntuu heteroille olevan.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 13:21"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 13:20"]
Itse en "järkyttynyt" enkä edes yllättynyt. Sen sijaan ihmettelen sitä Raamattuun vetoamista tässä asiassa koska kirkko, papit, piispat eivätkä myöskään tosiuskovaiset itse noudata Raamattua muutenkaan mutta vain tässä kohtaa sillä on merkitystä niin paljon että pitää erota kirkosta?
[/quote]
Vain ne käskyt ja kiellot ovat pyhiä, jotka eivät hankaloita omaa elämää.
[/quote]
No yhtälailla voisi kysyä, miksi uskovaiset homot poimivat Raamatusta vain tietyt kivat kohdat, mutta jättävät noudattamatta olennaisia, mm. miehen ja naisen avioliittoa käsittelevät kohtia? :D
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 13:46"]
Onko se nyt yllättävää, että jos piispa kertoo olevansa homomyönteinen ja iloitsevansa päätöksestä (= alkaa vihkimään homoja kirkossa), niin mitä järkeä enää kuulua kirkkoon, kun se ei enää Raamattua noudata? Kirkon ei tarvitse yrittää miellyttää kaikkia ja lähteä mukaan jokaikiseen muotivillitykseen. Heidän tulisi sen sijaan luvata, että homoja ei tulla IKINÄ vihkimään kirkossa. Miksi joku homo edes haluaa kirkkohäät? Koska sieltä saa kivoja valokuvia? Saa nauraa heteroille pilatessaan pyhän avioliiton merkityksen?
[/quote]
Piispa ei homovihkimisiä yksin päätä. Sen päättää koko kirkko yhdessä. Eli kaikki me jäsenet. Paitsi ne jotka nyt erosivat, he eivät asiaan enää voi vaikuttaa. Minä voin, koska olen edelleen ev.lut kirkon jäsen. Ja minulla tulee olemaan yhä enemmän valtaa, koska porukka pienenee. Nyt te tosiuskovaiset päästätte ne liberaalit valtaan kirkossa. Ei Mäkinen edes ilmoittanut että nyt altetaan vihkiä homoja vaan sanoi että asiasta pitää KESKUSTELLA. Mikä on aivan totta, tässä tilanteessa asiasta todellakin pitää keskustella. Mikä vika on keskustelussa? Eikö sellaista saa tehdä, vain teidän kantanneko on se ainoa oikea? Kautta aikojen on kirkon opeista kesksuteltu ja välillä niitä on muutettu. Muista vaikka uskonpuhdistus, sehän muutti kirkkoamme melkoisen paljon. Miksi nyt pitäisi pysähtyä ja tavallaan taantua? Tottakai asioista pitää keskustella. Mikä siinä noin paljon pelottaa?
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 13:50"]
Jäähän sinne nämä jotka ei elä tai ajattele uskonsa mukaan.
[/quote]
Mistä sinä muiden uskon tiedät? Ja sen etteivät elä sen mukaan?
Minä olen lähinnä järkyttynyt siitä, kun joku pitää itseään "tosiuskovana". Mitä ihmettä sellainen on??
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 14:07"]
Noin puolet heteroavioliitoista päättyy eroon. Kyllähän se aika pyhä se avioliitto tuntuu heteroille olevan.
[/quote]
Jep. Ei ole papin aamenesta takuuta heteroavioliiton pysyvyydelle. Miksi "tosiuskovat" eivät tee tuolle asialle jotakin?
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 12:51"]
Eroaisivat valtiosta saman tien, maallinen hallintohan tämän päätöksen teki.
[/quote]
Eroaisin ehdottomasti valtiosta sen ollessa mahdollista.
Todellisuus Suomesta on sellainen, että pieni piiri narsistisia nollia on miehittänyt sullemulle jaottelullaan vallankahvan ja ovat tehneet Suomesta äärivasemmistolaisen puoluekirjaonnelan. Se on kiva porukka se porukka joka käyttää yhteisöä hyväkseen sillä tavalla kuten suomalaiset jäsenkirjavirkamiehet.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 13:09"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 12:56"]
:) Mä en hämmästy. "tosiuskovat" ovat juuri noin naurettavia.
[/quote] Itse olet naurettava. Kirkon selkäranka ovat ne, jotka uskovat. Minusta kirkon tulisi erota valtiosta, ja opettaa kristillisesti. Ne jotka eivät uskoa tunnusta, voivat lähteä.
[/quote]
ja mitä se kristillisyys sitten loppujen lopuksi on? Kaikilla hyvä tahto.
Raamattua voi niin monella tapaa tulkita.
mua pelottaisi hihhulit uskonnot, jotka on erillään. Kylä noi jehovat askarruttaa ja jeesukse pyhien aikojen aidan ja suljettujen porttien takana tapahtuvat uskonnot, ja lestadiolaiset...joiden piiristä suljetaan koko ihminen, jos ei toimi niinkuin uskonnossan sanotaan. Mun mielestä epäinhimillistä olla niin ehdoton...tai etä se on tosi jumalaista? En tiedä.
siksi, että pysyisi tietynlainen järki ja maalaisuus kirkossa..on hyvä olla myös valtio siinä mukAna..
ettei olisi tällaiselle tavalliselle maallisella ihmiselle liian taivaallista menoa.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 12:51"]Eroaisivat valtiosta saman tien, maallinen hallintohan tämän päätöksen teki.
[/quote]
Ei onnistu. Olen jo yrittänyt päästä pois...veroja vaan joutuu maksella.
Puolet näistä eronneista liittyy myöhemmin kaikessa hiljaisuudessa takaisin kun alkaa pelottaa, että jää taivaspaikka saamatta jos ei kuulu kirkkoon.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 12:53"]Juu mutta Kari Mäkinen heti vaatimassa että kirkon pitää muuttua vaikka tasa-arvoista avioliittolakia vaatineet lupasivat ettei kirkkoon kosketa
[/quote]
Niin, he lupasivat, ettei laki velvoita kirkkoa mihinkää ja kirkko saa itse päättää asiasta. Ja näinhän asia onkin. Miksi Mäkiseltä näin selkeä kannanotto, sen tietää varmaan vain hån itse.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 13:05"]
Ymmärtävätköhän nämä "tosiuskovaiset", että kun he kaikki eroavat kirkosta, sinne jää vaan liberaalimpaa porukkaa. Sitten ei ainakaan ole mitään tehtävissä kirkon palauttamiseksi takaisin kivikaudelle.
[/quote]
Ehkä kukaan ei halua palauttaa kirkkoa mihinkään tilaan. Helpompaa onetsiä samanhenkisten seurasta se hengellinen yhteys kun upota maallistuvan kirkon mukana.
Voi kuule, kukaan ei ole järkyttynyt. :D Normaalit ev.lut. kristityt iloitsevat, kun vanhoillisssiipi eroaa, ateistit iloitsevat kun kirkon jäsenmäärä tippuu, lahkot iloitsevat kun saavat lisää jäseniä ja kaikki muutkin nyt vaan näki tän tulevan. Niin että kuka sun mielestä on järkyttynyt?
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 14:07"]
[/quote]
Rekisteröidystä parisuhteesta erotaan useammin. Ja ei kaikki heterot avioliittoa pyhänä pidäkään, mikäs uutinen se on?
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 14:41"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 12:51"]
Eroaisivat valtiosta saman tien, maallinen hallintohan tämän päätöksen teki.
[/quote]
Eroaisin ehdottomasti valtiosta sen ollessa mahdollista.
Todellisuus Suomesta on sellainen, että pieni piiri narsistisia nollia on miehittänyt sullemulle jaottelullaan vallankahvan ja ovat tehneet Suomesta äärivasemmistolaisen puoluekirjaonnelan. Se on kiva porukka se porukka joka käyttää yhteisöä hyväkseen sillä tavalla kuten suomalaiset jäsenkirjavirkamiehet.
[/quote]
Muuta Venäjälle niin pääset eroon ikävästä homonpaapomislaista! Tee se jo heti huomenna!
Täällä yksi uskova, joka on jo pitkään kokenut että ev.lut. Kirkko ei edusta sitä uskonlahkoa joka olisi minulle se totuus. Tämä homokysymys ei ole minulle ratkaiseva, minusta homoseksuaalisuus on synnynnäinen ominaisuus ja jumala on heidät sellaiseksi luonut. Ei sitä tarvitse kieltää tai parantaa, vaan elää omantunnon mukaan. Toki maailma muuttuu, ja monet raamatunkohdat ovat onneksi jääneet unholaan, mutta kyllä se että arkkipiispa on valmis vihkimään homoja kirkossa on jo lähes jumalanpilkkaa.
Tähän kaikki muut asiat alkaen pappien vapaamuurariudesta ja nyt nämä arkkipiispan lausunnot niin kyllä minä olen alkanut pohtia muiden kirkkojen piiriin kääntymistä.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 14:08"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 13:21"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 13:20"] Itse en "järkyttynyt" enkä edes yllättynyt. Sen sijaan ihmettelen sitä Raamattuun vetoamista tässä asiassa koska kirkko, papit, piispat eivätkä myöskään tosiuskovaiset itse noudata Raamattua muutenkaan mutta vain tässä kohtaa sillä on merkitystä niin paljon että pitää erota kirkosta? [/quote] Vain ne käskyt ja kiellot ovat pyhiä, jotka eivät hankaloita omaa elämää. [/quote] No yhtälailla voisi kysyä, miksi uskovaiset homot poimivat Raamatusta vain tietyt kivat kohdat, mutta jättävät noudattamatta olennaisia, mm. miehen ja naisen avioliittoa käsittelevät kohtia? :D
[/quote]
Tosiuskovaisen mielestä homo ei voi olla oikea uskovainen ennenkuin pyrkiin parantumaan homostelusta.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 08:39"]
Vai että pyhä avioliitto... voi pyhä jysäys. Siitä on pyhyys kaukana, kun heteroliitossa mies laittaa tyttöystävän ja käy panemassa sitä (tod.näk. molempin) ja tulee välillä kotiin panemaan vaimoa. Ja molemmille se samainen heteromies vakuuttaa, että ei ole mitään meneillään. Tuskin olen ihan yksin tämän kanssa.
[/quote]
Amen.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 13:21"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 13:20"]
Itse en "järkyttynyt" enkä edes yllättynyt. Sen sijaan ihmettelen sitä Raamattuun vetoamista tässä asiassa koska kirkko, papit, piispat eivätkä myöskään tosiuskovaiset itse noudata Raamattua muutenkaan mutta vain tässä kohtaa sillä on merkitystä niin paljon että pitää erota kirkosta?
[/quote]
Vain ne käskyt ja kiellot ovat pyhiä, jotka eivät hankaloita omaa elämää.
[/quote]
Tässä on asia mielestäni hienosti kiteytetty. Koska homous on asia joka koskettaa henkilökohtaisesti suhteellisen harvoja, sitä kohtaan on useimpien helppo hyökätä. Se on niin kutsuttu hyvä vihollinen. Samaa ei voi sanoa esimerkiksi siitä määräyksestä jonka mukaan nainen on menkkojen aikana saastainen ja hänen istumansa tuolikin on saastainen. Jos näitä noudattaisi, menisi elämä aika vaikeaksi, kun meitä saastaisia naisia on niin tolkuttoman paljon. Homojen ja lesbojen elämä puolestaan on ollut vaikeaa satoja vuosia, mutta kun heitä on suhteellisen vähän, niin tätä ei ole koettu yhteiskunnassa ongelmana. Nyt eletään murrosvaihetta, kun on herätty vaatimaan tasavertaisia oikeuksia.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 13:46"]
Onko se nyt yllättävää, että jos piispa kertoo olevansa homomyönteinen ja iloitsevansa päätöksestä (= alkaa vihkimään homoja kirkossa), niin mitä järkeä enää kuulua kirkkoon, kun se ei enää Raamattua noudata? Kirkon ei tarvitse yrittää miellyttää kaikkia ja lähteä mukaan jokaikiseen muotivillitykseen. Heidän tulisi sen sijaan luvata, että homoja ei tulla IKINÄ vihkimään kirkossa. Miksi joku homo edes haluaa kirkkohäät? Koska sieltä saa kivoja valokuvia? Saa nauraa heteroille pilatessaan pyhän avioliiton merkityksen?
[/quote]
ENÄÄ Raamattua noudata? Vain tämäkö ei noudata Raamattua?