Miten uusi laki vaikuttaa juuri sinun avioliittoosi?
Mielenkiintoisin kuulemani syy lain vastustamiseen on se, että kukaan ei voi tietää, kumpaa sukupuolta naimisissa olevan ihmisen puoliso on. Millaisia käytännön ongelmia tästä voi koitua ja millaisissa tilanteissa niitä tulee?
Toinen pohtimisen aiihe on ollut se, mitä uusi laki vie pois jo nyt naimisissa olevien ihmisten liitolta. Mitä käytännön harmia siitä siis näette olevan omalle liitollenne?
En ole koskaan ollut lähelläkään naimisiin menoa, joten en tiedä siihen liittyvistä käytännöistä ja tunteista mitään, siksi kyselen.
Kommentit (124)
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 13:05"]
No niin, nyt on kaiken vierestä puhumisen seasta saatu selville yksi konkreettinen syy: adoptiolapsia ei enää riitä heteroille, koska homo- ja lesbopareillakin on adoptio-oikeus. Jään mielenkiinnolla odottamaan tilastoja ja konkreettisia esimerkkejä osoittamaan, millaisesta ongelmasta oikeasti on kyse.
Löytyykö mitään muuta? Etenkin tuosta "sittenhän kukaan ei tiedä olenko minä naimisissa miehen vai naisen kanssa" -ongelmasta haluaisin kuulla enemmän. Millaisissa tilanteissa sitä esiintyy, mitä ongelmia siitä seuraa ja miksi juuri sinun puolisosi arvellaan olevan samaa sukupuolta?
(Vastatkoot tällä kertaa sitten vain ne, jotka tietävät omalta tai jonkun toisen kohdalta siitä olevan harmia, jottei tarvitse pidentää ketjua lukukelvottomaksi sadalla uudella "ei ole mitään ongelmaa" -vastauksella.)
Ap
[/quote]
Tuo on aivan naurettava väite. Adoptiota hakee x määrä ihmisiä ja viranomaiset käsittelevät hakemukset saapumisjärjestyksessä; tähän ei vaikuta mitenkään se, ovatko adoptiota hakeneet homoja vai heteroita. Kv-adoptioissa homma voi toki olla ja onkin villimpää; mietitäänpä muutamaakin heteroa maailmantähteä, jotka ovat vauvashoppailleet itselleen kehitysmaista kivat tuliaiset -- aivan taatusti ohi adoptiojonojen. Että se siitä muka nimenomaisesti homojen "itsekkäästä halusta saada lapsia hinnalla millä hyvänsä";)
Uusi laki vaikuttaa samalla tavalla kuin lasten hakkaaminen, ympärileikkaus, ihmiskauppa, kunniamurhat ja pedofilia.
Ei esiinny minun avioliitossani mutta en missään tapauksessa hyväksy.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 17:16"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 14:11"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 12:23"]
Vaikuttaa siten että emme pysty saamaan lapsia, adoptiojono on n. 6-7 vuotta kotimaan adoptioon ja nyt jonoon kiilaa myös homot joiden hedelmällisyydessä ei välttämättä ole mitään vikaa.
[/quote]
Miksi ihmeessä teidän pitäisi saada adoptoida? Jos ei lapsia ala luonnollisin menetelmin kuulua, se tarkoittaa ettei teidän ole tarkoituskaan (ainakaan yhdessä) saada lapsia. Get over it.
[/quote]
Miksi homojen sitten pitäisi saada lapsia kun eivät pysty mitenkään keskenään niitä saamaan. Minä en kykene saaman lapsia onnettomuuden takia johon jouduin nuorena, periaatteessa olisin siis hedelmällinen ilman onnettomuutta.. Kylläpä osaa näissä kannattajissakin olla ahdasmielistä porukkaa. Ja olen eri kirjoittaja kun tuo eka.
[/quote]
Osaanoto onnettomuudestasi! Mutta tiedoksi: homous ei vaikuta yksilön hedelmällisyyteen mitenkään.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 23:23"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 20:21"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 11:34"]
Ehkä eniten muuttuu avioliiton merkitys. Kaikki homoparit menevät naimisiin rakkaudesta, joten he eivät tee avioehtoja - liittohan kestää ikuisuuksiin. Me heterot tiedämme, että näin ei aina ole ja avioliiton paras pohja on rakkauden sijaan puhdas järki ja ehdottomana edyllytyksenä on avioehto. Homo- ja lesboliitot päättyvät heteroliittoja useammin eroon, joten minulle
henkilökohtaisesti ja avioliitolleni tämä tietää lisää rahaa, olenhan avioerojuristi.
[/quote]
v. 2012 rekisteröidyistä parisuhteista erosi 31% kun taas heteroliitoista erosi 45%. Voit itse laskea kummat eroaa useammin.
[/quote]
Kyllä rekisteröidyistä parisuhteista erotaan useammin statin tilaston mukaan! Joskin luvut on niin eri tasoilla (kymmentä tuhannet vastaan muutama sata) ettei ole oikein vertailukelpoisia.
[/quote]
No voi voi, ei ne luvut muuksi muutu vaikka sä kuinka niin haluaisit. Noin ne menee.