Minkä ikäiseksi asti määräätte lapsenne hiuksista?
Kommentit (34)
En ole kokenut tarvetta määrätä. Millä lailla pitäisi?
About teini-iän alkuun ehkä. Otan myös sen jälkeen iantaa, jos haluaa jotain tosi outoa. Värjäystä en suosittele kemikaalien vuoksi.
T. Pojan äiti
35v poikani halusi värjätä hiuksensa punavihreiksi, en tiedä miten suhtautua tähän. En ymmärrä mitä väliä värillä kun pelaa sisällä tunnista toiseen pelejä energiajuomia juoden.
Määräsin vähän yli 1-vuotiaaksi. Sitten isänsä vei lapsen parturiin minulta salaa ja leikkautti hiukset lyhyiksi.
Vierailija kirjoitti:
Joku leikki-ikäinen ei varmaan ite leikkele hiuksiaan, käytännössä vanhemmat päättävät hiustyylin.
Kunnes poika osaa itse sanoa parturissa, mitä haluaa tehtävän.
Vierailija kirjoitti:
Siis niiden pituudesta ja muusta kampaajakäynteihin liittyvästä. Ihan kuten määräät vaatetuksestakin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku leikki-ikäinen ei varmaan ite leikkele hiuksiaan, käytännössä vanhemmat päättävät hiustyylin.
Luulet vain. Jollei itse leikkaa niin sisarus ainakin. Vähintään kerran.
12 v poika saa pitää sellaista kuontaloa kuin haluaa - onneksi tykkää siististä kuontalosta, 6 viikon välein parturissa :) Eikä ole halunnut kalju tai millisiiliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki aikuisetkaan leikkele ite hiuksiaan, muttei se tarkoita sitä että vanhemmat päättäisi
En olisi saanut vielä teininäkään leikata hiuksiani. Olisin siis halunnut yksinkertaisesti leikata hiukseni lyhyemmiksi. Sitten lukion loppupuolella kun olin jo täysi-ikäinen uskalsin leikata hiuksiani ja sain hirveät huudot. Rahaa kampaajalle pääsyyn en siis koskaan ollut edes pyytämässä, vaan ihan itse olin valmis hiukseni leikkaamaan.
Siihen asti kun osaa itse sanoa oman mielipiteensä asiaan.
Värjäyksiin en tietenkään antaisi lupaa alle 15 vuotiaalle, mutta eivätpä onneksi semmoisia höpötyksiä ole itsekään halunneet.
Outo kysymys. Kyllä 3-vuotias saa jo itse määrätä onko pitkät, lyhyet, etuhiukset jne, mutta luonnollisesti tuon ikäinen ei saa hiuksiansa värjätä. Sitä kyllä määrätään sitten yläasteen alkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nehän just leikkeleekin, jopa siskon hiukset. Vanhemmilta salaa tietenkin mutta niistäkin tulee vaan hauskoja muistoja.
Asetan rajat, joiden puitteissa saa valita - tämä käytäntö jatkuu tarpeen mukaan ainakin peruskouluiän.
Kun oppi itse pesemään ja kampaamaan hiuksensa. Otsatukan pituudesta olen joskus huomauttanut myöhemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Kummallinen kysymys.
Ei kyllä minusta. -eri
Niin?