Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten uusi laki vaikuttaa juuri sinun avioliittoosi?

Vierailija
30.11.2014 |

Mielenkiintoisin kuulemani syy lain vastustamiseen on se, että kukaan ei voi tietää, kumpaa sukupuolta naimisissa olevan ihmisen puoliso on. Millaisia käytännön ongelmia tästä voi koitua ja millaisissa tilanteissa niitä tulee?

Toinen pohtimisen aiihe on ollut se, mitä uusi laki vie pois jo nyt naimisissa olevien ihmisten liitolta. Mitä käytännön harmia siitä siis näette olevan omalle liitollenne?

En ole koskaan ollut lähelläkään naimisiin menoa, joten en tiedä siihen liittyvistä käytännöistä ja tunteista mitään, siksi kyselen.

Kommentit (124)

Vierailija
21/124 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan monet lihaasyövät heteromiehet alkavat automaattisesti toitottaa olevansa naisen kanssa naimisissa, ettei vaan kukaan vahingossakaan luulis muuta.

Vierailija
22/124 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä minun pitäisikään tietää, kumpaa sukupuolta jonkin kohtaamani naimisissa olevan ihmisen puoliso on? Mitä ihmeen ongelmia tämä tietämättömyys voisi aiheuttaa? Ei yhtään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/124 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vastata jokaikisen naimisissa olevan puolesta: ei mitenkään. Problem solved.

Vierailija
24/124 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Ei minua kiinnosta toisten avioliitot. Nyt jokainen saa mennä sen oman rakkaansa kanssa naimisiin ja se on ihanaa.

Vierailija
25/124 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 11:27"]

Varmaan monet lihaasyövät heteromiehet alkavat automaattisesti toitottaa olevansa naisen kanssa naimisissa, ettei vaan kukaan vahingossakaan luulis muuta.

[/quote] Ajattelin itsekin kirjoittaa lomakkeisiin että kirkossa naitu. Ei voi avioliiton statusta enää kunnioittaa.

Vierailija
26/124 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä eniten muuttuu avioliiton merkitys. Kaikki homoparit menevät naimisiin rakkaudesta, joten he eivät tee avioehtoja - liittohan kestää ikuisuuksiin. Me heterot tiedämme, että näin ei aina ole ja avioliiton paras pohja on rakkauden sijaan puhdas järki ja ehdottomana edyllytyksenä on avioehto. Homo- ja lesboliitot päättyvät heteroliittoja useammin eroon, joten minulle henkilökohtaisesti ja avioliitolleni tämä tietää lisää rahaa, olenhan avioerojuristi.

Vierailija
27/124 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mitään. Mulle riittää, että tiedän mitä sukupuolta oma puolisoni on yms. muut peruasiat hänestä.

Vierailija
28/124 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin erota miehestäni ja mennä naimisiin naapurin kaisan kanssa. Kaisalla on kivammat hiukset.

Vierailija
29/124 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 11:33"]

[/quote] Ajattelin itsekin kirjoittaa lomakkeisiin että kirkossa naitu. Ei voi avioliiton statusta enää kunnioittaa.

[/quote]

Kirkossa olet nainut?Häpeäisit edes!

Vierailija
30/124 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan vastauksia lähinnä niiltä, joille lainmuutos nimenomaan aiheuttaa jonkinlaista harmia. En siis niiltä, jotka lainmuutosta puoltavat ja joille harmia ei koidu.

Osaako siis joku antaa konkreettisia esimerkkejä harmillisista vaikutuksista ja tilanteista? Minä en nimittäin osaa edes kuvitella sellaisia.

Ap

Vierailija
31/124 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nythän minä en voi tietää, olenko homo- vai heteroliitossa!!!

Vierailija
32/124 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta meihin mitenkään. Kävimme vähillä maistraatissa ja yllätykseksemme siellä oli panostettu vihkiseremoniaan. Käytännössähän avioliitto on juridinen sopimus.

Olen ollut vieraana katsomassa yhden maistraatissa vihityn parin kirkossa tehtyä avioliiton siunaustilannetta. Jos en olisi tiennyt että oli nimenomaan se kakkosvaihtoehto, en olisi mitenkään erottanut perinteisestä kirkkovihkimisestä.

Sukulaiseni on pappi joka on sitä mieltä että homoseksuaalipari ansaitsee myös oman rukoustilaisuutensa. 

Vierailija
33/124 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 11:40"]

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 11:33"]

[/quote]

Kirkossa olet nainut?Häpeäisit edes!

[/quote] Olitko olevinas hauska?

Vierailija
34/124 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siten että emme pysty saamaan lapsia, adoptiojono on n. 6-7 vuotta kotimaan adoptioon ja nyt jonoon kiilaa myös homot joiden hedelmällisyydessä ei välttämättä ole mitään vikaa.

Vierailija
35/124 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi lakihan tuhosi koko avioliitto-instituution, nyt ollaan sinkkuja kaikki.

Vierailija
36/124 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 12:25"]

Uusi lakihan tuhosi koko avioliitto-instituution, nyt ollaan sinkkuja kaikki.

[/quote] Sulla on käsitteet sekaisin.

Vierailija
37/124 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 12:23"]Vaikuttaa siten että emme pysty saamaan lapsia, adoptiojono on n. 6-7 vuotta kotimaan adoptioon ja nyt jonoon kiilaa myös homot joiden hedelmällisyydessä ei välttämättä ole mitään vikaa.
[/quote]

Voi kultaseni, ei ne homot sun lastas vie. On vaan katsottu parhaaksi olla antamatta sulle adoptiolasta, koska olet huononkasvattaja.

Vierailija
38/124 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siinä mielessä, että voin tulevaisuudessa mennä naimisiin naisen kanssa, mikäli niin haluan. Pidän itseäni pääsääntöisesti heterona, mutta olen ollut suhteessa myös naisen kanssa (olen siis itse nainen), ja en välttämättä pitäisi mahdottomana että joskus päätyisin naisen kanssa naimisiin. 

Nyt olen vasta 20v ja naimaton, joten toistaiseksi ei ole vaikuttanut minun avioliittooni mitenkään.

Vierailija
39/124 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 12:23"]

Vaikuttaa siten että emme pysty saamaan lapsia, adoptiojono on n. 6-7 vuotta kotimaan adoptioon ja nyt jonoon kiilaa myös homot joiden hedelmällisyydessä ei välttämättä ole mitään vikaa.

[/quote]

Oletteko tekin varmasti kumpikin todettu infertiileiksi vai oletteko kiilannut jonossa sellaisen parin ohi, jotka eivät edes puolisoa vaihtamalla lisääntymään?

Vierailija
40/124 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 12:23"]

[/quote]

Kuinkahan valtavasta määrästä nyt on kyse? Ja kiilaavatko he tosiaan jonoon muiden ohi? Jos sinä olet puolisoinesi jonossa jo nyt, menevätkö uudet hakijaparit teidän ohitsenne?

En ollenkaan tiedä, pannaanko hakijapariskunnat jotenkin paremmuusjärjestykseen sitä mukaa kuin heitä tulee jonottamaan. Luulisin kuitenkin, että adoptioita hoitavat ammattilaiset tietävät, mitä tekevät. Jos siis pariskunta on koko ajan jonon hännillä katselemassa kiilaajia, eikö se ole vain lapselle parasta, että saa kodin sieltä paremmaksi katsotusta päästä?

Ap