Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä muita perheitä joilla niin huono kuumansietokyky että aika mennyt vain sisällä?

Vierailija
21.07.2025 |

Ei puhettakaan että pystyisi olla jossain uimarannalla veden ja auringon sokaistessa, istua ulkona ylipäätään. Verhot on kiinni ja tuulettimet jauhaa, jokainen kyyhöttää mahdollisimman paikallaan ilman ylimääräistä liikkumista. Jatkuva päänsärky, vatsa sekaisin vaikka juo nestettä ja syö kevyesti, jalat ja kädet turvoksissa, sydän hakkaa. Kaikki ilo mennyt elämästä kun kaikki toiminta pysähtynyt. Miten voi olla näin huono sietokyky?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi. Muut meillä sietävät hellettä, minä en.

Ilp päällä lähes koko ajan, yöllä tuulettimet.

Tulisipa jo syksy! Rakastan sitä vuodenaikaa. 

Vierailija
2/15 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäähdyttävä ilmalämpöpumppu olisi hyvä ratkaisu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me. Kukaan ei jaksa mitään. Rannoilla käytiin päiviä sitten pari kertaa, mutta ihan liian kuuma oli.

Vierailija
4/15 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on joku sairaus?? 

Meil oli lasten perheet täällä Italiassa lomalla ja ipanat puljasivat 6-8h päivässä altaassa,lämpö varjossa 28-35 ja auringossa 1,5x. Välillä syötiin tuhti lounas, käytiin jäätrlöllä tai shoppailemassa ja taas altaaseen. Illalla saimme heidät suunnilleen pyyhe päällä illallispöytään ja siitä suihkun kautta nukkumaan. Nukkuivat kuin pienet nasut riehuttuaan koko päivän! Sisällä oli 25 astetta. 

Laihoja luikkuja kokobsakki, varmaan auttaa jaksamaan. Ja reissanneet vauvasta saakka joten ovat tottuneet lämpimään. Kertaakaan eivät natisseet lämmöstä. 

Vierailija
5/15 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei jaksa ei. Aamulla ja illalla on hyvä, mutta muuten pakko pysyä sisällä. 

Vierailija
6/15 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varjossa on ihan hyvä olla aamulla ja illalla. Ennen tykkäsin tosi paljon helteistä ja nautin lämmöstä, nykyään en jotenkin kestä sitä.

Vierailija
7/15 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä on vaihtelua tässä asiassa. Osa tykkää kuumuudesta, osa ei. Menee vähän riitelyksi välillä, että minkä verran saa asuntoa viilentää. 

Vierailija
8/15 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa. Istun kotona ja tuuletin pörrää. Hikoilen melkein koko ajan.

Vierailija
9/15 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoja lukiessa ja leffoja katsellessa sekä levätessä.. Yöllä 4 aikaan viilenee ja saa nukuttua jonkun aikaa. Mä en ole koskaan, en lapsenakaan tykännyt auringista, kuumasta tai saunasta, atopia tiivis iho niin en hikoile,. Aina olen varjossa ollut.. Vaihdevuodet alkoi 40senä eikä mitään muita oireita kun menkat jäi vaan pois, labrassa todettiin asia. Moni tuttava nainen hikoilee kun hanasta vesi valuisi.. Siksi kait tässä onkin tämä huono kuumuuden sietokyky kun ei hikoile. Infarktin jälkeen tietysti paheni, jos +25 niin tää rouva pysyy sisällä viileässä.. Ja ei, en ole lihava, en ole ikinä ollut, perimästä johtuu mun sairaudet. Reuma kyllä tykkää lämpimästä mutta sydän ei.  Säätiedotusta seuraamalla käyn asioilla ennen kun helteet alkaa ja jos on pakko mennä kauppaan tai edes roskat viemään niin aamulla aikasin. Eilenkin kävin klo 8 kirjastossa.. Onneksi on maksukanavat telkkarissa ja hyvät tuulettimet.. Kohtapa nämäkin helteet loppuu, luojan kiitos. 

Vierailija
10/15 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on huono sisäinen termostaatti. Yritän parhaani (töissä on kuuma joka päivä) mutta en sopeudu. Näin on ollut kolmekymppisestä lähtien. Biitsi olisi aivan painajainen! Termostaatin ongelma on myös kylmä, siihenkään en sopeudu. Jospa aina olisi 18 astetta niin olisin toimintakykyisempi. 

Ja sille joka nyt sen painonkin veti heti keskusteluun, olen normaalipainoinen, en laiha enkä painava. 

Vierailija
11/15 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, aivan yhtä tuskaahan tämä helle on. En ole itse koskaan kesästä pitänyt muutenkaan, mutta tämä helleputkihan on jo sitä luokkaa että kohta sekoan lopullisesti.

Vierailija
12/15 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmassa on nyt sekä kuumuutta että kosteutta.

Kosteus väsyttää ja vie mehut. 

Vierailija
13/15 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona onneksi pysyy 22-23 välillä, ulkona on pakko käydä koiran kanssa jolla on viilennysmantteli päällä, minä pelkään saavani lämpöhalvauksen itse. Huuhtelen jalkoja viileällä vedellä ja juon piimää paljon, syön hyvin kaikesta huolimatta, juuri siksi ettei mene vatsa sekaisin kun pitää juoda paljon. 

Vierailija
14/15 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä reilu 8kk vauva ja kyllä nää hellekelit on oltu pääasiassa sisällä. Aamuisin ulkoiltu reilu tunti kun ollut viileämpää ja iltapäivällä/alkuillasta lojuttu terassillta kun on siihen aikaan varjossa. Vaunuissa ei viihdy kuumalla yhtään kun ilma kiertää huonosti. Hattua ei voi pitää kun pää hikoaa niin että hiukset on ihan litimärkänä. Kaikki meidän lähileikkipuistotkin on lähes koko päivän suorassa paahteessa niin ei keinumassakaan ole käyty. Kyllä odotan kovasti että ilmat viilenee ja päästään taas tekemään muutakin.

Vierailija
15/15 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän perheessä on vaihtelua tässä asiassa. Osa tykkää kuumuudesta, osa ei. Menee vähän riitelyksi välillä, että minkä verran saa asuntoa viilentää. 

Siskoni tykkää, hullu pitää auton ilmastoinnin 25 asteessa, asunto sillä on myös Pätsi, 80 luvulla rakennettu rivitalo jossa on seinän levyiset ikkunat etelään, tarkoituksella halusi etelään. Minä taas tykkään viileästä, enkä enää ikinä mene tuommoisen kanssa kesähelteellä mihinkään, omalla autolla parempi kun pistää ilmastoinnin 21 tai 22. No minä ole lokakuussa syntynyt ja sisko kesäkuussa