Argumentti "Lapsi tarvitsee äidin ja isän"
Tätähän on käytetty ympäri maailmaa tasa-arvoisen avioliittolain vasta-argumenttina. Suomessa ainakin persut ovat sitä käyttäneet.
Mutta eikö argumenttiin sitten sisälly myös yksinhuoltajuuden kieltäminen? Jos vaikka mieheni kuolisi, minun pitäisi luopua myös lapsistani, jotta he pääsevät "oikeaan" perheeseen?
Postatkaa lisää mielenkiintoisia argumentteja avioliittolaista (niin puolesta kuin vastaankin).
Kommentit (174)
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 15:55"]
Tätähän on käytetty ympäri maailmaa tasa-arvoisen avioliittolain vasta-argumenttina. Suomessa ainakin persut ovat sitä käyttäneet. Mutta eikö argumenttiin sitten sisälly myös yksinhuoltajuuden kieltäminen? Jos vaikka mieheni kuolisi, minun pitäisi luopua myös lapsistani, jotta he pääsevät "oikeaan" perheeseen? Postatkaa lisää mielenkiintoisia argumentteja avioliittolaista (niin puolesta kuin vastaankin).
[/quote]
Ei, vaan sinun tulisi tuossa tilanteessa antautua peräkammarin persupojalle.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 17:06"]
Niin, joten otetaan yksinhuoltajalta ne lapset pois, niille löytyy parempi perhe niistä normaaleista perheistä jotka odottaa lasta adoptiojonossa.
[/quote]
Tuosta lasten ottamisesta pois vanhemmiltaan puhuvat vain homoliittojen kannattajat. Kukaan muu ei siitä puhu. Miksi haluat pykätät tuollaisen olkiukon? Johtuuko se siitä, että itse asiasta keskustellessa et pärjää?
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 16:28"]
Mihinhän minutkin olisi heivattu jo vauvana, jos olisi pitänyt olla sekä äiti että isä. Minulla oli vain äiti, mutta sitäkin rakastavammat isovanhemmat. Ilman heitä elämästäni ei olisi tullut niin hyvää ja tasapainoista kuin se on ollut. Äiti jäi jollakin tavalla etäiseksi, vaikka yhdessä elimmekin. Myöhemmin sain isäpuolen, jota ensin vierastin ja kaihdoin pitkään, mutta loppujen lopuksi meillä oli hyvä suhde, mutta ei hän isää korvannut. Isäni selvitin vasta nyt vanhoilla päivilläni. Olisi ollut kiinnostavaa tutustua häneen henkilökohtaisesti, mutta se ei ollut mahdollista, hän on maannut haudassa jo pitkään.
Koskaan ei voi tietää, mitä elämässä tapahtuu, joten kaikki kategoriset määräykset, kuten isä ja äiti, ovat aika hankalia. Suhteet eivät kestä, lähivanhemmatkaan eivät aina ole niitä rakastavia, vaan eteen saattaa tulla monenlaisia ongelmia. Siksi minusta on tärkeämpää, että lapsella on ylipäänsä luotettavia ja rakastavia aikuisia ympärillään, olivatpa nämä sitten mitä sukupuolta tahansa tai olivatpa he siittäneet ja synnyttäneet lapsen tai eivät. Tässä on viime aikoina nähty, miten hyvätkin vanhemmat voivat käyttäytyä arvaamattomasti.
[/quote]
Onko sun isovanhemmatkin kaksi naista? Vai miten..
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 16:42"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 16:36"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 16:31"]
Kuinka voit sanoa, millaista olisi elää homoperheessä jos tasa-arvoinen avioliittolaki ja muutenkin tasa-arvo tässä asiassa toteutuisi? Nythän Suomessa ei ole näin. Ehkäpä kaikki olisikin ihan hyvin?
[/quote]
Lapsipsykologia kuitenkin kertoo, että lapsi paras on saada sekä äiti että isä, eri sukupuolta olevat vanhemmat. Lapsen tarve kumpaankin sukupuolta olevaan vanhempaan ei katoa mihinkään, vaikka homoliitot sallittaisiinkin. Lapsen paras ei toteudu homovanhemmilla, koska he eivät voi kaikkia lapsen tarpeita täyttää. Homojen tasa-arvoa ei tule maksattaa lapsilla.
[/quote]
Mitä ovat nämä tarpeet, joita heterot täyttävät, mutta homoseksuaalit eivät?
[/quote]
No ainakin omasta tapauksesta voin sanoa, että olisin linna kundi ilman omaa "vahvaa" isääni. Nuoruudessa tuli fyysisestikin otettua yhteen ja aika rankasti. Minun voittamiseen ei olisi nainen pärjännyt, vaikka heitä olisi ollut kaksikin naista.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 16:44"]
Linkatkaa näitä tutkimuksia, pliis.
[/quote]
Kirjoitin Googleen "isän merkitys lapsen kehitykselle" ja sain 124 000 osumaa. Jo ihan ensimmäiset linkit vaikuttavat lupaavilta.
Kirjoitin "äidin merkitys lapsen kehitykselle" ja sain 133 000 osumaa.
Ehkä voisit hiukan tutkia noista päällimmäisiä?
[/quote]
Kaikki mitä Googlesta tulee on totta? Voi luoja miten tyhmä olet. LUOTETTAVIA tutkimuksia kiitos! Vai tiedätkö edes mitä se tarkoittaa? Luultavasti et.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 17:10"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 16:53"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 16:47"]
[/quote]
Yllä on hakusanoja, joilla voit googlaamisen aloittaa. Teehän itsekin jotain, äläkä pyydä kaikkea valmiina.
[/quote]
Oletkohan edes lukenut tutkimuksen tutkimusta? Et jaksa linkata? :D
[/quote]
Kuka jaksamisesta on mitään sanonut? Sinulla on samat keinot hakea ne tutkimukset kuin minullakin. Minä tutustuin aiheeseen enemmän neljä vuotta sitten. En minä rupea tonkimaan sinulle niitä lukemiani artikkeleita, kun sinulla on samat välineet kaivaa ne esiin kuin minullakin.
[/quote]
Eli sinulla ei oikeasti ole esittää yhtään mitään. Selvä. Sen nyt saattoi arvatakin.
[/quote]
Googleen: "child development role of father and mother" antaa lähes 26 miljoonaa tulosta.
Tuossa on mielenkiintoinen Wikipedia-artikkeli siitä miten lapset suhtautuvat eri tavalla vanhempiinsa:
http://en.wikipedia.org/wiki/Fathers_as_attachment_figures
Tuossa on isien ja öitien toisiaan täydentävästä roolista:
http://www.civitas.org.uk/hwu/fathers.php
Tuossa on artikkeli linkkeineen siitä miten äiti ja isä vaikuttavat eri tavalla lapsen turvallisuudentunteeseen ja ulospäinsuuntautuneisuuteen:
Lisää voit hakea itsekin. Sinulla on samat työkalut käytössäsi kuin minullakin.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 17:12"]
Niin, joten otetaan yksinhuoltajalta ne lapset pois, niille löytyy parempi perhe niistä normaaleista perheistä jotka odottaa lasta adoptiojonossa.
[/quote]
Tuosta lasten ottamisesta pois vanhemmiltaan puhuvat vain homoliittojen kannattajat. Kukaan muu ei siitä puhu. Miksi haluat pykätät tuollaisen olkiukon? Johtuuko se siitä, että itse asiasta keskustellessa et pärjää?
[/quote]
Jos te ette ole ottamassa niitä lapsia yksinhuoltajilta pois niin tehän silloin kumoatte oman perustelunne. Lapsi tarvitsee aina isän ja äidin. Vai onko sen perustelun alla pienellä präntillä, että kyseinen kohta ei tarkoita heteroyksinhuoltajia, se koskee vain homoja. Vain homon lapsi tarvitsee äidin ja isän, muut pärjää tarvittaessa vain toisella. Hetero on ilmeisesti aina niin mahtava kasvattaja, että hän vastaa sekä isää että äitiä. Homoja saa olla samaan hommaan kaksi, eikä se sittenkään onnistu.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 17:17"]
[/quote]
Kirjoitin Googleen "isän merkitys lapsen kehitykselle" ja sain 124 000 osumaa. Jo ihan ensimmäiset linkit vaikuttavat lupaavilta.
Kirjoitin "äidin merkitys lapsen kehitykselle" ja sain 133 000 osumaa.
Ehkä voisit hiukan tutkia noista päällimmäisiä?
[/quote]
Kaikki mitä Googlesta tulee on totta? Voi luoja miten tyhmä olet. LUOTETTAVIA tutkimuksia kiitos! Vai tiedätkö edes mitä se tarkoittaa? Luultavasti et.
[/quote]
En väittänyt, että kaikki mitä Googlesta tulee on totta, mutta varmasti voit niihin tutustua itsekin. Tuskinpa nuo toistasataatuhatta osumaa kaikki relevantteja ovat, mutta tuokin jo osoittaa sen että aihepiiri ei ole mitenkään uusi.
Suosittelen, että tutustut lapsipsykologian saran tutkimuksiin isän ja äidin merkityksestä lapselle, sekä niiden roolien erosta ja erojen vaikutuksesta lapsen kehitykselle. Tietoa on paljon ja minäkin pystyin 10 minuutin nopealla seulonnalla jo artikkeleita löytämään kolmesta tekemästäni google-hausta. Sinunkin pitäisi pystyä siihen ihan yhtä hyvin. Siitä vaan tutkimaan mitä löytyy! Älä työnnä päätäsi pensaaseen.
Kasvoin perheessä, jossa oli vain yksi aikuinen; äiti. Minulla oli aika huono lapsuus ja vielä huonompi nuoruus. Jos kaksi naista tai miestä ei saa adoptoida, pitäisi myös yh-mammoilta ja iseiltä ottaa lapset pois. Esimerkiksi jos kaksi naista ei osaa kasvattaa lasta, niin ei sitä osaa myöskään yh-äiti.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 16:16"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 16:07"]
Lapsi tarvitsee rakastavat vanhemmat tai vanhemman, ei mitään sen kummempaa.
[/quote]
Lapsen paras etu on rakastavat eri sukupuolta olevat vanhemmat. Voit lukea asiasta lisää tutkimalla lapsipsykologiaa.
[/quote]
Otapa nyt samantien kantaa yh-asiaan sitten? Sehän on paljon olennaisempaa, moninkertaisesti enemmän lapsia kasvaa joka puolella maailmaa yksinhuoltajilla kuin homopareilla koskaan. Argumenttisi on kelpaamaton, kun et pysty tätä asiaa perustelemaan.
Eiköhän tuolla eduskunnassa juuri nyt tullut tämäkin taas esiin (Niikko ps.). Ja vielä harvinaisen huonosti esitettynä
"Onko Suomella varaa yhteiskuntakokeiluun, jossa lapselta riistetään toinen biologinen vanhempi ja tämän suku"
Ööööö. Miten tämän tasa-arvoinen avioliittolaki tuon tekisi? Jo nyt homoseksuaaleille on sallittua perheen sisäinen adoptio eli nuo tapaukset, joissa lapsi olisi "riistetään" toiselta biologiselta vanhemmaltaa, onnistuvat jo nyt. Tämä laki ei siis millään tavalla liity tuohon asiaan.
Jos taas ollaan huolissamme perheen ulkopuolisesta adoptiosta ja siinä lapsen oikeudesta biologisiin vanhempiin, niin eikö se lapsi menetä ne biologiset vanhempansa riippumatta siitä onko adoptiovanhemmat heteroita vai homoja? Joten wtf. Niikko. Muutenkin puhe oli kuin kirkossa oltaisiin oltu lopun siunauksia myöten.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 17:23"]
[/quote]
Googleen: "child development role of father and mother" antaa lähes 26 miljoonaa tulosta.
Tuossa on mielenkiintoinen Wikipedia-artikkeli siitä miten lapset suhtautuvat eri tavalla vanhempiinsa:
http://en.wikipedia.org/wiki/Fathers_as_attachment_figures
Tuossa on isien ja öitien toisiaan täydentävästä roolista:
http://www.civitas.org.uk/hwu/fathers.php
Tuossa on artikkeli linkkeineen siitä miten äiti ja isä vaikuttavat eri tavalla lapsen turvallisuudentunteeseen ja ulospäinsuuntautuneisuuteen:
Lisää voit hakea itsekin. Sinulla on samat työkalut käytössäsi kuin minullakin.
[/quote]
Mites se yh-asia? Kummasti aina "unohtuu" näistä kommenteista.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 17:25"]
Jos te ette ole ottamassa niitä lapsia yksinhuoltajilta pois niin tehän silloin kumoatte oman perustelunne. Lapsi tarvitsee aina isän ja äidin. Vai onko sen perustelun alla pienellä präntillä, että kyseinen kohta ei tarkoita heteroyksinhuoltajia, se koskee vain homoja. Vain homon lapsi tarvitsee äidin ja isän, muut pärjää tarvittaessa vain toisella. Hetero on ilmeisesti aina niin mahtava kasvattaja, että hän vastaa sekä isää että äitiä. Homoja saa olla samaan hommaan kaksi, eikä se sittenkään onnistu.
[/quote]
Sinun kannattaisi hengittää syvään ja rauhoittua, koska nyt huidot ihan itse keksimiäsi argumentteja vastaan. Minä olen sanonut, että lapsen paras etu ovat eri sukupuolta olevat vanhemmat. Lapsen tarve sekä isään että äitiin on lapsipsykologian tutkimuksilla osoitettavissa, eikä minun tarvitse mitään omin päin keksiä. Jos haluat argumentoida sitä vastaan, argumentoit lapsipsykologiaaa vastaan.
En ole sanonut, että lapsia pitäisi ottaa keneltäkään, enkä ole sanonut etteikö hyvä yksinhuoltaja olisi parempi kuin huono pariskunta.
Lapsen paras etu on eri sukupuolta olevat vanhemmat. Kaksi isää ei korvaa äitiä, eikä kaksi äitiä korvaa isää. Siksi ei homopariskunta toteuta lasten parasta etua adoptoijina, koska normaaleitakin pariskuntia on vaikka kuinka paljon. Homojen tasa-arvoa ei tule maksattaa lapsilla.
En tiedä miten voisin selkeämmin ilmaista, että en ole ottamassa keneltäkään lapsia pois. Haluan vain, että lapsen etu saada hyvät eri sukupuolta olevat vanhemmat ajaa homojen adoptio-oikeuden edelle. Hyviä, eri sukupuolta olevia vanhempia on adoptiojonossa vaikka kuinka paljon. Mitään syytä antaa lasta homopariskunnalle adoptioon ei ole. Adoptiovanhemmat tulee valita sillä perusteella mikä on lasten paras etu.
Jos vieläkin haluat esittää, että yritän ottaa yh-vanhemmilta lapsia pois, on kyse jääräpäisestä propagandasta, jolla yrität leimat näkökantani joksikin mitä se ei ole.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 17:32"]
Kasvoin perheessä, jossa oli vain yksi aikuinen; äiti. Minulla oli aika huono lapsuus ja vielä huonompi nuoruus. Jos kaksi naista tai miestä ei saa adoptoida, pitäisi myös yh-mammoilta ja iseiltä ottaa lapset pois. Esimerkiksi jos kaksi naista ei osaa kasvattaa lasta, niin ei sitä osaa myöskään yh-äiti.
[/quote]
Tuo ei ainakaan ole minun kantani, vaikka lasten edun laitankin homojen tasa-arvon edelle.
Tyhmyys ei tunne rajoja. Jos yksinholtajuus sallitaan, niin silloin lapsella ei voi olla "oikeutta isään ja äitiin." Se on juuri niin yksinkertaista. Eli jos vastustat homoliittoja tuolla perusteella, sinun tulisi VIELÄKIN VOIMAKKAAMMIN vastustaa yksinhuoltajuutta, joka koskee moninkertaisesti enemmän lapsia.
Lapsella on muitakin ihmisiä elämässään kuin vanhemmat. Minä kasvoin ilman isää, koska isäni kuoli kun olin vasta vauva. Minulla oli kuitenkin miespuolisia isovanhempia, opettajia, valmentajia, serkkuja ja enoja, joten en ole koskaan todellakaan elänyt missään umpiossa ilman miehiä. Eihän se ole edes mahdollista.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 17:41"]
Eli jos vastustat homoliittoja tuolla perusteella, sinun tulisi VIELÄKIN VOIMAKKAAMMIN vastustaa yksinhuoltajuutta, joka koskee moninkertaisesti enemmän lapsia.
[/quote]
Sallit varmaan minun itse muodostaa ja muotoilla kantani? Kiitos. Kannatan lasten parhaan edun asettamista homojen tasa-arvon edelle. En kannata lasten ottamista pois yksinhuoltajilta, vaikka propagandistisesti yrität väkisin tulkita kantaani tuollaiseen muottiin.
Tämä vielä kerran, kun minulta vaaditaan kannanottoa yksinhuoltajien lapsiin. En antaisi ainoankaan homoparin adoptoida yhtäkään lasta, koska lasten edun paremmin täyttäviä normaaleja pareja on odottamassa lapsen adoptointia vaikka kuinka paljon. Lapsen paras etu ei kuitenkaan tarkoita lapsen riistämistä väkisin yksinhuoltajavanhemmaltaan. Tämä tuntuu unohtuvan niiltä, jotka rinnastavat yksinhuoltajat homopareihin. Koettakaa muistaa argumentoinnissanne se lasten etu, älkääkä kikkailko itsekehittämillänne kuvioilla.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 17:39"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 17:25"]
[/quote]
Sinun kannattaisi hengittää syvään ja rauhoittua, koska nyt huidot ihan itse keksimiäsi argumentteja vastaan. Minä olen sanonut, että lapsen paras etu ovat eri sukupuolta olevat vanhemmat. Lapsen tarve sekä isään että äitiin on lapsipsykologian tutkimuksilla osoitettavissa, eikä minun tarvitse mitään omin päin keksiä. Jos haluat argumentoida sitä vastaan, argumentoit lapsipsykologiaaa vastaan.
En ole sanonut, että lapsia pitäisi ottaa keneltäkään, enkä ole sanonut etteikö hyvä yksinhuoltaja olisi parempi kuin huono pariskunta.
Lapsen paras etu on eri sukupuolta olevat vanhemmat. Kaksi isää ei korvaa äitiä, eikä kaksi äitiä korvaa isää. Siksi ei homopariskunta toteuta lasten parasta etua adoptoijina, koska normaaleitakin pariskuntia on vaikka kuinka paljon. Homojen tasa-arvoa ei tule maksattaa lapsilla.
En tiedä miten voisin selkeämmin ilmaista, että en ole ottamassa keneltäkään lapsia pois. Haluan vain, että lapsen etu saada hyvät eri sukupuolta olevat vanhemmat ajaa homojen adoptio-oikeuden edelle. Hyviä, eri sukupuolta olevia vanhempia on adoptiojonossa vaikka kuinka paljon. Mitään syytä antaa lasta homopariskunnalle adoptioon ei ole. Adoptiovanhemmat tulee valita sillä perusteella mikä on lasten paras etu.
Jos vieläkin haluat esittää, että yritän ottaa yh-vanhemmilta lapsia pois, on kyse jääräpäisestä propagandasta, jolla yrität leimat näkökantani joksikin mitä se ei ole.
[/quote]
Ymmärräthän, että lapsi on alunperinkin adoptoitavana, koska hänellä ei ole sitä "parasta" vaihtoehtoa, eli omia pystyviä vanhempia?Adoptoitavia lapsia tulee aina olemaan maailmassa niin paljon, ettei yksikään homopari voi "viedä" heteroperheeltä adoptiolapsia.Koskaan ei tule löytymään perhettä kaikille adoptoitaville lapsille. Tärkeämpää kuin vanhempien sukupuoli on PYSYVÄ, RAKASTAVA koti ja perhe.
Totta kai kaikki perheet voidaan laittaa paremmuusjärjestykseen ihan millä tahansa mittarilla. Sukupuoli ei ole olennainen piirre, tärkeämpiä voisivat olla: älykkyys (eikö lapsella ole oikeus älykkäisiin vanhempiin?), vakaus (eikö lapsella ole oikeus turvalliseen tulevaisuuteen?) ja niin edelleen.
Yksi asia on varma: lapsella on oikeus siihen, että hänen rakastamansa perhe hyväksytään. Ennakkoluulosi aiheuttavat paljon tuskaa niille perheille, joissa on yksinhuoltaja tai kaksi samaa sukupuolta olevaa vanhempaa. Heitä tulee aina olemaan, etkä voi sitä estää
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 17:46"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 17:41"]
Eli jos vastustat homoliittoja tuolla perusteella, sinun tulisi VIELÄKIN VOIMAKKAAMMIN vastustaa yksinhuoltajuutta, joka koskee moninkertaisesti enemmän lapsia.
[/quote]
Sallit varmaan minun itse muodostaa ja muotoilla kantani? Kiitos. Kannatan lasten parhaan edun asettamista homojen tasa-arvon edelle. En kannata lasten ottamista pois yksinhuoltajilta, vaikka propagandistisesti yrität väkisin tulkita kantaani tuollaiseen muottiin.
Tämä vielä kerran, kun minulta vaaditaan kannanottoa yksinhuoltajien lapsiin. En antaisi ainoankaan homoparin adoptoida yhtäkään lasta, koska lasten edun paremmin täyttäviä normaaleja pareja on odottamassa lapsen adoptointia vaikka kuinka paljon. Lapsen paras etu ei kuitenkaan tarkoita lapsen riistämistä väkisin yksinhuoltajavanhemmaltaan. Tämä tuntuu unohtuvan niiltä, jotka rinnastavat yksinhuoltajat homopareihin. Koettakaa muistaa argumentoinnissanne se lasten etu, älkääkä kikkailko itsekehittämillänne kuvioilla.
[/quote]
Olet väärässä. Kaltoinkohdeltuja lapsia on maailmassa moninkertaisesti enemmän kuin lapsettomuudessa riutuvia heteropareja.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 16:53"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 16:47"]
[/quote]
Yllä on hakusanoja, joilla voit googlaamisen aloittaa. Teehän itsekin jotain, äläkä pyydä kaikkea valmiina.
[/quote]
Oletkohan edes lukenut tutkimuksen tutkimusta? Et jaksa linkata? :D
[/quote]
Kuka jaksamisesta on mitään sanonut? Sinulla on samat keinot hakea ne tutkimukset kuin minullakin. Minä tutustuin aiheeseen enemmän neljä vuotta sitten. En minä rupea tonkimaan sinulle niitä lukemiani artikkeleita, kun sinulla on samat välineet kaivaa ne esiin kuin minullakin.