minkä ikäiset teillä vielä suostuvat käyttämään kuomia?
meillä 6v ilmoitti äskettäin, että ovat "pikkulasten kengät".. kypärämyssyäkään ei ole suostunut tänä talvena päähän pistämään ! ja toppahaalarin alle on saatava farkkulegginsit
Kommentit (85)
Itse käytin kuomia 12-vuotiaaksi, kyllä silloin alkoi jo vähän hävettää ! Ja tosta kuomien tukemattomuudesta, kattokaapa Uggeja! Joka toisella vastaan tulevalla, aivan kamalassa kunnossa, menee viikon kävelemisen jälkeen linttaan oli aidot eli feikit. Vesi menee samantien läpi ja ovat muuten ihan yhtä hirveännäköiset kuin kuomat ! Ne teidän lapset aivan varmasti haluaa ne, koska kaikilla kavereillakin on !!
Mä oon 47 v ja suostun käyttämään Kuomia. Ne on ihan hauskat. Meillä lapsista kolmasluokkalainen käyttää aika intona. Edelliset sillä kyl tais olla 4-vuotiaana. Röntsäkenkinä ne on ok lampsitellessa. Muuten ne on jotenkin löysät...ts joutuu jännittelemään jalkoja, kun ei ole tarpeeksi napakka jalkapöydän ja nilkan kohdalta.
Meillä 14v käyttää, koko 43... Helpot saada jalkaan, lämpimät.
Itselle en ole raaskinut ostaa... Mutta voisin käyttää.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 08:41"]Minäkin ihmettelen miksi ihmiset niitä kuomia ostavat? Äitinä ja ammattini puolesta (olen fysioterapeutti). Olemme testanneet niitä kyllä kaupassa ja kovin jäykiltä tuntuu, jalkapohjaan ei tule mitään luonnollista liikettä. Onko helppo puettavuus teillä se syy miksi hankitte? Kertokaahan :) Nilkan tuen puute ei kyllä tervettä jalkaa haittaa, päinvastoin.
[/quote]
Ovat mukavat jalassa ja hyvä pito. Lämpimät, varpailla tilaa ja helppo pukea jalkaan. Jäykkiä ei todellakaan. Itselläkin käytössä :)
Olen aikuisena ostanut itselleni Kuomat, kun piti koville pakkasille saada lämpimät kengät. Mitään muuta hyvää en noista kengistä keksi. Huopikkaat olisin ostanut niiden sijaan, mutta eihän niitä joka kaupassa enää myydä. Jostain kumman syystä! Huopikkaat ovat pitävät (kun on kumipohja), lämpimät ja tukevat jalkaakin enemmän kuin löysät Kuomat. Saimme miehen lapsilta ilmaiseksi säkillisen Kuomia. Eipä ole tullut käytettyä. Nykyään kun lastenkenkiä saa ihan kunnollisiakin ja hyvälaatuisia sekä hyvännäköisiä.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 10:58"]
Meillä 14v käyttää, koko 43... Helpot saada jalkaan, lämpimät.
Itselle en ole raaskinut ostaa... Mutta voisin käyttää.
[/quote]
Kuomat muuten maksavat Citymarketissa tarjouksessa 39 € pari. Ei paha, mun mielestäni..
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 08:41"]Minäkin ihmettelen miksi ihmiset niitä kuomia ostavat? Äitinä ja ammattini puolesta (olen fysioterapeutti). Olemme testanneet niitä kyllä kaupassa ja kovin jäykiltä tuntuu, jalkapohjaan ei tule mitään luonnollista liikettä. Onko helppo puettavuus teillä se syy miksi hankitte? Kertokaahan :) Nilkan tuen puute ei kyllä tervettä jalkaa haittaa, päinvastoin.
[/quote]
Ovat mukavat jalassa ja hyvä pito. Lämpimät, varpailla tilaa ja helppo pukea jalkaan. Jäykkiä ei todellakaan. Itselläkin käytössä :)
[/quote]Aikuisella ei varmasti tunnukaan jäykältä kun painoa on enemmän. Pikkulapsen paino ja voima jalkaterässä ei aiheuttanut mitään taittoa kengän pohjaan.
Meillä aviomies ei suostu käyttämään kumia. Tuntuu huonolle.
T: lukihärjöinen vaimo
Meillä vielä 14-vuotias haluaa toiseksi kengiksi Kuomut ja niitä näkyy olevan myös kavereilla. Tykkää pitää pakkasella, kun sinne voi sujauttaa kunnon villasukat. Eikös nuo ole muutenkin nuorten suosiossa olleet jo monta vuotta.
Meillä isommat lapset (7v ja 9v) ei suostu pitämään enää muita talvikenkiä kuin Kuomia. Uskon, että kyseessä on pukemisen helppous. En jaksa kinastella lasten kanssa kengistä joka ikinen päivä. Siksi ostan suosiolla Kuomat.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 08:14"]
Minä, 45 vee
[/quote]
Komppaan
7v. Haalarinkin suostui vielä kouluun laittamaan mutta ei kypärähattua. On kuulemma vauvamainen.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 08:41"]Minäkin ihmettelen miksi ihmiset niitä kuomia ostavat? Äitinä ja ammattini puolesta (olen fysioterapeutti). Olemme testanneet niitä kyllä kaupassa ja kovin jäykiltä tuntuu, jalkapohjaan ei tule mitään luonnollista liikettä. Onko helppo puettavuus teillä se syy miksi hankitte? Kertokaahan :) Nilkan tuen puute ei kyllä tervettä jalkaa haittaa, päinvastoin.
[/quote]
Miks kuomat on jotenkin erityisen huonot jalalle?
poika 15-v. Ei kuitenkaan niitä 'peruskuomia', vaan niiltä löytyy tyylikkäämpiäkin malleja.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 12:38"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 08:41"]Minäkin ihmettelen miksi ihmiset niitä kuomia ostavat? Äitinä ja ammattini puolesta (olen fysioterapeutti). Olemme testanneet niitä kyllä kaupassa ja kovin jäykiltä tuntuu, jalkapohjaan ei tule mitään luonnollista liikettä. Onko helppo puettavuus teillä se syy miksi hankitte? Kertokaahan :) Nilkan tuen puute ei kyllä tervettä jalkaa haittaa, päinvastoin.
[/quote]
Miks kuomat on jotenkin erityisen huonot jalalle?
[/quote]En väittänyt niitä erityisen huonoiksi, ihmettelin vain niiden suosiota kun parempiakin vaihtoehtoja on olemassa. Pikkulapsella tuntuivat niin jäykältä pohjasta, jolloin jalkapohjaan (eikä nilkkaan) ei tule luonnollista liikettä askeltaessa. Pohja ei siis taittunut lainkaan. Hyvä niissä on, ettei niitä pysty varmaankaan astumaan linttaan, niinkuin näitä ugg-tyyppisiä kenkiä. Hinta taitaa myös olla edullinen.
Katselin perjantaina lasten vaatetusta päiväkodin pihalla. Monilla oli kuomat ja kokohaalari. Samoin kypärämyssy, semmoinen paksumpi. Niin omallanikin.
Käteviä vaatteita ja jalkineita. Kokohaalari ja kypärämyssy suojaavat "joka paikan". Kuomissa ei haittaa jos puntti vähän nousee kun ovat pitkävartiset :)