minkä ikäiset teillä vielä suostuvat käyttämään kuomia?
meillä 6v ilmoitti äskettäin, että ovat "pikkulasten kengät".. kypärämyssyäkään ei ole suostunut tänä talvena päähän pistämään ! ja toppahaalarin alle on saatava farkkulegginsit
Kommentit (85)
27-vuotias käyttää meillä nauhamallisia kuomia.
Meillä 7v ja 10v. Itse tykkäävät kun ne saa nopeasti jalkaan. Ja terve jalka ei kaipaa mitään tukikenkää, jalan kuuluu itse tukea itsensä.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 08:29"]Meillä 7v ja 10v. Itse tykkäävät kun ne saa nopeasti jalkaan. Ja terve jalka ei kaipaa mitään tukikenkää, jalan kuuluu itse tukea itsensä.
[/quote]
Tämä jalan tukeminen on niin totta. Ei terve jalka kaipaamitään ihme tukia.
en muista minkä ikäisenä luovuin kuomista, mutta nyt 19 vuotiaana olen löytänyt takaisin niiden luokse. :D
Minäkin ihmettelen miksi ihmiset niitä kuomia ostavat? Äitinä ja ammattini puolesta (olen fysioterapeutti). Olemme testanneet niitä kyllä kaupassa ja kovin jäykiltä tuntuu, jalkapohjaan ei tule mitään luonnollista liikettä. Onko helppo puettavuus teillä se syy miksi hankitte? Kertokaahan :) Nilkan tuen puute ei kyllä tervettä jalkaa haittaa, päinvastoin.
Ei minkään ikäiset. Niin helvetin rumat ja jaloille huonot saappaat pitäisi kieltää lailla.
Aika usein se on vanhemmat jotka opettavat lapsille noita typeriä asenteita mikä on muka vauvamaista. Tytölläni oli villainen ticketin kypärämyssy, nätti sellainen raitakuvioinen jossa on vuori. Kaveri halusi samanlaisen, mutta hänen äitinsä oli kertonut että kypärämyssyt on vauvojen lakkeja ja niinpä kaveri sitten pilkkasi siitä kateuksissaan tyttöäni. Että näinpä! Onneksi tyttöni ymmärsi kun selitin asiaa, että se ei ole vauvojen lakki, nätti lämmin lakki ja saat sitä käyttää jos siitä tykkäät. Ja miksi kaverisi olisi halunnut samanlaisen jos se on vauvojen. Onneks tyttöni oli "rohkea" päätti omasta halustaan käyttää lakkia vielä, eikä kaverikaan enää ole kiusannut. Harmitti kyllä silloin niin vietävästi, kun tyttö selvästi pahoitti mielensä.
Kyse 7-vuotiaista.
12-vuotiaana pidin vikaa kertaa, enkä tykännyt. En vain uskaltanut huomauttaa vanhemmille niistä, koska he olisivat suuttuneet. Yläasteelle sain onneksi sitten kivat nuortenkengät
Itse jouduin käyttämään Kuomis vielä ala-asteella ja ai että sitä kiusaamisen määrää... Vielä kun olivat keltaiset eikä punaiset niinkuin tytöillä yleensä. Nykyaikana tosin lapset ovat vieläkin tyylitietoisempia, joten en yhtään ihmettele että joku 4v. pitää niitä jo lapsellisina.
Meillä ei kukaan käytä kuomia. Rumat ja toimimattomat kengät. Mikä ihme siinä on, että esim. 10vuotiaan on pakko käyttää niitä kuomia kun maailmassa on triljoonat muutkin kengät? MIKSI niiden pitää olla juuri kuomat? Siksikö, että äiti on kiihkokuomauskovainen eikä ymmärrä, että 10vuotias saattaa jo haluta pukea erilaiset kengät kuin 2v pikkusisarus?
Kuomat on niin hyvät. Parhaat pakkaskengät. Ostin itsellenikin ja yllättynyt olen siitä kuinka hyvältä ne tuntuu jalkaan. Oon käyttänyt niitä jopa lenkilläkin. Housun lahje päälle niin näyttää ihan normaaleilta mustilta kengiltä. Nolompaa on pitää jotain feikki ugg saappaita jotka niin kylmät ja liukkaat että järki lähtee. Ja niitähän näkee paljon!
Kuomat on kyllä aika surkeat, mutta kyllä meillä on sellaiset vielä 13-vuotiaallakin. Lähinnä siis kunnon pakkasilmoille. Loskarit täällä etelä-suomessa enemmän tarpeen on ja niitä käyttääkin ongelmitta koko perhe. Kenkiä isompi ongelma on se, että teinit ei suostu käyttämään ulkohousuja ja sitten tullaan verkkarit märkänä ja kuraisina sohvalle makoomaan. Menee niin hermot siihen.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 08:46"]Aika usein se on vanhemmat jotka opettavat lapsille noita typeriä asenteita mikä on muka vauvamaista. Tytölläni oli villainen ticketin kypärämyssy, nätti sellainen raitakuvioinen jossa on vuori. Kaveri halusi samanlaisen, mutta hänen äitinsä oli kertonut että kypärämyssyt on vauvojen lakkeja ja niinpä kaveri sitten pilkkasi siitä kateuksissaan tyttöäni. Että näinpä! Onneksi tyttöni ymmärsi kun selitin asiaa, että se ei ole vauvojen lakki, nätti lämmin lakki ja saat sitä käyttää jos siitä tykkäät. Ja miksi kaverisi olisi halunnut samanlaisen jos se on vauvojen. Onneks tyttöni oli "rohkea" päätti omasta halustaan käyttää lakkia vielä, eikä kaverikaan enää ole kiusannut. Harmitti kyllä silloin niin vietävästi, kun tyttö selvästi pahoitti mielensä.
Kyse 7-vuotiaista.
[/quote]
No kypärämyssy kyllä on vauvojen ja taaperoiden lakki. Koululaiset käyttävät pipoa.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 08:52"]
Itse jouduin käyttämään Kuomis vielä ala-asteella ja ai että sitä kiusaamisen määrää... Vielä kun olivat keltaiset eikä punaiset niinkuin tytöillä yleensä. Nykyaikana tosin lapset ovat vieläkin tyylitietoisempia, joten en yhtään ihmettele että joku 4v. pitää niitä jo lapsellisina.
[/quote]
Sulla oli aika erikoinen koulu sitten. Itse kun hain perjantaina lapseni koulusta, katsoin että n. puolet luokkansa kengistä oli Kuomia. Mainiot kengät lumileikeissä.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 08:46"]
Aika usein se on vanhemmat jotka opettavat lapsille noita typeriä asenteita mikä on muka vauvamaista.
[/quote]
Tämä on niin totta! Meillä tokaluokkalainenkin peuhaa omalla pihalla ja mummolassa vielä ihan tyytyväisenä kokohaalarissa. Lapsi itse valitsee kokohaalarin silloin kun koulukavereita ei ole näköpiirissä, koska se on kuulemma niin mukava ja nopea pukea. Eskari-ikäisenä sama lapsi kuitenkin ilmoitti, että ei sellaista voi enää tarhaan laittaa, kun muiden mielestä on vauvamainen.
Meillä Kuomia käyttää kovilla pakkasilla vielä 11-vuotiaskin. Täällä päin lapset vielä onneksi leikkivät ja temuavat ulkona. Kuomia on vaikea voittaa silloin kun on kylmä ja on lumihanget. En ole löytänyt yhtä lämpöisiä kenkiä, joissa on kunnon varsi, jottei kenkä ole hetkessä täynnä lunta.
5v haluaisi Kuomat kun "kaikilla kavereilla on", mutta en ole ostanut. Nyt on mustat pitkävartiset toppa/ mokkasaappaat jotka menee pakkasillakin.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 09:10"]
5v haluaisi Kuomat kun "kaikilla kavereilla on", mutta en ole ostanut. Nyt on mustat pitkävartiset toppa/ mokkasaappaat jotka menee pakkasillakin.
[/quote]
Mokkanahkasaappaat 5-vuotiaalla? Ei kuulosta kovin käytännölliseltä.
2, 5, 7, 32 ja 33-vuotiaat. Eivät ole valittaneet kovilla pakkasilla.