Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä lapset kertoneet edellisistä elämistään?

Vierailija
23.11.2014 |

Meillä yhdellä kolmesta lapsesta on tämä lahja. Poika on aiemmin asunut jossain Neuvostoliiton alueella. Hän on kertonut että kesäisin hän oli aina Mustanmeren rannalla lasten kesäleirillä. Lisäksi on kertonut paljon entisestä kodista. Rappukäytävään oli ruskea ovi, jossa ei ollut ikkunaa. Asunnossa oli yksi makuuhuone, jossa poika nukkui kahden sisarensa kanssa, vanhemmilla oli oma soppi olohuoneessa. Keittiössä oli punainen ruokapöytä ja vihreät tuolit. Myös perheen mummo oli usein pitkiä aikoja heidän luonaan, mummo asui maalaiskylässä jossa poikakin kävi usein.

Makuuhuoneen ikkunasta näkyi junarata, jota poika katseli usein, meillä poika on nytkin hirveän kiinnostunut junista, luulen että se on perua tästä entisestä elämästä. Koulusta poika on kertonut että kouluilla ei ollut nimeä kuten Suomessa vaan jokaisella koululla oli oma numero kuten koulu numero 16 jne. Nimiä poika ei ole maininnut mutta on sattumalta kuullut muutaman kerran nimen Artjom. Poika on silloin mennyt hyvin hiljaiseksi ja mietteliään näköiseksi. Olenkin miettinyt että onkohan poika ollut aiemmin nimeltään Artjom. Tai sitten joku muu lähipiiristä on ollut, isä tms.

Ja kun kävimme Pietarissa pojan ollessa 5-vuotias niin olimme puistossa ja istuimme penkillä syömässä eväitä, niin silloin poika totesi että nyt minulla on sellainen tunne että olen tullut kotiin. Hän saattaa olla asunut Pietarissa, olen yrittänyt poja kertomuksista päätellä kaupunkia mutta sitä en ole vielä saanut selvlle.

Poikaoli myös ihan vauvasta asti hirveän pelokas autossa. Heti kun vein autoon niin alkoi itkeä, muiden lasten kanssa ei ole ollut samanlasta. Poika myös kyseli myöhemmin paljon että ei kai vain ajeta kolari, ei kai auto törmää. Sanoin siihen että ei tietenään törmää, ollaan täällä autosa ihan turvassa. Siihen poika sanoi vain "eikä olla". Tästä olen päätellyt että hän on ehkä entisessä elämässä menehtynyt auto-onnettomuudessa.

Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia? Näitä tarinoita on ollut aivan ihana kuulla!

Kommentit (798)

Vierailija
341/798 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 13:45"]

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 13:37"]

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 13:02"]

Miten kukaan ei muista olleensa enne jokin loinen, ötökkä takia vaikka käärme? Onko ihmiset aina ihmisiä ja elukat elukoita?

[/quote]

Eläimillä ei ole sielua.

[/quote]

Ja tämän todistat miten?

[/quote] En todistakaan, mutta Loarna Byrne esim. todistaa.

Vierailija
342/798 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 13:18"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 13:11"]Katsokaa epäilijät näitä dokumentteja aiheesta. Youtubesta löytyy mm. Slotlantilainen pikkupoika joka kertoo entisestä elämästään. Yksi tarina oli juurikin tuolla aikaisemmassa sivussa kerrottu lentäjä-tapaus. Toisessa jutussa poika kertoi vaikka ja mitä ykistyiskohtia entisestä elämästään ihan nimineen kaikkineen. Poika ahdistui silminnähden aivan mielettömästi ahtaista paikoista, jos siis joku tukki hänet vaikka itsensä ja seinän väliin. No, tutkimuksessa kävi ilmu, että kaikki mitä hän kertoi piti paikkansa ja hän oli kuollut traktorin ja ladonseinän väliin puristuen..
[/quote]

Kun millään ei kerta kaikkiaan voi todistaa, että joku pikkupoika olisi sama henkilö, joka on joskus kuollut tietyllä tavalla. Ei, vaikka lapsella olisi miten hyvä mielikuvitus.

Minuakin ahdistaa suunnattomasti, jos minua pidetään päästä kiinni. Johtuu ilmeisesti siitä, että keskosena minulle laitettiin väkisin nenämahaletkua yms, pitäen juuri väkisin kiinni ja keho muistaa sen. Ei johdu siitä, että olisin edellisessä elämässäni kuollut niin, että pääni on ollut puristuksissa :D
[/quote]

No tutkia voi nimenomaan niin, että otetaan ylös tietoja mitä lapsi kertoo. Niitä yhdistelllään kertoman mukaan tietokantaan ja katsotaan pitäcätkö paikkansa. Muistaakseni tässä ohjelmassa lopuksi lapselle näytettiin valokuvia ja näytti itsensä ja perheensäkin siitä, nimineen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/798 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin on muuten jännä, kun niin moni "muistaa" olleensa esim. faarao. Osa jopa osaa ihan nimetä, että olin Ramses toinen.

Onko nämä faaraot olleet jakautuneita persoonia, kun heissä niin monta sielua on ollut yhtä aikaa?

Vierailija
344/798 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 13:55"]

Siis musiikista kiinnostunut on ollut edellisessä elämässään muusikko, Mungo on ollut aussi, piirtämisestä kiinnostunut taiteilija? Ihminen ei voi muuten olla mistään kiinnostunut ;)

[/quote]

Minä olen kiinnostunut piirtämisestä ja maalaamisesta ja olen niissä kohtuuhyväkin.

Olin siis entisessä elämässä Picasso tai Salvador Dáli.

Vierailija
345/798 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 13:59"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 13:18"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 13:11"]Katsokaa epäilijät näitä dokumentteja aiheesta. Youtubesta löytyy mm. Slotlantilainen pikkupoika joka kertoo entisestä elämästään. Yksi tarina oli juurikin tuolla aikaisemmassa sivussa kerrottu lentäjä-tapaus. Toisessa jutussa poika kertoi vaikka ja mitä ykistyiskohtia entisestä elämästään ihan nimineen kaikkineen. Poika ahdistui silminnähden aivan mielettömästi ahtaista paikoista, jos siis joku tukki hänet vaikka itsensä ja seinän väliin. No, tutkimuksessa kävi ilmu, että kaikki mitä hän kertoi piti paikkansa ja hän oli kuollut traktorin ja ladonseinän väliin puristuen..
[/quote]

Kun millään ei kerta kaikkiaan voi todistaa, että joku pikkupoika olisi sama henkilö, joka on joskus kuollut tietyllä tavalla. Ei, vaikka lapsella olisi miten hyvä mielikuvitus.

Minuakin ahdistaa suunnattomasti, jos minua pidetään päästä kiinni. Johtuu ilmeisesti siitä, että keskosena minulle laitettiin väkisin nenämahaletkua yms, pitäen juuri väkisin kiinni ja keho muistaa sen. Ei johdu siitä, että olisin edellisessä elämässäni kuollut niin, että pääni on ollut puristuksissa :D
[/quote]

No tutkia voi nimenomaan niin, että otetaan ylös tietoja mitä lapsi kertoo. Niitä yhdistelllään kertoman mukaan tietokantaan ja katsotaan pitäcätkö paikkansa. Muistaakseni tässä ohjelmassa lopuksi lapselle näytettiin valokuvia ja näytti itsensä ja perheensäkin siitä, nimineen!
[/quote]

Tottakai lapsen kertomia asioita löytyy menneisyydestä, kun etsii. Lapsi voi puhua lentäjistä, purjehtijoista, jostakin maasta jne. Tottakai tällaisia ihmisiä ja paikkoja on ollut. Ei se todista mitenkään sitä, että edellinen elämä olisi tosiasia.

Vierailija
346/798 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 13:53"]

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 13:50"]

Mielenkiintoisia tarinoita! Uskon kyllä itse näihin kertomuksiin edellisistä elämistä. Minä olen lapsesta asti ollut kiinnostunut Australiasta. Minulla oli kirjekaverikin sieltä. Vuonna 89 tapasin aussi vaihto-oppilaan, jonka kanssa tunsin yhteenkuuluvuutta. Hän kertoi olevansa syntynyt samana päivänä kuin minä, kolme vuotta vaan myöhemmin. Uskon, että tällä meidän kohtaamisellamme oli jokin tarkoitus. 

Kävin joskus 10v sitten meediolla, joka kertoi minun olleen entisessä elämässä australialainen alkuasukaspoika...:) Uskon, että tämä selittää kiinnostukseni Australiaa kohtaan.

[/quote]

Noh, tämä meediohan todennäköisesti onnistui sinun huomaamattasi kalastamaan sinulta tietoa tästä Australiafanaattisuudesta/sinulla oli päälläsi jotain, joka viittasi tähän.

Meediot ja ennustajat ovat psykologisesti hyvin taitavia ja sillä he rahastavatkin. He kysyvät oikeat kysymykset ja johdattelevat niin taitavasti, että kertoilet itse asioitasi ja nämä sitten vain toistavat kertomustasi sinun hämmästellessä, että miten tuo tuon tiesi.

Joskus voisin itse mennä meediolle, mutta vain niin etten sano sanaakaan. Veikkanpa, että voisi mennä meediolla sormi suuhun.

[/quote]

No, minähän en kertonut hänelle mitään koko Aussi-asiasta. Hän puhui koko ajan itse, eikä kysellyt mitään. Tekstiä vaan tuli. En ymmärtänyt hänen tästä entiset elämät -puheestaan yhtään mitään silloin ja päätin, etten mene ikinä enää hänelle uudelleen, koska höpötti tuollaisia. 

Vierailija
347/798 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 14:01"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 13:59"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 13:18"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 13:11"]Katsokaa epäilijät näitä dokumentteja aiheesta. Youtubesta löytyy mm. Slotlantilainen pikkupoika joka kertoo entisestä elämästään. Yksi tarina oli juurikin tuolla aikaisemmassa sivussa kerrottu lentäjä-tapaus. Toisessa jutussa poika kertoi vaikka ja mitä ykistyiskohtia entisestä elämästään ihan nimineen kaikkineen. Poika ahdistui silminnähden aivan mielettömästi ahtaista paikoista, jos siis joku tukki hänet vaikka itsensä ja seinän väliin. No, tutkimuksessa kävi ilmu, että kaikki mitä hän kertoi piti paikkansa ja hän oli kuollut traktorin ja ladonseinän väliin puristuen..
[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tottakai lapsen kertomia asioita löytyy menneisyydestä, kun etsii. Lapsi voi puhua lentäjistä, purjehtijoista, jostakin maasta jne. Tottakai tällaisia ihmisiä ja paikkoja on ollut. Ei se todista mitenkään sitä, että edellinen elämä olisi tosiasia.
[/quote]

Ai okei, eli kun lapsikertoo olleensa mexicolainen juan joka asui siellä ja siinä talossanäiden ja näiden ihmisten kanssa,kuolleensa näin ja näin ja tunnistaa ihmiset valokuvista, tämä on vain mielikuvitusta?

Vierailija
348/798 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 13:59"]

Sekin on muuten jännä, kun niin moni "muistaa" olleensa esim. faarao. Osa jopa osaa ihan nimetä, että olin Ramses toinen.

Onko nämä faaraot olleet jakautuneita persoonia, kun heissä niin monta sielua on ollut yhtä aikaa?

[/quote] Missä olet näihin faaraoihin törmännyt?

Vierailija
349/798 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämän ketjun on täyttäneet ihmiset jotka eivät usko tämmöisiin asioihin? Kiljuvat lähes joka viestissä "Mene hoitoon!" , "Tutkituta pääs!" , "Kannattaa tarkistuttaa lääkitys" yms. shaibaa, miksi?
Se, etteivät nämä ihmiset usko sielunvaelluksiin ja uudelleen syntymisiin tekeekö se näistä asioista mahdotonta? Ei, koska jokaisella meillä on omanlainen käsitys maailmankatsomuksesta. Toisille se on raamattu ja sitä kautta jumala, toisille taas sen mitä vain tiede pystyy todistamaan.
Ite en esim usko ollenkaan raamattuun saati sen tarinoihin, mut henkimaailmaan uskon ja samoin jälleensyntymiseen.
Olen nimittäin varma, että olen edellisessä elämässäni kuollut laivaonnettomuudessa. En tietenkään asiaa tiedä, mutta oletan näin olevan. En väitä olleeni mikään rikas ja kuuluisa, vaan olen ollut tavan pulliainen joka ei ole tehnyt mitään kovinkaan merkityksellistä elämässään silloin joskus. Kuka olen ollut, en tiedä, mut olis kiva tietää.
Te joilla näitä kokemuksia edellisistä elämistä, älkää ottako näiden skeptikoiden puheita itteenne. Toisten tajunta vaan on todella rajoittunutta ja suurin syy siihen on se, et heidän henkinen kasvu on tyssännyt siksi, etteivät he kestäisi totuutta maailmankaikkeudesta. On asioita joita tiede ei koskaan pysty todentamaan, mutta on myös asioita joita ei kaikki näe/kuule/koe. Olemme kaikki erilaisia, ei se ole sairautta vaan rikkaus. Joidenkin on vain hyvin vaikea ymmrätää sitä, että toiset aistivat enemmän kuin toiset.

- Kirjoitin sen Titanic ja hukkumisjutun aikasemmin jo, en vaa muista viestin numeroa.

Vierailija
350/798 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 11:53"]

Miten maailman väkiluvun räjähdysmäinen kasvu selittyy jos uskoo jälleensyntymiseen? Eihän ne luvut täsmää. Vai tuleeko sieluja koko ajan lisää ja osalla ihmisistä on käyttöjärjestelmä ihan uusinta uutta ja osa saa tulla toimeen 1600-luvun antimilla?

[/quote]

Osa syntyy uudelleen eläimenä. Uskon myös että jossain vaiheessa sielunvaellus päättyy.

Vierailija
351/798 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 14:15"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 14:01"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 13:59"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 13:18"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 13:11"]Katsokaa epäilijät näitä dokumentteja aiheesta. Youtubesta löytyy mm. Slotlantilainen pikkupoika joka kertoo entisestä elämästään. Yksi tarina oli juurikin tuolla aikaisemmassa sivussa kerrottu lentäjä-tapaus. Toisessa jutussa poika kertoi vaikka ja mitä ykistyiskohtia entisestä elämästään ihan nimineen kaikkineen. Poika ahdistui silminnähden aivan mielettömästi ahtaista paikoista, jos siis joku tukki hänet vaikka itsensä ja seinän väliin. No, tutkimuksessa kävi ilmu, että kaikki mitä hän kertoi piti paikkansa ja hän oli kuollut traktorin ja ladonseinän väliin puristuen..
[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ai okei, eli kun lapsikertoo olleensa mexicolainen juan joka asui siellä ja siinä talossanäiden ja näiden ihmisten kanssa,kuolleensa näin ja näin ja tunnistaa ihmiset valokuvista, tämä on vain mielikuvitusta?
[/quote]

Juan on varmasti yleinen nimi Meksikossa. Todennäköisesti lapsi kertoo esim punaisesta talosta, jonka jälkeen aikuinen alkaa etsiä kuvia punaisesta talosta. Tottakai sellaisia löytyy ja lapsi voi sitten näin "tunnistaa" talon kuvista. Jne. Eli lapsi kertoo ensin jotakin, jota Tottakai on ollut olemassa. Sen jälkeen aikuinen sitten etsii tarinaan sopivat todisteet.

Jos oma lapseni kertoisi, että on ollut mies nimeltä Aslak ja asunut Lapissa tietynnäköisessä talossa, niin tottakai historiasta löytyisi tuonniminen mies. Se on sitten ihan eri asia, kertooko se edellisistä elämistä vai ei. Miten tätä on niin vaikea ymmärtää...?

Vierailija
352/798 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eri asia uskoa siihen, ettei maailmankaikkeudesta tiedetä vielä kaikkea kuin siihen, että jokainen lapsen mielikuvitustarina olisi aukoton todiste edellisen elämän olemassaolosta. Tässäkin ketjussa on esitetty muutamia täysin asiallisia kysymyksiä, joihin kukaan näihin asioihin uskova ei ole vastannut.

Vierailija
353/798 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 14:24"]On eri asia uskoa siihen, ettei maailmankaikkeudesta tiedetä vielä kaikkea kuin siihen, että jokainen lapsen mielikuvitustarina olisi aukoton todiste edellisen elämän olemassaolosta. Tässäkin ketjussa on esitetty muutamia täysin asiallisia kysymyksiä, joihin kukaan näihin asioihin uskova ei ole vastannut.
[/quote]

Kuka on väittänyt täällä, että lapsen jokainen tarina olisi todiste edellisestä elämästä? Ei kukaan.
On kuitenkin paljon tarinoita näistä lapsista, jotka ovat osanneet nimetä itsensä edellisestä elämästään ja kertoneet asioita joita ei todellakaan se muutaman vuoden ikäinen ipana osaisi kertoa muutoin.
Asiallisia kysymyksiä en ainakaa itse ole nähnyt ketjua lukiessani, mutta haukkumisia sitäkin enemmän. Miksi?

Vierailija
354/798 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miettikää nyt vähän!! Lapsi kertoo olleensa aiemmin Mikko, jolla on ollut koira ja pikkusisko ja joka on asunut punaisessa talossa, koivujen lähellä. Sen jälkeen vanhempi alkaa selvittämään, olisiko mahdollista, että joskus on ollut olemassa Mikko-niminen poika, jolla on ollut koira ja pikkusisko ja jonka kodin lähellä on ollut koivuja. Mikä on todennäköisyys, että näin on ollut?!? Oletteko koskaan kuulleet sellaisesta kuin tarkoitushakuinen todisteiden etsiminen omaa uskomusta tukemaan?

Vierailija
355/798 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 14:27"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 14:24"]On eri asia uskoa siihen, ettei maailmankaikkeudesta tiedetä vielä kaikkea kuin siihen, että jokainen lapsen mielikuvitustarina olisi aukoton todiste edellisen elämän olemassaolosta. Tässäkin ketjussa on esitetty muutamia täysin asiallisia kysymyksiä, joihin kukaan näihin asioihin uskova ei ole vastannut.
[/quote]

Kuka on väittänyt täällä, että lapsen jokainen tarina olisi todiste edellisestä elämästä? Ei kukaan.
On kuitenkin paljon tarinoita näistä lapsista, jotka ovat osanneet nimetä itsensä edellisestä elämästään ja kertoneet asioita joita ei todellakaan se muutaman vuoden ikäinen ipana osaisi kertoa muutoin.
Asiallisia kysymyksiä en ainakaa itse ole nähnyt ketjua lukiessani, mutta haukkumisia sitäkin enemmän. Miksi?

[/quote]
Millä perusteella uskot osaan lapsesi juttuja, mutta ilmeisesti et kuitenkaan kaikkiin? Vai uskotko kaikkiin? Uskotko vain niihin, jotka tukevat omaa teoriaasi edellisestä elämästä? Mistä voit tietää, etteivät muutkin lapsesi jutut ole tosia, jos hän vain tietää maailmasta sellaista, mitä sinä et? Uskotko kaikkiin vieraiden lasten ja aikuisten juttuihin ja jos et, niin mihin vedät rajan? Etkö koskaan selitä asioita järkisyillä?

Vierailija
356/798 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 10:31"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 10:28"]

Höpöhommia, kannattaa ajoissa hakea apua lapsille ja koko perheelle jos tuollaisia juttuja alkavat puhumaan. Jotain on pahasti pielessä jos lapset alkavat tuollaisia puhelemaan, hae ap. apua heti.

[/quote]

Pyh pyh. Näistä on tehty ihan dokumentteja. Jotkut lapset muistaa asioita menneestä elämästään ja osassa tapauksia on pystytty saamaan selville kenen aikaisemmin kuolleen henkilön elämästä on ollut kyse. Ainakin tapaturmainen/yllättävä kuolema on ollut yhdistävä tekijä taustalla.

Sinuna ap etsisin netistä tietoa, lisää samanlaisia tapauksia on olemassa ympäri maailmaa.
[/quote]

Aha.. Ufoista, Isojalasta ja Atlantiksestakin on tehty ihan dokumentteja, ja kaikista löytyy loputon määrä tietoa netistä!

Olisikohan kenties todennäköisempää, vaikkakin vähemmän kiehtovaa ja jännittävää, että joillakin lapsilla vain sattuu olemaan todella vilkas mielikuvitus? Itsekin olin lapsi joka keksi monimutkaisia tarinoita joihin otin vaikutteita tv:stä kuulemistani jutuista. Joskus myös vanhemmat tahallaan tai alitajuisesti ruokkivat lapsensa tarinoita, ehkä saadakseen huomiota (esimerkkitapauksia on).

Tai okei, ehkä sittenkin elämän muistot tallentuvat visuaalisina DNA:han ja lapsen kuollessa traagisesti DNA:n pätkiä lentää maagisesti ilmojen halki vaikka toiselle puolelle maapalloa juuri hedelmöittyneeseen sikiöön ja sulautuvat tämän DNA:han ja istuttavat edellisen elämän muistoja...

Vierailija
357/798 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 14:32"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 14:27"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 14:24"]On eri asia uskoa siihen, ettei maailmankaikkeudesta tiedetä vielä kaikkea kuin siihen, että jokainen lapsen mielikuvitustarina olisi aukoton todiste edellisen elämän olemassaolosta. Tässäkin ketjussa on esitetty muutamia täysin asiallisia kysymyksiä, joihin kukaan näihin asioihin uskova ei ole vastannut.
[/quote]

[/quote]
Millä perusteella uskot osaan lapsesi juttuja, mutta ilmeisesti et kuitenkaan kaikkiin? Vai uskotko kaikkiin? Uskotko vain niihin, jotka tukevat omaa teoriaasi edellisestä elämästä? Mistä voit tietää, etteivät muutkin lapsesi jutut ole tosia, jos hän vain tietää maailmasta sellaista, mitä sinä et? Uskotko kaikkiin vieraiden lasten ja aikuisten juttuihin ja jos et, niin mihin vedät rajan? Etkö koskaan selitä asioita järkisyillä?
[/quote]

Jo ekana meni ohi, mulla ei ole lapsia. Eli multa et ainakaan saa vastauksia kysymyksiisi, kun et sinäkää vastannu mun kysymykseeni.

Vierailija
358/798 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
359/798 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muistan pienestä pitäen pitäneeni mahdottomana sitä, että eläisin kovin pitkään. Lapsena minusta siis aina tuntui, että tulen kuolemaan nuorena. Ajattelin joskys 10-vuotiaana jopa, että minun on turha tehdä ihmeempiä suunnitelmia tai undlmoida aikuiselämästä, koska en tule sitä ikinä kokemaan. Vasta 16-18-vuotiaana tämä tunne meni ohi. Luulen, että olen siis edellisessä elämässäni kuollut joskus 12-15-vuotiaana. Lapsuudessani ei käynyt mitään tapaturmia eikä nuoria ihmisiä kuollut enkä ollut sairas.

Vierailija
360/798 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 18:46"]

Oi, minulla ei ole mitään niin kiinnostavia kokemuksia kuin joillakuilla/lasten välityksellä saatuja.

Yksi muisto minua on kuitenkin vaivannut koko ikäni.
Siinä parikymppinen äitini on menossa tapaamaan yhtä ystäväänsä. Hän päätyy kuitenkin käväisemään suurehkossa tavaratalossa. Jostain syystä hän valitsee hyllystä poikavauvanuken ja ostaa sen.
"Tykkäisköhän se tästä", äiti kysyy ja mä nyökkään.
Kuva vaihtuu, olemme pimeällä tiellä, äiti on saanut kyydin ystävänsä talon luo. On sykyisen pimeää, ei ole lunta. Ystävä tulee taskulampun kanssa ja äiti tervehtii. Minä seuraan kaikkea kuin jostakin pensaikosta, eikä kukaan kiinnitä minuun huomiota.
"Mä olen raskaana", äiti sanoo ja ystävä onnittelee.

Muutamien vuosien kuluttua leikin vauvanukella. Äiti häärii keittiössä.
"Mä muistan kun me oltiin ostamassa tätä", sanon spontaanisti.
"Et sä kulta ollut mun mukana."
"Miten niin? Olinpas."
"Ei kun mä ostin sen Venäjältä kun mä kävin tapaamassa X:ää."
"Niin niin mut olinhan mä siellä. Mä muistan."
"Ei kun sä olit just vasta tullut mun mahaan."
"Mut..."
"Mä muistan kun mä ostin ton nuken... katoin että voi että toi on niin hieno nukke et mun on pakko ostaa se mun tulevalle lapselle. Se oli semmonen hetki vaan."

Toi on häirinnyt mua tosi paljon. Ehkä oon nähnyt jotain unta? Toisaalta mulle ei koskaan oltu puhuttu sen nuken alkuperästä, eli sikäli valemuistoja ei oo voinut muodostua kerrotun pohjalta. Ja mistään edellisistä elämistä mulla ei ollut tietoakaan.

Tää on kyllä hirvittävän kiinnostava aihe. Kun me ei voida oikeasti tietää.
Epäilijät huvittaa mua, sillä jos mietitään hindulaisuutta tai buddhalaisuuttakin, niin niihinhän kuuluu iso määrä jengiä. Miksi helvetissä kristityt pitävät omaa uskontoaan jotenkin ylivertaisen oikeana, varsinkin kun sitä(KÄÄN!!!!) ei kukaan voi todistaa? Minkä vuoksi on ajateltava olevansa itse oikeassa ja kaikkien vaihtoehtojen hullua huuhaata johon vain mielisairaat uskovat?
Niin kauan, kun ei voida todistaa toista uskon asiaa toista paremmaksi, en lähtisi arvostelemaan muiden kokemuksia.

On aika kapeakatseista ajatella, että vain oma ja itse koettu todellisuus on totta ja ainoa mahdollisuus tässä maailmassa. Maailmassa, joka on kuitenkin täynnä mysteerejä joita emme voi aavistaakaan.
Tiedämme avaruuden olevan toistaiseksi ääretön, mutta silti monelle tuottaa vaikeuksia uskoa että siellä missään_muualla olisi elämää. Mikä pikkuisen maapallon asukkaista tekisi niin ylijumalia, että vain heillä olisi oikeus olla ainoa ihmiskunta koko maailmankaikkeudessa?

- Ja vielä enemmän, mikä tekee Suomesta tai yhdestä uskontokunnasta niin voittavan, ettei kenenkään muun ajatukset ole niiden rinnalla mitään?

[/quote]

Niin, kannattaisi lukaista vaikkapa tiibetiläinen kuolleiden kirja ja onhan noita uudempiakin asiaa "selittäviä" kirjoja lukuisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi