Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko ns. "porvareita"?

Vierailija
20.11.2014 |

Ketkä ovat mielestänne nykyajan ns. "porvareita"? Onko esimerkiksi diplomi-insinööri tai pienyrittäjä porvari? Millä tavalla ihmisen pitäisi elää, että edistaisi porvaristoa? Kuulutteko porvaristoon ja oletteko ylpeitä siitä?

Kommentit (116)

Vierailija
1/116 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti erikoislääkäri, isä DI. Äiti tienaa yli 150 000€ vuodessa ja isä triplana. Itse kirjoitin tänä syksynä lukiosta ällän papereilla ja haen todennäköisesti lääkikseen :) Asutaan Ullanlinnassa. 

Vierailija
2/116 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Mieheni tavallaan on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/116 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 19:49"]

Äiti erikoislääkäri, isä DI. Äiti tienaa yli 150 000€ vuodessa ja isä triplana. Itse kirjoitin tänä syksynä lukiosta ällän papereilla ja haen todennäköisesti lääkikseen :) Asutaan Ullanlinnassa. 

[/quote]

Wow. Mihin äitisi on erikoistunut? :)

Vierailija
4/116 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kamala nuo porvarit, en ole itse mikään porvari. Olen aatelinen.

Vierailija
5/116 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyssä mielessä varmasti kyllä. Miehen työttömyyden myötä olemme kyllä menettäneet paljon, mutta varmaan yleisellä mittapuulla edelleen ollaan.

Vierailija
6/116 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 21:18"]

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 20:10"][quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 20:01"]Olen ekonomi mutta tällä hetkellä äitiyslomalla ja mieheni diblomi insinööri. Kyllä ajattelen meidän olevan "porvareita" vaikkakin sanotaan suomalaisten olevan yhtä suurta keskiluokkaa. Nii ja mieheni vuosi tulot ovat puolen miljoona luokkaa minulla olivat puolet vähemmän. [/quote] Haha, porvareita, jotka ei edes osaa kirjottaa omia tutkintojaan saati sitten yhdyssanoja. Kiva kuulla, että diblomi_insinöörin vuosi_tulot ovat miljoona_luokkaa :D hahaaaa hajoon :D [/quote] Ymbäristö tekniikan diblomi insinööri ei saa edes töitä, saati että pääsisi puoli miljuuna tuloille. Eiköhän ap:n mies ole ihan vain lennon johtaja.

[/quote]

john lennon johtaja

Vierailija
7/116 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen (diplomi-)insinööri, koen olevani ihan keskiluokkaa. Saan sen 3100 euroa kuussa, valmistuin vasta viime vuonna ja tämä työ on määräaikainen.

Vierailija
8/116 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 21:44"]

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 20:18"][quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 20:14"][quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 20:01"] Olen ekonomi mutta tällä hetkellä äitiyslomalla ja mieheni diblomi insinööri. Kyllä ajattelen meidän olevan "porvareita" vaikkakin sanotaan suomalaisten olevan yhtä suurta keskiluokkaa. Nii ja mieheni vuosi tulot ovat puolen miljoona luokkaa minulla olivat puolet vähemmän. [/quote] Kirjallinen ulosantisi on ala-arvoista. Viestisi perusteella luokittelisin sinut alimpaan sosiaalisen yhteiskuntaluokkaan. T: Toinen ekonomi [/quote] Noo on minun kirjallinen antini kelvannut rahoitusalalle joten tännekin sen on kelvattava [/quote] Jos tää on totta niin kertoohan tämä rahoitusalasta jotain :D Eipä mene nykyään enää niin, että alan "arvokkuus" kulkisi käsi kädessä palkkakehityksen kanssa. Mua lähinnä naurattaa rahoitusalan ihmiset, ekonomit ja muut. Mikä siinä rahojenpyörityspelissä on niin hienoa? Siis muu kuin palkka? Kertooko korkea palkka älykkyydestä tai sydämen sivistyksestä? :D

[/quote]

Miksi sinua naurattaa, jos joku on kiinnostunut taloudesta ja markkinoista? Uskomattoman monimutkaisia mekanismeja, jotka muodostuvat meidän kaikkien enemmän tai vähemmän itsenäisestä toiminnasta. Itse olen ihan toisenlaisella alalla, mutta talous ja yhteiskunta ovat mielestäni todella kiehtovia asioita.

Sydämen sivistyksestä taas en tiedä, mutta aika harvoin missään saadaan korkeaa palkkaa ilman erinomaista älykkyyttä. Jos saataisi, niin miksi kukaan olisi kaupan kassalla? Rakkaudesta lajiin? Tuskinpa.

Ja varmaan ymmärsit, että ei tuo missään rahoitusalalla ole. Juuri sen palkan takia kilpailu on niin kovaa, että on varaa valita työntekijöitä, jotka osaavat kirjoittaa.

Vierailija
9/116 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa kuin av:llä usein laitetaan keskustelussa pelkästään "2" ?

Vierailija
10/116 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 15:02"]

Mitä tarkoittaa kuin av:llä usein laitetaan keskustelussa pelkästään "2" ?

[/quote]

Perheessä 2 porvaria.

Vierailija
11/116 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän porvariuteen kuuluu aina tuotantovälineiden ja yritysten omistamista ja kaupankäyntiä. Siksi olen sitä mieltä että esimerkiksi lääkäri tai DI eivät ole porvareita. Tulot eivät niinkään määritä porvariutta vaan nimenomaan yritysten omistaminen ja kaupankäynti.

Vierailija
12/116 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista nähdä, mitä näille porvareillekin käy. Yleinen kehityssuunta näyttää olevan, että jatkuvan kasvun pysähdyttyä nykyinen keskiluokka taipuu uudeksi työväenluokaksi / suorittavaksi portaaksi.

Vierailija
13/116 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 19:49"]

[/quote]

Ethän sä lukion papereilla ole vielä mitään höpsö :D

Vierailija
14/116 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvari omistaa tuotantovälineet.

Vierailija
15/116 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 19:52"]

Porvari omistaa tuotantovälineet.

[/quote]vanhoillista. Nykyisin tällainen marxilainen ajattelu on jo historiaa mitä tulee yhteiskuntaluokkajakoon.

Vierailija
16/116 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aatelinen en porvari.

Vierailija
17/116 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohi aiheen ehkä, mutta oltiin menossa minä, ystäväni ja molempien lapset kylpylälomalle. Matkalla minun teinini valitti, että kaikki sen kaverit luulee et me ollaan porvareita ammattini takia ja mä annan sille liian vähän rahaa kun hän aina on kaveriporukassa se jolla sitä ei ole. Kaverini lapsi sitten kysyi että mikä on porvari ja selitettiin sitten. Käytiin illalla katsomassa jotain bändiä ja ei huomattu maksaa narikkaa, niin narikan työntekijä huomautti että tänään valitettavasti narikkakin on maksullinen. Tämä kaverin lapsi sitten totesi vaan että: ''ei se mitään, mehän ollaan porvareita!''. Räjähti kyllä narikan työntekijät kovaan nauruun:).

Vierailija
18/116 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä itseisarvo on olla porvari? Kaiken voi menettää hetkessä. Juuri kuuntelin erään suuren suomalaisen yritysjohtajan vaimoa, joka pelkäsi, että mies saa potkut. Uusia töitä olisi hankala löytää, edessä olisi muutto kehyskuntaan. Kaikki on suhteellista. Arvokasta on terveys ja läheiset. Suomessa ei edes ole niin rikkaita kuin ehkä alle prosentti, joiden varallisuus oikeasti periytyy. Tavallinen porvaristo ei ole niin rikasta, että pystyisivät takaamaan jälkeläisilleen saman elintason. 

Vierailija
19/116 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ekonomi mutta tällä hetkellä äitiyslomalla ja mieheni diblomi insinööri. Kyllä ajattelen meidän olevan "porvareita" vaikkakin sanotaan suomalaisten olevan yhtä suurta keskiluokkaa. Nii ja mieheni vuosi tulot ovat puolen miljoona luokkaa minulla olivat puolet vähemmän.

Vierailija
20/116 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 19:56"]Vähän ohi aiheen ehkä, mutta oltiin menossa minä, ystäväni ja molempien lapset kylpylälomalle. Matkalla minun teinini valitti, että kaikki sen kaverit luulee et me ollaan porvareita ammattini takia ja mä annan sille liian vähän rahaa kun hän aina on kaveriporukassa se jolla sitä ei ole. Kaverini lapsi sitten kysyi että mikä on porvari ja selitettiin sitten. Käytiin illalla katsomassa jotain bändiä ja ei huomattu maksaa narikkaa, niin narikan työntekijä huomautti että tänään valitettavasti narikkakin on maksullinen. Tämä kaverin lapsi sitten totesi vaan että: ''ei se mitään, mehän ollaan porvareita!''. Räjähti kyllä narikan työntekijät kovaan nauruun:).
[/quote]
Voi eiiii XDDDDDDDDD HAHAHAH