Voisitko ottaa huollettavaksesi orvoksi jääneen tutun lapsen?
Kommentit (25)
Riippuu vähän siitä miksei se orvoksi jäänyt tuttu voi enää huolehtia omasta lapsestaan. Esim. jos lapsi on moniongelmainen, ei omakaan osaaminen riitä.
Voisin mutta olen sitä mieltä että lapset pitää pitää suvussa
Jos mitenkään mahdollista
Riippuu pidinkö tutusta ja pidänkö hänen lapsestaan. Esimerkiksi miehen siskon pojan voisin ottaa, mutta tyttöä en koska on hemmoteltu, rajaton ja rasittava ipana. Poika empaattinen, herkkä ja aurinkoinen.
Voisin jos sen lapsen mukana tulisi mittava perintö että pystyn siitä sitten huolta pitämään, itse olen köyhä kuin kirkonrotta joten tässä tilanteessa en pysty lasta elättämään.
Vain jos kyseessä olisi oman lapseni lapsi.
Voisin ehdottomasti, rakastan lapsia. Omia lapsia kaksi, en voi saada enempää ja se on ok, mutta varsinkin jos lapsi olisi läheinen ja olisin ollut jossain määrin läsnä hänen elämässään, en miettisi hetkeäkään, ettenkö ottaisi, varsinkin jos lapsi itse meille haluaisi tuossa tilanteessa tulla asumaan. Ehkä kaksi omien lisäksi alkaisi olla aika maksimi tosin.
Voisin, jos kyseinen lapsi olisi normaali.
Lapsella pitäisi olla aina sopivin huoltaja, jotenkin samantyyppisiä ihmisiä lapsen kanssa. Ettei ihan erilainen. Vaikka motivaatio on muuten hyvä asia. Onko se kummi, sukua, joku muu, ken tietää. Mutta lapsiystävällinen on hyvä.
Määritä tarkemmin tuttu. Joku entinen työkaveri vai kuitenkin joku oikeasti läheinen kuten vaikka sisko?
Jonkun läheiseni lapsen (tai max 2) voisin ottaa, jos tietäisin lapsen olevan hyvin kasvatettu ja tulisin hänen kanssa toimeen. Työkaverin tms. vain tutun lasta en ottaisi.
Ei jaksaa enää. Oma lapsi on aikuinen.
Ehkä.
Pikkusiskoni kohdalla on käynyt juuri noin. Hän ei ole vanhempieni biologinen lapsi, vaan äitipuoleni ja uuden miehensä lapsi.
Siis kyseessä olisi sinulle ennalta tuttu, mutta orvoksi jäänyt lapsi. Ei nikään tutun lapsi.
Kunhan ei ole etunimeltään Petteri.
Sisarusten lapset joo tai lapseni lapset
Onneksi lapsia ei oteta noin vain
Vierailija kirjoitti:
Olen ottanut lapsenlapsen.
Oman lapsen vai tutun lapsen?
Mahdollisesti, jos katsottaisiin että on lapsen edun mukaista asua luonani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ottanut lapsenlapsen.
Oman lapsen vai tutun lapsen?
Oman. Eihän kukaan muu minulle ole lapsenlapsi.
En. En halua lapsia elämääni.