Pitäisitkö lapsen, jos tietäisit että se on vammainen?
Ja siis vammaisuus selviäisi raskausvaiheessa.
Voin aloittaa: En pitäisi.
Kommentit (54)
Pitäisin ehdottomasti. Elämä on minulle pyhää enkä koskaan lopettaisi sitä vammaisuuden tai sairauden takia.
En. Se sitoo elämän ihan liikaa. Sivusta seuranneena voin kertoa että helvettiä tuo näyttää olevan.
En pitäisi. Asiaa olen pohtinut, kun raskaana olen, mutta ultraa ym ei ole vielä ollut.
Pitäisin. En vastusta aborttia yleisesti. Ennen kuin odotin esikoistamme eräs ystävä joutui tuon kamalan valinnan eteen. Kävin asiaa hänen kanssaan läpi satoja tunteja. Hän päätyi aborttiin. En koskaan kyseenalaistanut hänen päätöstään. Samalla jouduin puimaan asian itsekin aika perusteellisesti läpi. Tulin siihen tulokseen, että en kykenisi aborttiin. Keskustelin asiasta myös mieheni kanssa, joka oli kanssani samaa mieltä. Tuntui helpottavalta raskausaikana, kun tämä asia oli pohdittu jo valmiiksi. Kävimme niskaturvotus ultrassa mutta emme halunneet verikokeita tai lapsivesipunktiota. Meillä on nyt kaksi tervettä lasta. Emme ole mitään uskovaisia tai muuten mihinkään lahkoon kuuluvia.
En. Jokainen lapsi on aina onnellinen lahja oli miten sairas tahansa ja jokaisella lapsella on oikeus elää.
Riippuisi ainakin osaksi siitä, mistä vammasta olisi kyse ja onko sikiö yleensäkään elinkelpoinen. Jos vamma olisi suht. helppohoitoinen, niin varmasti pitäisin. Mutta jos olisi tiedossa varmasti, että lapsi olisi lähinnä vihanneksen asteella eli ei kehittyisi syntymän jälkeen lainkaan, niin harkitsisin vakavasti aborttia.
ehdottomasti pitäisin! mieti, jos se olisi ainokainen..sitten ei olisi edes sitä.. vaikka meillä on jo yksi muru!♡ rakastaisin häntä yhtä paljon. oma lapseni, miksi sen tappaisin!
En missään tapauksessa. Normaalinkin lapsen kasvatus vaatii kärsivällisyyttä, mutta normaali lapsi kuitenkin kehittyy ja itsenäistyy joskus. En jaksaisi koko elämän kestävää hoitotyötä, mutta toisaalta en sitäkään, jos lapsen ennuste olisi lyhyt ja tuskainen elämä. Olisiko sellaisesta elämästä lapsellekaan mitään iloa? Paremminkin voisi pohtia, ovatko ne vanhemmat itsekkäitä, jotka tällaisen lapsen kaikesta huolimatta haluavat tähän maailmaan saattaa kärsimään? Vain, jotta heidän oma omatuntonsa olisi puhdas, tai jostain muista hämäristä vaikuttimista?
Mitä tarkoitat vammalla ap? Lapsellani oli pieni synnynnäinen vamma joka pystyttiin korjaamaan leikkauksella täydellisesti eikä ole sen koommin vaivannut. Tuntuisi hurjalta jos lapsi olisi abortoitu sen takia. Vammaisuutta on monenlaista.
Riippuu ihan vammasta. Jos on erittäin vaikeasti vammainen ja kuolee muutenkin pian synnytyksen jälkeen, niin sitten luultavimmin abortti. Mutta jos vamma on sellainen jonka kanssa voi elää, niin pitäisin lapsen. Esim. Down-lapsen pitäisin.
Kyllä jos lapsi olisi kehitysvammainen älyllisesti. Fyysinen vamma ei olisi minulle syy aborttiin.
En