Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää nykyään, kun missään asiakaspalvelussa ei enää tiedetä yhtään mitään!

Vierailija
28.09.2021 |

Esimerkiksi ei tiedetä tuotteista juuri mitään ja aina vaan samat ympäripyöreät standardi-vastaukset. Joka paikassa. Onko ne asiakaspalvelut nykyään jotain keskitettyjä, vuokratyö tms. juttuja, kun ei tiedetä firmasta ja tuotteista melkein mitään?

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin on jo hyvä, jos asiakaspalvelija tietää, ettei tiedä ja myöntää sen myös asiakkaalle. Eikä vain ala satuilla päin näköä antaen vaihtoehtoisia faktoja muka-totuutena.

Vierailija
2/93 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä tuotteissaan lukee mitä ne ovat. V i t u n i d i o o t t i

Terveisin aspan työntekijä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta on, lähtökohtaisesti kukaan asiakaspalvelija ei tiedä mitään mistään nykyään. Epäilen toisinaan ovatko he edes lukutaitoisia.

Minulle yritetään yhtä mittaa myös myydä tuotteita joista myyjä ei tiedä edes sitä minkä minä tiedän vaikka olen aivan eri alalla. Osa ymmärtää vaieta siinä tilanteessa. Harva yltää edes siihen.

Vierailija
4/93 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäskö mun hakea joku makkarapaketti ja kysyä mitä tämä on. Sitten jos asiakaspalvelija ei tiedä niin haukun netissä pystyyn.

Vierailija
5/93 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei firmoissa ole kunnon perehdytystä, saman tien laitetaan töihin. Kukaan ei viihdy noissa hommissa pitkään. Lopputulos on että aina asiakaspalvelijat ovat uusia aloittelijoita, jotka eivät vielä tiedä mistään mitään, mutta on pakko yrittää silti jotenkin pärjätä.

Vierailija
6/93 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut haukutaan päivittäin töissä siitä, että asiakkaalla ovat NELJÄN kuukauden laskut maksamatta.

En edes kehtaisi soittaa minnekään, jos olisin itse mokannut noin, vaan maksaisin laskut, kulut ja korot - ja häpeäisin käytöstäni.

Vierailija
7/93 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodinelektroniikka kaupoilla tyypillistä, että kun kysyt jotain, myyjä tulee ja lukee paketin kyljen tekstin, jossa ei ole vastausta kysymykseen. Osaan kyllä itsekin lukea. Mieluummin vertailen tuotteita netissä, missä saan tehdä sen rauhassa, ja kenties jonkun verkkokaupan tuotekuvauksessa, arvosteluissa tai jossain tuotetestiartikkelissa on jopa vastaus kysymykseeni. Ei oikeastaan ole syytä miksi kävisin "palveltavana" liikkeessä.

Vierailija
8/93 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan työelämää tämä - ei perehdytystä vaan suoraan syvään päätyyn. Ei koske vaan asiakaspalvelijoita...

Vierailija
9/93 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toi on kyllä todella totta. Itse kiinnittänyt samaan huomion, joku vinkuva ja epämiellyttävä sointuva ääni, jolla yritetään visioida ystävällisyyttä, mutta jos kysyy tuotteista jotain, ninn siihen tipahtaa. Arggh, todella ärsyttävää ja raivostuttavaa porukkaa. Vingutaan ja Vingutaan, muttei tiedetä yhtään mitään. MISTÄ NOILLE KOOSTUU PALKKA, haloo esimiehet!!!

Vierailija
10/93 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on ulkoistettuja. Se sama asiakaspalvelija leikkii olevansa töissä myös 30ssä muussa firmassa. Ei yritykset enää palkkaa omia asiakaspalvelijoita kun nämä ulkoistetut vaihteet ja asiakaspalvelut on niin halpoja. Kuka laadusta välittää?!

Vierailija
11/93 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 5 tai 10 vuoden kuluttua ei juuri ole noita myymälöitä, huomataan sen olevan turhaa. Netistä voi itse hakea samat tiedot, joita standardi Gigantin myyjä hakee tuotteen kyljestä tai netistä. On meillä asiakkaillakin hakukoneet ja voidaan hoitaa tilaus itse. Aspa taitaa olla kuoleva ala.

Vierailija
12/93 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kodinelektroniikka kaupoilla tyypillistä, että kun kysyt jotain, myyjä tulee ja lukee paketin kyljen tekstin, jossa ei ole vastausta kysymykseen. Osaan kyllä itsekin lukea. Mieluummin vertailen tuotteita netissä, missä saan tehdä sen rauhassa, ja kenties jonkun verkkokaupan tuotekuvauksessa, arvosteluissa tai jossain tuotetestiartikkelissa on jopa vastaus kysymykseeni. Ei oikeastaan ole syytä miksi kävisin "palveltavana" liikkeessä.

Siis oletatko, että myyjät opettelevat kaikkien tuotteiden (satojen, tuhansien) ominaisuudet ulkoa ja osaa verrata näitä toisiinsa? Ja kysyttäessä muistaa, mikä ominaisuus pätee mihinkin?

Rätä varten on juurikin kehitetty tietokone. Ihmismieli ei voi eikä pysty muistamaan kaikkea sitä dataa, joten apuvälineen käyttö on suositeltavaa. Nykyaika aina yllättää vanhemman väen. Ennen vanhaa kun vaihtoehtoja oli tasan kaksi, oli hyvä että myyjä osasi kertoa näistä, kun google-haku ei ollut mahdollista.

Vierailija
13/93 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olin tehnyt töitä kukkakaupassa, kassalla, työkkärin mielestä minun piti hakea Bauhausin osastomyyjäksi. Siitähän se riemu oiski revennyt, ku en erota ruuvia mutterista :D

Vierailija
14/93 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida olla perillä mitä täällä Suomessa tapahtuu? Firmat eivät halua palkata työntekijöitä. Pakon edestä palkkaavat osa-aikaisia, nollatuntityöntekijöitä ja määräaikaisia työntekijöitä. Asiakaspalvelija joka on töissä 2kk 10h viikossa ei paljoa asioista tiedä.

Vierailija
15/93 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No toi on kyllä todella totta. Itse kiinnittänyt samaan huomion, joku vinkuva ja epämiellyttävä sointuva ääni, jolla yritetään visioida ystävällisyyttä, mutta jos kysyy tuotteista jotain, ninn siihen tipahtaa. Arggh, todella ärsyttävää ja raivostuttavaa porukkaa. Vingutaan ja Vingutaan, muttei tiedetä yhtään mitään. MISTÄ NOILLE KOOSTUU PALKKA, haloo esimiehet!!!

Siitä, että vastaavat puhelimeen.

Meillä esimiehet naureskelivat, että jokainen vastattu puhelu on rahaa meille, hyvä vaan, että asiakas pyörii linjalta toiselle.

t. ulkoistetussa aspassa vuosia sitten

Vierailija
16/93 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei firmoissa ole kunnon perehdytystä, saman tien laitetaan töihin. Kukaan ei viihdy noissa hommissa pitkään. Lopputulos on että aina asiakaspalvelijat ovat uusia aloittelijoita, jotka eivät vielä tiedä mistään mitään, mutta on pakko yrittää silti jotenkin pärjätä.

Nimenomaan näin. Ei kannata työntekijää syyttää kun työnantajat ei nykyään anna mitään perehdytyksiä vaan kaiken pitää saada heti valmiina mahdollisimman halvalla. Harva siellä muutenkan on minkään kutsumuksen takia, vaan rahan takia siellä töissä ollaan.

Vierailija
17/93 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis oletatko, että myyjät opettelevat kaikkien tuotteiden (satojen, tuhansien) ominaisuudet ulkoa ja osaa verrata näitä toisiinsa? Ja kysyttäessä muistaa, mikä ominaisuus pätee mihinkin?

Rätä varten on juurikin kehitetty tietokone. Ihmismieli ei voi eikä pysty muistamaan kaikkea sitä dataa, joten apuvälineen käyttö on suositeltavaa. Nykyaika aina yllättää vanhemman väen. Ennen vanhaa kun vaihtoehtoja oli tasan kaksi, oli hyvä että myyjä osasi kertoa näistä, kun google-haku ei ollut mahdollista.

Tämäpä just! Ei kai kukaan voi muistaa satojen tai tuhansien tuotteiden nippelitietoja, täytyyhän ne tarkistaa! Ikävää olisi palvella asiakasta, joka odottaisi minun muistavan kaikista tuotteista kaiken.

Itse olen muutoinkin saanut joka paikassa aina hyvää palvelua. En koe että asiakaspalvelu olisi vuosien varrella huonontunut, pikemminkin päinvastoin.

Vierailija
18/93 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja samaan aikaan porukka väittää pokkana, että tuollaisiin pskahommiin kelpaa kuka vaan koska hommassa ei tarvitse mitään osata eikä siitä siksi tarvitse maksaa kelvollista palkkaakaan..

Vierailija
19/93 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kodinelektroni

ikka kaupoilla tyypillistä, että kun kysyt jotain, myyjä tulee ja lukee paketin kyljen tekstin, jossa ei ole vastausta kysymykseen. Osaan kyllä itsekin lukea. Mieluummin vertailen tuotteita netissä, missä saan tehdä sen rauhassa, ja kenties jonkun verkkokaupan tuotekuvauksessa, arvosteluissa tai jossain tuotetestiartikkelissa on jopa vastaus kysymykseeni. Ei oikeastaan ole syytä miksi kävisin "palveltavana" liikkeessä.

Apteekissa sama. Osaan lukea.

Vierailija
20/93 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut juuri mm Kelan asiakaspalvelusta että Osuuspankin asiakaspalvelusta ihan väärää tietoa.