Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää nykyään, kun missään asiakaspalvelussa ei enää tiedetä yhtään mitään!

Vierailija
28.09.2021 |

Esimerkiksi ei tiedetä tuotteista juuri mitään ja aina vaan samat ympäripyöreät standardi-vastaukset. Joka paikassa. Onko ne asiakaspalvelut nykyään jotain keskitettyjä, vuokratyö tms. juttuja, kun ei tiedetä firmasta ja tuotteista melkein mitään?

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tänään kuuntelin kaupassa kun työntekijä "perehdytti" harjoittelijaa palvelutiskille ja lähti sen jälkeen kahville jättäen tytön yksin tiskille. Tyttö yritti kysellä mitä mikäkin liha, kala ja muut tuotteet olivat mutta työntekijä heitti vaan että tuossahan ne jokaisen tuotteen laput ovat.

Vierailija
82/93 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on selkeästi netti käytössä, kun kerran tännekin oot päässyt avautumaan.

Netti on täynnä tietoa ja sieltä löytyy käytännössä ihan kaikki muutamassa sekunnissa.

Voit ottaa sen kännykän kauniiseen käteen ihan vaikka kesken kauppareissun ja googlettaa itse haluamas tiedot, niin ei tarvii myyjätytölle raivota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on hyviä kokemuksia aspoista. Toisaalta laitankin kysymykset yleensä verkkolomakkeen kautta ilmaiseksi tai sähköpostilla.

Eikö metsä vastaa niin kuin sinne huutelee? Jospa ap olet vain sekava, ikävä ja hätäinen.

En nyt ole ihan varma tuosta. Itse ihan asiallinen enkä hätäinen, mutta saanut välillä asiakaspalvelussa sellaista palvelua, että tekee mieli vaan pyöritellä silmiä ja purskahtaa nauruun. Toisaalta, jos kyseessä on ollut joku esim. lapsen hammasajan peruminen tyyliin "ei voida ottaa koska olitte 10 päivää sitten ulkomailla" en kovin iloinen voi olla lapsen takia.

Todistit juuri olevasi pönttöpääasiakas. Ei aspa mitään rajoituksia itse keksi, ne tulee saneltuna. Sitä ei pönttöpääasiakas tajua.

Vierailija
84/93 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, olen huomannut saman. Kysy mitä vain mistä tahansa aspasta, sieltä luetellaan ne samat jutut, jotka olen itse lukenut netistä ja tämän nimenomaan heille kertonut lukeneeni. Monesti eivät edes tiedä niitä asioita, jotka netistä löysin vaan sitten pitkän puhelun tai kirjeenvaihdon jälkeen esittävät uutena tietona, että näin tämä menee. Aika monta kertaa olen aspalle joutunut kirjoittamaan, että kyllä, tämän kerroin jo sinulle alussa, mutta tämä ei ole se asia mitä kysyin, vaan tästä linkistä minua askarruttaa, mitä tarkoittaa kohta x. 

Jos olet jo lukenut netistä ja tiedät kaikesta kaiken, niin miksi soitat aspaan? Mistä moinen tarve päteä? Tuleeko hyvä mieli?

Ei, vaan haluan jotain sellaista tietoa, jota EI ole mainittu verkossa julkisesti olevilla dokumenteilla.

Vierailija
85/93 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
86/93 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa maksaa niille aspoille vähän enemmän niin saadaan koulutettuja työntekijöitä. Koirankorvauksilla ei saa kun koiranpalvelua. Jos asiakaspalvelusta maksettaisiin erikseen provisiopalkkaa tai korvaus leivottaisiin tuotteiden ja palveluiden hintoihin niin alalle alkaisi hakeutumaan ihan eri tavalla osaajia.

Vierailija
87/93 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitte on tää ihmisryhmä, joka soittaa asiakaspalveluun JA KUVITTELEE ,ETTÄ SIELLÄ TIEDETÄÄN KAIKKI. Asian vierestäkin. Ottaa googelin ja googlettaa.  Jos on asiakaspalvelu joltain alalta ,se ei tarkoita että siellä tiedetään KAIKKI asiat, mitkä ees vähän saattaa sivuuttaa kyseistä alaa. 

Mä NIIN ymmärrän mitä tarkoitat. Suurin osa aspaan soittajista on vain yksinkertaisia, katkeria ja ilkeitä. Ehkä aspat on petustettukin vain kanaviksi jota kautta paha olo pääsee ulos, kun ei muitakaan voi haukkua tai ei ole ketään kelle ulista. Fiksu ymmärtää aspan tarkoituksen ja vähemmän välkky ei, vaikka selittäisit viikon 😂

Minä taas halvek sin teitä aspoja koska valehtelette asiakkaille. Sitten kun jäätte kiinni valheesta niin sönkkäätte että "näin meitä käskettiin sanoa" olette moraalittomia jätteitä.

Vierailija
88/93 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kodinelektroniikka kaupoilla tyypillistä, että kun kysyt jotain, myyjä tulee ja lukee paketin kyljen tekstin, jossa ei ole vastausta kysymykseen. Osaan kyllä itsekin lukea. Mieluummin vertailen tuotteita netissä, missä saan tehdä sen rauhassa, ja kenties jonkun verkkokaupan tuotekuvauksessa, arvosteluissa tai jossain tuotetestiartikkelissa on jopa vastaus kysymykseeni. Ei oikeastaan ole syytä miksi kävisin "palveltavana" liikkeessä.

Tämä.

Sama apteekeissa jossa väkisin änkeävät häiritsemään.

Osaan itse lukea.

Vierailija
89/93 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtää ihmiset tämä: nykyään pitää itse ottaa selvää AIVAN Kaikesta oli sitten ostamassa kännykkää tai huollattamassa autoa. Ja syy on tämä: toisin kuin

suomalainen boomerit luulee, niin nykyää firmat myyjineen valehtelevat silmät ja suut täyteen ja tulethuijatuksi jos et itse ota asioista selvää.

Varsink7n nuoret mies myyjät ovat vastenmielisiä valehtelijoita. Aina kun jotain ostan pidän huolen että yksikään myyjä ei saa provikkaa mun ostoksista 🙂

Vierailija
90/93 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtää ihmiset tämä: nykyään pitää itse ottaa selvää AIVAN Kaikesta oli sitten ostamassa kännykkää tai huollattamassa autoa. Ja syy on tämä: toisin kuin

suomalainen boomerit luulee, niin nykyää firmat myyjineen valehtelevat silmät ja suut täyteen ja tulethuijatuksi jos et itse ota asioista selvää.

Varsink7n nuoret mies myyjät ovat vastenmielisiä valehtelijoita. Aina kun jotain ostan pidän huolen että yksikään myyjä ei saa provikkaa mun ostoksista 🙂

Milläs sä huolehdit sen, että myyjä ei saa provikkaa? 🤣

Vierailija
91/93 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronmaksajana hämmästytti taannoon postin palvelupisteessä kirjeisiin liittyvään kysymykseen saamani vastaus, josta paistoi täysi haluttomuus miettiä ratkaisua asiakkaan pulmaan. Mitään ruuhkaa ei pisteessä silloin ollut, mutta ilmeisesti oli juuri joku kiinnostavampi juttu kesken muiden naisten kanssa.

Vierailija
92/93 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäskö mun hakea joku makkarapaketti ja kysyä mitä tämä on. Sitten jos asiakaspalvelija ei tiedä niin haukun netissä pystyyn.

Ap palaa nyt ketjuun. Pointti ei ole haukkua asiakaspalvelun työntekijöitä, sillä en usko tämän johtuvan heistä. Kuten aloituksessa lukee, epäilen että nämä on jotain keskitettyjä puhelinlinjoja/nettipalveluja, tai vuokratyöläisiä. Jos olet päivän tai pari jossain ollut, niin mitenpä tietäisikään vielä kaiken.

Ihmettelen vaan sitä, etteikö firmat nykyään laita mitään painoarvoa sille että heillä on omat, ammattitaitoiset aspat ja myyjät, jotka tuntee tuotteet ja tuntee firman? Kyllä vielä jokunen vuosi takaperin osasi myyjät kertoa tuotteista muutakin kuin mitä paketin kyljessä lukee!

Kyllä se syy on koulutuksen puute. Liikaa asiaa /järjestelmiä, joita pitää osata hallita erittäin lyhyellä koulutuksella.

Ei mitään mahdollisuutta.

Työn oppii sitten tekemällä. Johon meneekin noin vuosi.

Vierailija
93/93 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aloittanut uudessa palvelualan työpaikassa ja kiireestä johtuen joka asian perehdytys jää aina kesken. Yritän sit selviytyä, kysyn stressaantuneilta työkavereilta ja he vastaavat jotain suuntaa antavaa. Säälittää asiakkaat ja säälittää reppana minä, kun haluaisin palvella kunnolla, mut en voi tyhjästä asioita tietää.