HS:n uutinen: Kahden koronarokotteen jälkeen ei ole normaalia pelätä koronaa
https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008284435.html
"Jos koronan pelko häiritsee toimintakykyä ja estää osallistumasta normaaliin elämään, se alkaa Stenbergin mukaan muistuttaa yleistynyttä ahdistuneisuushäiriötä tai pakko-oireista häiriötä, tai hieman molempia.
”Jos tunnistaa itsessään tällaista, suosittelisin tutkimaan asiaa rauhassa”, Stenberg sanoo."
"Entä jos huomaa läheisessään perusteetonta varovaisuutta, pelkoa ja ahdistusta? Silloin kannattaa Stenbergin mukaan yrittää auttaa häntä analysoimaan pelkoaan.
”Jos kahdesti rokotettu ystäväsi ei esimerkiksi uskalla tulla luoksesi kylään, voit kysyä, mikä häntä pelottaa ja mikä olisi pahinta mitä voisi tapahtua. Sen jälkeen voitte pohtia yhdessä, mikä on kyläilyn todennäköisin seuraus”, Stenberg sanoo"
Tuossapa se sanotaan aivan selvästi. Kahden rokotteen jälkeen ei ole normaalia enää pelätä koronaa ja jos koronan pelko estää elämästä normaalia elämää, kyse on ahdistuneisuushäiriöstä tai pakko-oireisesta häiriöstä tai molemmista!
Kommentit (47)
Heasari on pelotellut itse ihmisiä 2 vuotta ja nyt on ihmisten oma syy :D
Ihan parasta on, että tämän nojalla ei tarvitse nähdä eikä tavata enää ketään ikinä! Jes!
Hesarin linja on viime aikoina ollut selvästi se, että koronaa pelkäävät ovat päästään vialla. Syyskuun alussa julkaisivat uutisen selaisella otsikolla, että pandemia on ohi heti kun lakkaamme pelkäämästä.
Lol. En tiedä enää itkeäkö vai nauraa näille median jutuille.
Hesari kannattaa laumasuojaa sairastamalla, johdonmukaista ollut jo pitkään niiden uutisointi.
Minä todellakin pelkään koronaa, vaikka on 2 rokotetta. Olen 1. riskiryhmää ja sain tokan rokotteen niin kauan sitten, että sen antama suoja on jo hiipumassa pois. Kolmannen rokoteannoksen suoja on parempi ja sen jälkeen koen olevani paremmin turvassa. Hesarin mielestä minunkaltaiseni saavatkin sairastua vakavasti näköjään, se on nuorten pyöröilevien viherhippien lehti nykyään ja olen jo vanhempi.
Tämä on nyt aivan uskomatonta **skaa!
Hesari voisi pyytää anteeksi turhaa peloitteluaan niin olisi uskottava media.
Mitä nää toimittajat oikein odottavat? Riehaa torilla, teatterin valtausta väkijoukolla vai jonoja lentokentille?
Vain 200 suomalaista kuolee liikenneonnettomuudessa vuosittain joten jos käytät turvavyötä, Hesarin logiikalla sinulla on pakko-oireinen häiriö!
Olen sitä ikäpolvea, että kavereistani on kaikki jo saaneet molemmat rokotteet. Kukaan heistä ei pelkää koronatartuntaa. Kaveripiirini on laaja, koska tapaan ihmisiä myös parissa harrastuksessa, eli otantani on noin 40 henkilöä.
Ja Hesarin mukaanhan long covid on kuvitelmaa ja mielenterveysongelmaa.
Hahaha! Ensin kaksi vuotta päivittäin muistutetaan, että kukaan ei ole koskaan turvassa ja sitten sanotaan, ettei ole normaalia pelätä. :D
Hoh, huolellisuus ja aiheellinen varovaisuus EI ole pelkäämistä.
Ei tässä voi elää kuin pellossa vaikka onkin koko sarjan kolme rokotetta saanut.
Vierailija kirjoitti:
Ja Hesarin mukaanhan long covid on kuvitelmaa ja mielenterveysongelmaa.
Niinhän se enimmäkseen on. Osa tapauksista on ennestään tuttua post-viral syndromea.
Hesari on Pohjois-Korean metodeilla toimiva media.
Niin. Olen koko ajan sanonut että kaikkien koronahysteerikkojen pitäisi ottaa yhteys psykiatriaan. Tuollainen pelko on psyykkinen häiriö eikä normaalia.
2 vuotta on käsketty ja vaadittu eristäytymään, syyllistetty kaikista kontakteista ja peloteltu koronaluvuilla ja muulla. Sitten yks kaks pitäisi kaikkien olla ihan normaalisti...
Hesarin toimittajat saavat ilomielin tappaa itsensä Koronaan - ei tule ikävä! Eturintamaan vaan tautipesäkekarkeloihin hönöt sieltä!
Olen syöpäpotilaan omainen. Odotamme lääkärin tuloksia ja sitä saako läheiseni kolmannen rokotteen lähiaikoina (takana hänellä mm. sädehoito). Meille korona on riski edelleen ja, koska läheiseni tarvitsee apuani päivittäin, teen kaikkeni, että en saa tartuntaa ja vie sitä hänelle. Ei mitään mielenkiintoa vaarantaa hänen henkeään. Ja sinä sanot, että pelkään turhaan? Just joo.
-FFP2-
No kyllä minä pelkään, jos jotkut eivät ole ottaneet edes sitä ensimmäistä annosta. Ensinnäkin minullahan voi olla täysin oireeton korona (kiitos rokotteen). Toiseksi, tiedä mitä ihme variantteja rokottamattomilla voikaan olla. Ei hyvä!