Olen salaa syöttänyt nirsolle miehelle...
Rupesi kyllästyttämään ukon ihan turha nirsoilu. Ei muka syö sipulia. Pilkon sipulin ruokaa laittaessani ihan pieneksi ja nyt on jo ihan onnessaan syönyt sitä jo viikon ajan. Seuraavaksi rupean salaa käyttämään valkosipulia. On jo aikakin, että ruoka rupeaa taas minustakin maistumaan hyvälle. Mitä sanoo av-raati tällaisesta?
Kommentit (109)
Teen täysin samaa omalle miehelleni, joka on lapsuudesta saakka tottunut syömään suunnilleen viittä eri ruoka-ainetta, joten ruokavalio on todella yksipuolinen. Lähinnä ranskalaisia ja kalapuikkoja. Rajan vedän kuitenkin siihen, että salaa en lähde lihaa syöttämään, mieheni kun ei periaatteesta syö muuta lihaa kun kalaa ja nähdäkseni minulla ei ole oikeutta terrorisoida tämän kaltaista valintaa, vaikka itse syönkin lihaa.
On kyllä naurettavaa. Otetaan valehtelun takia avioeroa, verrataan sperman salaa syöttämiseen, haukutaan hirveäksi ämmäksi yhden sipulin takia. Luetellaanko teillä aina kaikki ruuassa olevat aineet ennenkuin aletaan syömään. Tämä ruoka nyt sisältää sitä ja tätä....vai miksi se yksi sipuli pitäisi erikseen mainita. Kokkina olija saa laittaa ruokaan mitä haluaa varsinkin kun näyttää maistuvan. Meilläkään mies ei tykkää sipulista,mutta ei kuitenkaan huomaa jos sitä ruuassa on, pieneksi kun laittaa. 30 vuotta on ruuat kelvanneet,sipulilla tai ilman.Enkä jaksa erikseen mainita onko sipulia tai ei. En kyllä luettele muitakaan mausteita tai raaka-aineita mitä ruuassa on. Jos ei kelpaa aina voi tehdä itse parempaa.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 16:57"]
Oletko perillä miehesi mahdollisista allergioista, joita sinä av-mammamaisesti nimität nirsoiluksi? Pähkinä- tai kala-allergia voi viedä hengen, ellei pikaisesti saa apua, noin niin kuin esimerkkinä mainittuna.
[/quote]Eiköhän naimisissa olevat ihmiset tiedä toistensa allergiat. Typerä tällänen kommentti.
Parisuhteeseen kuuluu luottamus molemmin puolin.
Jos saisin tietää ja jäisit kiinni, niin rupeaisin miettimään missä muissa asioissa sinä minua kusetat, petät luottamuksen. Mutta ehkä tämä sipulin syöttäminen on sen arvoista, minun mielestä ei.
No onhan toi vähän nöyryyttävää... Ehkä voisit ennemmin sanoa että et jaksa enää syödä mautonta ruokaa ja et myöskään alla tekemään ruokia ilman eri sipuleita. Jos ei siis allerginen ole ja maha kestää miehellä niin eiköhän se pöperölle opi. Ite en halua mitään äitifiiliksiä mieheni suhteen joten tollanen hivuttaminen ruokaan eri ainesosia olis vähän sellasta äiti-lapsi suhteelle tyypillistä holhoavaa kikkailua mutta jos se ei sua haittaa niin... Ei kyllä varmaa ilostu kymmenen vuoden päästä kun paljastat että on syönyt jo 10vuotta sipuleita ruuassa. Kai sentään kerrot miehelle, jos lopetat itse vaikka ehkäisyn käytön ;) vai oisko seki sellanen kiva käytännön jekku.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 22:37"]
Täällä suurin osa kumminkin on sitä mieltä että lapsen on pakko syödä pahaa ruokaa. Miksei aikuisen?
[/quote]
Aikuinen ja lapsi on täysin eri asioita. Aikuinen päättää itse asioistaan ja maksaa kulut niistä. Lapsi ei tee kumpaakaan.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 22:42"]
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 22:41"]Oivoi, oletko nyt jotenkin kauhean ylpeä itsestäsi, kun saat miestä oikein urakalla huijattua? Olet paska ÄMMÄ. Ärsyttää naisena tällaiset kusipäät. [/quote] Sinä olet trolli.
[/quote]
Ei ole trolli. Kyllä avioero olisi välitöntä jos minun vaimoni noin tekisi
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 22:44"]
Joo, jos olisikin joku retiisi tai harvinaisempi "kammo", niin ei olisi ongelmaa. Mutta sipuli tai valkosipuli nyt kuuluu lähes joka reseptiin. Haluan itsekin syödä hyvää ruokaa. On miehellä jotain muitakin nirsoiluja, mutta niitä ymmärrän paremmin, ei ole ongelma, ettei syö simpukoita, etanoita tai katkarapuja. -ap
[/quote]
Sipuli ei todellakaan kuulu lähes joka reseptiin. Ei edes suurimpaan osaan
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 23:00"]
Siis miten jotkut saa tästä noin suuren asian "luottamus on suhteen perusta" joooo o varmaan tälläsen takia joku jättää vaimonsa halooo. Mies on idiootti kun nirsoilee jostain sipulista eikä todellisuudessa edes tiedä onko sitä ruuassa vai ei :D
[/quote]
Jos minulle valehdellaan mistään niin se yksin riittää parisuhteen kaatumiseen. En halua olla valehtelijan kanssa tekemisissä
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 22:42"]Mäkin inhoan suuria sipulinpaloja ja raakaa sipulia. Mutta jos hyvin pieneksi pilkkoo tai jopa raastaa, toimii. Sentti kertaa sentti palat! Yäk!
[/quote]
Sama!
Ja minä siis olen kuusi aviovuotta ja kolme seurusteluvuotta uskonut, että sipulista oikeasti tulee jotain oireita. Mutta pskanmarjat tulee! -ap
Mulla on soija sellainen, mitä ei kärsisi salaa syöttää. Mutta mieheni, joka tietää ruuan, on nähnyt mitä se mulle tekee. Se on vaan nykyään sellainen aines, mitä tungetaan joka paikkaan. Mutta mulla kävi niin, että opin vasta hiljalleen huomaamaan, että syy koviin vatsakipuihin on soija. Vähän ikävä, jos jossain huijataan soijaa lihan korvikkeena, varsinkin kun en siitä punaisesta lihastakaan välitä, mutta kylässä en viitsi sen suhteen nirsoilla, kun sitä kuitenkin voin syödä.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 22:34"]Rupesi kyllästyttämään ukon ihan turha nirsoilu. Ei muka syö sipulia. Pilkon sipulin ruokaa laittaessani ihan pieneksi ja nyt on jo ihan onnessaan syönyt sitä jo viikon ajan. Seuraavaksi rupean salaa käyttämään valkosipulia. On jo aikakin, että ruoka rupeaa taas minustakin maistumaan hyvälle. Mitä sanoo av-raati tällaisesta?
[/quote]
Tappaisin sen akan, joka minun ruokaani panisi paskaa nimeltä välkosipuli. Sitä sontaa ei edes voi olla huomaamatta. Haisee maailman vittumaisimmalta asialta.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 17:28"]
Kaikki ruoka-allergiat on enenmmän tai vähemmän luulotautisuutta, mutta annetaan kaikkien kukkien kukkia:)
[/quote]
Kerrankin jonkun kanssa samaa mieltä, luulotellaan, kiukutellaan ja halveksitaan naisen keittiöhommia, urgh ja yök!
Mä sanon olevani "allerginen" herneille. Oikeasti en ole ja mitään ongelmaa ei ole niin kauan kun en tiedä syöneeni herneitä. Mutta jos pitäisi syödä jotain jossa on herneitä ja tiedän sen, en saa nieltyä. Ja jos tietämättäni olen jo syönyt ja saan sitten tietää niin en voi mitään sille, että tulee oksennusrefleksi ja loppu päivä menee oksennellessa. Ongelma on selkeesti vaan pään sisällä, mutta ongelma kuitenkin.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 06:07"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 22:44"]
Joo, jos olisikin joku retiisi tai harvinaisempi "kammo", niin ei olisi ongelmaa. Mutta sipuli tai valkosipuli nyt kuuluu lähes joka reseptiin. Haluan itsekin syödä hyvää ruokaa. On miehellä jotain muitakin nirsoiluja, mutta niitä ymmärrän paremmin, ei ole ongelma, ettei syö simpukoita, etanoita tai katkarapuja. -ap
[/quote]
Sipuli ei todellakaan kuulu lähes joka reseptiin. Ei edes suurimpaan osaan
[/quote]
No heitäpä edes viikon ruuat, mihin ei kuulu sipulia.
Erityisesti kiinnostavat sipulin terveysvaikutukset ja lääkkeenomaisuus. Sipulin terveellisyydestä on hiljattain saatu uusiakin tutkimustuloksia.
Valkosipulia ja muita sipuleita runsaasti käyttävät näyttäisivät uusien tutkimusten mukaan olevan tavallista pienemmässä vaarassa sairastua moniin syöpiin. Tämä italialaistutkijoiden havainto perustuu kahdeksan eurooppalaistutkimuksen aineistoihin, jotka koostuivat yhteensä lähes 10 000 syöpäpotilaan ja yli 17 000 terveen verrokin tiedoista. Tulokset välitti Uutispalvelu Duodecim.
Päivittäinen sipulinsyönti hyväksi
Tutkimustulosten perusteella säännöllisesti eli 1–7 kertaa viikossa sipuleita syövät sairastuivat muita harvemmin suoli-, kurkku- ja munasarjasyöpiin. Vielä tätä runsaampi sipulinkäyttö liittyi myös suu- ja ruokatorvisyöpien riskin pienenemiseen. Lisäksi runsas valkosipulin nauttiminen vähensi riskiä sairastua lähes kaikkiin syöpäsairauksiin. Tutkijat huomauttavat kuitenkin, että runsas sipulin käyttö voi myös olla merkki yleensäkin terveellisistä ruokailutavoista
Sipulien terveysvaikutukset aiheutuvat niiden sisältämistä orgaanisista rikkiyhdisteistä ja flavonoideista. Kversetiinin lähteinä sipulit ovat erinomaisia. Valkosipulin flavonoidi on nimeltään allisiini, ja se ehkäisee haitallisten mikrobien toimintaa ja tulehduksia. Punasipuli puolestaan saa värinsä antosyaaneista, jotka toimivat ihmisen elimistössä hyödyllisinä antioksidantteina.
Jo aiemmat tutkimukset ovat antaneet viitteitä siitä, että sipulit osana monipuolista, kasvispainotteista ruokavaliota alentavat veren kolesterolitasoa, vahvistavat immuunijärjestelmää ja auttavat ehkäisemään syöpä- ja sydän- ja verisuonisairauksien kehittymistä.
http://www.kasvikset.fi/WebRoot/1033640/Oletussivu.aspx?id=1053106
Mä syötän miehelleni salaa rasvaa. Se on nuoruudessaan kilpaillut kehonrakennuksessa ja sillä on kauhea rasvan pelko. Kaiken pitäisi olla niin rasvatonta... Itsekään en rasvoilla lotraa mutta tungen salaatteihin avokadoa, käytän oliiviöljyä ruoanlaitossa, eikä kaikki leipomukset ole ihan niin vähärasvaisia kuin se luulee. Pähkinöitä se on oppinut myös syömään :)
Kaikki ruoka-allergiat on enenmmän tai vähemmän luulotautisuutta, mutta annetaan kaikkien kukkien kukkia:)