Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen salaa syöttänyt nirsolle miehelle...

Vierailija
18.11.2014 |

Rupesi kyllästyttämään ukon ihan turha nirsoilu. Ei muka syö sipulia. Pilkon sipulin ruokaa laittaessani ihan pieneksi ja nyt on jo ihan onnessaan syönyt sitä jo viikon ajan. Seuraavaksi rupean salaa käyttämään valkosipulia. On jo aikakin, että ruoka rupeaa taas minustakin maistumaan hyvälle. Mitä sanoo av-raati tällaisesta?

Kommentit (109)

Vierailija
21/109 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tulee töistä kotiin vasta kun ruoka on tehty. Ei siis haista sipulien kuullottamista. Jos ihmettelisikin, niin voin sanoa, että tein ja söin omani sipulin kanssa, hänen annoksensa on ilman. Toistaiseksi ei ole kuin tullut kehuja ruuista tämän kapinaviikon aikana. :D

Valkosipulin ajattelin ainakin aluksi piilottaa tuoreiden yrttien tuoksun/maun alle. Katsotaan miten käy.

Vierailija
22/109 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 22:37"]

Täällä suurin osa kumminkin on sitä mieltä että lapsen on pakko syödä pahaa ruokaa. Miksei aikuisen?

[/quote]

Miehet on isoja lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/109 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi oppia makuun ja jopa pitämään. Kunhan tapanasi ei muuten ole valehdella.

Vierailija
24/109 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekee meillä ruuat. Vetäisin miestäni varmaan turpaan jos paljastuisi, että hän syöttäisi mulle sipulia salaa, koska hänen mielestään "nirsoilen". Samaan aikaan itse ihmettelisin jatkuvia mahakipuja.

Vierailija
25/109 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummini teki minulle tuon saman valkosipulin kanssa. Söin ruoan, koska en kehdannut kieltäytyä.

Vietin koko illan potien vatsanpuruja ja yritin olla röyhtäilemättä. Elimistöni ei kestä valkosipulia.

Hän totesi tekonsa minulle hihitellen ja itseensä tyytyväisenä. Jos olisin peruspalstaperheestä, niin olisin kiittänyt häntä röyhtäisemällä vuolaasti.

Vierailija
26/109 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on joillekin kova paikka kun omia ennakkoluuloja rikotaan, oikein huudellaan petosta ja avioeroa. Itse olisin tyytyväinen, jos joku saisi mut tällä keinoin tykkäämään jostain inhokkiruoastani. Kuulosta aika luulotautiselta tuo mies jos ei kerran edes koko sipulia maista, mutta kun sen näkee niin ei voi syödä. Kunhan ei allergioilla leiki niin mitä sitten?

Itse en olisi alunperinkään suostunut tuohon. Joissain tapauksissa voi tehdä kompromisseja, esimerkiksi jättää chilin tai curryn pois ja korvata jollain muulla jos toinen ei niistä pidä. Sipuli on kuitenkin niin perusainesosa monessa ruoassa, että en kyllä suostuisi sitä jättämään pois nirsoilusyistä. Laittaisin edes sipulijauhetta sitten.
Tosin valkosipuli on aika paljon vaikeampi piilottaa, se maistuu ja haisee paljon vahvemmin kuin sipuli. Multa jäis aika varmasti syömättä valkosipuliruoka vaikka ois kuinka murskattua.

Vierailija
27/109 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No silloin kun tapasin mieheni, niin hän ilmoitti, ettei syö sipulia, valkosipulia, aurajuustoa/mitään muitakaan "erikoisempia" juustoja, salaatteja, yrttejä jnejne.. Minä taas en syönyt tuolloin punaista lihaa lainkaan.. Molemmat mietti että mitä ihmettä sitten syödään... Minä kuitenkin sen ruuan aina laitan, joten sitten vanhasta tottumuksesta meni sipulia, valkosipulia, yms kiellettyä, vaan kummasti aina maistui. Tein lämpimiäleipiä, itselleni laitoin fetaa, mies meni ottamaan lisää, otti sitten mun leipiä, ja kummasti maistui.. Olen sitten ottanut tavaksi laittaa niitä inhokkiaineita ruokiin ja aina on maistunut, jälkeen päin olen kysynyt, että maistuiko ja aina on kehuttu. Sitten olen kertonut että mitä ruuassa oli. Sienet oli isoin NO NO! Mutta kummasti kun tein poro-kantarellipiirakkaa, niin mies söi isolla ruokahalulla ja kehui että oli taivaallisen hyvää.. :D allergiat, vakaumukset on asia erikseen, vegaanille en syöttäisi salaa lihaa, mutta nirsolle kyllä työnnän "inhokkeja".. :)

Vierailija
28/109 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 09:05"]

Eipä se ole reilua naistakaan kohtaa jos joutuisi syömään aina vaan sipulitonta ruokaa jonkun krantun takia. Mulle ainakin sipuliton jauheliha maistuu koiranruoalle. Onneksi saan läträä sipulilla niin paljon kuin haluan. Valmisruuissakin on sipulia ja valkosipulia, mutta kyllähän noi nirsot sellasta vetelee

[/quote]

Etkö sä mausta sitä jauhelihaa mitenkään? Laitat vaan sipulia?

Onni, se koostuu pienistäkin asioista, vaikka siitä sipulilla läträämisestä :D

En syö sipulia, enkä myöskään valmisruokia. Tai no, sipulia syön pakosta joskus juhlissa ja kyläpaikoissa jos esim. pääruuassa on sipulia niin en jätä syömättä mutta mielummin syön sellaista missä ei ole sipulia.

Inhoan sitä sipulia ja olen aina inhonnut. Olen yrittänyt opetella sitä syömään mutta en vain pysty. Monta muuta ruoka-ainetta olen oppinut syömään mutta sipuli on vain sellainen etten opi. Yksinkertaisesti se maistuu ja haisee ihan kamalalle. Aiheuttaa oksennusrefleksin. Olen hyvä vaimo ja teen miehelle erikseen sipulista ruokaa kun se pitää siitä. Onneksi olen intohimoinen kokki ja leipuri niin jaksan tehdä :)

Vierailija
29/109 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä!

Vierailija
30/109 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

opetelkaa tekemään ruokaa, niin kenenkään ei tarvii nirsoilla tai piilotella yhtään mitään.

Vierailija
31/109 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 23:02"]Mies tulee töistä kotiin vasta kun ruoka on tehty. Ei siis haista sipulien kuullottamista. Jos ihmettelisikin, niin voin sanoa, että tein ja söin omani sipulin kanssa, hänen annoksensa on ilman. Toistaiseksi ei ole kuin tullut kehuja ruuista tämän kapinaviikon aikana. :D

Valkosipulin ajattelin ainakin aluksi piilottaa tuoreiden yrttien tuoksun/maun alle. Katsotaan miten käy.
[/quote]Ei sitä karmeaa valkosipulin hajua mitkään yrtit peitä. Oletko ajatellut, miten ikävä on haista seuraavana päivänä kanssa ihmisille, eikä ole itse edes saanut vaikuttaa haiseeko?

Vierailija
32/109 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha! Itsekin olin parikymppisenä vakaasti sitä mieltä että Sipulia en pysty syömään, yök. Olinpa sitten vierailulla tätini kanssa, ja kyläpaikassa tarjottiin jotain hyvää suolaista piirakkaa. Sain sitten kuulla että piirasta oli reilusti sipulia. Nolotti, mutta sen jälkeen en ole sipulin kanssa nirsoillut :D

Vierailija
33/109 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipas tämä aloitukseni mieleen ja ajattelin teille kertoa, että mieheni on nyt kait kolmisen kuukautta syönyt hyvällä ruokahalulla sipulia, purjoa (tätä laitoin piiraaseen ihan hänen nähtensä, ensin meinasi ruveta nirsoilemaan, mutta sieni-pekoni-piirakan haju olikin sitten niin taivaallinen, ettei voinut vastustaa ja sinne katosi se ennakkoluulo) ja pari kertaa valkosipuliakin (esim. tulinen thai green curry). Ei vatsavaivoja, ei närästystä, ei mitään muuta kuin hyvä mieli minullakin, että saan tehdä ruokaa niin kuin sitä kuuluu tehdä.

-ap

Vierailija
34/109 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fanitan sua ap!

Vierailija
35/109 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sipulissa hirveintä on juuri se rakenne.

Vierailija
36/109 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh heh, tulee mieleen se takavuosien juttu Tanskasta, missä se mies nirsoili ja hifisteli sadan euron viinien kanssa. Rouvaa tämä oli käynyt ärsyttämään ja hän laittoi niihin pulloihin viiden euron markettiviiniä. Hyvin oli kuulemma maistunut ja saanut kehuja. Herralta ja myös kavereilta.

Vierailija
37/109 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no itsellä oli kammo "narskuvasta sipulista". mies totutti minut ruuassa olevaan sipuliin lupaamalla, että on ihan pientä silppua eikä narsku hampaissa

Vierailija
38/109 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ton valkosipulin ymmärrän hyvin ettei joku sitä voi/halua syödä. Se haju, mikä ihmisestä lähtee kun on valkosipulia syönyt, on kuvottava. Sitä voi syödä silloin, kun tietää ettei ole mihinkään ihmisten ilmoille lähdössä. Itse teen hoitotyötä ja mies toimistotyötä, eli ollaan molemmat muiden ihmisten kanssa tekemisissä koko päivä ja tästä syystä valkosipulia nautitaan vain vapailla. Vaikka se hyvää onkin, niin en halua haista pahalle.

Vierailija
39/109 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä tehdä aina niin kuin anoppi tekee eli laittaa parasta ennen -päiväyksen saavuttaneita elintarvikkeita uuden ruuan sekaan eli tekee "vanhasta makkarasta" kastikkeen eikä käly huomaa, että ne nakit olisi pitänyt syödä jo toissaviikolla. Hillosta voi nostaa homekannen pois, kiehauttaa ja kas - taas se on syötävää. Ei pidä ajatella niin, että vai sipuli, avokado jne. pitää piilottaa ruokaan, kyllä sinne saa ujutettua paljon sellaista, mitä ei muuten uskalla syödä.

Vierailija
40/109 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kun näitä lueskelin, niin päädyin siihen, etteipä kenestäkään taida koskaan tulla kirjoittajaa, jos hänellä on jotakin sanottavaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi