Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perustelkaa KUNNOLLA miksi abortti on väärin

Vierailija
18.11.2014 |

Täällä harvalla tuntuu olevan muuta mielipidettä, kuin se, että "abortti on murha, siksi se on väärin" tai "koska elämä on pyhä". Miksi teitä häiritsee noin kamalasti, kun joku tekee abortin?

Itse tein 16-vuotiaana abortin, sillä raskauduin raiskauksesta. Olisiko siinä pitänyt 'pitää vauva tai antaa se vaikka adoptioon'? Minulla olisi mennyt siinä mielenterveys. Mille teistä tuntuisi kantaa yhdeksän kuukautta maailman vähiten toivottua lasta sisälltänne? Ja vaikka synnyttäisi lapsen ja antaisi pois, siitä jäisi arvet kehoon muistuttamaan ikuisesti. 

Kuinka sydämettömiä oikein olette? Minua surettaa jokaisen abortin tehneen puolesta, sillä se EI ole helppoa. Oli kyseessä sitten raiskaus tai ehkäisyn pettäminen. Ihminen joka ei ole sitä tehnyt, ei tiedä sitä henkistä ja fyysistä tuskaa. 

Kommentit (251)

Vierailija
61/251 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te PUOLUSTATTE abortia? Se on kumminkin MURHA! Miksi nykyään murha on hyväksyttyä! En minäkään tappaisi minun lasta jos yhtäkkiä vain lakkaisin tykkäämästä hänestä!

Vierailija
62/251 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 17:40"]

Miksi te PUOLUSTATTE abortia? Se on kumminkin MURHA! Miksi nykyään murha on hyväksyttyä! En minäkään tappaisi minun lasta jos yhtäkkiä vain lakkaisin tykkäämästä hänestä!

[/quote]

Syötkö lihaa? Se on murhattua. Jos hyttynen pöristelee naamallasi, murhaatko sen? Tottakai. Miksi sperman "murhaaminen" olisi väärin? Kun runkkaan, tulen vessanpönttöön ja vedän pöntön. Olen aikamoinen murhaaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/251 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että ihminen  joutuu kohtaamaan elämässään vaikeita asioita ja kasvaa ja kehittyy niiden myötä. Sosiaalisista syistä tehdyt abortit ovat turhia. Aiheuttavat paljon murhetta, kun tilanne yritetään ratkaista abortilla ja kierre voi vain jatkua muutenkin sekavalla elämällä, jota pidetään sinä oikeana, vaikka se ei olisikaan aitoa ja tervettä. Nainen arvostakoon kehoaan ja sen mahdollisuuksia.

Minäpä luulen kyllä, että se vasta sitä murhetta aiheuttaakin, jos tilannetta ei ratkaista abortilla. Sillä jos on sekavassa elämäntilanteessa niin ei se tilanne siitä selkiydy vaikka siihen syntyisi miten monta lasta.... Lapsi kantaa sitten muistot siitä, että syntyi esim. päihdeäidille

Vierailija
64/251 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 17:38"]

Ilman raiskausta alkaneessa raskaudessa perustelen, että on parempi naisenkin kannalta synnyttää, puhumattakaan syntyvän lapsen, jolle se on elämän ja kuoleman kysymys. Siis jos nainen kokee,  että selviää hengissä raskauden viemisestä loppuun, niin sen jälkeen on aivan voitajan olo, kun lapsi syntyy ja vaikeudet voitetaan yksi kerrallaan tai annetaan lapsi adoptoitavaksi. Nykyäänhän on avoin adoptiokin mahdollista, jolloin lapsen suhde biologiseen äitiinsä ei täysin katkea. Suruaankin ja muita vaikeita tunteita pääsee käsittelemään.

Raiskauksen jälkeen ymmärrän, että kyse on naisen hengissäselviytymisestä myös, kun haluaa äkkiä sen abortin. Joku toinen nainen saattaisi selvitä raiskauksesta saamalla sen lapsen, mutta koska ei ole omakohtaista kokemusta tästä, niin en tiedä.

Uskon, että ihminen  joutuu kohtaamaan elämässään vaikeita asioita ja kasvaa ja kehittyy niiden myötä. Sosiaalisista syistä tehdyt abortit ovat turhia. Aiheuttavat paljon murhetta, kun tilanne yritetään ratkaista abortilla ja kierre voi vain jatkua muutenkin sekavalla elämällä, jota pidetään sinä oikeana, vaikka se ei olisikaan aitoa ja tervettä. Nainen arvostakoon kehoaan ja sen mahdollisuuksia.

[/quote]

Minusta on kumminkin reilua, että jos kokee, ettei halua "tehdä lasta pois annettavaksi" niin on muitakin mahdollisuuksia. Minulla ei ainakaan päänuppi kestäisi. Minusta abortti on okei, kunhan sitä ei käytetä ns. jälkiehkäisynä. :)

Vierailija
65/251 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortissa tapetaan jo alkunsa saanut ihminen joten siksi vastustan sitä. Jos alkio tai sikiö olisi vain "solukasa" tai jotain muuta niin silloin sen abortoiminen olisi ihan ok mutta kun kyse on ihmisestä niin ei sitä voi tappaa.

Vierailija
66/251 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aplla on hyvä pointti. Toivottavasti saatais ihmiset ajattelemaan muidenkin tunteita. Pelkillä omilla vakaumuksilla ei voi vaatia muita toimimaan samoin

Vierailija
67/251 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 17:43"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 17:40"]

[/quote]

Syötkö lihaa? Se on murhattua. Jos hyttynen pöristelee naamallasi, murhaatko sen? Tottakai. Miksi sperman "murhaaminen" olisi väärin? Kun runkkaan, tulen vessanpönttöön ja vedän pöntön. Olen aikamoinen murhaaja.
[/quote] Eläimen tappaminen ei ole murha, sori nyt vaan. Aika kauheaa verrata jotain hyttysen liiskaamista syntymättömän lapsen elämän päättämiseen. Ja mitä sperman "tappamiseen" tulee niin vetele vaan sinne wc-pönttöön jos et oikeasti keksi mitään rakentavampaa tekemistä koska sperma on vain kasa soluja eikä mikään ihminen.

Vierailija
68/251 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska abortissa tappaa toisen ihmisen. Kaikki abortin tekevät pitäisi laittaa linnaan taposta. Abortti on piehempi paha kuin raiskaus koska raiskaus et tapa ketään.

Vierailija
69/251 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 17:57"]Abortissa tapetaan jo alkunsa saanut ihminen joten siksi vastustan sitä. Jos alkio tai sikiö olisi vain "solukasa" tai jotain muuta niin silloin sen abortoiminen olisi ihan ok mutta kun kyse on ihmisestä niin ei sitä voi tappaa.
[/quote]
sillä ei ole edes tietoutta. Pakastekalkkunallakin on enemmän tietoutta.

Vierailija
70/251 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se aborttikaan aina mikään pikkujuttu ole psyykkisesti ja emotionaalisesti hänelle joka siihen syystä tai toisesta päätyy. Jotkut surevat tai tuntevat ahdistusta ja syyllisyyttä jopa vuosia/vuosikymmeniä.

Ehkä hiukan liian kevyttä kuvaa maalataan siitä nykyään ratkaisuna vaikka ei syntymätöntä lasta ajateltaisikaan.

Vierailija
71/251 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en halua ikinä lasta. Vaan Suomen lakipa ei salli sterilisaatiota nuorelle, lapsettomalle ihmisille. En todellakaan rupea kantamaan ja synnyttämään lasta jollekin lasta haluavalle, joka voi ihan hyvin adoptoida näistä lukemattomista orvoista, jotka tänne on pakkosynnytetty ja annettu pois.
Minkä ihmeen takia laki yrittää suojella ihmisiä siltä mahdolliselta katumiselta, jonka sterilisaatio aiheuttaa? Sen pitäisi olla jokaisen oma päätös, naurettavaa hyysäystä ettei ihminen saa päättää omasta kropastaan.

Vierailija
72/251 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 18:02"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 17:57"]Abortissa tapetaan jo alkunsa saanut ihminen joten siksi vastustan sitä. Jos alkio tai sikiö olisi vain "solukasa" tai jotain muuta niin silloin sen abortoiminen olisi ihan ok mutta kun kyse on ihmisestä niin ei sitä voi tappaa. [/quote] sillä ei ole edes tietoutta. Pakastekalkkunallakin on enemmän tietoutta.

[/quote]Sikiöllä ei ole tietoutta? Mitä oikeastaan on tietoisuus? Sillä on kuitenkin kyky tuntea kipua. Ehkä kuahuakin vaikka ei sanoja ja termejä sille.

Vierailija
73/251 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 18:00"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 17:43"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 17:40"] Miksi te PUOLUSTATTE abortia? Se on kumminkin MURHA! Miksi nykyään murha on hyväksyttyä! En minäkään tappaisi minun lasta jos yhtäkkiä vain lakkaisin tykkäämästä hänestä! [/quote]   Syötkö lihaa? Se on murhattua. Jos hyttynen pöristelee naamallasi, murhaatko sen? Tottakai. Miksi sperman "murhaaminen" olisi väärin? Kun runkkaan, tulen vessanpönttöön ja vedän pöntön. Olen aikamoinen murhaaja. [/quote] Eläimen tappaminen ei ole murha, sori nyt vaan. Aika kauheaa verrata jotain hyttysen liiskaamista syntymättömän lapsen elämän päättämiseen. Ja mitä sperman "tappamiseen" tulee niin vetele vaan sinne wc-pönttöön jos et oikeasti keksi mitään rakentavampaa tekemistä koska sperma on vain kasa soluja eikä mikään ihminen.

[/quote]

Eli olet näitä yksinkertaisia ihmisiä, joiden mielestä ihminen on kaikkia ylempänä, koska joku muinainen kirja niin väittää? Totta kai se kirja sanoo niin, koska ihmiset ovat sen kirjoittaneet. Ihmiset ovat kiinnostuneita itsestään ja haluavat nostaa itsensä muita ylemmäs. Samalla lailla se alkio on solumöykky kuin munasolu tai siittiö. Se on vain potentiaalinen ihminen, ihan kuten siittiö.

Vierailija
74/251 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 18:10"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 18:06"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 18:01"]

Koska abortissa tappaa toisen ihmisen. Kaikki abortin tekevät pitäisi laittaa linnaan taposta. Abortti on piehempi paha kuin raiskaus koska raiskaus et tapa ketään.

[/quote]

Oletko todella yksinkertainen? Väität erittäin pahaa seksuaalista nöyryytystä ja loppuelämän traumoja aiheuttavaa tapahtumaa pahemmaksi kuin mikroskooppisen solumössön poistaminen kohdusta?

[/quote] Abortoitu lapsi ei voi vaikuttaa aborttiin millään tavalla mutta nainen voi vaikuttaa raiskauskäyttäytymiseen esim olemalla liikumatta iltaisin tai olla pukeutumatta huoramaisiin vaatteisiin.

[/quote]

Painu vittuun, tai vaikka takaisin sinne kivikaudelle. Se EI OLE NAISEN VIKA jos hänet raiskataan. Ihan normaaleihin vaatteisiin pukeutuneita voidaan raiskata keskellä päivää, koska raiskaaja ei katso sitä vaatetusta. Ei se mene niin, että normaali tyyppi vaan kävelee jossain, näkee seksikkäisiin vaatteisiin pukeutuneen naisen ja yhtäkkiä alka haluta seksiä, jolloin päättää ruveta raiskaajaksi. Eli jos ihan tavallinen nainen raiskataan keskellä päivää, menet huutelemaan että "mitäs menit sinne pankkiin"? Voi vittu.

Vierailija
75/251 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 18:01"]Koska abortissa tappaa toisen ihmisen. Kaikki abortin tekevät pitäisi laittaa linnaan taposta. Abortti on piehempi paha kuin raiskaus koska raiskaus et tapa ketään.
[/quote]

En käsitä tätä. Tietääkseni 12 viikkoa hedelmöityksestä on se aika, jonka sisällä saa tehdä abortin ilman kaikkia erikoisjuttuja. (Korjatkaa jos olen väärässä). Alle 12 viikon ikäistä hedelmöittynyttä munasolu a kutsutaan alkioksi. Tästä eteenpäin sikiöksi. Tämä sikiö ei ainakaan minun mielestäni ole "elävä" ennen kuin se alkaa itse liikehtimään. Sitä ennen toisen ihmisen sisällä elävä ihminen on minulle "kasvain" (älkää provosoituko), ja mikäli se on hyvinkin epätoivottu, miksei sitä voisi abortoida? Ps. Viimeinen lauseesi. Mitä helvettiä?

Vierailija
76/251 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 18:14"]

[/quote]

Oletko todella yksinkertainen? Väität erittäin pahaa seksuaalista nöyryytystä ja loppuelämän traumoja aiheuttavaa tapahtumaa pahemmaksi kuin mikroskooppisen solumössön poistaminen kohdusta?

[/quote] Abortoitu lapsi ei voi vaikuttaa aborttiin millään tavalla mutta nainen voi vaikuttaa raiskauskäyttäytymiseen esim olemalla liikumatta iltaisin tai olla pukeutumatta huoramaisiin vaatteisiin.

[/quote]

Painu vittuun, tai vaikka takaisin sinne kivikaudelle. Se EI OLE NAISEN VIKA jos hänet raiskataan. Ihan normaaleihin vaatteisiin pukeutuneita voidaan raiskata keskellä päivää, koska raiskaaja ei katso sitä vaatetusta. Ei se mene niin, että normaali tyyppi vaan kävelee jossain, näkee seksikkäisiin vaatteisiin pukeutuneen naisen ja yhtäkkiä alka haluta seksiä, jolloin päättää ruveta raiskaajaksi. Eli jos ihan tavallinen nainen raiskataan keskellä päivää, menet huutelemaan että "mitäs menit sinne pankkiin"? Voi vittu.

[/quote]Tämä "abortin vastustaja" ja naisten halveksija taitaa tosiasiassa olla aivan toisella asialla.. Niin kärjistetyt ja pitkälle viedyt ovat mielipiteensä että provoksi epäilen. Haluaa antaa ikävän kuvan abortin vastustajista.

Vierailija
77/251 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 17:30"]Mua surettaa se että ihmiset tekee abortteja koska "kehoon jää arvet". Suomessa on paljon lapsettomia jotka haluaisi itselleen jonkun ei toivotun- lapsen.
[/quote] Miksei kukaan ota niitä vähän isompia lapsia, miksi aina vauva?

Vierailija
78/251 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
79/251 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 18:19"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 18:14"]

[/quote]

[/quote]

[/quote] Sanoo LAPSENTAPPAJA

[/quote]

En ole tappanut yhtäkään lasta, enkä edes tehnyt aborttia. En ole kuitenkaan idiootti, toisin kuin sinä.

Vierailija
80/251 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 17:18"]

Täällä harvalla tuntuu olevan muuta mielipidettä, kuin se, että "abortti on murha, siksi se on väärin" tai "koska elämä on pyhä". Miksi teitä häiritsee noin kamalasti, kun joku tekee abortin?

Itse tein 16-vuotiaana abortin, sillä raskauduin raiskauksesta. Olisiko siinä pitänyt 'pitää vauva tai antaa se vaikka adoptioon'? Minulla olisi mennyt siinä mielenterveys. Mille teistä tuntuisi kantaa yhdeksän kuukautta maailman vähiten toivottua lasta sisälltänne? Ja vaikka synnyttäisi lapsen ja antaisi pois, siitä jäisi arvet kehoon muistuttamaan ikuisesti. 

Kuinka sydämettömiä oikein olette? Minua surettaa jokaisen abortin tehneen puolesta, sillä se EI ole helppoa. Oli kyseessä sitten raiskaus tai ehkäisyn pettäminen. Ihminen joka ei ole sitä tehnyt, ei tiedä sitä henkistä ja fyysistä tuskaa. 

[/quote]

Ei ole olemassa rationaalista argumenttia aborttia vastaan. Kukaan ihmiskunnan historiassa ei ole sellaista pystynyt esittämään. Kaikki argumentit aborttia vastaan ovat huonoja koska ne ovat joko tunneargumentteja, tai perustuvat virheelliseen logiikkaan tai puutteelliseen ymmärrykseen tieteestä. Tietenkin mitä pidemmälle raskaus kehittyy, sen suurempia eettisiä kysymyksiä nousee esiin, koska tosiasiallisesti jossain vaiheessa sikiö kehittyy niin pitkälle että se potentiaaliseti selviää kohdun ulkopuolella. Tämän takia on perusteltua kyseenalaistaa missä vaiheessa abortti on sallittua. Mutta sille että abortti olisi kokonaan väärin ei löydy järjellisiä perusteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan