Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos tällä hetkellä on lama (konkurssit ja työttömyys pilvissä), niin miksei sitä huomaa missään?

Vierailija
13.06.2025 |

Ysärillä oikein tunsi sen levottomuuden ja masentuneisuuden ilmapiirin.

Kommentit (161)

Vierailija
1/161 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ei vai? Tule pois sieltä kiven alta.

Vierailija
2/161 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset elävät erilaisissa kuplissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/161 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai ei vai? Tule pois sieltä kiven alta.

Eipä keneltäkään tutulta ole mennyt työpaikka. Ostareitten parkkipaikat ovat täynnä kuten ennenkin.

Ap

Vierailija
4/161 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on pelkkää lehdistön luomaa negatiivisuutta, tarpeeksi sitä jankuttavat niin hölmöimmille se muuttu totuudeksi.

Vierailija
5/161 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen pannut merkille monenkin kivijalkakaupan lopettamiset. Enkä saa kotiani myydyksi millään. Raha ei riitä samalla tavalla kuin ennen.

Vierailija
6/161 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vielä ole, vasta laskeutumisvaiheessa ollaan Suomessakin.

Vierailija
7/161 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset elävät erilaisissa kuplissa. 

Siksi täytyy sortaa tätä kaikkea ja tuhon jälkeen vasta lamataan kunnolla.

Vierailija
8/161 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritäppä lähteä lyhyellä varoitusajalla hotelliin yöksi, ei onnistu, kaikki täynnä. 

Vierailija
9/161 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista on, muissa kuin ruokakaupoissa ja jossain Normaleissa sun muissa halpakaupoissa. Tavallisilla ja nettikirppiksilläkään ei kauppa käy. Ruokajonoissa ja diakoniassa on yhä enemmän avuntarvitsijoita.

Vierailija
10/161 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiljaista on, muissa kuin ruokakaupoissa ja jossain Normaleissa sun muissa halpakaupoissa. Tavallisilla ja nettikirppiksilläkään ei kauppa käy. Ruokajonoissa ja diakoniassa on yhä enemmän avuntarvitsijoita.

Kannattaa miettiä järkevästi missä syy on minkäkin asian kohdalla.

Kirpparit saattavat painua siksikin että tavara on liian huonoa tai hajoaa ennen kuin olisi edes luopumisen aika. Hinnat kannattaa ottaa huomioon, kirpputorit eivät ole uuden tavaran myyntipaikkoja.

Vierailija
11/161 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa miettiä järkevästi missä syy on minkäkin asian kohdalla.

Kirpparit saattavat painua siksikin että tavara on liian huonoa tai hajoaa ennen kuin olisi edes luopumisen aika. Hinnat kannattaa ottaa huomioon, kirpputorit eivät ole uuden tavaran myyntipaikkoja.

Olen huomannut ihan kotipihassa kuinka paljon rikkinäisiä vanhoja huonekaluja viedään roskiksille. Ihan mätääkin kamaa jo.. Kaikki tuntuu tosiaan hajoovan käsiin

Vierailija
12/161 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olen pannut merkille monenkin kivijalkakaupan lopettamiset. Enkä saa kotiani myydyksi millään. Raha ei riitä samalla tavalla kuin ennen.

Hohhoijaa, vihervassukka, mitä pashaa, että jaksat ulista samasta mitä täällä on tapahtunut jo vuosia, vai missä kuplassa olet elänyt? 

Vierailija
13/161 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa, vihervassukka, mitä pashaa, että jaksat ulista samasta mitä täällä on tapahtunut jo vuosia, vai missä kuplassa olet elänyt? 

Kukin herää ajallaan ja on erilaisia tilanteita eikä kaikki näe kaikkea ja kun kukaan ei puhu asioista niin ei voi tietää. Siksi kyselemme täälläkin aikuisemmilta tietoa. Epävarmuus ahdistaa sekä varjostaa elämää.

Vierailija
14/161 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sokea, sillä se selittyy. Monella on silmät, mutta harva kuitenkaan näkee.

Vierailija
15/161 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyttävä sormi Sannaan 😁

T. Saksikädet

Vierailija
16/161 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomautettu täällä terve! Ei se minullekaan näkynyt missään vielä puoli vuotta sitten, vaan kappas kummaa, täällä ollaan työkkärin sivuja tutkimassa että mitäs hemmettiä nyt sitten. 

Vierailija
17/161 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakaan ei näy sellaisessa suuressa kuvassa ja ainakaan niiden elämässä joilla työpaikka, mutta tiettyjä merkkejä on, kuten se että avoimia työpaikkoja ei alallani ole, joita ennen oli runsaasti ja voi valita mihin menee, yllättävän paljon tyhjiä liiketiloja suurien kaupunkien keskustoissa sekä se, että vuokralaisia on vaikea löytää ja sijoitusyksiön myyntinäytöillä ei käynyt ketään.

Myös omassa elämässä olen laskenut elintasoa monissa asioissa, ennen en esim. koskaan ostanut ruoan halpismerkkejä, nyt ostan melkein pelkästään niitä. 

Vierailija
18/161 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lama, eikä missään niin väitetä. Suomen talouskasvu vaan ei ole samanlaisessa vauhdissa kuin monessa muussa maassa, ja siksi taloudesta puhutaan. 

Vierailija
19/161 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on näkynyt jo pitkän aikaa. Tyhjää liiketilaa on aivan valtavasti ja joka ikinen viikko on useita konkursseja. Tuttavapiirissäni on nyt kaikki työttömänä paitsi yksi, joka käy töissä muutamia tunteja viikossa. Hänellä on työaika vähentynyt tasaista tahtia. Kaikki tuttavani olleet kymmeniä vuosia töissä samoissa työpaikoissa ja nyt työttömyys. Kun yritys lopettaa, se ei enää työllistä. Täytyy olla laput pahasti silmillä jos ei huomaa mitään.

Vierailija
20/161 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lomautettu täällä terve! Ei se minullekaan näkynyt missään vielä puoli vuotta sitten, vaan kappas kummaa, täällä ollaan työkkärin sivuja tutkimassa että mitäs hemmettiä nyt sitten. 

Eipä siellä paljoa tutkittavaa ole ollut hetkeen aikaan ainakaan minulle. Tsemppiä sinnekinpäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän