Perustelkaa KUNNOLLA miksi abortti on väärin
Täällä harvalla tuntuu olevan muuta mielipidettä, kuin se, että "abortti on murha, siksi se on väärin" tai "koska elämä on pyhä". Miksi teitä häiritsee noin kamalasti, kun joku tekee abortin?
Itse tein 16-vuotiaana abortin, sillä raskauduin raiskauksesta. Olisiko siinä pitänyt 'pitää vauva tai antaa se vaikka adoptioon'? Minulla olisi mennyt siinä mielenterveys. Mille teistä tuntuisi kantaa yhdeksän kuukautta maailman vähiten toivottua lasta sisälltänne? Ja vaikka synnyttäisi lapsen ja antaisi pois, siitä jäisi arvet kehoon muistuttamaan ikuisesti.
Kuinka sydämettömiä oikein olette? Minua surettaa jokaisen abortin tehneen puolesta, sillä se EI ole helppoa. Oli kyseessä sitten raiskaus tai ehkäisyn pettäminen. Ihminen joka ei ole sitä tehnyt, ei tiedä sitä henkistä ja fyysistä tuskaa.
Kommentit (251)
89, voi pyhä yksinkertaisuus. Raskausviikolla 5 alkion tosiasiallinen ikä on 3 viikkoa. Raskausviikkojen laskeminen alkaa viimeisten kuukautisten alkamisesta, josta laskettuna taas noin kahden viikon päästä tapahtuu hedelmöittyminen = alkiota ei siis ole olemassakaan vielä kahtena ensimmäisenä (laskennallisena) raskausviikkona
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 21:29"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 21:17"]
Täällä osa on sanonut, että raiskauksen uhreille on ok abortti, mutta mitä mieltä samaiset henkilöt ovat ehkäisyn pettämisestä? Miksi silloin se olisi vähemmän hyväksyttävää mielestänne? Koska silloin seksiä harrastettiin vapaaehtoisesti vai?
Ap
[/quote]
Abortin vastustajat pitävät aborttia elävän ihmisen murhana. Monet heistä kuitenkin sallisivat abortin raiskatulle naiselle. Ristiriitaistako? He siis sallisivat elävän ihmisen murhaamisen, jos lapsi olisi saanut alkunsa raiskauksesta eli onko se sitten jotenkin vähemmän murhaamista? Voisiko joku abortin vastustaja nyt kertoa miksi olisi ok abortoida raiskauksesta alkunsa saanut elämän alku, mutta muussa tapauksessa abortti on murhaa? Älkääkä vaan edes kehdatko käyttää syynä sitä, että raiskauksesta saatu lapsi muistuttaa äitiään raiskauksesta, sillä teidän mielestähän naisen oikeuksilla ei ole mitään väliä.
[/quote]
Minä yritin kysyä tätä ihan samaa tuossa toisessa ketjussa mutta en saanut ainuttakaan järjellistä vastausta koska ei näillä hihhuleilla ole sitä. Tottakai näiden mielestä sillä alkiolla on oikeuksia joka ei ole saanut alkuaan raiskauksesta vaan huolimattomuudesta mutta sitten näillä muilla (raiskauksesta alkunsa saaneet yms) ei ole. He ovat jotenkin vähemmän arvokkaita ihmisenalkuja. Ihan järjetöntä näiden kanssa on kinata. Ei johda mihinkään.
Jokainen abortti on murha. Teidän logiikallahan minä voisin mennä potkimaan raskaana olevan mahaa ja sanoa "sehän ei ole kehittynyt vielä"
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 22:16"]
Jokainen abortti on murha. Teidän logiikallahan minä voisin mennä potkimaan raskaana olevan mahaa ja sanoa "sehän ei ole kehittynyt vielä"
[/quote]
On vähän eroa kieltämättä tapauksessa. Jos äiti tekee itse päätöksen tai että sinä teet päätöksen äidin puolesta ja vielä väkivallalla.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 17:18"]
Täällä harvalla tuntuu olevan muuta mielipidettä, kuin se, että "abortti on murha, siksi se on väärin" tai "koska elämä on pyhä". Miksi teitä häiritsee noin kamalasti, kun joku tekee abortin?
Itse tein 16-vuotiaana abortin, sillä raskauduin raiskauksesta. Olisiko siinä pitänyt 'pitää vauva tai antaa se vaikka adoptioon'? Minulla olisi mennyt siinä mielenterveys. Mille teistä tuntuisi kantaa yhdeksän kuukautta maailman vähiten toivottua lasta sisälltänne? Ja vaikka synnyttäisi lapsen ja antaisi pois, siitä jäisi arvet kehoon muistuttamaan ikuisesti.
Kuinka sydämettömiä oikein olette? Minua surettaa jokaisen abortin tehneen puolesta, sillä se EI ole helppoa. Oli kyseessä sitten raiskaus tai ehkäisyn pettäminen. Ihminen joka ei ole sitä tehnyt, ei tiedä sitä henkistä ja fyysistä tuskaa.
[/quote]
jos selviäisi, että vanhempasi (mistä syystä tahansa), halusivat ehdottomasti aborttia, mutta jokin kolmas osapuoli esti sen, miten suhtautuisit heihin?
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 22:22"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 17:18"]
[/quote]
jos selviäisi, että vanhempasi (mistä syystä tahansa), halusivat ehdottomasti aborttia, mutta jokin kolmas osapuoli esti sen, miten suhtautuisit heihin?
[/quote]
Luultavasti ei suhtautuisi yhtään mitenkään. Vai miten luulet millainen elämä tällaisella lapsella olisi ollut vanhempiensa kanssa jotka eivät missään nimessä olisi lasta toivoneet? Ehkä olisivat antaneet lapsen pois tai lapsi olisi jossain vaiheessa otettu heiltä pois.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 22:16"]Jokainen abortti on murha. Teidän logiikallahan minä voisin mennä potkimaan raskaana olevan mahaa ja sanoa "sehän ei ole kehittynyt vielä"
[/quote]
Sinut olisi kyllä pitänyt abortoida tai ainakin potkia pihalle.
Milloinkohan keksittäisiin tapa saada sikiö siirrettyä kohdusta toiseen vahingoittumattomana... Aborttipäätökseen olisi varmasti terveen vauvan kohdalla helpompi päätyä, jos se ei johtaisi lapsen kuolemaan. Olen itse saanut lapsen tilanteessa, jossa abortti olisi kaikin puolin ollut parempi ratkaisu. Pidän lapsestani, mutta ajattelen päivittäin asioita, mitä en voi hänen takiaan tehdä (opiskelu, muutto, ammatinvaihto sellaiseen, jossa joutuu olemaan monta päivää tai viikkoa pois kotoa).
Abortti on äidin ihmisoikeus!
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 22:22"]
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 17:18"]
[/quote]
[/quote]
Et kysynyt minulta, mutta vastaan silti. Minulla on hyvät vanhemmat ja lapsuuteni oli onnellinen. Se ei muuttuisi vaikka saisin tietää että vanhempani olisivat halunneet abortin. Olisi kuitenkin hieman eri juttu jos minulle olisi esimerkiksi koko elämäni huomauteltu että olisi parempi jos en olisi koskaan syntynyt ja kannettu kaunaa siitä että minut olisi saatettu maailmaan vasten vanhempieni tahtoa. Minun käsissäni ei koskaan ollut se, minkälaiseen perheeseen synnyin. Tästä keskustelusta tuntuu unohtuvan, että kukaan meistä ei ole itse saanut valita haluaako ylipäätään syntyä vai ei. Jostain syystä abortinvastustajien mielestä on täysin kyseenalaistamatonta että elämä - ihan minkälainen elämä tahansa - on lahja jonka jokainen haluaa. Mukavasti samalla sivuutetaan se tosiasia, että vanhempiaan ei saa valita. Olisi myös oikeasti hyvä muistaa, että jokainen syntynyt lapsi tuomitaan poikkeuksetta kuolemaan.
Jos minut olisi abortoitu alkiovaiheessa, en olisi täällä märehtimässä asiaa. En olisi koskaan syntynyt. Se on minulle ajatuksena täysin ok, en ole niin kiihkoindividualisti että pitäisin itseäni jotenkin korvaamattoman tärkeänä ja kokisin rikoksena itseäni kohtaan jos en olisi tähän maailmaan tullut. Minusta äidilläni olisi ollut täysi oikeus aborttiin jos hän olisi nähnyt sen oman elämänsä ja hyvinvointinsa kannalta parhaaksi ratkaisuksi. Aborttioikeuden puolustajia syytetään itsekkyydestä, mutta oikeasti abortinvastustajat tuntuvat olevan ihan käsittämättömän itseriittoista porukkaa.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 22:49"]
Milloinkohan keksittäisiin tapa saada sikiö siirrettyä kohdusta toiseen vahingoittumattomana... Aborttipäätökseen olisi varmasti terveen vauvan kohdalla helpompi päätyä, jos se ei johtaisi lapsen kuolemaan. Olen itse saanut lapsen tilanteessa, jossa abortti olisi kaikin puolin ollut parempi ratkaisu. Pidän lapsestani, mutta ajattelen päivittäin asioita, mitä en voi hänen takiaan tehdä (opiskelu, muutto, ammatinvaihto sellaiseen, jossa joutuu olemaan monta päivää tai viikkoa pois kotoa).
Abortti on äidin ihmisoikeus!
[/quote]
Tämä on mielestäni hyvin mielenkiintoista! Olisi myös jännä kuulla mitä aborttikeskustelijat ajattelisivat tuon kaltaisesta ratkaisusta? Vaikka että alkio siirrettäisiin pois naisen kehosta esim johonkin hautomokoneeseen, jossa se voisi jatkaa kasvuaan, muttei olisi enää mitenkään naisen vastuulla. Olisiko tämä kaikin tavoin ok kaikille osapuolille? Tällä tavoin esim isä voisi ryhtyä lapsensa huoltajaksi, jos nainen itse ei lasta halua. Tämä lienee tulevaisuudessa mahdollista.
Abortointi olla paras vaihtoehto. Maailma täynnä lapsi ilman koti. Minut abortoitiin suomeen intia kun olin viis vuotta.
Raamatussa sanotaan että abortti on synti . Ja minut kasvatettiin uskomaan jumalaan ja raamattuun . Miksi väheksyt uskoamme ?
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 17:27"]
Raamatussa sanotaan että abortti on synti . Ja minut kasvatettiin uskomaan jumalaan ja raamattuun . Miksi väheksyt uskoamme ?
[/quote]
Missä kohtaa Raamattua?
BTW, Siellä myös kielletään veren syöminen.
Mua surettaa se että ihmiset tekee abortteja koska "kehoon jää arvet". Suomessa on paljon lapsettomia jotka haluaisi itselleen jonkun ei toivotun- lapsen.
Mulle on tehty abortti 19-vuotiaana ja oli elämäni paras päätös. Jos tulisin raskaaksi nyt ( minut on steriloitu) 31-vuotiaana, niin tekisin abortin taas.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 17:30"]
Mua surettaa se että ihmiset tekee abortteja koska "kehoon jää arvet". Suomessa on paljon lapsettomia jotka haluaisi itselleen jonkun ei toivotun- lapsen.
[/quote]
Eiköhän raskaus ja synnytys ole aika rankkaa eikä vaaratontakaan.
[/quote]
Kuten jo totesin, mille sinusta tuntuisi kantaa yhdeksän kuukautta täysin epätoivottua lasta? Mille tuntuisi synnyttää se ja antaa pois?
Jos joku haluaa synnyttää epätoivotun lapsen ja antaa sen adoptioon, niin se on hienoa, mutta kaikki eivät pysty siihen.
Ap
[/quote]
Eikös tuolta itänaapurista niitä riitä? Vai eikö kelpaa, pitääkö olla kotimainen?
Ilman raiskausta alkaneessa raskaudessa perustelen, että on parempi naisenkin kannalta synnyttää, puhumattakaan syntyvän lapsen, jolle se on elämän ja kuoleman kysymys. Siis jos nainen kokee, että selviää hengissä raskauden viemisestä loppuun, niin sen jälkeen on aivan voitajan olo, kun lapsi syntyy ja vaikeudet voitetaan yksi kerrallaan tai annetaan lapsi adoptoitavaksi. Nykyäänhän on avoin adoptiokin mahdollista, jolloin lapsen suhde biologiseen äitiinsä ei täysin katkea. Suruaankin ja muita vaikeita tunteita pääsee käsittelemään.
Raiskauksen jälkeen ymmärrän, että kyse on naisen hengissäselviytymisestä myös, kun haluaa äkkiä sen abortin. Joku toinen nainen saattaisi selvitä raiskauksesta saamalla sen lapsen, mutta koska ei ole omakohtaista kokemusta tästä, niin en tiedä.
Uskon, että ihminen joutuu kohtaamaan elämässään vaikeita asioita ja kasvaa ja kehittyy niiden myötä. Sosiaalisista syistä tehdyt abortit ovat turhia. Aiheuttavat paljon murhetta, kun tilanne yritetään ratkaista abortilla ja kierre voi vain jatkua muutenkin sekavalla elämällä, jota pidetään sinä oikeana, vaikka se ei olisikaan aitoa ja tervettä. Nainen arvostakoon kehoaan ja sen mahdollisuuksia.
Huomatkaa abortin vastustajat, että abortin hyväksyminen ei ole abortin vastustamisen vastakohta. Välillä tuntuu, että abortin vastutajat ajattelevat niin.