Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko synnyttäjällä joku "peitto" alapäässä näkösuojana?

Vierailija
18.11.2014 |

Siis tyhmä/nolo kysymys varmaan. Siksi en ole kehdannut neuvolassa kysyä, mutta av ei koskaan petä! :)

Olen siis tuleva ensisynnyttäjä ja mies aikoo tulla mukaan synnytykseen. En tiedä miksi, mutta minua jotenkin hämmentää se, että mies näkee avonaisen jalkovälini synnytyksessä. Hän pelkää lisäksi veren näkemistä enkä haluaisi häntä sille altistaa. Vertahan siinä kuitenkin tulee?

Jossain filmeissä olen nähnyt jonkun vihreän liinan/peiton synnyttäjän alapään suojana jotenkin telineessä, siis että kätilöllä on selkeä näkymä, mutta äiti ja isä eivät näe sinne. Onko Suomessa sellaista saatavilla vai ollaanko siinä sängyllä ihan nakkena? Ajatuskin puistattaa.

Ihan varmaan saan tästä lokaa niskaan, että "luonnollista" ja noin, mutta minä (ja mieheni) nyt vain olen tällainen nolostelija ja tykätään yksityisyydestä. Ja kyllä, käymme saunassa yhdessä jne, mutta se on minusta eri asia. Oikeastaan en haluaisi miestä sinne ollenkaan, mutta en kehtaa kieltääkään. Olen salaa toivonut, että lapsi syntyisi etuajassa ja mies olisi työmatkalla eikä ehtisi mukaan. Se on kuitenkin aika kaukaa haettua, mahdollisuus on liian pieni. :)

Olen varma, etten ole ainoa, jota asia vaivaa, mutta kukaan muu ei ole tainnut ennen asiasta avautua. Minunlaisiani on takuulla muitakin. Nykyisin vaan pitää pakolla olla niin reipas ja yhteisöllinen. :(

Kommentit (180)

Vierailija
61/180 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 17:22"]Luota muhun, kun synnytät, ei sulla tule enää siinä vaiheessa mieleenkään kuka näkee ja mitä. Voin lyödä vaikka satasestaa vetoa.
[/quote]

Mä kyllä ehdin oikein hyvin ajatella moisia. Paskavaiheessa pyysin isää siirtymään pääpuoleen.

Vierailija
62/180 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 16:15"]

No miten synnytyksen saa videoitua, jos mies on siellä pää-päässä?! Haluamme ensimmäisen lapsemme syntymän videolle lasta itseään varten. Ajattelimme, että mies kuvaa, mutta näitä vastauksia luettuani tuli mieleen, että ehkä hän ei pystykään. En ole tullut edes ajatelleeksi siellä olevan mitään kakkaa. Minua se ei haittaa, mutta miehellä on erityisherkkä hajuaisti. :D

En ehkä haluaisi vierasta kuvaajaa, ainakaan miestä. Saakohan muuten toisen henkilön ottaa mukaan miehen lisäksi, siis kuvaajan? Pitääkö hänellä olla valmennus käytynä? Olisi noloa, jos hän siihen pyörtyisi.

Pitipä avata tämä ketju, menipä taas vaikeaksi.

[/quote]

Oletko varma, että poikasi haluaa katsella venytettyä, veristä alapäätäsi videolta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/180 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi morjes taas tätäkin ketjua. Luojalle kiitos, että en toiveistani huolimatta päässyt kätilölinjalle ja minusta tuli ihan rivisairaanhoitaja.

Vierailija
64/180 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 17:20"]

No miten synnytyksen saa videoitua, jos mies on siellä pää-päässä?! Haluamme ensimmäisen lapsemme syntymän videolle lasta itseään varten. Ajattelimme, että mies kuvaa, mutta näitä vastauksia luettuani tuli mieleen, että ehkä hän ei pystykään. En ole tullut edes ajatelleeksi siellä olevan mitään kakkaa. Minua se ei haittaa, mutta miehellä on erityisherkkä hajuaisti. :D

En ehkä haluaisi vierasta kuvaajaa, ainakaan miestä. Saakohan muuten toisen henkilön ottaa mukaan miehen lisäksi, siis kuvaajan? Pitääkö hänellä olla valmennus käytynä? Olisi noloa, jos hän siihen pyörtyisi.

[/quote]

Minulla on ollut synnytyksessä mukana kuvaaja, ihan miespuolinen kuvaajaystäväni. Hän oli itse isä, joten mitään valmennuksia ei kysytty. Lapsen isä oli myös paikalla, eli kaksi henkilöä minun lisäkseni. Kysyin etukäteen sairaalasta ja sanoivat, että jos on hyvin tilaa, voi tulla kaksikin "tukihenkilöä". En maininnut kuvaajan tehtävästä mitään, eikä siihen kukaan puuttunutkaan. Ja sama kai tuo on, kuka niitä kuvia ottaa, isä vai joku muu.

Sairaalan henkilökunta kyllä selvästi supisi keskenään, kun minulla oli kaksi miestä mukanani. :)

[/quote]

Pliis, sanokaa, että nämä kaksi kommenttia ovat fiktiota. Onko tällaisia ihmisiä olemassa oikeasti?

Vierailija
65/180 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 17:38"]

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 17:20"]

[/quote]

Minulla on ollut synnytyksessä mukana kuvaaja, ihan miespuolinen kuvaajaystäväni. Hän oli itse isä, joten mitään valmennuksia ei kysytty. Lapsen isä oli myös paikalla, eli kaksi henkilöä minun lisäkseni. Kysyin etukäteen sairaalasta ja sanoivat, että jos on hyvin tilaa, voi tulla kaksikin "tukihenkilöä". En maininnut kuvaajan tehtävästä mitään, eikä siihen kukaan puuttunutkaan. Ja sama kai tuo on, kuka niitä kuvia ottaa, isä vai joku muu.

Sairaalan henkilökunta kyllä selvästi supisi keskenään, kun minulla oli kaksi miestä mukanani. :)

[/quote]

Pliis, sanokaa, että nämä kaksi kommenttia ovat fiktiota. Onko tällaisia ihmisiä olemassa oikeasti?

[/quote]

Olen tuo jälkimmäinen ja olen ihan oikeasti olemassa. En nyt ymmärrä pointtiasi?

Vierailija
66/180 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle sen verran, että kyllä siinä sängyllä saa olla peitto päällä. Sairaalavaatteissa voi olla kylmäkin. Ja kipu tekee ainakin minulla kylmät väreet entistä helpommin. Miehelle voi jo kotona sanoa, että ei katselisi sinne jalkopäähän vaan hieroisi sinun hartioitasi ja silittäisi otsaa.

Vierailija
67/180 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 17:46"]

Aloittajalle sen verran, että kyllä siinä sängyllä saa olla peitto päällä. Sairaalavaatteissa voi olla kylmäkin. Ja kipu tekee ainakin minulla kylmät väreet entistä helpommin. Miehelle voi jo kotona sanoa, että ei katselisi sinne jalkopäähän vaan hieroisi sinun hartioitasi ja silittäisi otsaa.

[/quote]

Mitä järkeä on raahata mies mykaan synnytyssaliin, jos ei se saa edes katsoa, kun vauva syntyy??

Vierailija
68/180 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläs oli peitto kun sinut sai.

Vierailija
69/180 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 17:21"]

Tuleeko kaikilla paskat synnyttäessä

[/quote]

Tulee. Miehellä, kätilöllä ja mahd. lääkärillä. Niin joo, äidillä ei tule. Suoli on tyhjennyt jo aiemmin.

Vierailija
70/180 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 17:24"]

Miten te saitte lapsen alulle?

[/quote]

Sohittiin pimeässä ja peiton alla?

Vierailija
71/180 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 17:20"]mulla oli ainakin niin pitk se sairaalan vaate ett tuli sen verta eteen. ei ollu peittoa. ja mulla mies lhti huoneesta ponnistus vaiheessa kun teki pahaa..
[/quote]
Voi poloista.

Vierailija
72/180 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen saanut lapsen sektiolla ja siinä oli kangas välissä etten itsekään nähnyt kun lapsi otettiin ulos.

Vierailija
73/180 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 21:20"]

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 21:13"]

174 jatkaa vielä, että en ottanut peräruisketta sen takia, että sitten ei ponnistaessa tulisi kakkaa, vaan sen takia, että ei tarttis sitten olla heti kipeän alapään kanssa pöntöllä pökälettä pukkaamassa. Ja otan kyllä tulevassakin synnytyksessä, ei se minusta ole mitenkään ikävä asia eikä laittoa edes huomannut. Mies ei varmaan edes tiedä että sain peräruiskeen, ei olla siitä koskaan juteltu :D

[/quote]

Siis otitko vai etkö ottanut?

[/quote]

Etkö osaa lukea? Kirjoitin selkeästi, että en ottanut sen takia ettei kakkaa tulis synnytyksessa VAAN SEN TAKIA ettei tarttis sitten kipeän alapään kanssa kakalla olla pariin päivään. Eli rautalangasta: otin peräruiskeen sen takia, ettei tarvi olla paskalla pariin päivään.

Vierailija
74/180 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 21:55"]

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 21:20"]

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 21:13"]

174 jatkaa vielä, että en ottanut peräruisketta sen takia, että sitten ei ponnistaessa tulisi kakkaa, vaan sen takia, että ei tarttis sitten olla heti kipeän alapään kanssa pöntöllä pökälettä pukkaamassa. Ja otan kyllä tulevassakin synnytyksessä, ei se minusta ole mitenkään ikävä asia eikä laittoa edes huomannut. Mies ei varmaan edes tiedä että sain peräruiskeen, ei olla siitä koskaan juteltu :D

[/quote]

Siis otitko vai etkö ottanut?

[/quote]

Etkö osaa lukea? Kirjoitin selkeästi, että en ottanut sen takia ettei kakkaa tulis synnytyksessa VAAN SEN TAKIA ettei tarttis sitten kipeän alapään kanssa kakalla olla pariin päivään. Eli rautalangasta: otin peräruiskeen sen takia, ettei tarvi olla paskalla pariin päivään.

[/quote]

En ole tuo aiempi kommentoija, mutta "selkeää"kirjoitusta et ole nähnytkään.

Vierailija
75/180 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja, ota makuupussi mukaan synnytykseen. Sillä kaikki ongelmat korjaantuu.

Vierailija
76/180 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektiosta pakollinen! Säilyy tavara kunnossa.
Isä 14.3.2015 alkaen

Vierailija
77/180 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 19:50"]

Sektiosta pakollinen! Säilyy tavara kunnossa. Isä 14.3.2015 alkaen

[/quote]

Älä kehu ennen 14.3., et tiedä vielä mitään.

Vierailija
78/180 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään suojaa. Mutta jos miehesi pysyy pääpuolella, ei hän näe alapäätäsi. Veren sun muiden eritteiden näkemistä ei tuossakaan  tapauksessa estämään.

Vierailija
79/180 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä saa pyynnöstä vihreän liinan väliin. Myös sivusermit saa ettei isäkään näe. Voit myös pyytää hieman himmeämpää valoa.

Vierailija
80/180 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se sairaalavaate tms. kuitenkin jotain peitä? Semmoinen kaapu kuin leffoissa on. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan