Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kumppanin löytäminen 35+ naiselle Helsingissä on käytännössä mahdotonta?

Vierailija
28.09.2021 |

Olen pohdiskellut tätä jo monta vuotta. Ratkaisua tai kumppania ei ole löytynyt. Tosin parikymppisenä se oli minulle ihan yhtä vaikeaa. Silloin ei vielä ollut yleisesti muotia miesten parissa hankkia nuoria kumppaneita, joten ehkä itselläni on ollut huonoa onneakin syntymävuoteni osalta. Itse ihastuisin melkein jokaiseen, joka edes vähän ja mukavasti juttelee minulle, ikähaarukassa n. 30-70 vuotta. Olen hoikka ja muuten ihan ok, mutta ilmeisesti jotenkin liian tylsä ja ruma sitten kuitenkin.

T. N35+ Helsingistä

Kommentit (239)

Vierailija
101/239 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen mies ja nainen saa joka iässä oman tasoisensa kumppanin. Ongelmat syntyvät siitä, kun niin moni tietämättään tavoittelee parempaa kuin on itse. Esim ap tapaisi jo tänään miehen, jos alkaisi katsella ikäisiään taviksen näköisiä ja vähän rumempia homssuisia miehiä, jotka eivät kiinnitä mitään huomiota ulkonäköönsä ja menisi itse tekemään niille vieläpä aloitteen.

T. Keski-ikäinen nainen Helsingistä

Miksi minun pitäisi tehdä aloite? Joku nörttimies kelpaisi ja olisi kelvannut nuorempanakin, mutta miitä old school -nörttejä ei taida olla enää olemassakaan.

T. Ap

Vai pitäisi arvon prinsessalle kaikki tuoda hopeatarjottimella eteen. Valitettavasti maailma ei toimi silleen. Maailma ei ole sinulle mitään velkaa. Ihan täytyy itse olla aktiivinen jos jotain haluaa saada aikaiseksi.

Vierailija
102/239 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi toki olla myös surkeaa tuuria, mutta yleisesti ottaen syytä voinee hakea itsestä.

Minä olen ihan tavallinen nainen. Ei ollut ongelmia löytää miestä 35+ Helsingistä. Oikein kelpo miehiä oli deittailtavana. Kaveripiirissä miehen löytämisen vaikeutta valittivat mm. ylipainoinen ja hyökkäävä nainen ja hyvin eristäytynyt nainen.

Tämä aloitus onkin provo, jossa yritetään uskotella naisille, että niiden on otettava vanhempi mies tai kilt*imies. En tiedä, mikä näitten aloitusten tarkoitus on.

Aloitus ei ole provo. Olen harmitellut tilanmettani jo useamman vuoden ja sama ongelma oli teininä ja parikymppisenä, jolloin olin yhtä hissukkamainen ja sulkeutunut, ja ulkonäön huolenpidon osalta boheemi kuten nykyisinkin.

Vaati todella radikaalia elämänmuutosta vuosia sitten, jotta sain miehet kiinnostumaan itsestäni eli parin vuoden ajan kiinnitin huomiota ulkonäkööni, meikkasin ja pidin huolta ulkonäöstäni ja kiinnitin huolta pukeutumiseen, minkä myötä tuli aina vähän positiivisempaa feedbackia kaikkialta, mikä taas vaikutti itsetuntoonikin. Sisimmässäni olen silti aina se vähän nolo nörtti, joten en haluaisi olla liian "perusnätti" tai huoliteltukaan, jotta ulkokuori olisi synkassa sisimpäni kanssa.

Lisäksi ne ehkä olivat muutenkin ehkä tämän ainoan elämäni parhaat vuodet ulkoisesti, jotem parikin miestä kiinnostui ja onnistuin löytämään kumppanin. En vain jaksaisi välittää ulkonäöstä, laittaa hiuksiani tai meikata nätisti. Haluaisin saada olla vähän ujo ja umpimielinen, boheemisti pukeutuva oma itseni ja silti löytää kumppanin (joku kaltaiseni nörtti kelpaisi, mutta nörtit eivät kiinnostu minusta koskaan).

T. Ap

Kuvailusi perusteella miehiä pitäisi riittää jonoksi asti. Jotain jätät nyt kertomatta.

Mitäh? Ai siis nainen saisi muka olla boheemikin ja silti kelpaisi muka miehille? Olen aina luullut, että naisen olisi oltava sellainen täyden kympin superyksilö, että kelpaa miehille. Ei minua tosiaan lähesty normaalissa Suomi-arjessa koskaan kukaan ja Tinderissä tai deittipalstoilla en ole ollut koskaan eläissäni. En myöskään käy baareissa, eikä minulla ole minkäänlaista ystäväpiiriäkään. En harrasta mitään sosiaalisuutta vaativaa myöskään.

T. Ap

No tottakai on mahdotonta, kerrothan sen itsekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/239 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi ettei kukaan täysjärkinen mies luistele biologisen pommin tikittäjän "hups, unohdin pillerit" miinaan tai "ei ne pillerit oo satavarmoja" selostukseen.

Odota tonne 45v, niin jo löytyy ukkoa.

Vierailija
104/239 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi ettei kukaan täysjärkinen mies luistele biologisen pommin tikittäjän "hups, unohdin pillerit" miinaan tai "ei ne pillerit oo satavarmoja" selostukseen.

25v. hedelmällinen neitsyt kumminkin kelpaa?

Vierailija
105/239 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereella yhtä vaikeaa.

Samat naamat pyörii vuodesta toiseen.

N32

Ja edelleen odotat, että Sinut -täydellisyyden Prinsessan- pokaa joku mies.

Tee niitä aloitteita, niin ei tarvi kitistä.

Vierailija
106/239 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

Se elää perhe-elämää tarvittaessa PARISUHTEESSA, eikä unohda ukkoaan täysin, kun synnärillä pullahtaa.

Vierailija
107/239 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kelpaa. Vaan yli 35v vela tai yli 40v aikuinen nainen.

M45

Vierailija
108/239 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

Se elää perhe-elämää tarvittaessa PARISUHTEESSA, eikä unohda ukkoaan täysin, kun synnärillä pullahtaa.

Käyt varmaan töissä, jotta nuori morsian voi keskittyä itseensä ja perheeseensä?

Vierailija
109/239 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut deittailla Tukholman puolella tai Tallinnassa? Enemmän miehiä, enemmän valikoimaa. Monet käy Suomen puolella töissä. Voitte sopia treffit satamaan/lentokentälle.

Miksi joku ruotsalainen mies kiinnostuisi suomalaisesta? Sehän olisi noloa miehen suvulle, jos joutuisi tyytymään keskitasoiseen suomalaiseen naiseen jonkun söpön ruotsalaisneidon sijaan. Miksi joku virolainen haluaisi suomalaisen naisen, kun siellä on omasta takaa erinomainen tarjonta?

Eli ei ole realistinen vaihtoehto. Sinänsä matkoilla kohtaan kyllä flirttiä jo kyseisissä maissakin, toisin kuin Suomessa, mutta flirtistä on todella pitkä matka ihan oikeaan seurusteluun.

T. Ap

Kymmenet tuhannet suomalaiset naiset on löytäneet ulkomailta puolison. Miten voit väittää, ettei se ole realistinen vaihtoehto. Onhan se kun sitä kerran jatkuvasti tapahtuu. Eikä se pointti tainnut olla siinä ruotsalaisen miehen bongaamisessa vaan laatikon ulkopuolelta ajattelussa. Pitää avartaa näköalaansa ja kokeilla sellaisia juttuja mitä on vielä tutkimatta. Kääntää jokainen kivi ja pelata jokainen kortti. Sodassa ja rakkaudessa ovat kaikki keinot sallittuja! Sanoi joku viisas joskus kauan sitten.

Juu.

Ihanan tasa-arvoinen eri kulttuurista tai sitten venäläinen machojuoppo.

N34

Vierailija
110/239 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

Käyt varmaan töissä, jotta nuori morsian voi keskittyä itseensä ja perheeseensä?

Ainakin se huomaa muutenkin kuin käsi rahapussia kohden ojossa nalkuttaen, kun tulee töistä kotiin.

Vierailija
111/239 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MeToo-liikkeen johdosta miehet eivät enää voi lähestyä tai tehdä aloitetta naisen suuntaan. Tästä syystä lähestyminen ja aloitteen tekeminen on nyt siirretty naisen harteille. Jos tätä ei voi ymmärtää ja omaan toimintaan sopeuttaa, kumppanin löytäminen on todellakin mahdotonta.

Sama homma täällä. MeToo on kyllä ollut passiivisille naisille melkoinen rosvosektori, kun aloitteita tai "aloitteita" tekevät miehet ovat niitä, joilla ei ole elämässä mitään hävittävää. 

Vierailija
112/239 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sitä myös miehelle. Olen mies Helsingistä ja olen huomannut saman. Deittailu muuttui Tinderin myötä, eikä nettideiteillä enää tapaa ketään. Se 1% miehiä pyörittää kaikkia naisia ja me muut jäädään nuolemaan näppejämme.

Itse myös hoikka ja siisti ulkonäköltäni. Korkeakoulutettu.

Tinder muutti nettideittailun pinnallisemmaksi. Syvällisiä keskusteluja ei saa enää aikaiseksi kun ihmisillä on monta deittiä samaan aikaan kierrossa. Vakavaa suhdetta on mahdoton muodostaa ja mennään ulkonäkö edellä.

Muistelen kaiholla Suomi24 deittien kulta-aikaa jolloin tapasi paljon mielenkiintoisia ihmisiä. Nyt mennään vain paneminen mielessä.

Hyvin vaikea uskoa tähän. Joko sinulla on ikää yli 40 ja etsit alle 30-vuotiasta naista tai sitten kriteerisi ovat muuten todella kovat. Noilla ominaisuuksilla olet hyvin kysytty Helsingissä, jos ne vaan pitävät paikkansa. Moni myös kuitenkin arvioi ulkonäkönsä yläkanttiin.

Vierailija
113/239 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut deittailla Tukholman puolella tai Tallinnassa? Enemmän miehiä, enemmän valikoimaa. Monet käy Suomen puolella töissä. Voitte sopia treffit satamaan/lentokentälle.

Miksi joku ruotsalainen mies kiinnostuisi suomalaisesta? Sehän olisi noloa miehen suvulle, jos joutuisi tyytymään keskitasoiseen suomalaiseen naiseen jonkun söpön ruotsalaisneidon sijaan. Miksi joku virolainen haluaisi suomalaisen naisen, kun siellä on omasta takaa erinomainen tarjonta?

Eli ei ole realistinen vaihtoehto. Sinänsä matkoilla kohtaan kyllä flirttiä jo kyseisissä maissakin, toisin kuin Suomessa, mutta flirtistä on todella pitkä matka ihan oikeaan seurusteluun.

T. Ap

Kymmenet tuhannet suomalaiset naiset on löytäneet ulkomailta puolison. Miten voit väittää, ettei se ole realistinen vaihtoehto. Onhan se kun sitä kerran jatkuvasti tapahtuu. Eikä se pointti tainnut olla siinä ruotsalaisen miehen bongaamisessa vaan laatikon ulkopuolelta ajattelussa. Pitää avartaa näköalaansa ja kokeilla sellaisia juttuja mitä on vielä tutkimatta. Kääntää jokainen kivi ja pelata jokainen kortti. Sodassa ja rakkaudessa ovat kaikki keinot sallittuja! Sanoi joku viisas joskus kauan sitten.

Juu.

Ihanan tasa-arvoinen eri kulttuurista tai sitten venäläinen machojuoppo.

N34

Etkö säkään kelpaa tasa-arvoiselle ruotsalaiselle?

Vierailija
114/239 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen, odotukset.

Naamoista näkee ketkä on huomion puutteessa. Desperaattinen, epävakaa vihaa ja itsesääliä lepattava maailmannapa, joka etsii jotain mikä täyttää hänen tarpeensa.

Olisko aivan tavallisten vuorovaikutustaitojen kertaus, johon kuuluu hyväksyä että jokainen on sellainen kuin on.

Vain pahasti sairas yrittää muovata muita itselleen sopiviksi.

Vierailija
115/239 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

Ainakin se huomaa muutenkin kuin käsi rahapussia kohden ojossa nalkuttaen, kun tulee töistä kotiin.

Just joku dissasi venäläisiä miehiä epätasa-arvoisiksi. Löytyy niitä täältäkin 🤐

Vierailija
116/239 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MeToo-liikkeen johdosta miehet eivät enää voi lähestyä tai tehdä aloitetta naisen suuntaan. Tästä syystä lähestyminen ja aloitteen tekeminen on nyt siirretty naisen harteille. Jos tätä ei voi ymmärtää ja omaan toimintaan sopeuttaa, kumppanin löytäminen on todellakin mahdotonta.

Sama homma täällä. MeToo on kyllä ollut passiivisille naisille melkoinen rosvosektori, kun aloitteita tai "aloitteita" tekevät miehet ovat niitä, joilla ei ole elämässä mitään hävittävää. 

Kahvikuppimiehet on siitä jänniä ettei palkkaa nauttivalle naiselle haluta missään tilanteessa tarjota kahveja. Täysveriselle loiselle maksetaan kaikki ja tätä kohtaan ollaan superaloitteellisia.

Vierailija
117/239 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

Just joku dissasi venäläisiä miehiä epätasa-arvoisiksi. Löytyy niitä täältäkin 🤐

Kyllä.

Niin Dimitri kuin Timo saa aivan saman kohtelun.

Vierailija
118/239 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuulostaa kyllä vähän epätoivoiselta :D Kaikki käy; eläkeläiset, naiset, kohta varmaan koiratkin

Vierailija
119/239 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kuulostaa kyllä vähän epätoivoiselta :D Kaikki käy; eläkeläiset, naiset, kohta varmaan koiratkin

Taitaa olla meidän tonttu joka siellä kirjoittelee.

Vierailija
120/239 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on enemmän sinkkunaisia kuin miehiä eli todennäköisyys löytää mies on huonompi. Moni mies etsii itseään nuorempaa kumppania eli sinulla voisi olla mahdollisuudet 40-50 v mieheen. Kannattaa ehdottaa katsella miehiä kehyskunnista, missä parempi tarjonta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi