Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kumppanin löytäminen 35+ naiselle Helsingissä on käytännössä mahdotonta?

Vierailija
28.09.2021 |

Olen pohdiskellut tätä jo monta vuotta. Ratkaisua tai kumppania ei ole löytynyt. Tosin parikymppisenä se oli minulle ihan yhtä vaikeaa. Silloin ei vielä ollut yleisesti muotia miesten parissa hankkia nuoria kumppaneita, joten ehkä itselläni on ollut huonoa onneakin syntymävuoteni osalta. Itse ihastuisin melkein jokaiseen, joka edes vähän ja mukavasti juttelee minulle, ikähaarukassa n. 30-70 vuotta. Olen hoikka ja muuten ihan ok, mutta ilmeisesti jotenkin liian tylsä ja ruma sitten kuitenkin.

T. N35+ Helsingistä

Kommentit (239)

Vierailija
81/239 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi toki olla myös surkeaa tuuria, mutta yleisesti ottaen syytä voinee hakea itsestä.

Minä olen ihan tavallinen nainen. Ei ollut ongelmia löytää miestä 35+ Helsingistä. Oikein kelpo miehiä oli deittailtavana. Kaveripiirissä miehen löytämisen vaikeutta valittivat mm. ylipainoinen ja hyökkäävä nainen ja hyvin eristäytynyt nainen.

Tämä aloitus onkin provo, jossa yritetään uskotella naisille, että niiden on otettava vanhempi mies tai kilt*imies. En tiedä, mikä näitten aloitusten tarkoitus on.

Aloitus ei ole provo. Olen harmitellut tilanmettani jo useamman vuoden ja sama ongelma oli teininä ja parikymppisenä, jolloin olin yhtä hissukkamainen ja sulkeutunut, ja ulkonäön huolenpidon osalta boheemi kuten nykyisinkin.

Vaati todella radikaalia elämänmuutosta vuosia sitten, jotta sain miehet kiinnostumaan itsestäni eli parin vuoden ajan kiinnitin huomiota ulkonäkööni, meikkasin ja pidin huolta ulkonäöstäni ja kiinnitin huolta pukeutumiseen, minkä myötä tuli aina vähän positiivisempaa feedbackia kaikkialta, mikä taas vaikutti itsetuntoonikin. Sisimmässäni olen silti aina se vähän nolo nörtti, joten en haluaisi olla liian "perusnätti" tai huoliteltukaan, jotta ulkokuori olisi synkassa sisimpäni kanssa.

Lisäksi ne ehkä olivat muutenkin ehkä tämän ainoan elämäni parhaat vuodet ulkoisesti, jotem parikin miestä kiinnostui ja onnistuin löytämään kumppanin. En vain jaksaisi välittää ulkonäöstä, laittaa hiuksiani tai meikata nätisti. Haluaisin saada olla vähän ujo ja umpimielinen, boheemisti pukeutuva oma itseni ja silti löytää kumppanin (joku kaltaiseni nörtti kelpaisi, mutta nörtit eivät kiinnostu minusta koskaan).

T. Ap

Kuvailusi perusteella miehiä pitäisi riittää jonoksi asti. Jotain jätät nyt kertomatta.

Vierailija
82/239 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut deittailla Tukholman puolella tai Tallinnassa? Enemmän miehiä, enemmän valikoimaa. Monet käy Suomen puolella töissä. Voitte sopia treffit satamaan/lentokentälle.

Miksi joku ruotsalainen mies kiinnostuisi suomalaisesta? Sehän olisi noloa miehen suvulle, jos joutuisi tyytymään keskitasoiseen suomalaiseen naiseen jonkun söpön ruotsalaisneidon sijaan. Miksi joku virolainen haluaisi suomalaisen naisen, kun siellä on omasta takaa erinomainen tarjonta?

Eli ei ole realistinen vaihtoehto. Sinänsä matkoilla kohtaan kyllä flirttiä jo kyseisissä maissakin, toisin kuin Suomessa, mutta flirtistä on todella pitkä matka ihan oikeaan seurusteluun.

T. Ap

No huh huh, että sulla on olematon itsetunto. Huonommuuden tunteesi ulottuu siis jopa kansalaisuuteen asti. Kuule ei ne ruotsalaiset tai virolaiset naiset ole mitenkään sen parempia kuin suomalaisetkaan, ja kyllä vaan ovat monetkin löytäneet näistäkin maista puolison itselleen. Ei siellä Ruotsissakaan kaikki ihmiset ole jotain rikkaita "bättre folkin" jäseniä, vaan siellä löytyy ihan tavallisia ihmisiä samalla lailla kuin Suomestakin.

Se täytyy sivusta sanoa, että tinderissä on "huippupoiminnat" välilehti, joka näyttää alueen suosituimmat profiilit kyseiseltä päivältä. En tiedä miltä se naisista näyttää, mutta ainakin Helsingissä asuvalle miehelle ne suosituimmat profiilit ovat melkein joka päivä virolaisten naisten profiileita (ikähaitari 30-40v. ja etäisyys 100km ovat omat asetukset)

Tämän perusteella siis vaikuttaa hyvin vahvasti siltä, että virolaiset naiset ovat todellakin suositumpia, kuin suomalaiset naiset.

Ehkäpä joku täällä osaisi sanoa, ovatko virolaiset miehet niin ikään valloittaneet kaikki suositumpien profiilien kärkipaikat Helsingissä? Itse en tätä pysty tarkastamaan tinderistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/239 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut deittailla Tukholman puolella tai Tallinnassa? Enemmän miehiä, enemmän valikoimaa. Monet käy Suomen puolella töissä. Voitte sopia treffit satamaan/lentokentälle.

Miksi joku ruotsalainen mies kiinnostuisi suomalaisesta? Sehän olisi noloa miehen suvulle, jos joutuisi tyytymään keskitasoiseen suomalaiseen naiseen jonkun söpön ruotsalaisneidon sijaan. Miksi joku virolainen haluaisi suomalaisen naisen, kun siellä on omasta takaa erinomainen tarjonta?

Eli ei ole realistinen vaihtoehto. Sinänsä matkoilla kohtaan kyllä flirttiä jo kyseisissä maissakin, toisin kuin Suomessa, mutta flirtistä on todella pitkä matka ihan oikeaan seurusteluun.

T. Ap

No huh huh, että sulla on olematon itsetunto. Huonommuuden tunteesi ulottuu siis jopa kansalaisuuteen asti. Kuule ei ne ruotsalaiset tai virolaiset naiset ole mitenkään sen parempia kuin suomalaisetkaan, ja kyllä vaan ovat monetkin löytäneet näistäkin maista puolison itselleen. Ei siellä Ruotsissakaan kaikki ihmiset ole jotain rikkaita "bättre folkin" jäseniä, vaan siellä löytyy ihan tavallisia ihmisiä samalla lailla kuin Suomestakin.

Se täytyy sivusta sanoa, että tinderissä on "huippupoiminnat" välilehti, joka näyttää alueen suosituimmat profiilit kyseiseltä päivältä. En tiedä miltä se naisista näyttää, mutta ainakin Helsingissä asuvalle miehelle ne suosituimmat profiilit ovat melkein joka päivä virolaisten naisten profiileita (ikähaitari 30-40v. ja etäisyys 100km ovat omat asetukset)

Tämän perusteella siis vaikuttaa hyvin vahvasti siltä, että virolaiset naiset ovat todellakin suositumpia, kuin suomalaiset naiset.

Ehkäpä joku täällä osaisi sanoa, ovatko virolaiset miehet niin ikään valloittaneet kaikki suositumpien profiilien kärkipaikat Helsingissä? Itse en tätä pysty tarkastamaan tinderistä.

AP on käsittääkseni etsimässä parisuhdetta, ei pikapanoa. Silloin ne jotain "Helsingin top10" naisia kuolaavat miehet eivät ole edes kiinnostavia, vaan joutavat roskiin.

Ja joo virolaiset naiset voivat olla suosittuja seksisovelluksessa, mutta vaimoksi näyttää silti suurin osa miehistä haluavan edelleen suomalaisen naisen. Hmm.

Vierailija
84/239 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska tavis mies ei enää edes yritä. Naisten kriteerit on niin korkeat.

Tavis M32.

Myönnä jo nyt saatana, tavis 32v mies ei vietä päiväänsä Vauva palstalla:D Minä en ole tavis etkä ole sinäkään

M33

Vierailija
85/239 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi toki olla myös surkeaa tuuria, mutta yleisesti ottaen syytä voinee hakea itsestä.

Minä olen ihan tavallinen nainen. Ei ollut ongelmia löytää miestä 35+ Helsingistä. Oikein kelpo miehiä oli deittailtavana. Kaveripiirissä miehen löytämisen vaikeutta valittivat mm. ylipainoinen ja hyökkäävä nainen ja hyvin eristäytynyt nainen.

Tämä aloitus onkin provo, jossa yritetään uskotella naisille, että niiden on otettava vanhempi mies tai kilt*imies. En tiedä, mikä näitten aloitusten tarkoitus on.

Aloitus ei ole provo. Olen harmitellut tilanmettani jo useamman vuoden ja sama ongelma oli teininä ja parikymppisenä, jolloin olin yhtä hissukkamainen ja sulkeutunut, ja ulkonäön huolenpidon osalta boheemi kuten nykyisinkin.

Vaati todella radikaalia elämänmuutosta vuosia sitten, jotta sain miehet kiinnostumaan itsestäni eli parin vuoden ajan kiinnitin huomiota ulkonäkööni, meikkasin ja pidin huolta ulkonäöstäni ja kiinnitin huolta pukeutumiseen, minkä myötä tuli aina vähän positiivisempaa feedbackia kaikkialta, mikä taas vaikutti itsetuntoonikin. Sisimmässäni olen silti aina se vähän nolo nörtti, joten en haluaisi olla liian "perusnätti" tai huoliteltukaan, jotta ulkokuori olisi synkassa sisimpäni kanssa.

Lisäksi ne ehkä olivat muutenkin ehkä tämän ainoan elämäni parhaat vuodet ulkoisesti, jotem parikin miestä kiinnostui ja onnistuin löytämään kumppanin. En vain jaksaisi välittää ulkonäöstä, laittaa hiuksiani tai meikata nätisti. Haluaisin saada olla vähän ujo ja umpimielinen, boheemisti pukeutuva oma itseni ja silti löytää kumppanin (joku kaltaiseni nörtti kelpaisi, mutta nörtit eivät kiinnostu minusta koskaan).

T. Ap

Tottakai parisuhteen löytyminen vaatii sinulta elämänmuutosta! Olet 10-20 vuotta nyt toiminut sillä tavalla kuin olet toiminut. Selvästi sillä tavalla elämällä ei löydä rakkautta ja romantiikkaa. Silloin ainoa oikeaa johtopäätös on tehdä asialle jotain! Jos jäät odottamaan vielä lisää seuraavat 10-20 vuotta niin miksi lopputulos olisi yhtään erilainen?

Ehh, eli mun pitää alkaa laittaa hiukset siististi ja hoitaa ihoa sekä ostaa kauniita vaatteita? En saisi enää unohtaa välillä hiusten pesua ja skipata kampaamokäyntejä tai kulkea reikäisissäkin vaatteissa tarvittaessa. Mun mielestä on ihanaa saada olla harmaavarpunen ja sellainen vähän säälittävän näköinen tapaus. Ei kiinnostaisi sellainen puunaaminen pätkän vertaa. Tosin näyttää siltä, että pakkohan se vain on alistua miellyttämään massoja.

T. Ap

Vierailija
86/239 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Kymmenet tuhannet suomalaiset naiset on löytäneet ulkomailta puolison. Miten voit väittää, ettei se ole realistinen vaihtoehto. Onhan se kun sitä kerran jatkuvasti tapahtuu. Eikä se pointti tainnut olla siinä ruotsalaisen miehen bongaamisessa vaan laatikon ulkopuolelta ajattelussa. Pitää avartaa näköalaansa ja kokeilla sellaisia juttuja mitä on vielä tutkimatta. Kääntää jokainen kivi ja pelata jokainen kortti. Sodassa ja rakkaudessa ovat kaikki keinot sallittuja! Sanoi joku viisas joskus kauan sitten.

Voisin ehkä ulkomailta saadakin kumppanin helpommin. Mutta harva ruotsalaismies haluaa tyytyä suomalaiseen naiseen, sillä siellä se olisi tosiaan tyytymistä ja noloakin. En jaksaisi puolustella kansallisuuttani ja kieltäni ja olla ikäänkuin altavastaajana sen vuoksi jatkuvasti. Hienointa on aina löytää oman maansa tarjonnasta puoliso muutenkin. Itsekin olen pitänyt sitä ensisijaisena tavoitteenani.

T. Ap

Vierailija
87/239 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Kuvailusi perusteella miehiä pitäisi riittää jonoksi asti. Jotain jätät nyt kertomatta.

Mitäh? Ai siis nainen saisi muka olla boheemikin ja silti kelpaisi muka miehille? Olen aina luullut, että naisen olisi oltava sellainen täyden kympin superyksilö, että kelpaa miehille. Ei minua tosiaan lähesty normaalissa Suomi-arjessa koskaan kukaan ja Tinderissä tai deittipalstoilla en ole ollut koskaan eläissäni. En myöskään käy baareissa, eikä minulla ole minkäänlaista ystäväpiiriäkään. En harrasta mitään sosiaalisuutta vaativaa myöskään.

T. Ap

Vierailija
88/239 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

AP on käsittääkseni etsimässä parisuhdetta, ei pikapanoa. Silloin ne jotain "Helsingin top10" naisia kuolaavat miehet eivät ole edes kiinnostavia, vaan joutavat roskiin.

Ja joo virolaiset naiset voivat olla suosittuja seksisovelluksessa, mutta vaimoksi näyttää silti suurin osa miehistä haluavan edelleen suomalaisen naisen. Hmm.

Voisiko tuossa olla sittenkin taustalla joku yhden illan suhteiden hakeminen. Harvalla suomalaisella miehellä kuitenkaan on virolaista tyttöystävää, eivätkä he sellaisia edes halua tietääkseni.

T. Ap

Vierailija
89/239 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap. Öö, sulla on ainakin huono itsetunto. Kannattaisi varmaan työstää sitä ensin. T. Yksi joka komean ulkomaalaisen miehen kanssa naimisissa jo monta vuotta

Vierailija
90/239 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska tavis mies ei enää edes yritä. Naisten kriteerit on niin korkeat.

Tavis M32.

Myönnä jo nyt saatana, tavis 32v mies ei vietä päiväänsä Vauva palstalla:D Minä en ole tavis etkä ole sinäkään

M33

Sulla on toivoa!

Vierailija
91/239 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi kannattanu kulkea nokka ilmassa 14-34v ja kelpuuttaa vain ne kaikista komeimmat. Ne vaan käyttivät sua pussien tyhjennykseen sillävälin kun muut otti ne ihan ookoo miehet (jotka nekin olivat sua tasokkaampia muttet narsismissasi nähnyt sitä).

Nyt se on time to pay the piper.

Olin hyvin romanttinen ja toisaalta ulkonäkökeskeinen nuorempana eli olisin halunnut hyvin komean miehen. Eka seurusteluntapainen oli tosin vasta 23-vuotiaana, sillä aivan eka ihastukseni ei kiinnostunut minusta. Se seurusteluntapainen kestikin seitsemän vuotta ja mies lopuksi tunnusti, ettei ole valmis vakavampaan suhteeseen ja esim. yhteenmuuttoon tai avioliittoon/perheeseen kanssani. Mitäpä siinä voi enää tehdä? :(

T. Ap

Aloittaja, ei kannata vastata tämän palstan täysin häiriintyneille miehille. Se on sama kuin yrittäisi keskustella asiallisesti jonkun sairaan uskonlahkon jäsenen kanssa.

Vierailija
92/239 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen mies ja nainen saa joka iässä oman tasoisensa kumppanin. Ongelmat syntyvät siitä, kun niin moni tietämättään tavoittelee parempaa kuin on itse. Esim ap tapaisi jo tänään miehen, jos alkaisi katsella ikäisiään taviksen näköisiä ja vähän rumempia homssuisia miehiä, jotka eivät kiinnitä mitään huomiota ulkonäköönsä ja menisi itse tekemään niille vieläpä aloitteen.

T. Keski-ikäinen nainen Helsingistä

Vierailija
93/239 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen mies ja nainen saa joka iässä oman tasoisensa kumppanin. Ongelmat syntyvät siitä, kun niin moni tietämättään tavoittelee parempaa kuin on itse. Esim ap tapaisi jo tänään miehen, jos alkaisi katsella ikäisiään taviksen näköisiä ja vähän rumempia homssuisia miehiä, jotka eivät kiinnitä mitään huomiota ulkonäköönsä ja menisi itse tekemään niille vieläpä aloitteen.

T. Keski-ikäinen nainen Helsingistä

Miksi minun pitäisi tehdä aloite? Joku nörttimies kelpaisi ja olisi kelvannut nuorempanakin, mutta miitä old school -nörttejä ei taida olla enää olemassakaan.

T. Ap

Vierailija
94/239 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ylipainoinen(laihduta), meikkaatko?

Vierailija
95/239 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Voisiko tuossa olla sittenkin taustalla joku yhden illan suhteiden hakeminen. Harvalla suomalaisella miehellä kuitenkaan on virolaista tyttöystävää, eivätkä he sellaisia edes halua tietääkseni.

T. Ap

Tervetuloa maalle. Tänne on tuotu.

Tän takia virolaiset naiset näyttää valloittaneen Tinderin. Isännät hakee niitä 😏

Vierailija
96/239 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereella yhtä vaikeaa.

Samat naamat pyörii vuodesta toiseen.

N32

En ole saanut sinulta aloitetta! Miksi?

Asun tässä Treen lähellä.

M43

Vierailija
97/239 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varakkailla miehillä on ainakin kusi noussut päähän.

Vierailija
98/239 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi kannattanu kulkea nokka ilmassa 14-34v ja kelpuuttaa vain ne kaikista komeimmat. Ne vaan käyttivät sua pussien tyhjennykseen sillävälin kun muut otti ne ihan ookoo miehet (jotka nekin olivat sua tasokkaampia muttet narsismissasi nähnyt sitä).

Olin hyvin romanttinen ja toisaalta ulkonäkökeskeinen nuorempana eli olisin halunnut hyvin komean miehen. Eka seurusteluntapainen oli tosin vasta 23-vuotiaana, sillä aivan eka ihastukseni ei kiinnostunut minusta. Se seurusteluntapainen kestikin seitsemän vuotta ja mies lopuksi tunnusti, ettei ole valmis vakavampaan suhteeseen ja esim. yhteenmuuttoon tai avioliittoon/perheeseen kanssani. Mitäpä siinä voi enää tehdä? :(

T. Ap

Aloittaja, ei kannata vastata tämän palstan täysin häiriintyneille miehille. Se on sama kuin yrittäisi keskustella asiallisesti jonkun sairaan uskonlahkon jäsenen kanssa.

Vastaan tasa-arvoisesti kommentoijille. Tosin ehkä niille ilkeimmille vastaan innokkaimmin, sillä he samalla komppaavat omia pelkojani.

T. Ap

Vierailija
99/239 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ylipainoinen(laihduta), meikkaatko?

En ole lainkaan ylipainoinem, vaan hoikka ja normaalipainon alarajan tuntumassa. Meikkaan hillitysti. Hiukset ovat pitkät.

T. Ap

Vierailija
100/239 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Vastaan tasa-arvoisesti kommentoijille. Tosin ehkä niille ilkeimmille vastaan innokkaimmin, sillä he samalla komppaavat omia pelkojani.

T. Ap

Pelkäät ettet saa vastakaikua mulkuilta? Nyt haisee provo.