Miksi kumppanin löytäminen 35+ naiselle Helsingissä on käytännössä mahdotonta?
Olen pohdiskellut tätä jo monta vuotta. Ratkaisua tai kumppania ei ole löytynyt. Tosin parikymppisenä se oli minulle ihan yhtä vaikeaa. Silloin ei vielä ollut yleisesti muotia miesten parissa hankkia nuoria kumppaneita, joten ehkä itselläni on ollut huonoa onneakin syntymävuoteni osalta. Itse ihastuisin melkein jokaiseen, joka edes vähän ja mukavasti juttelee minulle, ikähaarukassa n. 30-70 vuotta. Olen hoikka ja muuten ihan ok, mutta ilmeisesti jotenkin liian tylsä ja ruma sitten kuitenkin.
T. N35+ Helsingistä
Kommentit (239)
Mikä pakko rakentaa mahdottomia yhtälöitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska samanikäset miehet on paennu taajaman taakse ja naimisiin
Voi olla, että ratkaisu olisi vain muuttaa Helsingistä pois. Täällä ei ole suhdetta kaipaavia sinkkumiehiä lainkaan.
T. Ap
En ymmärrä sua. Tilastojen mukaan Itä-Suomessa ja Helsingissä/ Uudellamaalla on noin 30% (30-) 40- vuotiaista miehistä lapsettomia ja perheettömiä. Länsi-Suomessa on puolestaan suurin osa perheellisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska samanikäset miehet on paennu taajaman taakse ja naimisiin
Voi olla, että ratkaisu olisi vain muuttaa Helsingistä pois. Täällä ei ole suhdetta kaipaavia sinkkumiehiä lainkaan.
T. Ap
En ymmärrä sua. Tilastojen mukaan Itä-Suomessa ja Helsingissä/ Uudellamaalla on noin 30% (30-) 40- vuotiaista miehistä lapsettomia ja perheettömiä. Länsi-Suomessa on puolestaan suurin osa perheellisiä.
Vaikuttaa pikemminkin siltä, että nuo sinkut tms. ovat ätmejä kuin että eivät halua suhdetta.
Harvoin ne unelmien prinssit tulee kukkakimpun kanssa kotoota hakemaan.
En jaksa lukea ketjua kun taas on valitusta omasta itsestä, mikä sitten on käännetty muiden syyksi. Niinhän täällä miehillekkin hoetaan, että kehitä itseäsi!
Vierailija kirjoitti:
Voi toki olla myös surkeaa tuuria, mutta yleisesti ottaen syytä voinee hakea itsestä.
Minä olen ihan tavallinen nainen. Ei ollut ongelmia löytää miestä 35+ Helsingistä. Oikein kelpo miehiä oli deittailtavana. Kaveripiirissä miehen löytämisen vaikeutta valittivat mm. ylipainoinen ja hyökkäävä nainen ja hyvin eristäytynyt nainen.
Veikkaan että olet ulkonäöltäsi hieman eri tasolla kuin AP.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäh? Ai siis nainen saisi muka olla boheemikin ja silti kelpaisi muka miehille? Olen aina luullut, että naisen olisi oltava sellainen täyden kympin superyksilö, että kelpaa miehille. Ei minua tosiaan lähesty normaalissa Suomi-arjessa koskaan kukaan ja Tinderissä tai deittipalstoilla en ole ollut koskaan eläissäni. En myöskään käy baareissa, eikä minulla ole minkäänlaista ystäväpiiriäkään. En harrasta mitään sosiaalisuutta vaativaa myöskään.
T. Ap
Kerropa, mitä sinun arki on? Ei ole ystäväpiiriä eikä sosiaalisia harrastuksia. Käyt töissä ja ruokakaupassa ja lopun ajan olet kotona? Vai käytkö myös ulkoilemassa? Jos kuviosi on tällainen, niin vähänpä siinä jää tilaa miehille tutustua ja lähestyä. Ja sinun kohdallasi näkisin, että työjärjestys on tämä. Sinuun pitäisi ensin päästä tutustumaan, että voisi ihastua ja uskaltaisi lähestyä. Nämä ulkonäköön perustuvat lähestymiset kun eivät sinun kohdallasi ole mahdollisia.
Sinun pitäisi muuttaa arkeasi niin, että tulisi yhdessäoloa toisten ihmisten kanssa, niitä tutustumisia ja kohtaamisia. Luontevimmin se kai tapahtuisi jonkun harrastuksen parissa. Tosin ne miesnörtitkin taitavat pitkälti pysytellä omissa oloissaan, joten yhtälö on hieman hankala.
Työ-ruokakauppa-muut velvollisuudet-nukkumaan-muut velvollisuudet-työ-ruokakauppa... jne. Joskus ulkoilen ja käyn kuntosalilla. Noin kerran kuukaudessa-kahdessa käyn pikaisesti ostoksilla Helsingin keskustassa. Muun ostan netistä. Muuta en oikein tee edes. Ennen koronaa kävin ulkomaanmatkoilla noin 1-2 kertaa vuodessa.
T. Ap
Anteeksi, missä välissä semmoinen romanssi sitten saisi tilaisuuden?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi toki olla myös surkeaa tuuria, mutta yleisesti ottaen syytä voinee hakea itsestä.
Minä olen ihan tavallinen nainen. Ei ollut ongelmia löytää miestä 35+ Helsingistä. Oikein kelpo miehiä oli deittailtavana. Kaveripiirissä miehen löytämisen vaikeutta valittivat mm. ylipainoinen ja hyökkäävä nainen ja hyvin eristäytynyt nainen.
Veikkaan että olet ulkonäöltäsi hieman eri tasolla kuin AP.
Ennen kaikkea veikkaan, että tekee jotain asian eteen. Eivät ne ylkät soittele umpimähkäisesti ovikelloja kysyäkseen, löytyykö vapaita, naimaikäisiä tyttäriä.
Muuta Ap tänne lappiin, olethan nainen parhaimmassa iässä🙂
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei jaksa oikein mitään mutta silti pitäisi jonkun tupsahtaa ja olla samantien hinkumassa vakavaan parisuhteeseen. Onko tällaisia ihmisiä oikeasti olemassa? Ilmeisesti et sitten parisuhteessakaan oikein jaksaisi mitään mutta miehen pitäisi jaksaa?
Olen vain rehellinen. Eikös rehellisyys ole hyve? 🙂 En trollaa sanaakaan tässä ketjussa, vaan ajattelen aidosti siten kuin kirjoitan.
T. Ap
No oletko miettinyt sitten mitä annettavaa sulla on parisuhteeseen, jos asenne on tuo?
Olisin valmis kattavaan elämänmuutokseen, jos löytäisin miehen. Eli olisin valmis muuttamaan ulkonäköäni parempaan suuntaan miehen toiveiden mukaisesti, sivistämään itseäni monipuolisesti, menemään eri elämän osa-alueilla epämukavuusalueelle jne. Haluaisin tukea ja ilahduttaa, tehdä kumppanini onnelliseksi ja jakaa arkea.
T. Ap
Juju on siinä että sinun olisi pidettävä huolta näistä ensin mainitsrmistasi asioista riippumatta siitä onko kuvioissa miestä vai ei. Ulkonäöstä huolehtiminen ei tarkoita suurta määrää meikkiä tai sinulle vierasta vaatetyyliä. Voisit kehittää tyyliäsi juuri sinulle luontaiseen suuntaan. Itse kuulen miesten suusta jatkuvasti että minulle sopii täydellisesti meikittömyys. On silti yksi tai kaksi meikkituotetta joista tuskin koskaan luovun. Mielestäni on myös aina eduksi, jos ulkonäköön on jollain lailla panostettu. Se ei kuitenkaan tarkoita stereotypioiden noudattamista, vaikka osa miehistä sitä toivookin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyviä sinkkumiehiä on Suomi täynnä, mutta ne ei oo Helsingissä. Muuta tosiaan muualle, tai sitten etsi etäsuhteeseen suostuva mies jostain kauempaa. Voitte tavata aina viikonloppuisin ja jos menee hyvin, niin myöhemmin voit yrittää houkutella hänet muuttamaan luoksesi Helsinkiin.
Ei miehillä oo tapana muuttaa naisen perässä
Miksi miehen pitäisikään muuttaa paikkakunnalta, jossa on hyvä työpaikka jonkun tulevan erokumppanin takia?
Jos ikää on 35+ alkaa olla vähän myöhäistä jos miehen pitää olla sinkku ja lapseton. On melkein pakko yrittää iskeä naimississa oleva tai eronut tai leski. Ja hyväksyä että hän voi olla n 10 vuotta vanhempi. Tai jos on todella nuorekas voi yrittää jotain itseään nuorempaa.
Helsingissä on sama tilanne kuin monissa muissakin maissa pk-seudulla. Paikalliset miehet on hyvin naismaisia, joten sellaiset ei kaikkia naisia miellytä.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä on sama tilanne kuin monissa muissakin maissa pk-seudulla. Paikalliset miehet on hyvin naismaisia, joten sellaiset ei kaikkia naisia miellytä.
Ja höpö höpö,
Pääkaupungeissa asuu normaalisti satojatuhansia ihmisiä, joskus jopa miljoonia. Että kaikki miehet niissä olisi naismaisia on silkaa puppua. Valinnanvaraa on siis laidasta laitaan. Ongelma taitaa olla siinä että suurissa kaupungeissa asuu enemmän naisia kuin miehiä noin yleisesti.
Vierailija kirjoitti:
Jos ikää on 35+ alkaa olla vähän myöhäistä jos miehen pitää olla sinkku ja lapseton. On melkein pakko yrittää iskeä naimississa oleva tai eronut tai leski. Ja hyväksyä että hän voi olla n 10 vuotta vanhempi. Tai jos on todella nuorekas voi yrittää jotain itseään nuorempaa.
Tai velho.
Ap, sinulla on selkeästi paljon ongelmia itsesi kanssa. Mene terapiaan ja ratko ne ongelmat niin alkaa helpottaa muillakin elämän osa-alueilla ja voi löytyä vaikka se kumppanikin.
Ei kyllä ap:n pitää tehdä testi: laita irtoripset, täytettä huuliin, täysmeikki ja irtolisäkkeet blondattuihin hiuksiin. Sitten päälle kunnnon pushupit, rintavako tyrkylle - vaatteet, tiukat housut tai mininen hame. Korkkarit tietenkin. Siis katso mitä tapahtuu eri paikoissa kaupassa, baarissa, töissä…uudet kuvat tinderiin ym. Katsos miehellä pitää viisarin värähtää ja evoluutio ei ole muuttanut tätä asiaa. Mies menee seksin perässä ja se on luonnon valinta. Voit sitten napata haluamasi miehen ja toivon mukaan muuttua omaksi itseksesi jossain vaiheessa papin aamenen jälkeen. Toki avioliitto kestää paremmin, kun viisari edelleen värähtää. Näin se vaan on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja höpö höpö,
Pääkaupungeissa asuu normaalisti satojatuhansia ihmisiä, joskus jopa miljoonia. Että kaikki miehet niissä olisi naismaisia on silkaa puppua. Valinnanvaraa on siis laidasta laitaan. Ongelma taitaa olla siinä että suurissa kaupungeissa asuu enemmän naisia kuin miehiä noin yleisesti.
Ei tietenkään kaikki ole naismaisia. Mutta niistä vapaista tarjolla olevista on, tai sitten niissä on joku muu vika, ikää 35+ ja työhistoriaa takana vuosi tai vähemmän, luottotiedoton, syrjäytynyt, lihava, alkoholisoitunut, tyhmä, ruma. Kuka sellaista huolisi? Kyllä 35-vuotiaan miehen pitää olla korkeakoulutettu, puhua vähintään viittä kieltä sujuvasti, omistaa velaton miljoona-asunto Suomessa, Lontoossa ja New Yorkissa, omistaa useita urheiluautoja, purjevene, harrastaa salillakäyntiä vähintään 5pv/vk ja muuta perusjuttua. Tavallinen vakiduunissa oleva putkimies tai bussikuski, joka asuu velaksi ostetussa kaksiossa Vantaalla, on ihan vitsi. Kuka nainen kehtaisi myöntää olevansa suhteessa sellaisen kanssa?
Työ-ruokakauppa-muut velvollisuudet-nukkumaan-muut velvollisuudet-työ-ruokakauppa... jne. Joskus ulkoilen ja käyn kuntosalilla. Noin kerran kuukaudessa-kahdessa käyn pikaisesti ostoksilla Helsingin keskustassa. Muun ostan netistä. Muuta en oikein tee edes. Ennen koronaa kävin ulkomaanmatkoilla noin 1-2 kertaa vuodessa.
T. Ap