Raamattu
Olen jokin aikaa sitten iltaisin aloittanut raamatun lukemisen, kannesta kanteen. Nyt olen ehtinyt puoleen väliin, saa nähdä, olenko kääntänyt viimeisen sivun jouluun mennessä, sehän olisi oiva päätepysäkki.
Kommentit (577)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://tuleuskoon.fi/tarinat/
Tässä muutamien tarinoita, miten se Jumalan usko löytyi.
Tarinoita on, mutta mitenkäs ne todisteet?
En viitsisi sekaantua näihin merkityksettömiin vastarannanväittäjiin. Jokaisen kokemus ja todiste on jokaisessa ihmisessä itsessään ja uniikki, se on asia, jota ei torinkulmalla välttämättä kovaan ääneen julista, jos ei halua. Jokainen saa kokea Jumalan tai uskon ihan siten, kun se omaa mieltä rauhoittaa. Minun ei ole velvoitetta todistaa yhtään mitään kenellekään, se on minun ja Yläkerran Isän välinen asia, ei joka asiaan kannata ihmistä/ihmisiä sekoittaa. Tunne on tunne, se on kuin veteen piirretty viiva, se EI NÄY!
Eli myönnät itsekin, että jumala on vain sinun pään sisällä oleva kuvitelma?
En elänyt hänen aikakaudellaan, entä sinä. Nyt onkin kysymys USKOMISESTA eikä konkreettisesta NÄKEMISESTÄ.
Todistit siis ihan itse, että jumala on vain uskomuksen varassa. Ei oikeasti olemassa.
Kysy historoitsijoilta, lue opuksia, sieltä löytyy, EI TÄLTÄ PALSTALTA, tämä on vain maallisten ja merkityksettömien temmellyskenttä.
Olen lukenut vaikka mitä ja keskustellut erilaisten henkilöiden kanssa, mutta ei, yhtäkään todistetta ei ole vielä kukaan esittänyt.
Mikä olisi riittävä todiste? Valokuva Jeesuksen ylösnousemisen hetkeltä?
Eihän nyt mahtavalle jumalolennolle pitäisi olla mikään vaiva toimittaa edes joku selkeä todiste.
He, jotka eivät usko, voivat hakeutua pappien puheille, heillä saattaa olla laajempi näkemys, kokemus ja kokonaisuuksien hallinta, eli soittakaa tai varatkaa audienssi papille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamattu kirjotetaan isolla.
Minä kirjoitan ihan piruuttani raamatun ja jumalan pienellä kielioppisääntöjen vastaisesti.
Tunnistan nämä piruuttaan kirjoittavat ja puhuvat ihmiset, he ovat sisäisesti pelkkiä piruja, joihin ei isoja panoksia kannata ladata.
Piru kirjoitetaan ISOLLA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En viitsisi sekaantua näihin merkityksettömiin vastarannanväittäjiin. Jokaisen kokemus ja todiste on jokaisessa ihmisessä itsessään ja uniikki, se on asia, jota ei torinkulmalla välttämättä kovaan ääneen julista, jos ei halua. Jokainen saa kokea Jumalan tai uskon ihan siten, kun se omaa mieltä rauhoittaa. Minun ei ole velvoitetta todistaa yhtään mitään kenellekään, se on minun ja Yläkerran Isän välinen asia, ei joka asiaan kannata ihmistä/ihmisiä sekoittaa. Tunne on tunne, se on kuin veteen piirretty viiva, se EI NÄY!
En elänyt hänen aikakaudellaan, entä sinä. Nyt onkin kysymys USKOMISESTA eikä konkreettisesta NÄKEMISESTÄ.
Todistit siis ihan itse, että jumala on vain uskomuksen varassa. Ei oikeasti olemassa.
Kysy historoitsijoilta, lue opuksia, sieltä löytyy, EI TÄLTÄ PALSTALTA, tämä on vain maallisten ja merkityksettömien temmellyskenttä.
Olen lukenut vaikka mitä ja keskustellut erilaisten henkilöiden kanssa, mutta ei, yhtäkään todistetta ei ole vielä kukaan esittänyt.
Mikä olisi riittävä todiste? Valokuva Jeesuksen ylösnousemisen hetkeltä?
Eihän nyt mahtavalle jumalolennolle pitäisi olla mikään vaiva toimittaa edes joku selkeä todiste.
Et pääse pilkkaamalle pitkälle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamattu kirjotetaan isolla.
Minä kirjoitan ihan piruuttani raamatun ja jumalan pienellä kielioppisääntöjen vastaisesti.
Tunnistan nämä piruuttaan kirjoittavat ja puhuvat ihmiset, he ovat sisäisesti pelkkiä piruja, joihin ei isoja panoksia kannata ladata.
Piru kirjoitetaan ISOLLA.
PIRU.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heti kun joku löytää todisteen jostain jumalasta, niin alan uskomaan siihen. Toistaiseksi sellaista ei ole tullut vastaan. Raamattu on kooste tarinoita ja siihen valittiin parhaat palat, jotta saadaan rahvaat pidetyä ruodussa.
Miksi Jeesukseen uskovat olisivat koostaneet tieten tahtoen teoksen, jonka takia joutuivat sekä juutalaisten että roomalaisten vainottaviksi? Miksi olisivat valinneet uskontoonsa sellaiset "parhaat palat" kuten Pietarin Jeesuksen kieltäminen sekä monet muut tilanteet jotka saavat heidät itsensä näyttämään noloilta? Miksi tämä "fiktiivinen teos" ei käske antamaan valtaa, naisia ja rikkauksia uskoville vaan ihan päinvastaista? Siis mikä hyöty olisi keksiä tuollainen kokoelma?
Tyhmien kysymysten sijaan voisit etsiä niitä oikeita pitäviä todisteita tukemaan raamatun tarinoita. Koita löytää aluksi vaikka joku todiste tarinaan luomisesta.
Ei ole meidän maallisten tehtävä todistaa mitään, sinä voit todistaa, että Jumalaa EI OLE OLEMASSA.
Mukavahan se on satukirjoja iltasella lueskella. Tulee kivasti uni silmään nopeasti.
Aikoinaan ihmisillä oli tarve löytää ilmiöille ja asioille joku mystinen selitys, eli uskonto. Nykyään kun tiede osaa selittää käytännössä kaiken, niin tarve on hävinnyt. Alkuräjähdys, supernovat, gravitaatioaallot, kvanttilaskenta, syöpätutkimus, tekoäly, DNA, evoluutio jne. ovat mahdottomia ajatuksia raamatun ja muiden vanhojen uskomusten perusteella. Keskiajalla kirkko kielsi kaiken edistyksen jumalanpilkkana ja poltti näiden ajatuksen esittäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä kuvittele mitään, minä TUNNEN, jos kuvittelisin, kuvittelisin paljon muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Mukavahan se on satukirjoja iltasella lueskella. Tulee kivasti uni silmään nopeasti.
Luen sekä Raamattua että satuja, kummastakaan ei ole ollut minulle mitään haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen nöyrtyy minun edessäni.
Avaa vain linkki.
Ei ole eroa ateistilla ja uskovaisella, kakkien polvien pitää notkistuman.
Minulle riittää todisteeksi jumalasta rukousvastaukset joita olen saanut. Esim lapsena oli tilanne, jossa minut jätetiin yllättäen ihan ulkopuolelle kaikista jutuista. Pari viikkoa kun tätä jatkui, rukoilin ja itkin ihan tosissani että jeesus auttaisi tässä tilanteessa. Seuraavana päivänä minut taas päästettiin mukaan porukkaan. Tämä oli todella iso asia pienelle ihmiselle ja sen jälkeen olen aina uskonut jumalan olemassa oloon.
Aikuisenakin on ollut sellaisia asioita, että tiedän 110% varmasti, että jumala on olemassa. Ja että jumala on rakkaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Eli kyse on sellaisesta asiasta mikä on vain joidenkin ihmisten kuvitelmissa. Yhtäkään oikeaa todistetta ei siis ole olemassa. En minä näe atomeitakaan tai maapallon sisälle, mutta erilaisilla tutkimuksilla on voitu vahvistaa niiden olemassa olo.
Kuvitelma ja uskominen eivät ole sama asia.
"Sinä voit todistaa, että Jumalaa EI OLE OLEMASSA."
Ei... Todistustaakka on sillä, joka väittää jumalan olevan olemassa. Niin päin se menee, ystävä hyvä. Yhtään pitävää todistetta ei ole vielä tullut, siksi kyse on USKOSTA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusi Testamentti on silmiä avaava kokemus, kun sen lukee ajatuksella läpi.
Jos joku kaipaa todisteita Jumalan olemassaolosta, niin sieltä se löytyy.
Luin tuon teoksen aikanaan läpi, eikä siellä kyllä ollut mitään todisteita. Samaa satua alusta loppuun.
Miksi puhut "sadusta" kun tutkijoiden konsensus on että kuvaus on hyvin tarkkaa ja mainitut henkilöt ja paikat historiallisia?
No eikä ole muuta kuin uskovaisten omassa päässä.
No kerro joku esimerkki Uuden Testamentin oletetusta historiallisesta epätarkkuudesta? Aina kun tällaisia on joku keksinyt, niin sitten on pian jo tullut arkeologinen löytö osoittamaan Raamatun tarkkuuden. Suurin löytö kaikista on tietysti kuolleen meren kääröt, jotka osoittavat kiistatta etteivät kristityt ole peukaloineet Vanhaa testamenttia, niinkuin ateisteilla oli tapana väittää liian osuvien profetioiden vuoksi.
Oletko tosissasi, "liian osuvien profetioiden vuoksi"? Nyt viiraa ja pahasti. Raamatussa ei ole yhtään tarkkaa ennustusta, joka olisi toteutunut. Täysin pieleen menneitä ennustuksia on kyllä vaikka kuinka. Vaikka nyt ihan se mennyt täysin pieleen että jeesus rientään takaisin opetuslasten vielä eläessä.
Vierailija kirjoitti:
"Sinä voit todistaa, että Jumalaa EI OLE OLEMASSA."
Ei... Todistustaakka on sillä, joka väittää jumalan olevan olemassa. Niin päin se menee, ystävä hyvä. Yhtään pitävää todistetta ei ole vielä tullut, siksi kyse on USKOSTA.
"Evidenssitaakka on sillä, joka väittää Jumalan olevan olemassa", mistä voin käydä tämän tarkistamassa. Todistaa pitää myös se, että Jumalaa ei ole olemassa. Mitä on usko ja mitä se sisältää tai mitä siitä pitää jättää pois?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heti kun joku löytää todisteen jostain jumalasta, niin alan uskomaan siihen. Toistaiseksi sellaista ei ole tullut vastaan. Raamattu on kooste tarinoita ja siihen valittiin parhaat palat, jotta saadaan rahvaat pidetyä ruodussa.
Sinulta tippuu fakta nyt käsistäsi, väität, että Raamatun kuvauksen, jota pelkäksi keksityksi tarinaksi kutsut, eli he, jotka Jumalaa & Jeesusta kuvasivat, olivat vain satuhahmoja?
Et edes tiedä ketkä raamaton kaikki osat ovat kirjoittaneet. Kukaan ei tiedä. Ja sitä paitsi jopa uskovat raamatuntutkijat ovat myöntäneet että raamatussa on väärennettyjä tarinoita.
Muun muassa Matteus, Markus, Luukas ja Johannes ovat kaikkien vakavasti otettavien historiantutkijoiden mukaan olleet todellisia henkilöitä eikä kukaan historian tutkija kiistä niitä historiallisia tapahtumia, joista he kertovat.
Matteus ja Johannes olivat opetuslapsia ja kertoivat henkilökohtaisista kokemuksistaan. Markus oli mukana viimeisen ehtoollisen aikaisissa tapahtumissa ja lääkäri Luukas kulki apostoli Paavalin mukana.
Kuka uskossa oleva Raamatuntutkija on on myöntänyt "väärennettyjen tarinoiden" olemassa olon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luen sekä Raamattua että satuja, kummastakaan ei ole ollut minulle mitään haittaa.
Jokainen nöyrtyy minun edessäni.
https://www.artstation.com/artwork/KawD4x
Olen täysin tasapuolinen jokaiselle: Uskovaiselle, ja uskomattomalle, ateismia tunnustavalle, kuin myöskin tunnustamattomalle. Jokainen saa tekojensa ja ansionsa mukaan.
Tekojensa mukaan kukin tuomitaan
Itse höpötät. Kysy tarinan kirjoittajilta, tiedätkö tai onko juuri sinulle kerrottu, että hekään eivät nähneet mitään, todista, etteivät nähneet tai kokeneet mitään?