Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raamattu

Vierailija
27.09.2021 |

Olen jokin aikaa sitten iltaisin aloittanut raamatun lukemisen, kannesta kanteen. Nyt olen ehtinyt puoleen väliin, saa nähdä, olenko kääntänyt viimeisen sivun jouluun mennessä, sehän olisi oiva päätepysäkki.

Kommentit (577)

Vierailija
121/577 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te ihmiset pystytte uskomaan siihen, että yhdessä räjähdyksessä kaikki olisi tullut tänne maanpäälle? Miettikää vaikkka miten hienosti ihmisen elimistö toimii ja miten täällä maapalolla on ilmakehä esimerkiksi. Miten nää kaikki puut ja kasvit ja eläimet olisi voineet syntyä noin vain tyhjästä?

Melko lapsellinen kommentti. Sinulle neuvoisin ihan samoin, kuin minulle kommentoitiin. Lue kirjallisuutta asiaan liittyen. Sitten voit koittaa suhteuttaa ihmisen olemassa olon koko maapallon ikään. 

Vierailija
122/577 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusi Testamentti on silmiä avaava kokemus, kun sen lukee ajatuksella läpi.

Jos joku kaipaa todisteita Jumalan olemassaolosta, niin sieltä se löytyy.

Satuolento on ja pysyy sellaisena vaikka hihhulit miten muuta väittäisitte. :)

En usko raamatun jumalaa, mutta minua pistavat ihan aidosti vihaksi satuolennosta lassuttavat idiootit, joilla ei ole paremaa seliettavaa.

No lassutetaanpa hiukan lisää koska se niin ärsyttää! :)

Hihhulit mainostavat koko ajan sitä satuolentoaan ihan vakavissaan niin miksi en itse voisi heitä muistuttaa siitä että kyse todellakin on ihan ihmisen keksimästä jutusta?

Uskontojen nimissä on tehty ja tehdään yhä niin paljon kaikenlaista pahaa että pilkka on täysin oikeutettua.

Mitä pahaa Jeesuksen opetukska 100 % noudattaneet ovat tehneet/tekevät? Jeesushan käskee rakastamaan lähimmäistä kuin itseään ja tekemään hyviä tekoja.

Oikeassa kristinuskossa ei muuten ole kyse mistään mielivaltaisesta uskonnosta kuten esim islam, vaan henkilökohtaisesta suhteesta Jumalaan ja Jeesukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/577 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heti kun joku löytää todisteen jostain jumalasta, niin alan uskomaan siihen. Toistaiseksi sellaista ei ole tullut vastaan. Raamattu on kooste tarinoita ja siihen valittiin parhaat palat, jotta saadaan rahvaat pidetyä ruodussa. 

Sinulta tippuu fakta nyt käsistäsi, väität, että Raamatun kuvauksen, jota pelkäksi keksityksi tarinaksi kutsut, eli he, jotka Jumalaa & Jeesusta kuvasivat, olivat vain satuhahmoja?

Et edes tiedä ketkä raamaton kaikki osat ovat kirjoittaneet. Kukaan ei tiedä. Ja sitä paitsi jopa uskovat raamatuntutkijat ovat myöntäneet että raamatussa on väärennettyjä tarinoita.

Muun muassa Matteus, Markus, Luukas ja Johannes ovat kaikkien vakavasti otettavien historiantutkijoiden mukaan olleet todellisia henkilöitä

Eikä ole. Yksikään vakavasti otettava historian tai Raamatuntutkija ei pidä heitä todellisina henkilöinä, ja vielä vähemmän heidän mukaansa nimettyjen evankeliumien kirjoittajana.

Ateistin usko on vahva silloinkin, kun sille ei löydy mitään pohjaa...

Vierailija
124/577 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten te ihmiset pystytte uskomaan siihen, että yhdessä räjähdyksessä kaikki olisi tullut tänne maanpäälle? Miettikää vaikkka miten hienosti ihmisen elimistö toimii ja miten täällä maapalolla on ilmakehä esimerkiksi. Miten nää kaikki puut ja kasvit ja eläimet olisi voineet syntyä noin vain tyhjästä?

Melko lapsellinen kommentti. Sinulle neuvoisin ihan samoin, kuin minulle kommentoitiin. Lue kirjallisuutta asiaan liittyen. Sitten voit koittaa suhteuttaa ihmisen olemassa olon koko maapallon ikään. 

No mutta kerro nyt ihmeessä, miten räjähdyksestä tulee ihminen, jolla on verisuonet, keuhkot, aivot, joka pystyy puhumaan, jolla on silmät ( silmän toimintakin jo yksistään on aika ihmeellistä) minä en ymmärrä, edelleenkään että miten tyhjästä voi syntyä tällaista.

Vierailija
125/577 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evankeliumit ovat ristiriitaisia jopa Jeesuksen viimeisistä sanoista.

Matt. 27:46,50 "Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit? Niin Jeesus taas huusi suurella äänellä ja antoi henkensä."

Luuk. 23:46 "Ja Jeesus huusi suurella äänellä ja sanoi: Isä, sinun käsiisi minä annan henkeni. Ja sen sanottuaan hän antoi henkensä."

Joh. 19:30 "Kun nyt Jeesus oli ottanut hapanviinin, sanoi hän: Se on täytetty, ja kallisti päänsä ja antoi henkensä."

Kolme erilaista versiota.

Vierailija
126/577 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sinä voit todistaa, että Jumalaa EI OLE OLEMASSA."

Ei... Todistustaakka on sillä, joka väittää jumalan olevan olemassa. Niin päin  se menee, ystävä hyvä. Yhtään pitävää todistetta ei ole vielä tullut, siksi kyse on USKOSTA.

"Evidenssitaakka on sillä, joka väittää Jumalan olevan olemassa", mistä voin käydä tämän tarkistamassa. Todistaa pitää myös se, että Jumalaa ei ole olemassa. Mitä on usko ja mitä se sisältää tai mitä siitä pitää jättää pois?

Voitko sinä todistaa, että lentävää spaghettihirviötä ei ole olemassa? Voitko sinä todistaa, että Allahia ei ole olemassa?

Missä näit lentävän spagettihirviön?

Vierailija
127/577 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei voi tietää kuka on sitten se todellinen Jumala, onko niitä vain yksi ainoa ja oikea vai useita, tmv.

Esimerkiksi muinaisessa egyptissä oli useita jumalia, samaten suomessakin oli ennenkuin tää kristinusko tuli ja, josta tuli suomen ja koko muunkin maailman suurin uskonto.

Kristinuskossahan on yksi Jumala, ja Raamatussa puhutaan paljon siitä miten muita jumalia ei saa palvella, ja miten Hän on ainoa oikea jumala.

Uskonnosta riippuen silti monet eivät usko siihen, että jumalia olisi vain yksi.

On myös ihmisiä, jotka eivät usko millään tavalla jumaliin tai yliluonnollisuuteen mitenkään, ja se on ok kunhan juttu pysyy aisoissa.

Mua oikeesti ärsyttää tälläset keskustelut. Ei siis aiheena mitään, ap:han on vain kiinnostunut Raamatusta ja siihen liittyvistä asioista ja silleen, mutta nää ihmiset jotka alkaa vänkäämään ja väittelemään onko nyt sitten jumalaa vai ei, ja onko se satuolento ja sitten toiset ovat sellaisia, jotka lähtee siihen vielä mukaan.

Ei tiedä pitäiskö ärsyttää ja naurattaa tuollainen, vai molempia.

Mulle on ihan yks hailee uskooks joku Jumalaan, Jumaliin vaikka miten päin vaan. Toiset pitää Raamattua totena, toiset eivät. Siihen on ihan turha vetää "todistele"-juttuja mukaan, koska totuus sattuu, ja se on se, että ihan oikeat ihmiset ovat kirjoittaneet sen Raamatun. Joko kirjoitettu muistiin omia kokemuksiaan, tai toisen puolesta ja jne.

Kukaan ei voi väittää heidän sanojaan todeksi eikä saduksi, koska te ette ole olleet näkemässä tilanteita, joiden pohjalta kykenisitte "totuuden" kertomaan. Ja mitä sitten vaikka pystyisittekin? Mistä me muut tiedämme, että sinun sanasi siitä taas pitävät paikkansa? Emme mistään, mutta se on varma ettei ketään voi suuntaan eikä toiseen sanoa yhtään mitään siitä.

En itse ole harras uskovainen, mutta mun mielestä esimerkiksi Raamatun 10 käskyä ovat päivänselviä aivan jokaiselle, riippumatta siitä oletko kuinka uskonnollinen vai et ja kuulutko kirkkoon, vai et.

Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Ei ole olemassa yhtä ainoaa totuutta oikeasta ja väärästä, vaan niitä on ja voi olla useampiakin kuin tiedetään. Sitä mieltä esim. Mä olen, ja se on eriasia mitä tämän tekstin lukija sitten taas ajattelee.

Näkemyksiä on erilaisia, enkä mä lähtis niistä jankkaamaan ellei ole todellista syytä.

Vierailija
128/577 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska todisteet viittaavat tuohon. Ei ole kyse mistään uskosta, vaan tieteellisiin todisteisiin pesustuvasta havainnoinista. Tieteeseen kuuluu se, että asioita tutkitaan ja käsitykset saattavat päivittyä kun uusia todisteita tulee. Uskovaisilla on yksi ainoa teos ja se ei perustu toistettaviin faktoihin. 

Eikä tänne ole mitään tullut yhdessä räjähdyksessä. Maapallo on syntynyt noin 4,6 miljardia vuotta sitten. Siinä ajassa ehtii tapahtua asia jos toinenkin. 

Silti "tieteellä" ei ole mitään todistettavia faktoja kaiken alusta.

Paitsi edelleen se Singulariteetti, joka on ääreton, ja sisaltää kaikki, ja on siksi juuri sitä millaisena jumalaa ja aikaansaannostaan on aina pidetty.

Kuten egyptiläinen kuolleenkirja sanoo: Sinä olit minun silmässäni, ennen kuin sinua oli olemassa...

Jos unohdat singulatiteetin, (perinteinen A. Eintein) sinulle jää edelleen käteen joukko ristiriitaisia teorioita, kuin satu porisevasta vellipadasta, ilman pitäviä matemaattisia todisteita, ilman ns. emergoituvaa avaruusaikaa, jne. Satukirjan keitos, josta putkahtelee universumeita multiversumiin.

Vierailija
129/577 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos edes tästä asiasta evankeliumeissa ei olla yksimielosiä, niin mitä muuta ristiriitaa niissä on?

Vierailija
130/577 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei voi tietää kuka on sitten se todellinen Jumala, onko niitä vain yksi ainoa ja oikea vai useita, tmv.

Esimerkiksi muinaisessa egyptissä oli useita jumalia, samaten suomessakin oli ennenkuin tää kristinusko tuli ja, josta tuli suomen ja koko muunkin maailman suurin uskonto.

Kristinuskossahan on yksi Jumala, ja Raamatussa puhutaan paljon siitä miten muita jumalia ei saa palvella, ja miten Hän on ainoa oikea jumala.

Uskonnosta riippuen silti monet eivät usko siihen, että jumalia olisi vain yksi.

On myös ihmisiä, jotka eivät usko millään tavalla jumaliin tai yliluonnollisuuteen mitenkään, ja se on ok kunhan juttu pysyy aisoissa.

Mua oikeesti ärsyttää tälläset keskustelut. Ei siis aiheena mitään, ap:han on vain kiinnostunut Raamatusta ja siihen liittyvistä asioista ja silleen, mutta nää ihmiset jotka alkaa vänkäämään ja väittelemään onko nyt sitten jumalaa vai ei, ja onko se satuolento ja sitten toiset ovat sellaisia, jotka lähtee siihen vielä mukaan.

Ei tiedä pitäiskö ärsyttää ja naurattaa tuollainen, vai molempia.

Mulle on ihan yks hailee uskooks joku Jumalaan, Jumaliin vaikka miten päin vaan. Toiset pitää Raamattua totena, toiset eivät. Siihen on ihan turha vetää "todistele"-juttuja mukaan, koska totuus sattuu, ja se on se, että ihan oikeat ihmiset ovat kirjoittaneet sen Raamatun. Joko kirjoitettu muistiin omia kokemuksiaan, tai toisen puolesta ja jne.

Kukaan ei voi väittää heidän sanojaan todeksi eikä saduksi, koska te ette ole olleet näkemässä tilanteita, joiden pohjalta kykenisitte "totuuden" kertomaan. Ja mitä sitten vaikka pystyisittekin? Mistä me muut tiedämme, että sinun sanasi siitä taas pitävät paikkansa? Emme mistään, mutta se on varma ettei ketään voi suuntaan eikä toiseen sanoa yhtään mitään siitä.

En itse ole harras uskovainen, mutta mun mielestä esimerkiksi Raamatun 10 käskyä ovat päivänselviä aivan jokaiselle, riippumatta siitä oletko kuinka uskonnollinen vai et ja kuulutko kirkkoon, vai et.

Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Ei ole olemassa yhtä ainoaa totuutta oikeasta ja väärästä, vaan niitä on ja voi olla useampiakin kuin tiedetään. Sitä mieltä esim. Mä olen, ja se on eriasia mitä tämän tekstin lukija sitten taas ajattelee.

Näkemyksiä on erilaisia, enkä mä lähtis niistä jankkaamaan ellei ole todellista syytä.

Egyptilaisista jumalista. Siellä on vain yksi, jonka lapsia kaikki muut jumalat ja -taret, ja ihmiset ja maailma ovat.

Vierailija
131/577 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsena rukoilin ja kyselin että onko jumalaa olemassa. Lopulta sainkin ylhäältä vastauksen, EI OLE! 

Kuka vastasi?

Jumala kielsi olemassaolonsa. Siihen on vain uskottava että näin on.  Amen.

Jumala siis puhui sinulle, miksi sitten kiellät, ettei Häntä ole ollut?

Vierailija
132/577 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta kerro nyt ihmeessä, miten räjähdyksestä tulee ihminen, jolla on verisuonet, keuhkot, aivot, joka pystyy puhumaan, jolla on silmät ( silmän toimintakin jo yksistään on aika ihmeellistä) minä en ymmärrä, edelleenkään että miten tyhjästä voi syntyä tällaista.

Söpöä. Ei mistään räjähdyksestä synny ihmistä. Mutta jos ei trollaisi, niin ymmärtäisit varmaan ihmisen ja kaiken muunkin kehittyneen erittäin pitkän ajan saatossa. 

Eihän kukaan vieläkään osaa sanoa varmaksi miten kaikki on tapahtunut. Todisteiden perusteella on tehty erilaisia teorioita. Lisää todisteita löytyy ja teoriat saattavat muuttua. Mutta hyväksyn tämän hetkisen teorian, koska se on perusteltu. 

Uskovaiset hokevat yhteen ääneen, että on joku olento jossain joka sormia napsauttamalla kokosi meidän aurinkokunnan viikossa. Miksi jumala olisi haudannut dinosaurukset maahan? Ihan vain kettuillaakseen ihmisille? Miksi jumala ei luonut kaikkea valmiiksi? Miksi jumala olisi tehnyt ihmisestä niin saakelin tyhmän, jos hänellä olisi kaikki mahdollisuudet tehdä ihan mitä vain?

Vierailija
133/577 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hauska satukirja.

Sen jälkeen kannattaa lukea vaikka Taru Sormusten Herrasta.

Vierailija
134/577 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sinä voit todistaa, että Jumalaa EI OLE OLEMASSA."

Ei... Todistustaakka on sillä, joka väittää jumalan olevan olemassa. Niin päin  se menee, ystävä hyvä. Yhtään pitävää todistetta ei ole vielä tullut, siksi kyse on USKOSTA.

"Evidenssitaakka on sillä, joka väittää Jumalan olevan olemassa", mistä voin käydä tämän tarkistamassa. Todistaa pitää myös se, että Jumalaa ei ole olemassa. Mitä on usko ja mitä se sisältää tai mitä siitä pitää jättää pois?

Voitko sinä todistaa, että lentävää spaghettihirviötä ei ole olemassa? Voitko sinä todistaa, että Allahia ei ole olemassa?

Missä näit lentävän spagettihirviön?

Väitinkö niin jossain? Ei kukaan ole nähnyt jumalaa. Ainakaan todistettavasti. Et sinäkään pysty todistamaan ettei spaghettihirviötä ole olemassa.

Vierailija
135/577 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi uskovaiset kuvittelevat tuollaista? Ei tänne tullut yhtäkään ihmistä missään räjähdyksessä. Ota ensin asioista selvää ja tule sitten uudelleen juttelemaan.

Vierailija
136/577 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue kertomuksia, ne todistavat miten suuri muutos, ja varmuus Jumalasta voi olla.

Muutos voi tapahtua ja varmoja voivat olla, mutta missä todisteet?

Neljä evankeliumia, toistakymmentä kirjettä ja ei-kritittyjen historioitsijoiden sekä Jeesusta vihanneiden historialliset todistukset ovat kyllä aika paljon. Mutta Jeesuksen sanoin "Jos he eivät uskoneet Moosesta eivätkä profeettoja, eivät he usko vaikka joku nousisi kuolleista".

Mitkä historialliset todistukset? Ne kaksi kuulopuheista ja tarinoista jälkikäteen kirjoitettua?

Neljä eri dokumenttia nimeltä "evankeliumi". Varmaan mistään historiallisesta tapahtumasta ei ole neljän eri silminnäkijän kertomusta.

Lähes 20 kirjettä Paavalilta, Pietarilta, Jaakobilta, Juudalta jne.

Apostolien teot.

Ja sitten Raamatun ulkopuoliset, pääosin vihamieliset maininnat:

Josefus, Tacitus, Thallus, se muinainen pilkkapiirros Jeesuksesta ristillä, juutalaisten vihamieliset kirjoitukset Talmudissa ym.

Jopa rippipappini parikymmentä vuotta sitten kertoi, että Jeesus Nasaretilaisen olemassaolosta on todisteita, mutta ei tietenkään yhtäkään pitävää todistetta siitä, että se olisi ollut Jumalan poika.

Miksi nämä palstajankkaajat eivät osaa myöntää sitä?

Vaikka provohan sinäkin olet.

Vierailija
137/577 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Goddess kirjoitti:

Jokainen saa uskoa mihin haluaa, lain rajoissa tietenkin, kunhan ei aiheuta ongelmia muille. Suvaitsevaisuus on tärkein uskontojen yläpuolella oleva asia. 

Miksi sitten uskovaisilla ei ole pätkääkään suvaitsevaisuutta? Vähänkään erilaiset ihmiset poltettiin tai hukutettiin aikanaan ja vieläkin pidetään kaikkia muita syntisinä, joita voi vapaasti parjata. Ei kovinkaan suvaitsevaista.

Vierailija
138/577 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://tuleuskoon.fi/tarinat/

Tässä muutamien tarinoita, miten se Jumalan usko löytyi.

Tarinoita on, mutta mitenkäs ne todisteet?

En viitsisi sekaantua näihin merkityksettömiin vastarannanväittäjiin. Jokaisen kokemus ja todiste on jokaisessa ihmisessä itsessään ja uniikki, se on asia, jota ei torinkulmalla välttämättä kovaan ääneen julista, jos ei halua. Jokainen saa kokea Jumalan tai uskon ihan siten, kun se omaa mieltä rauhoittaa. Minun ei ole velvoitetta todistaa yhtään mitään kenellekään, se on minun ja Yläkerran Isän välinen asia, ei joka asiaan kannata ihmistä/ihmisiä sekoittaa. Tunne on tunne, se on kuin veteen piirretty viiva, se EI NÄY!

Eli myönnät itsekin, että jumala on vain sinun pään sisällä oleva kuvitelma?

En elänyt hänen aikakaudellaan, entä sinä. Nyt onkin kysymys USKOMISESTA eikä konkreettisesta NÄKEMISESTÄ.

Eli sinun mielestä kaikki tapahtumat ennen syntymääsi on vain uskon varassa? Nyt alkaa olla aika paksua.

Vierailija
139/577 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen nöyrtyy minun edessäni.

Avaa vain linkki.

https://www.artstation.com/artwork/KawD4x

Ei ole eroa ateistilla ja uskovaisella, kakkien polvien pitää notkistuman.

Jokaisen polvet notkistuvat Edvinan edessä, että hänessä on voima, jota ei voi voittaa.

https://www.artstation.com/artwork/KawD4x

Et voi kieltää asiaa.

Onko hänessä siis Jumala?

Mutta ehkä Jumala joka tapauksessa on, kuten jo sanoin aikaisemminkin.

Jumala on tai voi olla sitä sitä, mitä ihminen ei ymmärrä, ja joka tapauksessa aidosti suurempaa.

WOW.

Vierailija
140/577 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatellaanpa vaikka uskovaa avioparia. He perustavat liittonsa Raamatun ohjeisiin. Kymmenen käskyä ja Rakkauden kaksoiskäsky eivät vanhene koskaan.

Jos noudatettaisi esim. käskyä "Älä tee huorin", olen varma, että avioeroja olisi paljon vähemmän. Lapsilla olisi ehjä koti ja paremmat elämän eväät.

Ihmiset eivät tunnu tajuavan, että luopuminen Raamatusta, Jumalan sanasta, on hyvin pitkälti kaiken pahan alku ja juuri. Suomessa hyvinvointi yhteiskunnassa voidaan huonommin kuin koskaan, vaikka "kaikkea on". Erityisesti surettaa lasten ja nuorten kohtalo. 😥

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän