Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla on kaunis koti ja olette tyylikkäitä jne..

Vierailija
16.11.2014 |

missä säästätte vai säästättekö missään?

Kommentit (142)

Vierailija
61/142 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:47"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 18:51"]

Ja kannattaa muistaa puuseppien tekemät huonekalut. Jos ei löydä mieleistä/tarpeeksi laadukasta kalustetta valmiina, puuseppä tekee sellaisen. Itse ollaan teetetty huonekaluja ja ollaan saatu täydellisiä, ajattomia ja täyspuisia huonekaluja. Eikä hintakaan ole kovin paljon korkeampi kuin kaupassa.

[/quote]tekevätköhän niissä oppilaitoksissa oppilastyönä? Olisi vielä edullisempaa ja opiskelijat saisivat kokemusta ja kuvia portfolioonsa.

[/quote]

Suomessa puusepäntyöt on sikakalliita, kannattaa kysyä Virosta! Hinnat yli puolta halvemmat

Vierailija
62/142 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa ajatonta ja tyylikästä sisustusta, mutta ei tiedä mitä se oikein on niin voisin antaa yhden nyrkkisäännön. Älä osta sitä, mitä on jokaisessa huonekaluliikkeessä. Eli jos kierrät muutaman ihan perushyvän liikkeen ja näet, että jokaisessa on vaikka helvetinmoisia divaanisohvia, voit vetää sen johtopäätöksen että tämä on hetken trendi, ei tyylikästä viiden vuoden päästä. Älä myöskään osta lastulevyä. Hyvän massiivipuisen ruokapöydän voit teettää tai ostaa käytettynä, oman makusi mukaan. Selaa kirjastossa vaikka ruotsalaisia ja tanskalaisia siustuslehtiä, niin näet muitakin tyylejä kuin korkeakiiltoisen valkoisen. Sama vaatteiden kanssa. Älä osta peplum-toppia tai keinonahkahousuja sen paremmin henkkamaukasta kuin sandiltakaan. Välttele keinokuituja, akryyli on saatanasta. Zarassa moni (minä mukaanlukien) menee retkuun kivannäköisten polyesteripaitojen kanssa. Kammottavia sähköisiä takertujia ja usein vielä hiostavia ja kylmiä vuoronperään.

Olimme viisi vuotta uudessa asunnossa ilman olohuoneen mattoa, koska emme halunneet jotain sinne päin. Harvoja asioita on ihan pakko ostaa heti. Paras lopputulos tulee usein pitemmän pohdinnan ja kiertelyn seurauksena. Jos taas sisustaminen ei kauheasti kiinnosta tai ei halua nähdä vaivaa, niin sitten vain ostaa pläjäyttää asiat kertaheitolla ja elää sen kanssa. Yksikään omasta mielestäni tyylikäs sisustus ei ole vaikka talon valmistumisen yhteydessä kokonaan hankittu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/142 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylikkyys riippuu paljolti myös hyvästä ryhdistä. Tärkeätä vaatteissa on hyvä laatu ja istuvuus, ei välttämättä merkki.

Sisustuksessa kannattaa suosia valintoja, jotka ovat kestäviä ja ajattomia, mutta niitä voi yhdistellä myös eri tyylilajeihin. Kaunis sisustus rakentuu aikanaan. Sellaiset sisustukset, joissa kaikki on samaa tyylilajia ja uutta, ovat usein tylsän ja keinotekoisen näköisiä.

Vierailija
64/142 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, olenko muiden silmissä kaunis tai tyylikäs, mutta kiinnitän huomiota omaan ja kotini ulkonäköön. Asioita joihin en käytä juurikaan rahaa: päihteet, baarit (paitsi joskus keikat), lemmikit, oma auto, viihde-elektroniikka, (liikunta)harrastukset, vakuutukset (vain kotivakuutus). Minulla ei myöskään ole vielä lapsia.

Vierailija
65/142 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 18:24"]

Unohdin ihan listata tuon kosmetiikkapuolen jutut, kun olen niin pitkään ollut niin vähällä käytöllä että en enää edes muista sen olevan naisille yleensä kohtalaisen suuri menoerä. Tässä kaikki käyttämäni kometiikkatuotteet:

- shampoo ja hoitoaine

- kuivashampoo

- kampausneste (vastaava tuote voisi olla esim. hiuslakka tai muotovaahto, riippuu hiustyypistä ja tyylistä)

- saippua

- deodorantti

- hajuvesi

- kasvojen tehopuhdistusaine (jolla saa kaikki meikit pois tehokkaasti)

- ihotyypilleni sopiva peruspuhdistusaine

- hemmottelua varten kasvonaamio (käytän ehkä pari kertaa vuodessa)

- aurinkosuojavoide

[/quote]

Vähän?`Tossahan on puolet enemmän kuin mulla:  shampoo ja hoitoaine, nestesaippua, deodorantti, ihotyypilleni sopiva peruspuhdistusaine, huulirasva.

Vierailija
66/142 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 16:20"]

No mulla olisi paljon opeteltavaa. Olen siis 36v ja perheenäiti. Ostetaan pääosin vaatteet h&m:ltä jotka on huonolaatuisia ja huonon mallisia. Mutta kun jostain on vaatetta ostettava. Kaikki huonekalut pääosin ikeaa. Sieltä myös paljon sisustuskrääsää tai h&m:ltä. Nyt haluaisin ruveta nuattimaan elämästä eri tavalla kuin ostamalla tarpeetonta ja turhaakin ja rihkamaa. Panostamaan laatuun jne. Meillä ei mene rahaa juurikaan matkusteluun,tupakkaan ei yhtään eikä alkoholiin. Eikä juhlimiseen. 2 autoa omistamme eli niihin menee rahaa. Molemmat autot on ihan tavallisia pikkuautoja. Ruokaa teen itse mutta myös valmista/puolivalmista. En osaa hyödyntää oikein tähteitä tai en ole koskaan onnistunut suunnittelemaan esim. viikon ruokailuja. Ihailen paljon tyylikkäitä ihmisiä ja heidän elämäntyyliään. 

En vain tiedä mistä aloittaa? Varmaan ehkä siitä että ei osta mitään ennen kuin vanha on loppunut ja varastot on tyhjiä.

ap

[/quote] Taikasana on ennakointi. Suunnittelen ostokseni etukäteen ja tarkkailen sopivia alennuspäiviä. Oman vaatekaappini tarkistan ennen joka sesonkia ja suunnittelen asukokonaisuuksia töihin ja vapaalle. Ostan tarvittavat lisäkappaleet harkitusti ja sellaisissa väreissä, että ne sopivat pitkään. Akryylia ei ikinä, luonnonkuiduista pidän, kenkäni ovat aitoa nahkaa. Lapsille ostan usein seuraavan koon kalliit puvut, takit, gorekengät ja hanskat edellisen vuoden hyvistä alennusmyynneistä. Yksiväriset takit ja sitten yleensä muut ulkovaatekappaleet mustaa/harmaata.

Kodin hankinnat suunnitellaan ja nyt jo tiedän, että meillä on hankinnassa uusi sohva vuonna 2015. Rahat on jo olemassa ja säästötilillä on muutakin pahan päivän varaa. Toinen auto uusitaan joko syksyllä 2015 tai vuonna 2016. Ostamme mielellään omalla, etukäteen säästetyllä rahalla.

Olen keskituloinen, ikää 34, lapsia kolme. Meillä on pian velaton koti, asumme kaupungissa ja nautimme elämästä. En halua elää velaksi. Opiskeluaikoina elimme miehen kanssa kädestä suuhun ja ainainen pieni pelko oli päällä seuraavista laskuista.

Vierailija
67/142 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylikkyys riippuu siitä mistä tykkää.

Vierailija
68/142 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 18:11"]

Kuinkakohan moni meistä (oikeasti teistä) tyylikkäistä olisi tyylikäs myös muiden mielestä?

[/quote]

No mua sekä miehet että naiset pitää tyylikkäänä ja huoliteltuna eli ei ole oma mielipiteeni. Ja tosiaan työnkin puolesta pitää aina olla siinä kuosissa että voi mennä ylimmän johdon eteen (vrt esim Ahtisaari, Ollila ja sitä tasoa mutta kansainvälisesti)

Vierailija
69/142 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 18:36"]

"En siis käytä rahaa kalliisiin ryppyvoiteisiin ja muihin ihmeseerumeihin. Olen kohta 40-vuotias ja minua luullaan säännöllisesti noin 10 vuotta ikääni nuoremmaksi, joten tuskin voiteiden käyttämättömyys on ainakaan pahaa tehnyt."

Ryppyvoiteiden ja seerumien käyttö noin 30-vuotiaasta lähtien kantaakin hedelmää vasta 45 vuodesta eteenpäin, ei se vielä tuon ikäisenä näykään. Eli noin viiden vuoden päästä sinulla on eri ääni kellossa, veikkaan. Siinä vaiheessa on vaan liian myöhäistä korjata tilanne.

[/quote]

En muista omaa numeroani mutta minä siis käytän kaupan Niveaa. Ryppyvoidetta tai seerumia ei ole tullut koskaan käytettyä eikä yövoiteita kun on niin rasvaisia ja vain tekee näppyjä. Ryppyjä on tullut parin viimevuoden aikana silmäkulmiin (naururypyt) ja pari ihan pientä pinnallista silmien alle. Otsa on sileä, vain pari pientä lähes näkymätöntä kulmakarvojen välissä. Kaula on sileä ja decolte samoin, ei poimun poimua.

Ihan turhaa rahan tuhlaamista, kaikki rypistyy ennemmin tai myöhemmin! Ei ne rasvat mitään estä:)

54v

Vierailija
70/142 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja ohjeita antaisin kuin edelliset. Shoppailun saat lopettaa saman tien, niin loppuu sen halpiskrääsän kantaminen kotiin. Eli Ikea, H&M, Kappahl, Lindex, Hemtex jne ostoskeskukset kokonaan pannaan. Et mene sinne ollenkaan, hetken huuma on vaan turhaa rojua kaapissa ja nukkaiset retkut vaaterekillä. Näin säästyy PALJON rahaa. Osta muoti- tai sisustuslehti tai kukkakimppu jos kaipaat pientä piristystä ja vietä aikaasi muualla. Jos haluat kierrellä jossain, valitse antiikkimessut ja vintage-kalustehallit. Opettele mitä laatu on, niin löydät kauniita huonekaluja vaikka mistä. Ne kestävät vuosikymmeniä. 

Tyylikkäät ihmiset harvemmin ovat kulutuskeskeisiä. Ainakaan minun ei tarvitse, voin elää tällä vaatekaapillani muutaman vuoden ostamatta mitään. Silti aina löytyy laadukasta ja ajatonta päällepantavaa. Tämä siksi, että en koskaan osta mitä vastaan tulee, vaan aina alesta murto-osalla normaalihinnasta, ja vain parasta mihin minulla on varaa. Enkä nyt puhu mistään ylihinnoitelluista logotuotteista, vaan luonnonmateriaaleista ja hyvistä leikkauksista. Sitten vielä ompelija muokkaa tarvittaessa täysin sopivaksi. Suuri osa vaatteistani on ostettu käytettyinä. En koskaan käytä muuta kuin pellavaa, villaa, silkkiä, puuvillaa, kashmiria. Ja huonekaluissa sitten muuta kuin lastulevyä!

Vierailija
71/142 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimme on sisustettu kierrätetyillä huonekaluilla, Skannolla, Ikealla ja Artekilla. Tyyli syntyy siitä, että tietää kuka on ja mistä pitää. Silloin kaikenmaailman trendit ja muodit voi unohtaa tai plokata niistä jotain kivaa, jos sellaista löytyy ja viitsii seurata.

Sama koskee pukeutumista. "Muodit vaihtuvat, tyyli pysyy", sanoi Coco Chanel ja oli oikeassa. Kaapissani on "ikivanhoja" vaatteita, en osta edes kerran kahdessa vuodessa mitään uutta, jotain alusvaatteita ja sukkia lukuunottamatta. Tiedän kuka olen ja miltä näytän ja pukeudun sen mukaan. Laatu säästää rahaa, mutta sitä pitää tietysti myös hoitaa oikein. 

Meillä ei ole autoa, tulot vaihtelevat pieni- ja keskituloisen välillä, asuntolaina on maksettu pois. Lapsia kolme. 

Vierailija
72/142 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 15:54"]

Niin mutta jos joku viitsii vastata tarkemmin. Ilmeisesti ette ole kovinkaan köyhiä kun varaa matkustaa?  Ette siis osta mitään turhaa. Se on hyvä neuvo, mutta ostatteko pesuaineet, meikit ja vaatteet aina laadukkaina ja mistä tiedätte että joku on laadukas jos kerran ette osta mitään merkkiä? Niin ja olette ilmeisesti perineet tyylikkäitä huonekaluja. Suurimmalla osalla ei ole näin vaan joutuu ostamaan itse. Mitä antaisitte neuvoksi jos haluaa ruveta tyylikääksi niin mistä aloittaa?

ap

[/quote]

Mä olen "köyhä", vaikka päällepäin musta tai mun kodista ei uskoisi. Muutamia vinkkejä/vastauksia kysymyksiisi;

1. Sisustus

Ajattomuus ja raikkaus on kaiken a ja ö. Ensimmäisessä kodissani oli paljon tumman puhuvuutta (tummaa puuta, mustaa, ruskeaa), paljon kuvioita (tapetti, päiväpeitto) ja liikaa krääsää (puu- ja posliinikoristeita, jne). Karsin pikkuhiljaa kaiken tämän pois, meni varmaan 4vuotta. Mulle opetettiin ettei mikään tule heti ja kaikkea ei voi saada kerralla, niin riitti maltti ja hermo tähän. Nyt kaikki on simppeliä ja vaaleaa. Mitään turhaa krääsää ei ole esillä vaan harkittuja juttuja muutama. Valkoiset napakat verhot, vaalean harmaa sohva, valkoinen ruokailuryhmä rauhoittaa, kun lehmäntalja ja sisustustyynyt tuovat persoonallisuutta ja piristystä.

Kannattaa selata pinterestiä, kerätä kollaaseja omasta mausta ja pikkuhiljaa tähdätä siihen hyödyntäen fb-kirppareita, kierrätyskeskusta, tori.fi:tä ja niin edelleen. Esimerkkinä; maksoin Laulumaan ruokailuryhmästä (pöytä ja kaksi tuolia) 30e fb-kirppiksellä :)

2. Vaatetus

Ajattomuus ja laatu. Älä haksahda trendeihin tai kirkkaisiin väreihin (aina muodissa ja murrettuja maanläheisiä sävyjä; puuteri, nude, beige, kerma, valkoinen, harmaat, musta, maastonvihreä, laivastonsininen, viininpunainen), vaan ala kasaamaan toimivaa vaatekaappia- sellaista, että voit sokkona vetää kaapista mitkä tahansa ala-osan ja ylä-osan jotka sopivat yhteen. Osaa ostaa oikean kokoisia vaatteita, jos epäilet kokoa niin mieluummin väljempi kuin napakampi. Kannattaa liittyä fb:ssä merkkivaatekirppiksille sekä semimerkkivaatekirppiksille, selata huuto.netiä ja tori.fi:tä sanahakuja käyttäen sekä kierrellä alennusmyynneissä. Aitopuuvillaisen palmikkoneuleen voi löytää parilla kympillä ja kestää käytössä vuosia menemättä miksikään, näin esimerkkinä.  Vähemmän on enemmän, käytä joko kaula- tai rannekorua kerrallaan.

Kannattaa tässäkin luottaa pinterestiin, tehdä kollaaseja asuista jotka miellyttää ja alkaa haalimaan asussa olevia asioita kaappiin. Voit ottaa mallia myös tyylikkäiltä julkkiksilta tai bloggareilta ja kopioida heidän tyyliään! Voit löytää kivan trenssin kirppikseltä, mukavan mekkomittaisen neuleen alesta ja sukkikset lähikaupasta!

3. Kosmetiikka

Hinta ei takaa hyvää, mutta halvimman kautta ei kannata kaikessa mennä. Siinä missä Lumenelta tulee hyvät päivävoiteet, sen huulipunat ei pysy! Huulipuniin kannattaa satsata, itselläni on MACiä, YSL:ää ja Dioria, mutta vain MAC:it oon ostanu täyshintasena. Sokoksen luksuskosmetiikan alelaari kannattaa tarkistaa aina- oon saanu 10e:llä huulipunia ja kiiltoja. Poskipunaan kannattaa myös satsata. Vastaisesti meikkipohja ja eyeliner voi olla Lorealia! Suosin BB-voidetta koska sillä saa raikkaan ja nuorekkaan ihon.

Käytä luonnollista meikkiä, unohda vihreät, pinkit ja siniset luomivärit! Ripsipidennykset ja rakennekynnet ovat halvannäköisiä, vältä niitä.

Vierailija
73/142 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 20:35"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 15:54"]

Niin mutta jos joku viitsii vastata tarkemmin. Ilmeisesti ette ole kovinkaan köyhiä kun varaa matkustaa?  Ette siis osta mitään turhaa. Se on hyvä neuvo, mutta ostatteko pesuaineet, meikit ja vaatteet aina laadukkaina ja mistä tiedätte että joku on laadukas jos kerran ette osta mitään merkkiä? Niin ja olette ilmeisesti perineet tyylikkäitä huonekaluja. Suurimmalla osalla ei ole näin vaan joutuu ostamaan itse. Mitä antaisitte neuvoksi jos haluaa ruveta tyylikääksi niin mistä aloittaa?

ap

[/quote]

Mä olen "köyhä", vaikka päällepäin musta tai mun kodista ei uskoisi. Muutamia vinkkejä/vastauksia kysymyksiisi;

1. Sisustus

Ajattomuus ja raikkaus on kaiken a ja ö. Ensimmäisessä kodissani oli paljon tumman puhuvuutta (tummaa puuta, mustaa, ruskeaa), paljon kuvioita (tapetti, päiväpeitto) ja liikaa krääsää (puu- ja posliinikoristeita, jne). Karsin pikkuhiljaa kaiken tämän pois, meni varmaan 4vuotta. Mulle opetettiin ettei mikään tule heti ja kaikkea ei voi saada kerralla, niin riitti maltti ja hermo tähän. Nyt kaikki on simppeliä ja vaaleaa. Mitään turhaa krääsää ei ole esillä vaan harkittuja juttuja muutama. Valkoiset napakat verhot, vaalean harmaa sohva, valkoinen ruokailuryhmä rauhoittaa, kun lehmäntalja ja sisustustyynyt tuovat persoonallisuutta ja piristystä.

Kannattaa selata pinterestiä, kerätä kollaaseja omasta mausta ja pikkuhiljaa tähdätä siihen hyödyntäen fb-kirppareita, kierrätyskeskusta, tori.fi:tä ja niin edelleen. Esimerkkinä; maksoin Laulumaan ruokailuryhmästä (pöytä ja kaksi tuolia) 30e fb-kirppiksellä :)

2. Vaatetus

Ajattomuus ja laatu. Älä haksahda trendeihin tai kirkkaisiin väreihin (aina muodissa ja murrettuja maanläheisiä sävyjä; puuteri, nude, beige, kerma, valkoinen, harmaat, musta, maastonvihreä, laivastonsininen, viininpunainen), vaan ala kasaamaan toimivaa vaatekaappia- sellaista, että voit sokkona vetää kaapista mitkä tahansa ala-osan ja ylä-osan jotka sopivat yhteen. Osaa ostaa oikean kokoisia vaatteita, jos epäilet kokoa niin mieluummin väljempi kuin napakampi. Kannattaa liittyä fb:ssä merkkivaatekirppiksille sekä semimerkkivaatekirppiksille, selata huuto.netiä ja tori.fi:tä sanahakuja käyttäen sekä kierrellä alennusmyynneissä. Aitopuuvillaisen palmikkoneuleen voi löytää parilla kympillä ja kestää käytössä vuosia menemättä miksikään, näin esimerkkinä.  Vähemmän on enemmän, käytä joko kaula- tai rannekorua kerrallaan.

Kannattaa tässäkin luottaa pinterestiin, tehdä kollaaseja asuista jotka miellyttää ja alkaa haalimaan asussa olevia asioita kaappiin. Voit ottaa mallia myös tyylikkäiltä julkkiksilta tai bloggareilta ja kopioida heidän tyyliään! Voit löytää kivan trenssin kirppikseltä, mukavan mekkomittaisen neuleen alesta ja sukkikset lähikaupasta!

3. Kosmetiikka

Hinta ei takaa hyvää, mutta halvimman kautta ei kannata kaikessa mennä. Siinä missä Lumenelta tulee hyvät päivävoiteet, sen huulipunat ei pysy! Huulipuniin kannattaa satsata, itselläni on MACiä, YSL:ää ja Dioria, mutta vain MAC:it oon ostanu täyshintasena. Sokoksen luksuskosmetiikan alelaari kannattaa tarkistaa aina- oon saanu 10e:llä huulipunia ja kiiltoja. Poskipunaan kannattaa myös satsata. Vastaisesti meikkipohja ja eyeliner voi olla Lorealia! Suosin BB-voidetta koska sillä saa raikkaan ja nuorekkaan ihon.

Käytä luonnollista meikkiä, unohda vihreät, pinkit ja siniset luomivärit! Ripsipidennykset ja rakennekynnet ovat halvannäköisiä, vältä niitä.

[/quote]

Niin, tienaan verojen jälkeen noin 1700e kuussa ja 100e kuussa käytän itseeni/kotiini, sillä saa jo paljon pitkällä juoksulla. Mulla ei ole velkaa, autoa, enkä oikein juo koskaan. Tee suunnitelma tai "wish list" että mistä haluat aloittaa.

Unohtui mainita, että hiuksetkin "paljastavat" paljon, hiusten mitta/kampaus ei niinkään, mutta värjäys. Päältä blondi ja niskasta musta on ehkä kamalin "lähiötukka" sitten vastaavan etutukan kanssa. Yksivärisyys, hillityllä sävyerolla olevat raidat tai liukuväri hillityllä sävyerolla ovat parhaat vinkit jos ei voi/halua pitää omaa luonnollista väriä mikä on aina paras.

Vierailija
74/142 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäisenä, ennen kuin lähtee ostamaan yhtään mitään, kannattaa katsoa peiliin ja kotona ympärilleen! Pidä huoli siitä, että hiukset on aina puhtaat ja siistit, kampaus ja leikkaus siisti ja ns. ajaton, ei mitään muotioikkuja! Pidä huolta ihostasi ja tietysti koko kropastasi syömällä terveellisesti, juomalla paljon vettä, ulkoilemalla, liikkumalla, välttämällä tupakkaa ja alkoholia. Satsaa omalle ihotyypille sopiviin ihonpuhdistustuotteisiin ja -voiteisiin. Jos meikkaat, myös meikkipohja kannattaa valita huolella, että et näytä meikatulta ja laikukkaalta. Pidä vain puhtaita ja ehjiä vaatteita, myös kotona. Miksi kulkisit virttyneissä vaatteissa? Käytä vain lempivaatteitasi, niitä joissa viihdyt. Jos et tunne oloasi hyväksi valkoisessa kauluspaidassa, miksi sinun pitäisi hankkia sellainen vain, koska jossain listassa sanotaan, että sellainen kuuluu joka naisen vaatekaappiin?
Samoin koti, karsi kaikki turha krääsä. Muutama väri, sinulla selkeästi se valkoinen ja sen lisäksi sitten matoilla, tyynyillä ym. voit tuoda hillittyä väriä. Karsi tavaraa niin, että kaikki mahtuu laatikoihin ja kaappeihin, tasoille ei kerry turhaa tavaraa pyörimään kun kaikille on paikkansa ja ne saa helposti esiin kaapista. Pidä koti siistinä. Kaunein koti, jossa olen käynyt, on pienipalkkaisen yh-ystäväni kaksio. Hänellä ei todellakaan ole rahaa sisustaa, silmää ja taitoa sitäkin enemmän. Tuunaa kalusteita (aitoa puuta!) itse, ompelee verhoja, verhoilee tuoleja jne. Voisin vain istua hänen luonaan hiljaa ja ihailla sitä hillittyä kauneutta. Koti on todella kaunis ja tyylikäs. Mistään ei näe hänen todellista tulotasoaan ja sitä miten joutuu venyttämään penniä. Paljon kotoisampi kuin yksikään design-kalustettu kivitalo joissa olen käynyt.

Vierailija
75/142 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihaillut valtavasti erästä tuttavaani, joka pukeutuu aina tyylikkäästi ja jonka koti on upeasti remontoitu ja sisustettu. Yllätys oli suuri, kun sain tietää, miten käsittämättömän pienellä budjetilla hän elää. Esimerkiksi kodin remontti oli toteutettu hyvin pitkälle paikalliselta rakennustarvikekirpparilta löydetyillä materiaaleilla. Hänen omat vaatteensa ovat usein löytöjä alennusmyynneistä tai hänen ystäviensä hutiostoksia. On hämmästyttävää, miten pienellä budjetilla voi saada aikaan tyylikkään vaikutelman.

Vierailija
76/142 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nythän sulla on jo joku käsitys, mitä haluat. Aloita siitä pikkuhiljaa. Teet ostoslakon, et osta nyt yhtään mitään, mitä ei välttämättä tarvitse. Säästät kaiken ylijäävän rahan näihin hankintoihin. Ensin vaikka se villakangastakki. Tutki kaupoissa ja netissä, minkälaisia on tarjolla ja mihin hintaan. Sovita, mikä sopii sinulle ja mistä pidät. Älä osta mitään H&M:n 50 euron takkia, joka kerää kaikki irtohiukset ym. vaan todellakin nyt katsot niitä laadukkaampia, mutta valitettavasti myös hinnakkaampia. Käytä aika valintaan. Sitten mietit, voitko maksaa siitä täyden hinnan, vai voisitko odottaa esim. tammikuun alennusmyyneihin. Luuletko että se tulee aleen? Sama neuleiden kanssa. Jne. Jos pystyt laittamaan 100e kuussa hankintoihin ja takki maksaa 300, sitten säästät 3kk mutta et ala hätiköidä ja käyttäytyä kuten ennen, että ostelet kaapit täyteen halpoja rytkyjä. Mielummin yksi hyvä kuin kolme välttävää.

Vierailija
77/142 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on mielenkiintoinen ketju. Koen olevani sitä kohderyhmää, joilta ap neuvoja pyysi; saan kehuja kauniista kodista ja omasta tyylistäni. :-) Mielenkiintoista todella on se, että vastauksissa toistuvat juuri samat asiat, joita itsekin ohjeeksi antaisin. Siis se, että ne tyylikkäät ihmiset eivät todellakaan ole shoppailijoita tai materian haalijoita vaan päinvastoin. Elämä on vapauttavaa, kun oma tyyli on selvillä ja tietoisesti pyrkii tekemään vain välttämättömiä ja kestäviä hankintoja eikä mitään huteja tai kompromisseja, säästyy aikaa, rahaa ja energiaa. Jotenkin tuntuu olevan arkikin paremmin hallussa kuin muutamalla tutulla.

Tässä omia ohjenuoriani:

Ostamme hyvin harkiten huonekaluja ym. kotiimme. Olemme ilman, kunnes löytyy täydellinen ja silloin se saa maksaakin. Kotia ei tarvitse jatkuvasti sisustaa. Samat huonekalut ovat kulkeneet mukanamme kodista toiseen. (Juuri kävin todella kauniissa kodissa, jossa olin edellisen kerran käynyt lähes 10 vuotta sitten ja siellä kaikki tavarat ja huonekalut olivat aivan entisillä paikoillaan ja paikka oli edelleen yhtä upea kuin muistinkin!)  

Meillä on perittyä taidetta, valaisimia ja joitakin huonekaluja yhdisteltyjä omiin mieltymyksiimme. Kerroksellisuutta, josta persoonallinen sisustus useimmiten muodostuu. Esineillä on historiansa.

Ostan itselleni hyvälaatuisia vaatteita. Osa on kalliihkoja merkkejä, muutamia perusneuleita myös H&M:stä. Kengät aina laadukkaita, nahkaisia. Pääosan vaateostoksistani teen ulkomailla, erityisesti Jenkeissä, joissa hamstraan outleteista Hillfigeriä, DKNY:ta yms.

Teen löytöjä itselle ja lapsille myös kirppareilta

Huoliteltu kampaus, hyvä leikkaus ja hiusten hoitoon ja muotoiluun laadukkaat kampaamotuotteet

Laadukkaat kengät ja laukut, ei kymmeniä halpislaukkuja. Klassiset nahkalaukut kestävät hyvinä vuosikymmeniä eikä niitä tarvita kuin muutama.

Minäkin ostan kosmetiikkaa varastoon, kun löytyy halvalla alesta / tarjouksesta. Löydä omat suosikit, säästät – itselläni suurin osa ihan markettikamaa, esim. Lorealin BB-voide.

En polta, en juuri juo. Viinissä panostan laatuun.

Myyn lasten pieneksi jääneitä vaatteita, leluja ja omia vaatteita kahdesti vuodessa kirppiksellä

Laitan lähes kaiken ruoan itse, puolivalmiina ostan vihannespakasteita ja maksalaatikkoa. Tähteet hyödynnän seuraavaan ruokaan: riisin paistettuun riisiin, perunat pyttipannuun jne. Seuraan kilohintoja, ostan tarjoustuotteita, pakastan, käyn Lidlissä jne.  

Itselläni on muutama ystävä, jotka haikailevat tyylin perään, mutta kulkevat numeroa liian pienissä vaatteissa, jotka eivät kerta kaikkiaan istu ja näyttävät halvoilta ja keinokuituisilta, hiukset hapsottavat ja kengät ovat linttaan astutut, kotona kaaos, kun kaikki paikat ja pielet pursuvat tavaraa… Arkensa kuulostaa kaaokselta myös.

Vierailija
78/142 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 16:34"]

No kun en ole täysin selvillä siitä tyylistä mistä pidän. Nyt asunto sistustettu semi modernisti. Paljon korkeakiilto huonekaluja ja lastulevyä. En ehkä kuitenkaan pidä siitä vaan täysipuisista mutta en kuitenkaan pidä täysin romnattisestakaan tyylistä. Sellainen tyylikäs olisi hakusessa ja sama vaatteissa. Kun en ole koskaan oikein oppinut millainen on laadukas vaate. Kun tuntuu että sekin on vähän hakuammuntaa. Vaatteissa tiedän selvemmin kyllä mistä tyylistä pidän. Aika klassisesta mutta jotain ns. muotia olisi myös kiva olla. Ettei aivan ole jämähtänyt tiettyyn tyyliin. Olisi myös kiva että koko perhe jakaisi tämän saman aatteen ja lapset ja mieskin olisivat tyylikkäitä.

ap

[/quote]

Tahdot tyylikkään kodin, muttet sitten osaa määritellä mitä se tyylikkyys on? Jos lähdetään siitä, että tyylikkäät ihmiset tietävät oman tyylinsä ja ostavat harkitusti sen pohjalta, niin aika hukassa olet. Vaikuttaa siltä, että haluat listan tyyliin "osta tuo ruokapöytä paikasta x, tämä sänky paikasta y, housut tuolta ja jakku merkiltä z". Mutta ei sekään toimi, kun sen tyylin pitäisi lähteä ihan sinusta itsestäsi että se olisi sitä mitä kuvittelet haluavasi. Muuten se on vaan päälleliimattua leikkiä, "näin tämän Dekossa/Ellessä joten tämän täytyy olla tyyliä". Parhaat ja tyylikkäimmät sisustukset ja vaatteet henkii kuitenkin myös sitä omistajansa persoonaa.

Tosin se on selvää, että lastulevy ja tyylikkyys ei millään muotoa mahdu samaan lauseeseen.

Vierailija
79/142 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kaiken mahdollisen ruuan itse. Ostan edullisinta perustarviketta, eli käyän LIDL:iä sekä tarjouksia. Ostan pakastettavia raaka-aineita reilusti, jos saa edullisesti. Marjastan. Meillä on 3 pientä lasta. Huonekalut on hankittu harkiten ja etsien. Talonpoikaista, perittyä ja uutta. Monikäyttöisiä, KESTÄVIÄ, helposti muunneltavia perheen tarpeen mukaan. Ompelen vanhoista vaatteista uusia, käytän paljon huuto.nettiä sekä tori.fi, joista ostan hyvälaatuista vaatetta lähinnä lapsille. Omia vaatteita hankin harkiten. Hyvälaatuiseen peruspuvustoon ompelen tai ostan joskun vaikka hm:n vaatteen. Kotiin en hanki mitään turhaa roinaa. Sisustustekstiileillä saa ilmeen muuttumaan nopeasti, kun pohja on neutraali. Ja kierrätys siinäkin kannattaa.

Vierailija
80/142 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 18:30"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 18:11"]

Kuinkakohan moni meistä (oikeasti teistä) tyylikkäistä olisi tyylikäs myös muiden mielestä?

[/quote]

Lol!

Minä ainakin uskallan sanoa olevani, koska tyylikkyys on olennaista ammatissani pärjäämisen kannalta - myös kansainvälisesti.

12

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi