Te joilla on kaunis koti ja olette tyylikkäitä jne..
Kommentit (142)
Meillä ei ole autoa, emme tupakoi, minä en juo alkoholia ollenkaan, shoppailen harvoin. Halusin vain kertoa missä säästän, tyylikkäästä kodista en ole niin varma, haluaisin kyllä uskoa että se on tyylikäs. :D
Miten te saatte säästettyä merkki tuotteisiin?
Saan usein kehuja tyylikkyydestä ja sekä myös meikistä,vaikka en ole millään tavoin hillitty,klassisen tyylikäs.Käytän värejä ja koruja.Hiukseni ovat puolipitkät,syvänpunaiset ja hoidan ja leikkaan niitä usein.Värjään itse.Pidän kulmakarvat aina siisteinä ja huoliteltuina ja meikkipohja on hyvin luonnollinen.Arkimeikkinä usein meikkivoidetta,valokynää,eylineriä,ja ripsiväriä+kulmien huolittelu.Panostan hyvään ulkotakkiin,kenkiin ja laukkuun.Ostan suurimman osan vaatteista kirppiksiltä,ja ompelen itse niitä paremmin istuviksi.
Onko "kaunis koti" = omakotitalo? Mulla on ihan nätti rivarikoti ja pukeutumistyyli on perusasiallista ja yksinkertaista. Miten noihin edes pitäisi mennä jotenkin hirveästi rahaa? Eihän tyyli ole sama asia kuin kallis.
Onpa ollut mielenkiintoinen ja mukava ketju. Jännä myös nähdä miten paljon ihmisten käsitykset tyylikkyydestä eroavat toisistaan. Hyvä että erityisesti ketjun loppupuolella on ruvettu tajuamaan se, ettei ainoaa oikeaa hyvää makua ole olemassakaan. Aika naivia kuvitella, että se oman maun mukainen olisi juuri sitä tyylikästä, vaikka moni ihminen niin luuleekin. Suorapuheinen tuttuni haukkui tässä juuri kotini sisustuselementtejä. Samaan hengenvetoon totesi, että hänen siskonsa on oiva esimerkki hyvän maun omaavasta ihmisestä, aikoo kulkea hänen jalanjäljssään. Hätkähdin vähän hänen puheistaan, vaatii aika paljon pokkaa arvostella noin julkisesti. Olen käynyt siskonsa luona. Pieni kämppä sullottu täyteen tummia puuhuonekaluja. Käyttää myös isoja pintoja pinkkiin vivahtavaa liilaa ja kylpyhuoneessa hänellä oli joku halpa sydänkuvioinen suihkuverho. En itse kuvailisi sisutusta tyylikkääksi. Tuttu itse on niin ikään sisustanut kotinsa tummilla, puisilla huonekaluilla, kaikki eri sävyä, joten mielestäni kokonaisuus on vähän "likainen". Tehosteseinä on maalattu vaalean vihreällä, tota.... Oli miten oli, tärkeintä mielestäni on se, että löytää juuri itseään miellyttävän ja harmonisen kokonaisuuden. Joitakin universaaleja, ammattilaisten antamia vinkkejä on tietty hyvä ottaa huomioon esim. sisustuksessa (ja ilmeisesti pukeutumisessakin) esim. korkeintaan kolme eri väriä jne.
Kaveri on köyhä mutta tyylikäs. Kämppä on sisustettu tori.fi:stä mahd. korjaillen/maalaillen. Pintaremontoitu itse tip-top. Netistä ja kirppareilta etsivä löytää myös halvalla hyvää. Taide itsetehtyä tai tutuilta.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 18:11"]
Kuinkakohan moni meistä (oikeasti teistä) tyylikkäistä olisi tyylikäs myös muiden mielestä?
[/quote]Olisiko ollut parempi jos kukaan ei olisi vastannut ap:lle mitään? Ettei vain paljasta että (turhaan) pitää itseään tyylikkäänä ja kotiaan kauniina? Ihmiset yrittävät auttaa, eivät kehuskella.
Osta vain sellaista, josta oikeasti pidät vaikka hintalappu hirvittäisi. Älä tyydy halvempiin "kakkosvaihtoehtoihin". Vaatteista sen verran että hanki laadukas ja hyvin istuva takki, pehmeät ja istuvat nahkahanskat, nahkaiset kengät ja laukku. Noilla pärjää jo pitkälle. H&M:lta löytyy myös laadukkaitakin vaatteita esim.merinovillaneuleet. Pidä huolta vaatteista ja vältä turhaa pesua.
Hiuksissa kannattaa pitää simppeliä mallia ja väriä, niin ei tarvitse kampaajaa joka kuukausi. Yksinkertainen malli ei myöskään vaadi paljoa muotoilutuotteita.
Hanki myös hyvä meikkipohja ja joku pohjustustuote, muissa meikeissä voi vähän pihistellä.
Sisustuksesta en oikein osaa neuvoa, kun en itse siitä juuri mitään tiedä. Meillä kotona on sekaisin Ikeaa, teetettyä, Askoa, perittyä ja kirpputoria. Tavaraa on hankittu tarpeen ja asunnon mukaan.
Pääasia kuitenkin on että hankkii sitä mistä itse pitää ja missä itse viihtyy. Kaikki muu näyttää päälleliimatulta.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 08:48"]
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:47"]
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 18:51"]
Ja kannattaa muistaa puuseppien tekemät huonekalut. Jos ei löydä mieleistä/tarpeeksi laadukasta kalustetta valmiina, puuseppä tekee sellaisen. Itse ollaan teetetty huonekaluja ja ollaan saatu täydellisiä, ajattomia ja täyspuisia huonekaluja. Eikä hintakaan ole kovin paljon korkeampi kuin kaupassa.
[/quote]tekevätköhän niissä oppilaitoksissa oppilastyönä? Olisi vielä edullisempaa ja opiskelijat saisivat kokemusta ja kuvia portfolioonsa.
[/quote]
Suomessa puusepäntyöt on sikakalliita, kannattaa kysyä Virosta! Hinnat yli puolta halvemmat
[/quote]Entä joku työttömien paja tms ainakin Tampereella on missä tehdään myös huonekaluja. laadukkaita.
Jos olisin ap keräisin ehkä leikekirjan (sekä sisustuksesta että vaatteista) jossa olisi kaikki ne jutut/värit/mallit/kuosit jne mitkä olisi "ihania". Sen jälkeen alkaisin valikoimaan niistä yhteensopivia kokonaisuuksia ja yrittäisin hahmottaa miltä ne näyttäisi mun kotonani tai päälläni. Ja lopulta vertaisin jo olemassa oleviin asioihin ja puuttuviin/täydennettäviin. Sitten vaan tekisin listan ja lähtisin vähän kerrassaan etsimään
Ehkä juuri kuvien kautta olisi helpompi hahmottaa asioita kuin vain miettimällä?
Miksi joku haluaa näyttää tyylikkäältä? Eikö kannattaisi pukeutua ja sisustaa oman maun/tyylin mukaan riippumatta siitä onko se muiden mielestä tyylikästä. Kai jokainen tietää, että yleisesti tyylikkäänä pidetään hillityn näköisiä ajattomia asioita. Mutta siis miten tavoitteena voi olla tämä eikä oma kauneudentaju?
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 15:28"]
Miksi joku haluaa näyttää tyylikkäältä? Eikö kannattaisi pukeutua ja sisustaa oman maun/tyylin mukaan riippumatta siitä onko se muiden mielestä tyylikästä. Kai jokainen tietää, että yleisesti tyylikkäänä pidetään hillityn näköisiä ajattomia asioita. Mutta siis miten tavoitteena voi olla tämä eikä oma kauneudentaju?
[/quote]
Ehkä tarkoitus onkin löytää se persoonallinen tyylikkyys eikä vain seurata keskivertoajatonbeessiharmaa linjaa mitä on kaikilla??
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 15:36"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 15:28"]
[/quote]
Ehkä tarkoitus onkin löytää se persoonallinen tyylikkyys eikä vain seurata keskivertoajatonbeessiharmaa linjaa mitä on kaikilla??
[/quote]ja mun mielestä tähän on kannustettu ja annettu "ohjeita" ja vinkkejä.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 06:59"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:50"]
600 ei ole paha hinta ruokapöydästä, mutta kuultovalkoista miettisin vielä. Puunvärinen olisi ajattomampi ja lämpimämpi, toki riippuen siitä mitä puulajia pöytä on. Tammi on aina tyylikäs ihan omanvärisenään.
[/quote]
Niin, meillä ei ole mitään tammen väristä muuten. Meillä on valkoista tai tummaa.
ap
[/quote]
Silti saattaisin näkemättä muita kalusteita olla sitä mieltä, että puunvärinen olisi parempi. Ei sillä pöydällä tarvitse sillä tavalla paria olla, että olisi jotain muuta tammen väristä samassa tilassa. Itse pidän kuultovalkoista vähän maalaisromanttisen trendin ilmentymänä, mutta toki voin olla väärässä. Halvempi vaihtoehto voisi olla jokin 50-60 luvun viilutettu teak-tai mahonkipöytä, jos sattuu hyväkuntoinen löytymään ja jos sellainen miellyttää sinua muuten.
Joku tuossa suosittelikin keräämään Pinterestistä tai lehdistä kuvia sisustuksista, mitkä itseä miellyttävät ja miettimään sitten millaisia elementtejä niissä on.
Säästän juuri siinä, etten osta kotiini ylimääräistä roinaa.
Ostan laadukkaita ja kallistakin vaatteita, mutta kun niitä käyttää 10-20 vuotta, ei tarvitse shoppailla jatkuvasti.
Sama sisustuksessa, oikeasti laadukkaat kalusteet kestävät vuosikymmeniä ja sukupolvelta toiselle, joten rahaahan ei periaatteessa kulu kotiin lainkaan sen jälkeen, kun sisustus on valmis. Eikä koti mitään krääsää kaipaa.
Tyylikkyys ja muotivirtausten seuraaminen ei muutenkaan ole sama asia, ja muotia seuraavalla varmasti kuluu enemmän rahaa asioihin kuin tyylikkäällä.
Välillä säästetään makustelussa.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 13:58"]
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 18:30"]
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 18:11"]
Kuinkakohan moni meistä (oikeasti teistä) tyylikkäistä olisi tyylikäs myös muiden mielestä?
[/quote]
Lol!
Minä ainakin uskallan sanoa olevani, koska tyylikkyys on olennaista ammatissani pärjäämisen kannalta - myös kansainvälisesti.
12
[/quote]
[/quote]
En ole #12 mutta usko tai älä, joillain meistä on työ missä pitää edustaa joka päivä....