Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla on kaunis koti ja olette tyylikkäitä jne..

Vierailija
16.11.2014 |

missä säästätte vai säästättekö missään?

Kommentit (142)

Vierailija
1/142 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon perittyä talonpoikaisantiikkia, kallis sohva ja sänky, yli 10 v sitten ostettu Artekkia.

paljon ajatonta, esim pellavaverhot, lamput kaikki Poulsenia jne jne.

vaatteet eivät enää kestä, 15 v sitten teetin Thaimaassa paljon kotelomekkoja, jotka ovat vieläkin upeita.

Vierailija
2/142 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole autoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/142 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuo esimerkit tarkoita kallista makua. Talo on joo kallis mutta tyylikäs ja ajaton sisustus ihan normaalihintaista ja vaatteet ostetaan sieltä mistä sopivalla hinnalla saa, ulkomailta, nettikaupoista, tarjouiksista jne. Ja olen aina erittäin hyvin pukeutunut (jo työnkin puolesta pakko)

Ns "laadusta", "designista"  ja "merkistä" en maksa koskaan, siinä säästää satasia! Ehkä juuri se tärkein säästökohde.

Matkoista ei säästetä, kaikki ylimääräinen menee niihin.

Vierailija
4/142 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En polta tupakkaa, en juurikaan välitä kaekeista, jäätelösta yms ja alkoholia natutin silloin tällöin kotona, en baareissa. En värjää hiuksia.

Vierailija
5/142 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en osta mitään merkkivaatteita. Tarkoitan sellaisia, joissa myös merkistä maksat. Mutta laatuun satsaan, koska ne vain kestävät pesuja paremmin. Ostan vaatteita vain silloin kun tarvitsen. En kestä sitä, että on esim kenkiä tolkuttomasti.

En mielestäni säästä oikein mistään, en vain jaksa roinaa ja turhia vaateröykkiöitä. Teemme ruokaa hyvistä raaka-aineista itse. Aika harvoin käymme ulkona syömässä, mielummin pyydämme tuttavia syömään meille.

Varaan matkat lähes aina itse. Pääsemme reittilennoilla, emme ole sidottuja siihen että matka on tasan viikon tai kahden viikon matka. Näin saa myös itse valita hyvän majoituksen. Eikä rahaa mene yhtään sen enempää kuin keskitason lomamatkaan. Päinvastoin voi reissata monta matkaa vuodessa.

Vierailija
6/142 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mutta jos joku viitsii vastata tarkemmin. Ilmeisesti ette ole kovinkaan köyhiä kun varaa matkustaa?  Ette siis osta mitään turhaa. Se on hyvä neuvo, mutta ostatteko pesuaineet, meikit ja vaatteet aina laadukkaina ja mistä tiedätte että joku on laadukas jos kerran ette osta mitään merkkiä? Niin ja olette ilmeisesti perineet tyylikkäitä huonekaluja. Suurimmalla osalla ei ole näin vaan joutuu ostamaan itse. Mitä antaisitte neuvoksi jos haluaa ruveta tyylikääksi niin mistä aloittaa?

ap

Vierailija
7/142 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin voi säästää kosmetiikassa ja pesuaineesta. Ei tarvitse ostaa Dioria, Niveakin toimii.

Aloita vaatteissa siitä, että hankit muutaman laatuvaatteen. Klassinen päällystakki, kotelomekko, housut, pari ajatonta yläosaa. Älä osta muotia vaan klassista tyylikkyyttä.  Laadukkaan laukun voit hankkia vaikka käytettynä. Meikkaa hillitysti.

Kotona karsi kaikki turha roina pois. Tee värisuunnitelma, ja mieti mitä oikeasti tarvitset. Älä osta mitään Ikeakamaa, vaan etsi laadukkaita klassisia kalusteita huutokaupoista. Älä koristele krääsällä. Less is more.

Vierailija
8/142 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika samoilla linjoilla kuin jo aiemmat vastaajat.

En osta turhaa, enkä pukeudu tai sisusta tehdäkseni vaikutuksen muihin ihmisiin. Olemme edelleen 3 vuoden asumisen jälkeen vailla keittiön ruokapöytää, koska sitä täysin mieluisaa ei ole vielä löytynyt. Tilalla on levyistä kyhätty väliaikainen viritys, eikä haittaa yhtään. Tänä aikana sisustusrahaa onkin säästynyt siihen malliin, että voin varmaankin ostaa ihan minkä tahansa vastaan tulevan pöydän, josta todella paljon pidän, hintalappuun katsomatta. Minä en siis ole kovinkaan tarkka siitä, maksanko "merkistä" vai en. Ostan vain vaatteita ja tavaroita, joista pidän erittäin paljon, ja niitä tulee vastaan niin harvoin ettei ole varaa jättää ostamatta merkkituotetta, jos se sattuu miellyttämään sekä silmää että muita aisteja.

En omista autoa, vaan asun niin lähellä keskustaa että matkat hoituvat pyörällä, julkisilla ja kävellen. Joskus jos on ehdottomasti parempi mennä autolla, otan taksin. Tulee silti paljon, paljon halvemmaksi kokonaisuutena. Pitkää matkaa varten voisi tarvittaessa auton vuokrata - ei vain ole tullut vielä tarvetta sellaiseen.

En käy baareissa enkä muutenkaan juo alkoholia juuri lainkaan. Viinilaatikon ostamme pari kertaa kuussa, lisäksi miehelle hieman olutta. En tupakoi. En käytä muutenkaan "viihtymiseen/viihteeseen" juurikaan rahaa; maksukanavia en tilaa, ulkomaanmatkoiksi riittää työmatkat (joskus pari ylimääräistä päivää kohteessa, jos on kiinnostava kaupunki), ja kalliit massatapahtumat (konsertit, urheilutapahtumat, festarit, ooppera jne.) jätän yleensä väliin. Liikuntaharrastukseni ovat halpoja tai ilmaisia (pyöräily, lenkkeily, uinti, kotijooga ja jumppa). Taidenäyttelyissä ja ilmaisissa tapahtumissa käyn silloin tällöin. Pääosin pyrin elämään elämääni siten, ettei minun tarvitse turruttaa mieltäni päihteillä tai "pakenemalla arkea". Tässä auttaa juuri se, että pukeudun ja sisustan tavalla joka tuo minulle iloa. Tärkeää on myös oman puolison (toki myös muiden ihmisten) kunnioittaminen, rehellisyys, avoimuus ja muut henkisen puolen jutut. Näin arjesta tulee ihanaa juhlaa, jota elän oikein mielelläni enkä tarvitse siitä lomaa tai pakopaikkaa.

Ylipäätään sen asenteen opetteleminen, että kaikkea ei ole pakko saada heti, ja kaikkea mitä muilla on ei tarvitse saada ollenkaan, auttaa kummasti.

Parantamisen varaa minulla olisi vielä ainakin siinä, että tekisin enemmän ruokia itse. Siitäkin saa mielihyvää ja samalla säästää menoissa.

Vierailija
9/142 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla olisi paljon opeteltavaa. Olen siis 36v ja perheenäiti. Ostetaan pääosin vaatteet h&m:ltä jotka on huonolaatuisia ja huonon mallisia. Mutta kun jostain on vaatetta ostettava. Kaikki huonekalut pääosin ikeaa. Sieltä myös paljon sisustuskrääsää tai h&m:ltä. Nyt haluaisin ruveta nuattimaan elämästä eri tavalla kuin ostamalla tarpeetonta ja turhaakin ja rihkamaa. Panostamaan laatuun jne. Meillä ei mene rahaa juurikaan matkusteluun,tupakkaan ei yhtään eikä alkoholiin. Eikä juhlimiseen. 2 autoa omistamme eli niihin menee rahaa. Molemmat autot on ihan tavallisia pikkuautoja. Ruokaa teen itse mutta myös valmista/puolivalmista. En osaa hyödyntää oikein tähteitä tai en ole koskaan onnistunut suunnittelemaan esim. viikon ruokailuja. Ihailen paljon tyylikkäitä ihmisiä ja heidän elämäntyyliään. 

En vain tiedä mistä aloittaa? Varmaan ehkä siitä että ei osta mitään ennen kuin vanha on loppunut ja varastot on tyhjiä.

ap

Vierailija
10/142 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 lisää, että kaikki laadukas ja tyylikäs ei ole kallista. Ostan kyllä kalliita merkkivaatteitakin, mutta ihan yhtä hyvin voin ostaa sopivan vaatteen kirpputorilta käytettynä. Pariisissa kirpputoreilta ja osto- ja myyntiliikkeistä löytyy yhtälailla niitä laadukkaita merkkivaatteita, ja olenpa Suomestakin löytänyt kympillä jakun, joka on kohta kymmenen vuotta ollut lempijakkuni. Sama huonekalujen suhteen: meillä on iloisesti sekaisin pari kallista huonekalua ja sitten kirpputorilta löytyneitä, jopa pari roskalavalta poimittua tuolia. 

Kun kuluttaa harkiten, ja luopuu siitä harhasta että sama ihminen voi ostaa joko ainoastaan kallista tai sitten pelkästään halpaa (hämmentävän moni ajattelee näin - en ymmärrä miksi??), normaalillakin budjetilla saa kyllä ajan kuluessa kerättyä sekä tyylikkään sisustuksen että vaatekaapin. Tuo aika ratkaisee paljon. Väitän, että todellista tyylikkyyttä ei saa millään rahasummalla, jos se täytyisi saada heti. Suurin kompastuskivi kun on aina henkilön oma tyylisilmä, ja se ei useimmilla meistä ole kovin kehittynyt heti alkuunsa. Ratkaisujen tekeminen ja niiden kanssa eläminen on ainoa keino kehittää omaa tyylitajuaan, ja siihen puolestaan menee sitä aikaa. 

12

Vierailija
11/142 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko ap selvillä siitä mikä omasta mielestäsi on tyylikästä ja mistä itse pidät?

Tärkeää on myös pukeutua ja sisustaa kotinsa niin että siitä itse pitää ja nauttii. Että oma tyyli on luonteva ja siinä on hyvä olla.

Vierailija
12/142 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:06"]- Mulle ei tule juurikaan laskuja: puhelinlaskun maksaa työnantaja ja puhelimen netin jaan myös tietokoneelle. Kotona on vain pieni jääkaappi eikä muita kodinkoneita ja sähkölasku on 3kk välein ehkä 30€

- Syön aika halvasti.

- Harrastukset maksan työnantajan tarjoamilla liikuntaseteleillä vaikka ne eivät muutenkaan kalliita ole.

- Ostan kaiken kosmetiikan ja hygieniatuotteet sieltä mistä saa halvimmalla enkä suosi mitään kalliita merkkejä vaan ihan halppikset käy

- en käy koskaan kampaajalla enkä värjää edes itse hiuksia (kasvatan pitkiä ja luonnollinen värini on kaunis)

- olen kerännyt vuosien varrella ajattomat ja sellaset huonekalut mitä rakastan ja nää nykyiset kestää varmasti vielä vuosia eteenpäin.

- en matkustele paljoa ja käytän julkisia.

Juhlimiseen ja vaatteisiin tuhlaan.
[/quote]

No olipas hyviä vinkkejä. Voidaanko me muutkin siis lähettää nyt puhelinlaskumme ja salimaksut sun työnantajalle?

Vierailija
13/142 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylikäs sisustaminen ja vaatteiden ym hankkiminen ei välttämättä vaadi paljon rahaa vaan hyvää makua. Minulla on todella ihana koti, olen saanut siitä paljon kehujakin. Rahaa sisustukseen ei ole kuitenkaan käytetty suuria määriä. Taito on siinä, mitä sillä käytettävässä olevalla rahalla valitsee.

Vierailija
14/142 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon samaa kuin aiemmilla vastaajilla. Huonekalut ollaan hankittu ajan kanssa vähitellen. Erona edellisiin ostan myös merkkituotteita ja designia, mutta harkitusti. Kaiken ei tarvitse olla kallista vaan tietyt tuotteet voi hankkia edullisesti mm. tarjouksista. Vaatteissa ostan halvemmalla housuja, paitoja ym. mutta ulkoiluvaatteisiin ja kenkiin satsaan. Suomessa ei juuri kukaan huomaa ovatko suorat mustat housut maksaneet 10 vai 100 euroa, jos ne istuvat hyvin ja ovat hyvää materiaalia. Huollan myös vaatteitani ja kenkiä säännöllisesti. 

Emme myöskään osta koko ajan uutta. Ruokapöytämme on kymmenen vuotta vanha ja yhä kuin uusi, alesta hankittu, täyspuuta. Samaan aikaan ystäväni on ostanut joka toinen vuosi uuden ruokaryhmän täydellä hintaa. Kyllä siinä saa maksaa. 

Vierailija
15/142 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita raivaamalla turha sisustuskrääsä pois. Myyt vaikka kirpparilla. Pelkistät kotia jo siinä. Tutki designsisustusblogeja ja -sivustoja, mieti värejä, etsi pinterestistä hakusanoilla. Kuvittele jokainen huone sellaisena kuin haluaisit sen nähdä tyylikkäänä, voit vaikka piirtääkin ja listata sellaisia huonekaluja ym. jotka olisivat niihin sopivia. Järjestele koti sitten olemassaolevilla tavaroilla mahdollisimman lähelle tuota ihannetta. Mieti joka huoneesta yksi tärkein asia tai esine jonka vaihtamalla tai uudistamalla saat huoneesta paremman näköisen, ekana askelena jo ajattelemaasi tyyliä kohti. Esim. tekstiileillä saa paljon muutosta. Sitten vaan hakemaan ja etsimään mistä saisit vaikka käytettynä jne. 

Vierailija
16/142 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosin sekä sisustuksessa että pukeutumisessa ajatonta laatua ja klassista tyyliä, joka kestää. Mistä säästän... No en osta mitään turhaa krääsää, esim. mitään yhden kauden muotirättejä tai rihkamakoruja. Ulkona ei syödä kauhean usein (tehdään mieluummin laadukasta ruokaa kotona). En myöskään käytä rahaa mihinkään tyypillisiin naisten huuhaa-juttuihin, kuten johonkin kasvohoitoihin, manikyyreihin tai hypoxi-juttuihin, mitä näitä nyt onkaan. :)

Mutta enimmäkseen tyylikkyyden ja elämäntavan yleisestikin mahdollistaa arjen valintojen lisäksi miehen hyvät tulot...

Vierailija
17/142 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaan koti on tyylikäs, itse emme yleensä ole. Ostin kotiimme huonekalut samalla kuin talo valmistui. Vanhasta asunnosta ei jäänyt kuin olkkarin hyllyt, jotka laitoin täällä varastoon. Ikea, muurame ja artek on meillä edustettuina, ja vain välttämättömät huonekalut, max. 1 "koriste" per huone. Esim. kukka, maljakko, taulu tms. Meillä on todella ajatonta, kai se sit on vähän tyylikästäkin.

Vaatteet meillä on joitain laatuyksilöitä tai vanhoja ryysyjä. En vaan tahto ostaa halpatuotantomaan rättejä, tosin joskus on ihan pakko. Kaikille löytyy tyylikäskin asukokonaisuus, mutta yleensä vedetään reikäisellä junttilinjalla.

Emme erityisesti säästä missään.

Vierailija
18/142 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun en ole täysin selvillä siitä tyylistä mistä pidän. Nyt asunto sistustettu semi modernisti. Paljon korkeakiilto huonekaluja ja lastulevyä. En ehkä kuitenkaan pidä siitä vaan täysipuisista mutta en kuitenkaan pidä täysin romnattisestakaan tyylistä. Sellainen tyylikäs olisi hakusessa ja sama vaatteissa. Kun en ole koskaan oikein oppinut millainen on laadukas vaate. Kun tuntuu että sekin on vähän hakuammuntaa. Vaatteissa tiedän selvemmin kyllä mistä tyylistä pidän. Aika klassisesta mutta jotain ns. muotia olisi myös kiva olla. Ettei aivan ole jämähtänyt tiettyyn tyyliin. Olisi myös kiva että koko perhe jakaisi tämän saman aatteen ja lapset ja mieskin olisivat tyylikkäitä.

ap

Vierailija
19/142 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaunis koti mutta en itse ole tyylikäs. Rahaa jää kyllä säästöön, kun ei ostele turhan kalliita vaatteita tai kenkiä eikä meikkejä.

Vierailija
20/142 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 16:25"]Tyylikäs sisustaminen ja vaatteiden ym hankkiminen ei välttämättä vaadi paljon rahaa vaan hyvää makua. Minulla on todella ihana koti, olen saanut siitä paljon kehujakin. Rahaa sisustukseen ei ole kuitenkaan käytetty suuria määriä. Taito on siinä, mitä sillä käytettävässä olevalla rahalla valitsee.
[/quote]

Makukysymyksiä, joten naivia kuvitella omistavasi tyylikkään kodin muiden mielestä. Pörräähän kärpäsetkin paskaläjän ympärillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme