Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Munasolujen lahjoitus, oletko käynyt/harkinnut

Vierailija
15.11.2014 |

Kokemuksia haluaisin kuulla niiltä, jotka ovat lahjoittaneet munasolujaan. Itse olen menossa selvittelemään, olenko sopiva kandidaatti. Miksi menit/et menisi? Oletko harkinnut?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta munasolujen luovutus on sikäli erilaista kuin siittiöiden, että äiti käy kuitenkin koko prosessin läpi omalla kehollaan vieraasta solusta huolimatta: on raskaana, synnyttää ja imettää siinä missä muutkin.

Vierailija
22/29 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luovuttaisi. Säännöllinen verenluovuttaja kylläkin olen ja olen myös kantasolurekisterissä. Luovutan ilomielin itsestäni osia, joilla voi pelastaa toisen ihmisen hengen. En kuitenkaan näe mitään järkeä pistää itseäni siihen hormonirääkkiin, jonka munasolujen luovutus vaatii. En suhtaudu kovinkaan suopeasti hedelmöityshoitoihin. Liikakansoitus on jo nyt ongelma, en halua tukea sitä antamalla munasolujani ja sitä myöten lisääntymiskykyä lisääntymiskyvyttömille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannan kahta perinnöllistä sairautta, joista toinen saattaa aiheuttaa sokeutumisen. Siksi on vähän mietinnässä, hankinko omiakaan.

Vierailija
24/29 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus mietin ajatusta, mutta sitten kauhistuin yhtäkkiä kun tajusin että saattaisin joku päivä törmätä kadulla ohimennen omaan (mutta tuntemattomaan) lapseeni. Se ajatus satutti liikaa, joten en luovuta.

Vierailija
25/29 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin, koska olen itse kokenut lapsettomuuden ja saanut lapsen hedelmöityshoidoilla. Vika ei kuitenkaan ollut munasoluissa, joten sovin luovuttajaksi.

Vierailija
26/29 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole edes tajunnut mahdollisuutta. Pitääkin googlettaa, ehdottomasti.

Vierailija
27/29 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan luovuttaisi. Maailmassa on jo nyt liikaa ihmisiä.

Vierailija
28/29 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon harkinnut. Jossain luki että olisi hyvä että omat lapset olisi jo tehty.. Onko se totta ja jos on, niin miksi? Onko niistä luovutukseen liittyvistä hoidoista jotain pysyvää haittaa tai korkea riski haittaan?

Vierailija
29/29 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tarkkaan harkinnut ja käynyt muutamaan kertaan. Suosittelen jos arvosi on kohdallaan :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi