Aina joulun jälkeen mieliala notkahtaa
Mikähän siinäkin on? Koko ikäni ollut tammikuu aina masentunut fiilis. Onko muilla näin?
Kommentit (19)
Ei. Alkaa valoisa aika pitenemään ja kevättä kohti
Tammikuu on kyllä ankea kuukausi. Onneksi helmikuussa helpottaa, kun valon määrä lisääntyy ja on usein myös talviloma. Eikä mene kauaakaan, kun on pääsiäinen, vappu ja kesä jälleen.
Hyvä aloitus, itse nimittäin poden tällaista joulun jälkeistä outoa kaipuuoloa, ei vaan lähde hommat toimimaan liukkaasti ja joutuisasti, pää ikäänkuin jäi jonnekin rauhan tyys-sijaan ja lepposan mukavaan tunnelmaan ja arki työntää ikävää oloaan nyt, näin on käynyt joka vuosi. Helpottaa tuossa helmikuun puolenvälin paikkeilla. En tiedä mikä juttu tämä on, mutta aina se vaan tulee, jotenkin kuvaisin sitä joksikin ihmeen ikäväksi johonkin...
Mulle käy samoin. Jotenkin jaksan uuteen vuoteen asti mutta sitten masennus valtaa mielen. Tänä vuonna mulla on kyllä hyvä syykin mutta tammikuu on aina vuoden vaikein kuukausi.
Niin sen kuuluu ollakin älä valita tyhmä persu
Tähänkin ketjuun saatiin jokapaikan alaspeukuttaja, on varmaan periaatteestakin eri mieltä ja toisten tuntoja täällä väheksymässä. Häivy saastainen kummajainen!
En ehkä masennu, mutta kyllähän tammikuu on piiitkä ja tympeä kuukausi! Etenkin nyt, kun joka paikka on harmaana sumusta ja vettä tihkuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Tähänkin ketjuun saatiin jokapaikan alaspeukuttaja, on varmaan periaatteestakin eri mieltä ja toisten tuntoja täällä väheksymässä. Häivy saastainen kummajainen!
Uliuliuli 😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uliuliuli 😂😂😂
Molo Uli-Uli"! Velä etinahka pääti ympäli ja ulite!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uliuliuli 😂😂😂
Fukk ashole!
Mulla alkaa taas päinvastoin mieli virkistyä heti kun vuosi vaihtuu.En ole jouluihmisiä yhtään ja ne pitkät pyhät on vaan masentavia mulle.Jotenkin ihana laittaa uusi seinäkalenteri seinälle ja aloittaa taas uusi vuosi ajatuksella tehdä siitä parempi kuin edellisestä.
Mulla on ihan päinvastoin! Joulukuu juhlineen ja vuodenvaihde ovat kyllä kivoja, mutta jotenkin niistä jää mulle sellanen ummehtunut, pimeä, mahantäytinen (koska syön aina kuin possu) ja kyllästynyt olo. Kun vuosi vaihtuu, niin on ihana pudistella vanhan vuoden pölyt pois puserosta ja tuntuu kuin edessä olis uusi mahdollisuus! Olen jo 48v, eli kyse ei kohdallani oo mistään sen kummemmista odotuksista (ns isot asiat on jo tehty kuten esim lapset ja ura) mutta silti tammikuu on mulle ilon, toivon ja odutuksen kuukausi. Kaikki kiva on taas edessä, kuten vaikkapa lämpimät kesäpäivät :)
Vuosikausia on ollut tapana varata matka helmikuulle, sitä odotellessa tammikuu menee kuin siivillä.
Päivä tai kaksi menee joulu-hömpän vieroitusoireissa, mutta sitten kuin napista kääntämällä tulee jo kevät fiilis ja kevättä rintaan. Aatella, että ensi kuun jälkeen ollan jo maaliskuussa 🕶🌻
Pimpps kirjoitti
Uliuliuli 😂😂😂
Fukk ashole!
Joo, kaikki juhlat ohi, paluu arkeen ja on vielä pimeää ja kylmää. Helmikuussa alkaa taas fiilis nousta.
Mäkin olin ihan iloinen vielä 5. päivä mutta sitten tuli jostakin synkkyys päälle eikä ole helpottanut vieläkään. Helmikuussa yleensä tuntuu usein jo paremmalle mutta maaliskuu ja huhtikuu on tosi pitkiä ja raskaita kestää nekin.
Viime vuonnakin talvi oikeasti kesti ihan vappuun asti. Tuli lunta tupaan vielä silloinkin.
Kevät on vielä niin kovin kaukana. Masentavaa, että meillä on niin ylipitkä talvi.
?