Miten saan rokotetulle menemään jakeluun, että minun rokottamattomuus ei vaikuta häneen?
Kuusikymppinen sukuuni avioliiton kautta tullut nainen on kysellyt olenko rokotettu, kun olin menossa vierailulle. Hän ei sitten uskaltanut ottaa minua vastaan koska minulla ei ole koronarokotetta. Kirjoitin hänelle että eikös teillä ole molemmat piikit otettuna, niin hän vastasi "totta mutta se ei suojaa tartunnalta!" Hänen miehensä ymmärtää asian kyllä eikä kiellä minua vierailemasta.
Mikä funktio tuossa oikein oli? Ja miten saan hänelle selvitettyä, että ei se minun rokottamattomuus mitenkään poista heidän ottamansa rokotteen suojaa?
Kommentit (153)
Hei. Rokotetut eivät ole rokotevastaisia. Rokotetut tekevat ottamistaan piikeistä haittailmoituksia, tippuuko ne siinä vaiheessa teidän vihamieheksi kun ovat ”mollanneet” pyhää lääkettä.
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa se rokote nyt vaan. Mitä häviätte? Ette mitään!
Ärsyttäviä tälläset jotka on aina eri mieltä enemmistön kanssa ihan vaan koska kokevat olevansa jotenkin erikoisia.
Sairastin koronan kertaalleen, voin hyvin sairastaa uudestaan, ei ollut pientä flunssaa kummempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no rokottetut on mielisairaita sen takii ne haluu muutki rokottetaa kun ne pelkää
että foliohattu lääketieteen nobelistit onki iokessaVaikuttaa että sinä olet mielisairas. Jäikö lääkkeet ottamatta?
sä se mielisairas oot vitunPEDO
No niin todisti mielisairautesi. Menehän nyt ottamaan ne lääkkeesi kiltisti. :)
pedo sut pitää kiduttaa lapsenraiskaja :)
Miten näin päättelit? Kuinka pahoja harhasi ovat? Oletko avohoidossa vai osastolla?
Vierailija kirjoitti:
"Yhtä rahaa keräävistä tahoista pyörittää talousrikoksesta tuomittu. Herätyskristillistä Rapsodia-sivustoa ylläpitää Jussi-Pekka Saarela.
Saarela on tuomittu niin sanotussa Sparecom-jutussa. Rovaniemen hovioikeus langetti hänelle kaksi vuotta ja kymmenen kuukautta vankeutta törkeästä petoksesta ja väärennöksestä vuonna 2014. Lisäksi Saarela sai liiketoimintakieltoa viisi vuotta."
Mitähän kaikkea tuomioita ja syytteitä esim pfrizer on saanut 😂 puhdas pulmuinen tämä lääkefirma ja kaikki sen rahoittajat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi rokotetuilla on hysteerinen pelko rokottamattomia kohtaan?
Voisiko joku rokotettu kertoa loogisen syyn epäloogiseen hysteriaan?
Ei pienintäkään pelkoa, edelleenkään.
Joka ketjussa hoette tuota, vaikka itse pelkäätte rokotteita, pedon merkkiä ja ties mitä piikkiproteiinia, joista ette ymmärrä yhtään mitään.
TÄMÄ! Meinasin tukehtua kahviini kun rokotteiden sivuvaikutuksia, eliittiä, uutta maailmanjärjestystä ja kaikenlaista aivan sekoa pelkäävä ihminen kutsui maskien käyttöä pelossa elämiseksi! :D
Itsehän hän tietenkin pelkää myös maskien aiheuttamia terveysongelmia, kun ne kuulemma tulevat esiin vasta vuosien päästä.
Mutta maskia toisten suojaamiseksi käyttävä on hänen mielestään se joka elää pelossa. Uskomatonta mutta totta.
Vierailija kirjoitti:
Olisit
a) jättänyt vastaamatta ja sanonut, että et sinä kerro sitäkään ketä vaaleissa äänestit
b) valehdellut
Minusta ap toimi aivan oikein ollessaan rehellinen asiasta. Jos toisen ihmisen, varsinkin riskiryhmäläisen, kotiin on vierailulle halukas menemään, on syytä kunnioittaa heidän toiveitaan. Mielestäni olisi törkeää ja piittaamatonta valehdella olevansa rokotettu ja näin ollen tahallaan vaarantaa sen riskiryhmäläisen terveys.
Sitä sen sijaan en ymmärrä, että miksi ap tuntee tarvetta jankuttaa asiasta, kun riskiryhmäläinen on jo sanonut, ettei halua kutsua rokottamattomia kotiinsa. Varsinkin kun hän täysin selvästi ap:lle kertoi, että juuri siksi että hän itse kuuluu riskiryhmään, hänen pitää yrittää suojata itseään. Tuossa kohtaa on paitsi turhaa, myöskin epäkohteliasta tuputtaa itseään vierailulle ja yrittää kääntää toisen päätä. Jokainen olkoon ottamatta rokotetta ihan vapaasti, mutta kyllä silloin olisi hyvä tiedostaa sekin, että on itse todennäköisempi tartuttaja kuin rokotetut ovat. Ja riskiryhmäläiset kuuluvat riskiryhmään rokotteesta huolimatta. Heidän pitää suojella itseään rokotteesta huolimatta. Mielestäni ap:n tulisi kunnioittaa tätä asiaa ja olla tuppautumatta vierailulle perheeseen, jossa on riskiryhmäläisiä ja jotka eivät halua rokottamattomia kyläilijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotettu saattaa tietämättään olla koronan kantaja, oireet on vain niin lievät, että ei itse huomaa. Hän haluaa suojella sinua, koska sinua ei ole rokotettu. Olisi kurjaa huomata itse turvassa olevana tartuttaneensa rokottamaton perhetuttu. Siksi.
Ei, hän vetosi nimenomaan siihen että he olisivat suojassa. Hän kirjoitti että se on vähän pakko ottaa rokote kun on riskiryhmäläisten kanssa tekemisissä. He siis ovat riskiryhmäläisiä. Rokotettuja hän kyllä uskaltaa tavata.
Ap
Kyllä se covid voi tarttua sinusta rokotettuunkin. Hän todennäköisesti sairastaisi sen lievänä tai oireettomana, mutta voisi edelleen tartuttaa jonkun jolla ei vastaavaa suojaa ole. Toki todennäköisyydet rokotetun kohdalla ovat pienemmät niin tartunnan saamiseen kuin sen levittämiseenkin, muttei olemattomat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Yhtä rahaa keräävistä tahoista pyörittää talousrikoksesta tuomittu. Herätyskristillistä Rapsodia-sivustoa ylläpitää Jussi-Pekka Saarela.
Saarela on tuomittu niin sanotussa Sparecom-jutussa. Rovaniemen hovioikeus langetti hänelle kaksi vuotta ja kymmenen kuukautta vankeutta törkeästä petoksesta ja väärennöksestä vuonna 2014. Lisäksi Saarela sai liiketoimintakieltoa viisi vuotta."
Mitähän kaikkea tuomioita ja syytteitä esim pfrizer on saanut 😂 puhdas pulmuinen tämä lääkefirma ja kaikki sen rahoittajat
Liikelaitokset on mitä on.
Mutta rapsodia.fi kerää rahaa uskonnollisilta, ja huijaa heitä olemaan ottamatta rokotetta. Ei kovin puhtoista sekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole hysteeristä pelkoa. Se on ennemminkin väsynyttä kevyehköä epätoivoa, joka johtuu siitä, että rokottamaton on hölmö ja kuvittelee oman hölmöytensä olevan jotenkin hienoa ja sankarillista. Se on myös jonkinlaista kauhua sen suhteen, että tajuaa miten iso osa kansasta on kaiken maailman huijareiden armoilla ja uskoo ihan mitä tahansa. Minua se pelottaa ainakin. En ollut aikaisemmin tajunnut tätä "omilla aivoillaan ajattelevien" määrää...
Sinun ei tarvitse olla kenenkään puolesta epätoivoinen, edes kevyehkösti väsyneesti. Jokainen tekee itsenäisesti oman valintansa ja kantaa itse sen mahdolliset seuraukset.
Teistä kaikkea hyvää toivovista rokotetuista saa aggressiivisen vähä-älyisen apinan vaikutelman. Te osaatte vain räyhätä ja se on sivistymätöntä käytöstä. Teidän tapanne "kannustaa" ei vakuuta ketään.
Sinun ei myöskään kannata olla huolissasi meidän älymme tasosta. Me osamme ottaa etukäteen selvää asioista ja kun nyt vapaaehtoisia koekaniineja on vähintäänkin riittävästi, meillä on aikaa seurata teidän hyvinvointianne, koska se on tärkeää meille.
Sinä olet nyt koekaniini kliinisessä testissä, joka päättyy 2023. Kun sen tulokset ovat selvillä, voimme palata asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos voit ajatella että korona on metsäpalo, ja rokotetut puita jotka on kasteltu ja rokottamattomat niitä kuivia runkoja. Mitä nopeammin kaikki puut on kasteltu, sitä nopeammin palo nutistuu pikku liekiksi ja elämä palaa normaaliin. Itse en enää jaksaisi maskin kanssa hössäämistä ja loputonta testaamista (joudun työn takia testaamaan useita kertoja viikossa).
Muuten mulle ei ole väliä kuka hankkii koronan itselleen väkisin.
Ihania kuelikukkasia. Me vain ei olla puita ja muutenkin. Onko monesti napsahtanut korona kun joudut niin usein työntää tikkua nokkaan? Jos ei kertaakaan, eikö se kerro siitä että aika pienen riskin vuoksi tää kaikki häsellys. Niin pienen riskin. Niin pienen pienen riskin.
Kyllä aina välillä joltakin se yhä löytyy niissä ryhmissä joita työpaikallani testataan. Mutta jos on rokotettu ei välttämättä saa ollenkaan oireita. Jos ei ole rokotettu saattaa käydä hullusti. Olen tyytyväinen että testataan usein, koska puolisollani on immuniteettiin vaikuttava sairaus ja uskon että hänelle korona olisi tosi vaarallinen.
Vierailija kirjoitti:
Missä ihmeessä sinä hysteriaa tai pelkoa oikein näet? Miten se hysteria ja pelko käytännössä ilmenee?
Vierailija kirjoitti:
Hei. Rokotetut eivät ole rokotevastaisia. Rokotetut tekevat ottamistaan piikeistä haittailmoituksia, tippuuko ne siinä vaiheessa teidän vihamieheksi kun ovat ”mollanneet” pyhää lääkettä.
Nyt sinä tuot omaa mustavalkoista ja uskonnollista ajatusmaailmaasi tähän. Rokotetut pitävät rokotetta erittäin tervetulleena keinona lopettaa koko maailmaa koskeva poikkeustila. Mutta se on kuitenkin vain ihan tavallinen rokote. Kaikki rokotetut toivovat, että sillä olisi mahdollisimman hyvä teho ja että mahdollisimman moni ottaisi rokotteen. Se on hyvin arkinen asia, eikä sitä kuvailla sanalla "pyhä".
Haittailmoitukset ovat varmaan jokaisen lääkkeen ja rokotteen kohdalla tarpeellisia tehdä, koska ne tuottavat lisää tietoa näistä ja se on sinällään arvokasta. Haittailmoitus tarkoittaa vain ja ainoastaan sitä, että on ilmennyt haitta rokotteen ottamisen jälkeen. Haitta voi johtua rokotteesta tai jostain ihan muusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no rokottetut on mielisairaita sen takii ne haluu muutki rokottetaa kun ne pelkää
että foliohattu lääketieteen nobelistit onki iokessaVaikuttaa että sinä olet mielisairas. Jäikö lääkkeet ottamatta?
Miten näin päättelit? Kuinka pahoja harhasi ovat? Oletko avohoidossa vai osastolla?
korjasin ootte huonoja trolleja
VauvaForuminValvoja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten näin päättelit? Kuinka pahoja koronahaitat ovat? Oletko avohoidossa vai osastolla?
korjasin ootte huonoja trolleja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
USA:n terveysviranomaisen (FDA) virallisella YouTube-kanavalla käytiin 17.9.2021 mielenkiintoista keskustelua, jossa toimikunnan jäsen Steve Kirsch nosti elefantin huoneeseen sanomalla totuuden ääneen: ”Rokotteet tappavat enemmän ihmisiä kuin pelastavat”. Tämä kokous kesti kaikkiaan 8 tuntia ja kuinka ollakaan YouTube on nyt sensuroinut tämän FDA:n kokouksen sääntöjensä vastaisena.
”Ilman tätä dataa, me terveydenhuollon edustajat emme voi luottavaisin mielin kohdata koronarokote vastaisia aktivisteja, jotka väittävät rokotteiden haittoja niiden hyötyjä suuremmiksi, varsinkin nuorille ja terveille. Järkyttävä fakta on se, että meillä ei ole kliinisiä todisteita sen sanomiseen, että nämä aktivistit ovat väärässä.” -Tohtori Fairman
Tässä on suorat lainaukset Steve Kirschin puheenvuorosta:
”Hei, olen Steve Kirsch. Johdan COVID-19 varhaisen hoidon rahastoa. Minuun ei kohdistu eturistiriitoja. Nostetaan nyt elefantti huoneeseen. Puhun tänään siitä elefantista, josta kukaan ei tahdo puhua: Rokotteet tappavat enemmän ihmisiä kuin pelastavat.
Me keskitymme pelkästään koronasta selvinneisiin ja rokotteiden hyötyihin, koska meidät on ohjattu uskomaan, että rokotteet ovat täysin turvallisia. Mutta tämä ei ole totta.
Pfizerin 6kk hoitoryhmän raportista löytyy nelinkertainen määrä sydänkohtauksia. Kyse ei ollut epäonnesta. VAERS osoittaa, että sydänkohtauksia tapahtuu 71 kertaa enemmän tämän rokotteen seurauksena verrattaessa kaikkiin aiempiin rokotteisiin.
20 rokotettua kuoli ja vastaavasti 14 plasebon saanutta kuoli, vain harvat huomasivat tämän. Jos rokotteet aiheuttavat lisää kuolemia, kaikki rokotteet, tehosteet ja pakot ovat täysin järjettömiä, nyt tänään 17.9.2021.
Vain VAERS:in numerot ovat tässä tilastollisesti merkittäviä, mutta muut numerot ovat huolestuttavia. Vaikka rokotteet toisivat 100% suojan, me tapamme 2 ihmistä, jotta onnistumme pelastamaan 1 ihmiselämän.
MIKSI ihmiset alapeukuttaa tätä? Huolettaako, pelottaako vai kieltääkö mieli kaiken suojellakseen sinua?
Minä alapeukutin siksi, että viesti ei liity tämän ketjun aiheeseen eikä siihen, miksi aloittajan riskiryhmään kuuluva läheinen ei halua rokottamattomia ihmisiä kotiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole hysteeristä pelkoa. Se on ennemminkin väsynyttä kevyehköä epätoivoa, joka johtuu siitä, että rokottamaton on hölmö ja kuvittelee oman hölmöytensä olevan jotenkin hienoa ja sankarillista. Se on myös jonkinlaista kauhua sen suhteen, että tajuaa miten iso osa kansasta on kaiken maailman huijareiden armoilla ja uskoo ihan mitä tahansa. Minua se pelottaa ainakin. En ollut aikaisemmin tajunnut tätä "omilla aivoillaan ajattelevien" määrää...
Sinun ei tarvitse olla kenenkään puolesta epätoivoinen, edes kevyehkösti väsyneesti. Jokainen tekee itsenäisesti oman valintansa ja kantaa itse sen mahdolliset seuraukset.
Teistä kaikkea hyvää toivovista rokotetuista saa aggressiivisen vähä-älyisen apinan vaikutelman. Te osaatte vain räyhätä ja se on sivistymätöntä käytöstä. Teidän tapanne "kannustaa" ei vakuuta ketään.
Sinun ei myöskään kannata olla huolissasi meidän älymme tasosta. Me osamme ottaa etukäteen selvää asioista ja kun nyt vapaaehtoisia koekaniineja on vähintäänkin riittävästi, meillä on aikaa seurata teidän hyvinvointianne, koska se on tärkeää meille.
Sinä olet nyt koekaniini kliinisessä testissä, joka päättyy 2023. Kun sen tulokset ovat selvillä, voimme palata asiaan.
Toisin kuin väität, niin rokottamattomuus koskee meitä kaikkia. Se ei ole vain sinun oma asiasi, kuten rokottamaton aina jaksaa hokea. Ette ymmärrä edes mitä pandemia tarkoittaa ja että se hieman muuttaa perpektiiviä. En minä sinusta ole huolissani. Ihan vapaasti saat "ottaa selvää asioista" ja "ajatella omilla aivoillasi". Koronahan on vain pikku nuha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt sinä tuot omaa mustavalkoista ja uskonnollista ajatusmaailmaasi tähän. Rokotetut pitävät rokotetta erittäin tervetulleena keinona lopettaa koko maailmaa koskeva poikkeustila. Mutta se on kuitenkin vain ihan tavallinen rokote. Kaikki rokotetut toivovat, että sillä olisi mahdollisimman hyvä teho ja että mahdollisimman moni ottaisi rokotteen. Se on hyvin arkinen asia, eikä sitä kuvailla sanalla "pyhä".
Haittailmoitukset ovat varmaan jokaisen lääkkeen ja rokotteen kohdalla tarpeellisia tehdä, koska ne tuottavat lisää tietoa näistä ja se on sinällään arvokasta. Haittailmoitus tarkoittaa vain ja ainoastaan sitä, että on ilmennyt haitta rokotteen ottamisen jälkeen. Haitta voi johtua rokotteesta tai jostain ihan muusta.
Mikä poikkeustila? Eikös Sanna juuri ilmoittanut, että ovet on auki?
Rokotetut saavat todellakin toivoa, että rokotteilla olisi mahdollisimman hyvä teho. Ja voihan niitä piikkejä aina ottaa lisää, kun se teho ei tunnu pysyvältä.
Minä odotan tämän kliinisen testin päättymistä ja sitten päätän asian omalta osaltani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenenkäs hurmokselliseen näkyyn tämä vuosi 2023 perustuu? Onko miten tarkka? Palataan vaan asiaan. Toivottavasti olet vielä hengissä silloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ettehän te kanna itse seurauksia. Kuulemma koko ajan on rokottamattomia sairaalassa tolkuttoman kalliissa hoidossa. Kieltäytykää sairaalahoidosta niin kuin piikeistäkin, niin siinä vaiheessa on oma asianne mitä teette.
Minä en ainakaan halua altistaa rokottamattomia ihmisiä. Sen vuoksi virtuaalitapaamiset. Muuten käytän maskia, noudatan koronahygieniaa ja turvavälejä kuten aiemminkin. Onhan vieläkin noin 30% yli 12-vuotiaista ja jokainen heitä nuoremmista vailla rokotussuojaa.
Yhteiskunnan avaamisen ymmärrän siksi, että tekee psyykelle hyvää olla välillä ikäänkuin pandemia ei jylläisi tällä pallolla. Uusia variantteja syntyy rokottamattomien parissa ja siten saamme taas uusia sulkuja entistä pahempien varianttien vuoksi.