Miten saan rokotetulle menemään jakeluun, että minun rokottamattomuus ei vaikuta häneen?
Kuusikymppinen sukuuni avioliiton kautta tullut nainen on kysellyt olenko rokotettu, kun olin menossa vierailulle. Hän ei sitten uskaltanut ottaa minua vastaan koska minulla ei ole koronarokotetta. Kirjoitin hänelle että eikös teillä ole molemmat piikit otettuna, niin hän vastasi "totta mutta se ei suojaa tartunnalta!" Hänen miehensä ymmärtää asian kyllä eikä kiellä minua vierailemasta.
Mikä funktio tuossa oikein oli? Ja miten saan hänelle selvitettyä, että ei se minun rokottamattomuus mitenkään poista heidän ottamansa rokotteen suojaa?
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos voit ajatella että korona on metsäpalo, ja rokotetut puita jotka on kasteltu ja rokottamattomat niitä kuivia runkoja. Mitä nopeammin kaikki puut on kasteltu, sitä nopeammin palo nutistuu pikku liekiksi ja elämä palaa normaaliin. Itse en enää jaksaisi maskin kanssa hössäämistä ja loputonta testaamista (joudun työn takia testaamaan useita kertoja viikossa).
Muuten mulle ei ole väliä kuka hankkii koronan itselleen väkisin.
Ja anna kun arvaan: sinuakaan ei kiinnosta ne, jotka saavat rokotteesta vakavan haittavaikutuksen?
Rokote on turvallinen. Olet silmää räpäyttämättä käynyt hakemassa vaikka mitä piikkejä ja nyt yht'äkkiä pitää lyödä jarrut pohjaan, kun joku uskonnollinen, äärioikeistolainen amerikkalainen on suoltanut omia harhojaan uskonnollisessa hurmiossaan. Taitaa samanlainen hurmostila olla kehittymässä sinullekin.
Hallelujaa! Oranssi Messias tulee! Oletko valmis!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi rokotetuilla on hysteerinen pelko rokottamattomia kohtaan?
Voisiko joku rokotettu kertoa loogisen syyn epäloogiseen hysteriaan?
Ei se ole hysteeristä pelkoa. Se on ennemminkin väsynyttä kevyehköä epätoivoa, joka johtuu siitä, että rokottamaton on hölmö ja kuvittelee oman hölmöytensä olevan jotenkin hienoa ja sankarillista. Se on myös jonkinlaista kauhua sen suhteen, että tajuaa miten iso osa kansasta on kaiken maailman huijareiden armoilla ja uskoo ihan mitä tahansa. Minua se pelottaa ainakin. En ollut aikaisemmin tajunnut tätä "omilla aivoillaan ajattelevien" määrää...
Sinun ei tarvitse olla kenenkään puolesta epätoivoinen, edes kevyehkösti väsyneesti. Jokainen tekee itsenäisesti oman valintansa ja kantaa itse sen mahdolliset seuraukset.
Teistä kaikkea hyvää toivovista rokotetuista saa aggressiivisen vähä-älyisen apinan vaikutelman. Te osaatte vain räyhätä ja se on sivistymätöntä käytöstä. Teidän tapanne "kannustaa" ei vakuuta ketään.
Sinun ei myöskään kannata olla huolissasi meidän älymme tasosta. Me osamme ottaa etukäteen selvää asioista ja kun nyt vapaaehtoisia koekaniineja on vähintäänkin riittävästi, meillä on aikaa seurata teidän hyvinvointianne, koska se on tärkeää meille.
Sinä olet nyt koekaniini kliinisessä testissä, joka päättyy 2023. Kun sen tulokset ovat selvillä, voimme palata asiaan.
Mutta ettehän te kanna itse seurauksia. Kuulemma koko ajan on rokottamattomia sairaalassa tolkuttoman kalliissa hoidossa. Kieltäytykää sairaalahoidosta niin kuin piikeistäkin, niin siinä vaiheessa on oma asianne mitä teette.
Ämerikoissa aidot koronadenialistit kieltäytyvät hoidosta jopa kuolinvuoteellaan ja kieltävät sairastumisensa. Siinä on oikea asenne. Eipä suomalaiset antivaxerit uskalla mennä perässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotettu saattaa tietämättään olla koronan kantaja, oireet on vain niin lievät, että ei itse huomaa. Hän haluaa suojella sinua, koska sinua ei ole rokotettu. Olisi kurjaa huomata itse turvassa olevana tartuttaneensa rokottamaton perhetuttu. Siksi.
Ei, hän vetosi nimenomaan siihen että he olisivat suojassa. Hän kirjoitti että se on vähän pakko ottaa rokote kun on riskiryhmäläisten kanssa tekemisissä. He siis ovat riskiryhmäläisiä. Rokotettuja hän kyllä uskaltaa tavata.
Ap
Terveydenhuolto antaa rokotteen, eikä se kelpaa. Kelpaako sinulle tarvittaessa terveydenhuollon antama hoito?
Ei, hän vetosi nimenomaan siihen että he olisivat suojassa. Hän kirjoitti että se on vähän pakko ottaa rokote kun on riskiryhmäläisten kanssa tekemisissä. He siis ovat riskiryhmäläisiä. Rokotettuja hän kyllä uskaltaa tavata.
Ap[/quote]
Kuuleppa AP. On parempi, että kunnioitat hänen toivettaan. Onhan se toki oma typerä valintasi olla ottamatta rokotetta. Näin se kulkutauti saadaan pyörimään yhteiskunnassa loputtomiin. Oletko itsekäs ????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän nimenomaan juuri vaikuttaa muihin, ettet hölmöyttäsi ota rokotetta. Nyt olet riski kaikille muille, vaikka et itsestäsi idioottimaisuuksissasi välittäisikään. Olet potentiaalinen koronan saaja ja kantaja, eikä kukaan halua sellaista lähelleen, joka ihan varta vasten kehuu jättäneensä itsensä (ja myös me muut) suojaamatta.
Rokotuksesta ei saa 100-prosenttista suojaa koskaan, joten en minäkään haluaisi sinunlaisesi seuraa, jos vain pystyn sen välttämään. Olet varmastikin hyvin ylpeä siitä, jos saat joskus tietää, että olet tahallasi tartuttanut jonkun ihmisen lähelläsi ja hän on kuollut siihen. Siinä sitä on ylpeilyn aihetta teille rokottamattomille. Olette kummallisia ja täysin tunteettomia, yksinkertaisia ihmisiä!
Sovitaanko niin, että punnitaan se hölmöys-asia puolin ja toisin 2023 kun me molemmat tiedämme asiasta totuuden? Jookos?
Jos kliininen testi loppuu virallisesti 2023, se ei tarkoita sitä, etteikö tuloksia nähtäisi jo ennen sitä.
Vai tarkoitatteko sitä rokotevastaisten uskomusta, että kahden vuoden päästä rokotetut kuolee? Sitähän te toistatte tällä palstalla.
Eli kun kliininen testi loppuu, sillä kellonlyömällä: klops vaan, kaikki rokotetut kuolee pois?
Ei ole paljon varaa puhua logiikasta.
Follarit ovat sanoneet ihan päivämääränkin jolloin rokotteen tappavuus aktivoituu, 23.5.2023.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin huvittavaa tämä rokottamattomien demonisointi, eikö ole hyvä, että osa jättää rokotteen ottamatta ihan vapaaehtoisesti, jotta on vertailuryhmä tässä rokotetestissä :)
Lisäksi fakta on se, että 20% on rokottamattomia, joka 5. ihminen ei siis ole rokotetta ottanut, joten varmasti jokainen tuntee rokottamattomia, nämäkin, jotka kertovat, kuinka "sukulaiset ja työkaverit on niin fiksuja, että ovat tietenkin rokotteen ottaneet".
Minunkin työkaverini voivat näin sanoa, koska olen valehdellut ottaneeni rokotteen, kun sitä on moukkamaisesti kysytty.Jos joku ei halua minua kylään, koska olen rokottamaton niin olen hyvin onnellinen, en halua olla ylipäätään kaltaisensa nasun kanssa tekemisissä.
Tuosta 20% on iso osa alle 12-vuotiaita, mutta joo ihmeen paljon on aikuisiakin rokottamattomia. Harmi, kun jäädään muusta maailmasta jälkeen, eikä saada rajoituksia purettua.
Niin sitä mieltä olen minä myös, että jos ei rokotteet kelpaa, niin eipä tarvi mennä hakemaan ja saamaan sairaalahoitoakaan. Saa tan an tunarit.
Vierailija kirjoitti:
Meidänkään auto ei hievahdakkaan ennen kuin jokaisella matkustajalla on turvavyö.
Vaikka se oma turvavyö suojaakin itseä aika hyvin, niin se irrallaan kolarissa poukkoileva turvavyöstäkieltäytyjä on vaaraksi muille matkustajille.
Miten vaaraksi muille, jos saan kysyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidänkään auto ei hievahdakkaan ennen kuin jokaisella matkustajalla on turvavyö.
Vaikka se oma turvavyö suojaakin itseä aika hyvin, niin se irrallaan kolarissa poukkoileva turvavyöstäkieltäytyjä on vaaraksi muille matkustajille.
Miten vaaraksi muille, jos saan kysyä?
Ilmeisesti sulla ei ole ajokorttia. TOIVOTTAVASTI ei ole ä.
Tarviiko sitä turuilla huudella ettei ole ottanut rokotetta...ite en ole mutta kun kylillä kysytään niin sanon että 2 piikkiä jo, kolmatta tässä kovasti jo odottelen.
Vierailija kirjoitti:
Rokottamattomat levittävät virusta tehokkaammin. Rokottamaton saa helpommin tartunnan ja jokainen uusi tartunta on potentiaalinen uuden variantin syntypaikka, kenties entistä tuhoisamman variantin. Rokottamattomat kuormittavat enemmän terveydenhuoltoa ja sairaaloita ja vievät näin hoitoresursseja muilta potilailta sekä verovaroja turhaan, sillä parilla piikillä nämä olisi ollut estettävissä.
Et vakuuta minua millään siitä, että asia ei muille kuulu.
Ikävä nyt kyllä on menty päinvastaiseen propagandaan, nimittäin piikkimyöntisten propagandaan.
Tämä kommentti ja sen valehtelu ei ole yhtään sen parempaa kuin rokotevastaisten propaganda.
Yhtä suurta roskaa molemmat. Korvat liikkuen tietoisesti valehdellaan, jokainen väittämä todistetusti väärä.
Jos todella haluatte inspiroida kaikkia piikille, niin tämä ei ainakaan auta sitä. Päinvastoin tämä juuri herättää kyseenalaistamista lisää ja entistä useampi jättää ottamatta rokotteet, kun jo pelkästään ihan valtamediat ovat kertoneet ihan eri kieltä eli enemmän totta kuin tuo kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokottamattomat levittävät virusta tehokkaammin. Rokottamaton saa helpommin tartunnan ja jokainen uusi tartunta on potentiaalinen uuden variantin syntypaikka, kenties entistä tuhoisamman variantin. Rokottamattomat kuormittavat enemmän terveydenhuoltoa ja sairaaloita ja vievät näin hoitoresursseja muilta potilailta sekä verovaroja turhaan, sillä parilla piikillä nämä olisi ollut estettävissä.
Et vakuuta minua millään siitä, että asia ei muille kuulu.
Ikävä nyt kyllä on menty päinvastaiseen propagandaan, nimittäin piikkimyöntisten propagandaan.
Tämä kommentti ja sen valehtelu ei ole yhtään sen parempaa kuin rokotevastaisten propaganda.
Yhtä suurta roskaa molemmat. Korvat liikkuen tietoisesti valehdellaan, jokainen väittämä todistetusti väärä.
Jos todella haluatte inspiroida kaikkia piikille, niin tämä ei ainakaan auta sitä. Päinvastoin tämä juuri herättää kyseenalaistamista lisää ja entistä useampi jättää ottamatta rokotteet, kun jo pelkästään ihan valtamediat ovat kertoneet ihan eri kieltä eli enemmän totta kuin tuo kommentti.
Koko Suomen +5,5 miljoonasta ihmisestä 20 kpl tehohoidossa. 5500000 väestömme määrä ja 20 ihmistä tehohoidossa. Niistäkin mediatietojen mukaan n. 20% rokotettuja.
Ja hienosti väitetään:
"Rokottamattomat kuormittavat enemmän terveydenhuoltoa ja sairaaloita ja vievät näin hoitoresursseja muilta potilailta sekä verovaroja turhaan!!!!!!"
Nämä ihmiset ovat hulluiksi tulleet. He näkevät asioita, joita ei oikeasti tapahdu. Tämä on hypevirus, mediavirus. Tämä "pandemia" olisi ohi yhdellä poliittisella päätöksellä, aivan kuten muissa pohjoismaissa on tapahtunut kuten Norja nyt julisti koronan olevan tavalliseen flunssaan verrattava tauti. Se on se todellisuus, ei ole mitään sairaalakapasiteetti ongelmaa.
Kyllä muuten menet. Mars mars!